Ads Top

'Virtualisatie telefooncentrale logische volgende stap voor mkb'

In Nederland maakt maar liefst 41 procent van het Nederlandse mkb gebruik van cloud computing. Tweederde (65 procent) van het Nederlandse mkb gebruikt virtualisatie. Dit blijkt uit Europees onderzoek van VMware Inc. Bedrijven gaan niet alleen over op de cloud om direct kostenvoordeel te behalen, maar ze zijn zich ook bewust van de grotere flexibiliteit. Xelion, innovator en ontwikkelaar van bedrijfssoftware en leverancier van zakelijke Voice over IP-oplossingen en hosted telefonie, voegt hier nu de gevirtualiseerde telefooncentrale aan toe. Bedrijven kunnen hun telefooncentrale als onderdeel van de IT-omgeving gaan hosten en beheren met behulp van Xelion. Het bedrijf plaatst de telefooncentrale op de server van de klant. Dit is ongeacht de serverfabrikant en ongeacht of de server op locatie of in een datacenter staat, doordat Xelion beschikbaar is onder diverse hypervisors waaronder de belangrijkste VMware en Hyper-V.
Ook kan een IT-aanbieder of bedrijf met meerdere onderdelen door middel van het systeem van Xelion op één virtuele server diverse telefooncentrales naast elkaar implementeren. Hierdoor worden de beheerkosten nog lager en is ook het beheer gemakkelijker.

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.