Ads Top

WhatsApp succesvol ingezet als nieuwe ‘hulplijn’ door SOS International

De inzet van moderne sociale media zoals WhatsApp, maakt het verlenen van hulp efficiënter en effectiever. Dat blijkt uit een proefperiode met deze nieuwe mogelijkheden door SOS International. Door bijvoorbeeld een foto te app’en van rode dashboardlampjes, een kapotte bumper of stormschade, kunnen de hulpverleners van SOS International beter en sneller beslissen wat voor hulp er geboden moet worden. Door ook een locatie te app’en weet men tot op de meter nauwkeurig waar hulp nodig is.

‘Wat wij al hoopten, blijkt ook te kloppen’, zegt Innovatie Manager Jack van Dooren van SOS-International. ‘De eerste resultaten van onze proef met WhatsApp toont aan dat deze tool bijdraagt om de hulpvraag van onze klant snel helder te krijgen. Dan weten wij wat ons te doen staat.’

Klanten vinden het prettig om te kunnen communiceren via WhatsApp en reageren positief en enthousiast over de nieuwe mogelijkheid. De eenvoud en het gemak worden dan het meest genoemd. De eerste resultaten van de proef zijn voor SOS-International in ieder geval voldoende reden om de proef de komende periode verder uit te breiden. Zo wordt deze service vanaf de komende vakantie ook beschikbaar in het buitenland. Daarmee kunnen nog meer klanten de voordelen ervaren als zij zich in een vervelende situatie bevinden.

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.