8 procent huishoudens stapt over naar triple play-abonnement
In het tweede kwartaal van 2018 is 8 procent van de Nederlandse huishoudens een vaste telefoonlijn gaan combineren met een aansluiting voor tv en internet (triple play). In dezelfde periode een jaar eerder was dit nog 12 procent. Zo blijkt uit cijfers van Telecompaper Consumer Insights uit september 2018.
In de afgelopen jaren zijn steeds meer huishoudens een triple play-abonnement (internet, televisie en vaste telefonie) gaan afsluiten. In het tweede kwartaal van 2018 had 44,9 procent van de huishoudens een dergelijk abonnement. Maar door de groei van het gebruik van de mobiele telefoon, is er steeds minder noodzaak om een vaste lijn aan te houden. Op de vast-mobiele markt is de combinatie breedband-internet met tv en mobiel dan ook de snelstgroeiende combinatie.
Het percentage Nederlandse huishoudens dat aangeeft in één keer alle drie de diensten als nieuwe klant te zijn gaan afnemen bij één provider, was in Q2 van 2018 dan ook lager dan in dezelfde meetperiode het voorgaande jaar: 32 procent versus 35 procent in 2017.
In de afgelopen jaren zijn steeds meer huishoudens een triple play-abonnement (internet, televisie en vaste telefonie) gaan afsluiten. In het tweede kwartaal van 2018 had 44,9 procent van de huishoudens een dergelijk abonnement. Maar door de groei van het gebruik van de mobiele telefoon, is er steeds minder noodzaak om een vaste lijn aan te houden. Op de vast-mobiele markt is de combinatie breedband-internet met tv en mobiel dan ook de snelstgroeiende combinatie.
Het percentage Nederlandse huishoudens dat aangeeft in één keer alle drie de diensten als nieuwe klant te zijn gaan afnemen bij één provider, was in Q2 van 2018 dan ook lager dan in dezelfde meetperiode het voorgaande jaar: 32 procent versus 35 procent in 2017.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten