Aanbieders van vaste telefonie hanteren exact dezelfde beltarieven
Aanbieders van vaste telefonie hanteren steeds vaker exact dezelfde tarieven. Na recente prijsverhogingen zijn de prijzen voor bellen van vaste telefoons bij vrijwel alle aanbieders gelijk. Dat concludeert website Breedbandwinkel.nl na prijsonderzoek in de eigen gegevens. Het bedrijf vreest dat door de teruglopende keuze de consument uiteindelijk meer betaalt voor vaste telefonie dan nodig is.
KPN, Telfort, XS4ALL en Ziggo hebben het tarief voor vast bellen per 1 juli opgehoogd naar 11 cent voor bellen naar vaste en mobiele nummers. Bij Vodafone is dit per 1 september gebeurd. Online heeft zich recent ook in dit rijtje gevoegd door enkele dagen terug het tarief te verhogen. Tele2 en Fiber zijn nu nog uitzonderingen, met minieme prijsverschillen.
Breedbandwinkel benadrukt dat er geen aanwijzingen zijn voor prijsafspraken. In het verleden heeft onder meer de Autoriteit Consument & Markt (ACM) onderzoek verricht maar geen onrechtmatigheden geconstateerd.
In dat licht bezien vindt van Wezel het opvallend dat de tarieven voor vaste telefonie nu bijna allemaal gelijk of vergelijkbaar zijn.
KPN, Telfort, XS4ALL en Ziggo hebben het tarief voor vast bellen per 1 juli opgehoogd naar 11 cent voor bellen naar vaste en mobiele nummers. Bij Vodafone is dit per 1 september gebeurd. Online heeft zich recent ook in dit rijtje gevoegd door enkele dagen terug het tarief te verhogen. Tele2 en Fiber zijn nu nog uitzonderingen, met minieme prijsverschillen.
Breedbandwinkel benadrukt dat er geen aanwijzingen zijn voor prijsafspraken. In het verleden heeft onder meer de Autoriteit Consument & Markt (ACM) onderzoek verricht maar geen onrechtmatigheden geconstateerd.
In dat licht bezien vindt van Wezel het opvallend dat de tarieven voor vaste telefonie nu bijna allemaal gelijk of vergelijkbaar zijn.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten