Mitel en HPS verbeteren communicatiemogelijkheden ROC Midden Nederland
ROC Midden Nederland (MN) heeft een overeenkomst gesloten met integrator HPS. HPS verzorgt de implementatie van 1250 IP-aansluitingen gebaseerd op het communicatieplatform van Mitel, leverancier van Unified Communications-softwareoplossingen. ROC Midden Nederland stapt over op een IP-communicatie omgeving om de bereikbaarheid, betrouwbaarheid en een goede gespreksafhandeling te optimaliseren. Het zet met de overeenkomst een grote stap voorwaarts in de verbetering van de in- en externe communicatie die tevens een aanzienlijke kostenbesparing oplevert.
ROC MN verzorgt beroepsopleidingen (MBO) op diverse locaties in Utrecht, Amersfoort, Nieuwegein en omgeving. De medewerkers gaan steeds flexibeler werken, inpandig, maar ook tussen de locaties, hierbij is het van groot belang dat de bereikbaarheid gegarandeerd blijft. Medewerkers hebben middels het nieuwe communicatieplatform onder andere met één nummer toegang tot hun voicemail en zijn ze in staat inkomende gesprekken om te leiden naar bijvoorbeeld het secretariaat of voicemail. Tevens behoort handsfree bellen met hoge geluidskwaliteit tot de mogelijkheden en kunnen de vaste toestellen gekoppeld worden aan GSM toestellen. Het ROC MN maakt onder andere gebruik van Mitel Contact Center Business Edition, Mitel Applications Suite, inclusief Mitel NuPoint Unified Messaging, Mitel Teleworker Solution, Mitel Audio en Web Conferencing, Mitel Live Business Gateway en Mitel Dynamic Extension. Het Mitel communicatieplatform wordt dubbel uitgevoerd, dit betekent dat een tweede server zorgt voor continue back-up. Daarmee is de bereikbaarheid van de ROC te allen tijde gewaarborgd.
De uitrol vindt in twee fases plaats. In de eerste fase wordt een ISDN-platform geïnstalleerd. Na de testfase van circa zes weken, worden de systemen overgezet op SIP. De voordelen van SIP zijn onder andere dat er twee centrale toegangspoorten zijn bij ROC, in plaats van één ingang per locatie en de route wordt automatisch omgeleid als een SIP trunk niet beschikbaar is. De kosten zijn lager dan de huidige provider en netnummers uit andere gebieden kunnen eenvoudig worden bijgeschakeld. Door te kiezen voor gefaseerde invoer blijven functionaliteit en de bereikbaarheid gedurende de implementatie gewaarborgd.
ROC MN verzorgt beroepsopleidingen (MBO) op diverse locaties in Utrecht, Amersfoort, Nieuwegein en omgeving. De medewerkers gaan steeds flexibeler werken, inpandig, maar ook tussen de locaties, hierbij is het van groot belang dat de bereikbaarheid gegarandeerd blijft. Medewerkers hebben middels het nieuwe communicatieplatform onder andere met één nummer toegang tot hun voicemail en zijn ze in staat inkomende gesprekken om te leiden naar bijvoorbeeld het secretariaat of voicemail. Tevens behoort handsfree bellen met hoge geluidskwaliteit tot de mogelijkheden en kunnen de vaste toestellen gekoppeld worden aan GSM toestellen. Het ROC MN maakt onder andere gebruik van Mitel Contact Center Business Edition, Mitel Applications Suite, inclusief Mitel NuPoint Unified Messaging, Mitel Teleworker Solution, Mitel Audio en Web Conferencing, Mitel Live Business Gateway en Mitel Dynamic Extension. Het Mitel communicatieplatform wordt dubbel uitgevoerd, dit betekent dat een tweede server zorgt voor continue back-up. Daarmee is de bereikbaarheid van de ROC te allen tijde gewaarborgd.
De uitrol vindt in twee fases plaats. In de eerste fase wordt een ISDN-platform geïnstalleerd. Na de testfase van circa zes weken, worden de systemen overgezet op SIP. De voordelen van SIP zijn onder andere dat er twee centrale toegangspoorten zijn bij ROC, in plaats van één ingang per locatie en de route wordt automatisch omgeleid als een SIP trunk niet beschikbaar is. De kosten zijn lager dan de huidige provider en netnummers uit andere gebieden kunnen eenvoudig worden bijgeschakeld. Door te kiezen voor gefaseerde invoer blijven functionaliteit en de bereikbaarheid gedurende de implementatie gewaarborgd.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten