Ads Top

Eerste zorginstelling installeert telefonie volledig op VMWare

Het Rode Kruis Ziekenhuis zal als eerste zorginstelling in Nederland haar telefooncentrale virtualiseren met VMware. Het Beverwijkse ziekenhuis, onder meer bekend van het brandwondencentrum, heeft system integrator Zetacom de opdracht gegeven om, in een gecontroleerd tempo, de traditionele telefonie omgeving te vervangen door een Mitel VoIP-oplossing. Mitel biedt zijn call control en voice applicaties gevirtualiseerd aan onder VMware, waar het ziekenhuis dankbaar gebruik van maakt.
Het Rode Kruis Ziekenhuis is al jaren een tevreden klant van Zetacom; de system integrator verzorgt alle service- en onderhoudswerkzaamheden. Met de keuze voor het Zetacom Zorgconcept en de sprong naar virtualisatie wordt het vertrouwen in de kennis en ervaring bevestigd. Zetacom directeur Dick Dompeling vertelt: “Wij zijn blij dat wij met Mitel een oplossing in ons portfolio hebben die we volledig kunnen virtualiseren, tot en met het hart van de telefooncentrale. Dit past uitstekend in het beleid dat bij de ICT afdelingen van onze klanten speelt of zou moeten spelen.”
De telefonie omgeving bestaat uit de Virtual Mitel Communication Director (Virtual MCD), de Mitel Contact Center Management suite (CCM), het Mitel’s voice response-systeem (Mitel Intelligent Queue) de geavanceerde Mitel messaging-omgeving (Mitel NuPoint Unified Messaging) en voicelogging. Al deze applicaties worden onder VMware op gevirtualiseerde servers geïnstalleerd. De Mitel VoIP omgeving wordt volledig redundant uitgevoerd. Alle faciliteiten, van de netlijnen tot de centrale telefonieserver worden bij een storing volledig automatisch overgenomen door een tweede voorziening.

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.