UPC Business leverancier 14+netnummer
UPC Business, onderdeel van UPC Nederland, heeft een belangrijke
overheidsaanbesteding gewonnen waaraan diverse grote telecomaanbieders
deelnamen. UPC Business wordt verantwoordelijk voor de werking van de
verkorte telefoonnummers (14+netnummer) met spraakherkenning. Deze
nummers geven alle inwoners van Nederland vanaf uiterlijk 2015 snel
toegang tot hun gemeente. Belangrijke redenen voor de overheid om te
kiezen voor UPC Business is de bewezen kwaliteit van dienstverlening aan
grote instanties. Ook het feit dat UPC Business alle benodigde
expertise in huis heeft en samenwerkt met Nuance voor spraakherkenning
heeft hierbij geholpen.
UPC Business implementeert het 14+netnummer met spraakherkenning per gemeente. Daarnaast geeft zij gemeenten de mogelijkheid om een telefoonmenu te ontwikkelen dat op de behoeften van haar burgers is aangepast. Deze dienst valt niet onder de aanbesteding, maar is een dienst die UPC Business aanvullend levert. Het totaalpakket zorgt ervoor dat informatie door de burger snel gevonden kan worden.
De 14+ dienstverlening is onderdeel van het totaal concept Antwoord©. Met dit concept wil de overheid de dienstverlening naar de burger verbeteren. Veel overheidsorganisaties moeten bij vragen van burgers en ondernemers doorverwijzen naar een andere instantie, omdat zij de vraag niet of slechts deels kunnen beantwoorden. Om dit op te lossen, werken gemeenten, provincies, waterschappen, uitvoeringsorganisaties en het Rijk samen aan een beter bereikbare overheid en het beter vindbaar en toegankelijk maken van overheidsinformatie en -diensten.
Een bijzondere rol binnen Antwoord© is weggelegd voor gemeenten. Zij staan het dichtst bij burgers en ondernemers. Doel is dat zij uiterlijk per 2015 de herkenbare ingang tot de overheid vormen. Mochten burgers en ondernemers niet weten waar zij met hun vraag terecht kunnen, dan kunnen zij per 2015 altijd bij de gemeente terecht.
Belangrijk onderdeel om deze doelstelling te behalen is het 14+netnummer per gemeente. Dit nummer biedt toegang tot gemeentelijke Klant Contact Centra, die burgers allemaal volgens hetzelfde principe van dienst zijn. Ongeacht in welke gemeente zij wonen of voor welk contactkanaal (telefoon, internet of balie) zij kiezen.
UPC Business implementeert het 14+netnummer met spraakherkenning per gemeente. Daarnaast geeft zij gemeenten de mogelijkheid om een telefoonmenu te ontwikkelen dat op de behoeften van haar burgers is aangepast. Deze dienst valt niet onder de aanbesteding, maar is een dienst die UPC Business aanvullend levert. Het totaalpakket zorgt ervoor dat informatie door de burger snel gevonden kan worden.
De 14+ dienstverlening is onderdeel van het totaal concept Antwoord©. Met dit concept wil de overheid de dienstverlening naar de burger verbeteren. Veel overheidsorganisaties moeten bij vragen van burgers en ondernemers doorverwijzen naar een andere instantie, omdat zij de vraag niet of slechts deels kunnen beantwoorden. Om dit op te lossen, werken gemeenten, provincies, waterschappen, uitvoeringsorganisaties en het Rijk samen aan een beter bereikbare overheid en het beter vindbaar en toegankelijk maken van overheidsinformatie en -diensten.
Een bijzondere rol binnen Antwoord© is weggelegd voor gemeenten. Zij staan het dichtst bij burgers en ondernemers. Doel is dat zij uiterlijk per 2015 de herkenbare ingang tot de overheid vormen. Mochten burgers en ondernemers niet weten waar zij met hun vraag terecht kunnen, dan kunnen zij per 2015 altijd bij de gemeente terecht.
Belangrijk onderdeel om deze doelstelling te behalen is het 14+netnummer per gemeente. Dit nummer biedt toegang tot gemeentelijke Klant Contact Centra, die burgers allemaal volgens hetzelfde principe van dienst zijn. Ongeacht in welke gemeente zij wonen of voor welk contactkanaal (telefoon, internet of balie) zij kiezen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten