UC-functionaliteiten zonder complexiteit
De penetratie van oplossingen voor een geïntegreerde telefonie- en computeromgeving (CTI) is in het MKB minimaal. Zo'n 99 procent van het midden- en kleinbedrijf maakt voor telefonie alleen gebruik van een traditionele spraakomgeving. De grootste drempel voor een overstap naar unified communications (UC): de verwachte hoge kosten. CTI-oplossing ESTOS Procall 3.0 moet bedrijven over de drempel helpen. Hoe? Door UC-functionaliteit mogelijk te maken binnen de bestaande telefonieomgeving. Distributeur Citocom brengt de derde generatie van de CTI-oplossing sinds kort op de markt. Versie 3.0 bundelt CTI met presence-informatie en contactgegevens in één overzichtelijke client. "De afzetpotentie is enorm", stelt Citocom-directeur Hans van Mackelenbergh. "Je staat er van versteld hoe weinig MKB en midmarket-bedrijven gebruik maken van de mogelijkheden die CTI of unified communications bieden." Volgens Van Mackelenbergh zijn er diverse redenen voor de terughoudendheid van veel bedrijven om te kiezen voor UC of CTI (computer-telefonie integratie): onbekendheid met de mogelijkheden van de oplossing, verwachte hoge kosten en de complexiteit die het vernieuwen of vervangen van de telefonieomgeving met zich meebrengt. Veel bedrijven blijven bij het integreren van spraak en data bovendien vaak steken bij de overstap op IP-telefonie. "We praten over een markt waar 99 procent van de bedrijven nog niks heeft behalve een traditionele spraakomgeving. ESTOS heeft zichzelf bewezen, met een Europese installed base van circa 300.000 clients. Met versie 3.0 nemen we veel van de overgebleven drempels weg voor eindgebruikers en daarmee voor dealers en resellers, die tot nu toe geen eenvoudige manier hadden om klanten een integratie van hun ICT- en spraakomgeving te bieden."
Geen opmerkingen:
Een reactie posten