Ads Top

OpenTouch-platform voor eenvoudiger communiceren

Alcatel-Lucent Enterprise heeft onlangs in Barcelona tijdens de ‘Dynamic Tour’ het nieuwe communicatieparadigma OpenTouch gepresenteerd. OpenTouch laat organisaties op een productievere manier communiceren met Collaborative Conversations. Een-op-een gesprekken veranderen door de inzet van verschillende applicaties en zijn uitgebreid met multimedia, multichannel-gesprekken en messaging. Deze innovaties op het gebied van vermenging van e-mail, sms, video, mobility ensocial media, verbetert tevens de relatie met consumenten en medewerkers.
De OpenTouch-suite is gebouwd op het nieuwe communicatieplatform dat eerder in2010 werd gelanceerd. De oplossingen van Genesys SIP Server en OmniPCX Enterprise zorgen voor een open architectuur en ondersteunen gelijktijdig conferencing, presence, instant messaging en web-exchange.
“Met OpenTouch kunnen organisaties efficiënt gesprekken beheren en kan een gebruiker bijvoorbeeld een gesprek opstarten op zijn smartphone, binnenwandelen in het kantoor en naadloos het gesprek verschuiven naar zijn bureautelefoon”, zegt Gerry de Graaf, VP Enterprise Benelux bij Alcatel-Lucent. “Daarnaast kan hij bijvoorbeeld ook een contact vanuit Facebook toevoegen aan het gesprek of zonder onderbreking het gesprek verrijken met video of een webconference. Hiermee ontstaat dus een omgeving waarin op een snelle en natuurlijke wijzegecommuniceerd kan worden.”
Deze oplossing heeft voordelen voor de IT-afdeling van een onderneming. Het gebruik van verschillende beheersystemen is niet meer nodig om gelijktijdig communicatie-applicaties uit te voeren. Met de OpenTouch-oplossing kunnen zij snel, vanuit een centraal punt, gebruikers door middel van parameters definiëren waardoor nieuwe communicatie-oplossingen sneller en eenvoudiger zijn in te zetten.

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.