Ads Top

Telefonische bereikbaarheid ook in 2015 belangrijk thema voor MKB

44 procent van de ondernemers in het MKB geeft aan dat telefonische bereikbaarheid een belangrijk thema is binnen de organisatie. Bereikbaar zijn op één telefoonnummer via verschillende apparaten zoals pc, laptop, tablet en mobiel wordt gezien als de belangrijkste functionaliteit bij het realiseren van optimale telefonische bereikbaarheid (55%). Een opvallende uitkomst, want het MKB geeft aan dat e-mail de meest gekozen weg is om intern (54%) en extern (51%) te communiceren. Dit blijkt uit onafhankelijk onderzoek uitgevoerd in opdracht van Infopact, leverancier van IP-communicatieoplossingen voor de zakelijke markt, onder 500 beslissers binnen het MKB.

Het onderzoek gehouden bij bedrijven in meerdere branches laat zien wat de belangrijkste aandachtspunten zijn van het MKB. Het blijkt dat vooral organisaties met 51-100 medewerkers telefonische bereikbaarheid hoog op de agenda hebben staan (52%). Naast bereikbaar zijn via één telefoonnummer, zijn hulpmiddelen zoals de beschikbaarheidsweergave van collega’s van groot belang bij het realiseren van telefonische bereikbaarheid. Dit geeft 28 procent van de respondenten aan. Een kleine hoeveelheid (16%) geeft aan graag inzicht te hebben in bereikbaarheidsstatistieken. 

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.