Ads Top

Organisaties richten zich op de cloud voor unified communications en collaboration

Nu organisaties steeds meer cloudtechnologie inzetten om hun applicaties sneller beschikbaar te stellen, en beschikbaarheid en kostenefficiëntie te verbeteren, kijken ze steeds vaker naar de cloud voor collaboration-applicaties. Het migreren van deze technologieën naar de cloud is voor veel bedrijven het middel geworden om samenwerking voor grote groepen gebruikers beschikbaar te maken.

Dit is een van de belangrijkste uitkomsten van het 2016 Connected Enterprise Report dat door Dimension Data naar buiten is gebracht. Het rapport biedt een overzicht van de actuele stand van zaken als het gaat om implementatiestrategieën van collaboration-applicaties. Het belicht de trends die spelen bij grote wereldwijde bedrijven. De resultaten zijn gebaseerd op een onderzoek onder negenhonderd deelnemers in vijftien landen². Respondenten waren IT-managers, CIO’s en Line of Business-managers³ van organisaties met meer dan duizend werknemers.

Er is niet een enkele reden waarom bedrijven hun collaboration-strategieën overbrengen naar de cloud. Zij hanteren hiervoor een set van strategische, operationele en financiële motieven. De belangrijkste zijn:
  • Er is sprake van een bestaande, organisatiebrede cloudstrategie die ook de richting aangeeft voor collaboration-applicaties.
  • Initieel zijn de kosten van de cloud naar verwachting lager. Maar bij het afnemen van een gehoste dienst veranderen ze van investeringskosten in operationele uitgaven.
  • Applicaties in de cloud zijn makkelijker te beheren en up-to-date te houden. Dat betekent een kleinere foutkans in het beheerproces.
Op cloud gebaseerde samenwerking is voor de meeste bedrijven nog een doelstelling in plaats van realiteit. Gemiddeld is 75 procent van de collaboration-applicaties nog on-premise geïnstalleerd. Het beheer vindt plaats door de eigen IT-afdeling of door een externe partij in opdracht van de organisatie.

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.