Kwart Nederlanders krijgt wel eens hogere mobiele rekening
De zogeheten bill shock – een hoger dan verwachte telefoonrekening als gevolg van buiten-de-bundel-gebruik – behoort ondanks de groei van de gemiddelde databundel nog niet tot het verleden. In oktober 2018 gaf 24 procent van de Nederlanders aan dat zij de afgelopen twee jaar wel eens een rekening voor buiten-de-bundel activiteiten te hebben gekregen, zo blijkt uit onderzoek van Telecompaper Consumer Insights.
De afgelopen jaren zijn steeds meer steeds grotere databundels geïntroduceerd die het risico van het buiten de bundel gaan beperken. Abonnementen van 10 tot 20 GB zijn al vrij normaal, een gemiddeld abonnement telt zo’n 4,1 GB. Verder bieden T-Mobile en Tele2 sinds 2017 Unlimited-abonnementen met in principe onbeperkt dataverbruik.
Dat lijkt te leiden tot een afname van hoge rekeningen voor dataverbruik buiten de bundel. In oktober 2016 ging het nog op 28 procent van de Nederlanders. Van de ruim een kwart van de Nederlanders die dit de afgelopen twee jaar is overkomen, kreeg 18 procent een rekening die tot 10 euro hoger lag dan normaal.
De afgelopen jaren zijn steeds meer steeds grotere databundels geïntroduceerd die het risico van het buiten de bundel gaan beperken. Abonnementen van 10 tot 20 GB zijn al vrij normaal, een gemiddeld abonnement telt zo’n 4,1 GB. Verder bieden T-Mobile en Tele2 sinds 2017 Unlimited-abonnementen met in principe onbeperkt dataverbruik.
Dat lijkt te leiden tot een afname van hoge rekeningen voor dataverbruik buiten de bundel. In oktober 2016 ging het nog op 28 procent van de Nederlanders. Van de ruim een kwart van de Nederlanders die dit de afgelopen twee jaar is overkomen, kreeg 18 procent een rekening die tot 10 euro hoger lag dan normaal.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten