VoLTE beschikbaar voor twee Nederlandse bedrijven
KPN start de komende weken bij twee zakelijke klanten met een test voor de nieuwe Voice over LTE techniek (VoLTE). Medewerkers van Accenture en de Amsterdam Arena ontvangen geprepareerde smartphones van LG (G3) en Samsung (S5), die de nieuwe techniek ondersteunen.
Circa 120 medewerkers van Accenture en de Amsterdam Arena kunnen als eerste in Nederland deze nieuwe generatie telefoondienst gebruiken. Tijdens de bèta test, die twee maanden duurt, kunnen de gebruikers bellen en gebeld worden via de innovatieve techniek. Met deze test kan KPN gebruik ervaringen van klanten meten en deze inzetten voor verdere ontwikkeling van VoLTE, voordat de telefoondienst commercieel geïmplementeerd wordt.
Op dit moment schakelt het mobiele netwerk voor het spraakgedeelte nog terug naar 3G. Dat merkt de klant niet, maar door het introduceren van VoLTE wordt een aantal interessante verbeteringen mogelijk. Zo zorgt VoLTE ervoor dat de belverbinding sneller tot stand komt: de zogenaamde call set up tijd kan drastisch verkort worden van. Op dit moment duurt het gemiddeld zo’n 7 seconden voordat de beller is verbonden met de ontvanger. Dankzij de nieuwe techniek duurt dit nog maar zo’n 1,5 seconde.
Daarnaast worden VoLTE-gesprekken in HD Voice geluidkwaliteit gevoerd. De gesprekspartner klinkt hierbij glashelder en is dus veel beter verstaanbaar. HD Voice – bij KPN geïntroduceerd in 2012 – heeft al een aanzienlijke verbetering gebracht en met VoLTE moet spraakverkeer (en HD Voice) ook over het 4G-netwerk mogelijk worden.
Circa 120 medewerkers van Accenture en de Amsterdam Arena kunnen als eerste in Nederland deze nieuwe generatie telefoondienst gebruiken. Tijdens de bèta test, die twee maanden duurt, kunnen de gebruikers bellen en gebeld worden via de innovatieve techniek. Met deze test kan KPN gebruik ervaringen van klanten meten en deze inzetten voor verdere ontwikkeling van VoLTE, voordat de telefoondienst commercieel geïmplementeerd wordt.
Op dit moment schakelt het mobiele netwerk voor het spraakgedeelte nog terug naar 3G. Dat merkt de klant niet, maar door het introduceren van VoLTE wordt een aantal interessante verbeteringen mogelijk. Zo zorgt VoLTE ervoor dat de belverbinding sneller tot stand komt: de zogenaamde call set up tijd kan drastisch verkort worden van. Op dit moment duurt het gemiddeld zo’n 7 seconden voordat de beller is verbonden met de ontvanger. Dankzij de nieuwe techniek duurt dit nog maar zo’n 1,5 seconde.
Daarnaast worden VoLTE-gesprekken in HD Voice geluidkwaliteit gevoerd. De gesprekspartner klinkt hierbij glashelder en is dus veel beter verstaanbaar. HD Voice – bij KPN geïntroduceerd in 2012 – heeft al een aanzienlijke verbetering gebracht en met VoLTE moet spraakverkeer (en HD Voice) ook over het 4G-netwerk mogelijk worden.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten