Ads Top

Vervangt video conferentie fysiek contact?

De laatste paar maanden heb ik 35 kandidaten geïnterviewd voor een marketing en sales rol in ons bedrijf. Om tijd te besparen doe ik altijd de eerste screening via Skype. Ik denk dat dit een beter medium is dan alleen de telefoon, omdat je dan ook de kandidaat kunt zien. Ik heb een lijst van vragen die ik in maximaal dertig minuten stel om er zeker van te zijn dat er sowieso een basis is. Ik sta nog steeds versteld van de fouten die ik heb gemaakt. Met sommige kandidaten wist ik binnen de eerste minuut dat het geen match was. En via Skype dacht ik ‘wow, deze man weet waar hij het over heeft en maakt een sterke indruk’. Hoe kunnen we er zo naast zitten, terwijl we de persoon zien en horen?

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.