Ads Top

Bellen naar servicelijn mag niet duurder zijn dan gebruikelijke kosten

De tarieven die consumenten moeten betalen voor het bellen naar een klantenservicelijn mogen niet hoger zijn dan de gebruikelijke kosten die de consument had moeten betalen voor een gewone oproep naar een vast nummer of een mobiel nummer. Dat heeft het Hof van Justitie van de Europese Unie vorige week in een arrest beslist. Richtlijn 2011/83/EU heeft betrekking op de informatie die aan de consument moet worden verstrekt bij verkoop op afstand. Artikel 21 van de richtlijn regelt de communicatie per telefoon, en bepaalt dat “handelaren die een telefoonnummer openstellen voor consumenten zodat deze per telefoon met de handelaren contact kunnen opnemen over de door hen gesloten overeenkomsten, de consumenten voor dergelijke telefonische contacten niet meer in rekening brengen dan het basistarief”. De richtlijn maakt alleen niet duidelijk wat onder ‘basistarief’ moet worden verstaan.

1 opmerking:

Jan zei

het basis tarief is normaal gesproken 20 euro cent

Mogelijk gemaakt door Blogger.