Ads Top

Dimension Data lanceert nieuwe generatie managed services voor videoconferencing


Dimension Data, leverancier van ICT-services en -oplossingen, komt met een vernieuwde versie van zijn Managed Services for Visual Communications-aanbod (MSVC). MSVC, de eerste wereldwijde service in zijn soort, rekent af met de kopzorgen over videomanagement doordat deze dienst zich richt op het maximaliseren van de acceptatie en het gebruik door medewerkers – en zo uiteindelijk ook op de opbrengst van de investeringen.
Wouter Bakker, Line of Business Manager Unified Communications bij Dimension Data: “Dimension Data is de grootste video-integrator ter wereld, gerekend naar omzet en aantal endpoints. We zijn een grote speler in deze markt met de meest uitgebreide set van on-premise, managed videoservices in de private cloud of as a service wereldwijd. Met onze Managed Services for Visual Communications beheren we twintigduizend videogesprekken per maand voor 430 klanten op 5.600 endpoints van Cisco en Polycom.”
Volgens Bakker heeft videoconferencing veel voordelen, mits effectief ingezet. “Werknemers worden niet alleen productiever en organisaties flexibeler, videoconferencing kan ook de manier veranderen, waarop wij extern samenwerken met collega’s, klanten en partners. Of een organisatie een succesvolle investering doet in videoconferencing, hangt grotendeels af van de acceptatie en het daadwerkelijke gebruik ervan door de medewerkers. Als medewerkers videoconferencing niet gebruiken, dan zullen hun collega’s dat ook niet doen, en klanten op hun beurt ook niet. Uiteindelijk profiteert het bedrijf dan niet van de voordelen waarvoor de technologie in eerste instantie was aangeschaft.”
Schaalbaarheid is ook een grote uitdaging voor organisaties. Bakker: “We zien dat veel bedrijven moeite hebben hun IT-supportinfrastructuur uit te breiden, zodat ze kunnen omgaan met het groeiende aantal endpoints die mobiliteit en UC-integratie met zich meebrengen. Dat komt doordat IT-afdelingen het ondersteunen van het toenemende aantal gebruikers vaak niet kunnen bijhouden of dat niet als hun taak zien. Terwijl support aan eindgebruikers juist zo essentieel is voor succesvolle gebruikersadoptie. Als er in de twee eerste minuten van een videocall iets misgaat in de call of de call niet direct tot stand komt, zien we dat de meeste gebruikers afhaken en kiezen voor een alternatief zonder beeld.”

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.