Ads Top

Livecom China haalt DSM binnen

Livecom, sinds dit voorjaar actief in China, heeft een contract gesloten met Koninklijke DSM. De multinational gebruikt de chatapplicatie van Livecom sinds vorige maand. Doel is het terugdringen van het aantal telefoontjes aan de interne helpdesk.
Bij DSM China, gevestigd in Shanghai, werken zo’n 3.000 mensen die de Aziatische markt bedienen. Maandelijks verwerkt de interne helpdesk circa 1.600 telefoontjes. Dat worden er dankzij de Livecom-chatapplicatie aanzienlijk minder. De uitrol van de applicatie binnen de DSM-klantenservice is in twee fases opgedeeld. In eerste instantie richt DSM zich met tien chatmedewerkers op vragen uit China, Taiwan en Japan. Chatten kan in het Mandarijn, Japans en Engels. Daarna wordt de chatapplicatie van Livecom uitgerold naar de ICT-helpdesks van DSM wereldwijd.
DSM overweegt de chatapplicatie van Livecom ook als salestool in te zetten. Dan zouden bezoekers van de onlangs gelanceerde DSM-webshop gepersonaliseerd verkoopadvies krijgen via chat. Deze webshop is geoptimaliseerd voor iPad-gebruik, maar dat is voor de chatapplicatie van Livecom geen probleem: ook op tablets kan via Livecom worden gechat

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.