Ads Top

Meer dan helft mkb wil zakelijke en privégesprekken altijd gescheiden houden

Werk en privé integreren steeds verder. Hoe zich dat vertaalt in persoonlijke telefonische bereikbaarheid van medewerkers in het MKB heeft onderzoeksbureau Multiscope in opdracht van Voiceworks - aanbieder van zakelijke, vaste, mobiele, UC-, cloud- en dataoplossingen - onderzocht. De meerderheid van de medewerkers in het mkb houdt zakelijke en privégesprekken het liefst altijd strikt gescheiden.

Dat de scheidslijn tussen werk en privé steeds meer vervaagt is niet nieuw, maar hoe houden medewerkers de controle over hun bereikbaarheid zodat deze integratie hen niet gaat opbreken? Voiceworks deed onderzoek naar de behoefte van zakelijke gebruikers anno 2016. Hieruit blijkt dat meer dan de helft van de ondervraagden altijd zakelijke gesprekken van privégesprekken wil scheiden. Anderzijds blijkt dat 30 procent van de mkb’ers op ieder moment van de dag wilt kunnen bepalen of hij zakelijk of privé bereikbaar is. 

Bij de kleinere bedrijven met 1 tot 20 medewerkers bestaat ook de behoefte privé en zakelijk juist te combineren (23%), waar dit percentage bij de middelgrote bedrijven van 20 tot 500 medewerkers slechts op 15 procent ligt.  

Het zelf kunnen instellen van de beschikbaarheid wordt door veel respondenten als belangrijk gezien, evenals het zelf kunnen bepalen wanneer oproepen binnen komen.

 Koen van Geffen, CEO van Voiceworks: ‘Nieuwe technologieën stellen gebruikers in staat grote invloed uit te oefenen op de vormgeving van hun leven. Werk en privé integreren meer en meer tegen de achtergrond van een economie zonder grenzen en 24/7 dienstverlening. Dit alles heeft gevolgen voor de manier waarop bedrijven omgaan met efficiëntie en bereikbaarheid. Telefonie en het regisseren van persoonlijke bereikbaarheid speelt hierin een onmisbare rol.’
gen meerdere antwoorden tegelijk aanvinken.

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.