ACM grijpt in bij misbruik doorschakeldienst Telinfo
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft twee telefoonnummers van doorschakeldienst Telinfo ingetrokken nadat misbruik werd geconstateerd. Gedupeerde consumenten krijgen hun geld terug.
Telinfo liet bellers standaard bijna 10 minuten in de wacht staan. Vaak werd daarna de verbinding verbroken, soms werd wel doorverbonden. Consumenten die tussen 7 september 2018 en 3 oktober 2018 gebeld hebben naar nummers van Telinfo, krijgen hun telefoonkosten terug van hun telecomaanbieder. Hiervoor hoeven de gedupeerde consumenten zelf niets te doen. In totaal gaat het om enkele duizenden telefoontjes.
Telinfo bood doorschakeldiensten aan met een tarief per minuut. De ACM startte een onderzoek naar aanleiding van meerdere signalen. Na onderzoek bleek dat sprake was van misbruik; bellers stonden standaard bijna tien minuten in de wacht en betaalden voor die minuten. Toen dat werd geconstateerd zijn de nummers direct uit de lucht gehaald, om verder misbruik te voorkomen.
Telinfo liet bellers standaard bijna 10 minuten in de wacht staan. Vaak werd daarna de verbinding verbroken, soms werd wel doorverbonden. Consumenten die tussen 7 september 2018 en 3 oktober 2018 gebeld hebben naar nummers van Telinfo, krijgen hun telefoonkosten terug van hun telecomaanbieder. Hiervoor hoeven de gedupeerde consumenten zelf niets te doen. In totaal gaat het om enkele duizenden telefoontjes.
Telinfo bood doorschakeldiensten aan met een tarief per minuut. De ACM startte een onderzoek naar aanleiding van meerdere signalen. Na onderzoek bleek dat sprake was van misbruik; bellers stonden standaard bijna tien minuten in de wacht en betaalden voor die minuten. Toen dat werd geconstateerd zijn de nummers direct uit de lucht gehaald, om verder misbruik te voorkomen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten