Ads Top

Nederlandse werknemer communiceert traditioneel

Nederlandse werknemers zijn traditioneel als het gaat om gebruik van communicatiemethoden. Telefonie, e-mail en face-to-face contact scoren nog altijd het hoogst bij Nederlanders. Daarmee loopt Nederland achter ten opzichte van de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Dat blijkt uit onderzoek van Mitel.
We besteden tijdens ons werk veel tijd aan telefoneren en face-to-face contact. Ruim de helft (61 procent) van de medewerkers geeft aan dagelijks meer dan een uur te bellen. Bij vrouwen is dit zelfs 72 procent. Ook besteedt bijna driekwart van de ondervraagden meer dan een uur per werkdag aan persoonlijk contact met collega's, klanten en leveranciers. E-mail is ook erg populair. Van de mannen spendeert 80 procent minimaal een uur per dag aan deze vorm van communicatie.
Ten opzichte van de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk scoren nieuwe communicatiemiddelen, zoals chat en sms in Nederland laag. Ruim een kwart van de medewerkers maakt tijdens kantooruren wel eens gebruik van sociale netwerksites zoals Hyves en LinkedIn. Chatten en bloggen blijkt in ieder geval vooral een mannenaangelegenheid te zijn.
Unified Communications (UC), ofwel de nieuwe manieren van communiceren en (online) samenwerken, wordt door 87 procent van de ondervraagden gezien als praktische aanvulling. Meer dan de helft ziet het als middel om de efficiëntie op de werkvloer te verhogen.

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.