Ads Top

Telefonische bereikbaarheid organisaties in 2017 verslechterd

De telefonische bereikbaarheid van organisaties in Nederland is in 2017 verslechterd ten opzichte van het jaar daarvoor. Dat blijkt uit onderzoek van Quality Support BV op basis van ruim 15.000 mystery calls in 2017.

Belangrijkste conclusie: Organisaties zijn druk bezig met hospitality en een 9+ klantbeleving, maar in de dagelijkse telefonie is deze ver te zoeken.

De definitie van ‘beller geholpen’ is dat de beller óf de juiste persoon aan de lijn krijgt, óf een collega die de vraag verder afhandelt óf de beller de voicemail kan inspreken óf dat er een terugbelafspraak gemaakt wordt waarbij binnen 24 uur wordt teruggebeld. Dat gebeurt te weinig.

Een mogelijke oorzaak is dat het bij veel organisaties drukker is geworden. De economie groeit, organisaties zijn moeilijker te bereiken. Daarnaast wordt er ook steeds meer aandacht besteed aan andere klantcontactkanalen zoals sociale media, dit zou ten koste kunnen gaan van de aandacht voor telefonie.

Belangrijke aandachtspunten uit het onderzoek zijn:

• slechts 67 procent van de zakelijke bellers voelt zich geholpen
• 1 op de 3 medewerkers belt niet binnen 24 uur terug wanneer dit wel is beloofd
• in 30 procent van de gevallen krijgt de klant niet het juiste antwoord
• in 51 procent van de gesprekken wordt geen betrokkenheid en empathie getoond

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.