maandag 31 oktober 2022

Cisco lanceert nieuwe Webex innovaties en samenwerkingen

Tijdens WebexOne 2022, heeft Cisco een aantal belangrijke aankondigingen gedaan om het hybride werken verder te optimaliseren en verschillende nieuwe functies toegevoegd aan het vernieuwde Webex Customer Experience (CX) portfolio.

Zo heeftt Cisco nieuwe updates uitgebracht die IT-afdelingen in staat stellen audio te watermerken waardoor elke deelnemer bij een vertrouwelijke vergadering een uniek label krijgt. Als een gebruiker bijvoorbeeld een vergadering opneemt waarin vertrouwelijke informatie wordt besproken, kan het bedrijf die opname tot die persoon herleiden, ongeacht hoe de audio is gedeeld.

Verder is de webex Control Hub nu geïntegreerd met Cisco Spaces,  deze integratie biedt gebruikers kritische informatie, zoals real-time bezettingsgraad en luchtkwaliteit updates, die hun kantoorervaring verbeterd. Als laatste biedt de Control Hub klanten van Webex een digitale coach die de complexiteit uit de verbetering van hybride werkervaringen haalt.
 
Met Webex CX biedt Cisco Unified Communications-as-a-Service (UCaaS), Contact Center-as-a-Service (CCaaS) en Communications Platform-as-a-Service (CPaaS) allemaal onder één dak aan. Hiermee worden de digitale ervaringen van de klanten nog beter.

De meest opmerkelijke Webex-innovaties op een rij

De nieuwe Whiteboard app stelt gebruikers binnen en buiten het kantoor in staat om te brainstormen op een whiteboard. Iedereen kan een whiteboard starten of eraan deelnemen en samenwerken vanuit een browser, de Webex App of een Cisco-apparaat.
Met de introductie van Vidcast krijgen mensen tijd terug. Vidcast is een tool waarmee men eenvoudig korte video's kan opnemen, bewerken en delen, waardoor gedistribueerde teams effectiever kunnen samenwerken.
Door een nieuwe samenwerking met Apple kunnen iPhone- en iPad-gebruikers nu de inhoud van de achter- of voorcamera delen via de Webex Meetings app en aantekeningen maken bij wat ze zien met Mobile Camera Share.
De integratie met Microsoft Teams zorgt ervoor dat gebruikers van Webex Calling ook toegang hebben tot de Teams interface, wat zorgt voor een flexibele workflow.
Webex Events en Webinars bieden het meest uitgebreide portfolio van hybride evenementoplossingen, allemaal vanuit één platform. Vanaf nu hebben gebruikers toegang tot een nieuwe lobby-ervaring voor virtuele evenementen die een verscheidenheid aan aanpassingen ondersteunt, zoals agenda's, sprekersbiografieën, sponsors en meer.

vrijdag 21 oktober 2022

Clear Calling in bèta op Pixel 7 en 7 Pro

Google heeft de Clear Calling-functie beschikbaar gemaakt voor gebruikers van een Pixel 7 en 7 Pro die Android 13 QPR1 bèta 3 hebben. Daarmee kan achtergrondgeluid bij een telefoongesprekspartner weggehaald worden.

Google kondigde de functie aan samen met de Pixel 7-serie, maar de functie was nog niet klaar om direct bij release inbegrepen te worden. Nu verschijnt hij op de toestellen in deze bèta.

Clear Calling werkt niet bij Voip-telefoongesprekken, maar alleen 'gewone' gesprekken. De functionaliteit is ook afhankelijk van de aanwezige wifi- en mobielenetwerkverbinding.

donderdag 20 oktober 2022

Google introduceert nieuwe functies voor Berichten-app

Google heeft nieuwe functies aangekondigd voor de Berichten-app voor Android. Onder meer wordt het mogelijk om audioberichten om te zetten in tekst en kunnen YouTube-video’s in de app worden bekeken.

De functie om audioberichten om te zetten naar tekst komt enkel naar Pixel 6-, 6 Pro-, 7-, 7 Pro-, Samsung Galaxy S22- en Galaxy Fold 4-toestellen. Voor het omzetten van audio naar tekst gebruikt de Berichten-app machine learning.

Sinds begin dit jaar laat de Berichten-app al emoji-reacties van iOS-gebruikers zien.

dinsdag 18 oktober 2022

Jabra introduceert nieuwe draadloze headset voor frontliniemedewerkers

Vandaag introduceert Jabra de Jabra Perform 45 headset. Dit is het eerste model in de nieuwe Jabra Perform-productserie die frontliniemedewerkers moet helpeb tijdens de digitale transformatie.
 

Meest opvallend is de Push-to-Talk (PTT) knop. Frontliniemedewerkers hebben direct toegang tot andere collega's en kunnen sneller geïnformeerde beslissingen nemen, waardoor hun productiviteit, prestaties en daarmee de klanttevredenheid toeneemt.

Met de PTT-knop op de headset kunnen dringende vragen worden beantwoord en problemen vrijwel direct worden opgelost, ongeacht waar de werknemers zich bevinden. De PTT-functie is uniek in een headset en helpt werknemers productiever te zijn.

De PTT-knop werkt met veelgebruikte software zoals Microsoft Teams Walkie Talkie en Zebra Workforce Connect en kan worden geïntegreerd met het platform van uw voorkeur met behulp van de Jabra SDK. Voor een volledig overzicht van de apparaten die het bedrijf gebruikt, kunnen werkgevers de Jabra Xpress management software gebruiken. Met deze software kunnen gebruikers alle apparaten in de hele organisatie bijhouden, updaten en aanpassen.

Ruis is een constante uitdaging voor de meeste frontliniemedewerkers. Daarom is de Jabra Perform 45 uitgerust met een geavanceerde ultra-ruisonderdrukkende microfoon die tot 80 procent van het achtergrondgeluid verwijdert, zodat collega's elkaar goed kunnen verstaan. De luidspreker is ook geoptimaliseerd voor spraakhelderheid, waardoor soepele communicatie vanaf beide kanten mogelijk is.

maandag 17 oktober 2022

Google Meet krijgt optie voor automatisch framen

Google Meet krijgt een optie om gebruikers automatisch te 'framen' voordat ze deelnemen aan een videovergadering.

De automatische framing kan ervoor zorgen dat iedereen ongeveer even groot in beeld is en niemand klein of aan de zijkant zit.

De functie werkt de framing niet bij om onnodige bewegingen in beeld te voorkomen.

Google brengt framing vanaf 2 november uit.

donderdag 13 oktober 2022

Microsoft komt met Teams Premium

Microsoft lanceert een premiumversie van Teams. Premium bestaat uit een reeks tools voor de app zoals automatische transcripties en vertalingen. Ook krijgt de dienst een functie om automatisch taken aan te maken en opgenomen gesprekken in hoofdstukken op te delen.

Microsoft kondigde de premiumversie aan op zijn Ignite-ontwikkelaarsconferentie. Het pakket wordt beschikbaar voor gebruikers van Microsoft 365.

De opvallendste functie is Intelligent recap. Daarbij wordt een videogesprek opgenomen en maakt Teams via kunstmatige intelligentie automatisch hoofdstukken aan.

Signal stopt met ondersteuning voor SMS

Signal stopt over enkele maanden met de ondersteuning voor sms-berichten in zijn Android-app.

Het sms-protocol zou volgens Signal niet veilig zijn. Zo zou metadata van gebruikers in het bezit kunnen komen van telecomoperatoren.

Volgens Signal was het voor gebruikers ook niet altijd duidelijk wanneer een bericht via dienst werd verstuurd en wanneer er gebruik werd gemaakt van het sms-protocol. Hierdoor liepen de kosten bij sommige gebruikers naar verluidt stevig op.

maandag 10 oktober 2022

WhatsApp verdubbelt maximaal aantal leden voor groepen

WhatsApp breidt zijn onderdeel groepen in de app verder uit. Het maximaal aantal leden wordt verdubbeld tot 1024.

Een deel van de bètagebruikers van WhatsApp kan al groepen aanmaken met tot 1024 deelnemers. Hiermee zal de populaire berichtenapp interessanter worden als een platform voor grotere verenigingen en organisaties.

woensdag 5 oktober 2022

Dankzij Logitech Sight AI-camera meer gelijkheid in videovergaderingen

Logitech heeft een nieuw, door AI-ondersteund multicamerasysteem onthuld: Logitech Sight. Het systeem is ontworpen om gelijkheid te creëren in videovergaderingen, tussen deelnemers die op kantoor met elkaar in één ruimte zitten en de deelnemers thuis.

De camera’s werken samen met Rally Bar of Rally Bar Mini-camera aan de voorzijde van de ruimte en creëren hierdoor meer perspectieven en altijd de juiste perspectieven. Na de lancering van Logitech Sight worden deze additionele camerafeeds samengevoegd met RightSight en Smart Switching: hierdoor hoeft de gebruiker geen keuzes te maken of cameraperspectieven handmatig te bedienen. Alles wordt door een intuïtief AI algoritme geregeld.

Logitech Sight is eenvoudig te installeren en wordt geleverd met meerdere bevestigingen. Ook is het kabelmanagement geïntegreerd: een essentiële functie voor IT-teams om hun samenwerkingsruimtes flexibel en schaalbaar te maken. Daar komt bij dat management eenvoudig wordt gemaakt door Logitech Sync: gratis software waarmee beheerders op afstand apparaten kunnen monitoren, updaten en problemen kunnen oplossen. Dat alles vanuit een cloud-based interface.

Logitech Sight wordt halverwege 2023 verwacht en heeft een adviesprijs van 2399 euro.

dinsdag 4 oktober 2022

Enreach introduceert alles-in-een telefoniedienst met slimme AI-functionaliteit

 Enreach introduceert MKB Compleet: een nieuwe telefoniedienst waarbij AI-functionaliteit en vast-mobiel integratie standaard zijn inbegrepen, voor een scherp en vast maandbedrag.

De dienst faciliteert ondernemers bij het hybride werken en stelt hen in staat om altijd en overal bereikbaar te zijn, zelfs als ze de telefoon even niet kunnen beantwoorden.

Enreach is de eerste en enige partij die vast- mobiel en AI combineert in een ‘alles-in-een’ telefoniedienst. Dat is een van de voordelen van de overname van het Nederlandse Botsquad in 2020, een pionier in conversational Artificial Intelligence (AI).

De AI-functionaliteit uit het Botsquad-portfolio biedt ondernemers de mogelijkheid om bestaande communicatieprocessen te optimaliseren. Denk aan slimme wachtrijen en keuzemenu’s om inkomende oproepen zo efficiënt mogelijk af te handelen, maar ook een slimme centrale voicemail (voor vast- en mobiel) die spraak omzet in tekst en direct doorzet naar de juiste afdeling. Het klantcontact kan bovendien automatisch worden geregistreerd, om ook vervolgcontact te optimaliseren.

Daarnaast maakt MKB Compleet het eenvoudiger voor ondernemers om klantcontact te faciliteren via diverse communicatiekanalen. De oplossing combineert onder andere WhatsApp, chat en diverse socialmediakanalen en maakt het daarbij mogelijk om vragen centraal af te handelen of door te zetten naar beschikbare collega’s.

MKB Compleet is vanaf 5 oktober beschikbaar via het Enreach-partnerkanaal. De AI-functionaliteit wordt per 1 december ontsloten. Voor een optimaal totaalplaatje kunnen klanten bij Enreach-partners aansluitend ook terecht voor internetverbindingen en diverse cloud- en samenwerkoplossingen, zoals de verschillende diensten uit de Microsoft Suite en uitgebreide (netwerk)security-oplossingen.
Bart Sotthewes, Porfolio Manager bij Enreach: “We zijn erg trots op deze propositie.