Telecomprovider Voys heeft Eigennummer.nl overgenomen. De bedrijfsovername is onderdeel van de groei die de Groningse aanbieder van zakelijke VoIP-telefonie voor ogen heeft.
Eigennummer.nl was voorheen onderdeel van Conniption en werd later verzelfstandigd. De Eigennummer.nl-klanten zijn eerder al op de hoogte gebracht van de overname. Nadat zij zijn geïnformeerd, heeft Voys ook de operationele kant van het bedrijf overgenomen, zoals de supportwerkzaamheden.
Eigennummer.nl blijft vooralsnog een sublabel van Voys. De klanten behouden hun telefoonnummers en blijven hetzelfde bedrag per maand betalen.
dinsdag 30 juni 2020
zondag 28 juni 2020
Telegram krijgt 18,5 miljoen dollar boete
Het bedrijf achter Telegram krijgt een boete van 18,5 miljoen dollar (16,5 miljoen euro) na een mislukte poging om een eigen cryptomunt uit te brengen. Ook moet het bedrijf 1,2 miljard dollar aan opgehaalde investeringen terugbetalen.
Het bedrijf kreeg aan de stok met de Amerikaanse waakhond SEC, omdat de verkoop van de munt niet bij de waakhond werd gemeld.
Het bedrijf kreeg aan de stok met de Amerikaanse waakhond SEC, omdat de verkoop van de munt niet bij de waakhond werd gemeld.
vrijdag 26 juni 2020
Direct reageren op berichten in iMessage in iOS 14
Een veelgevraagde functie voor iMessage is het direct reageren op berichten. Vanaf iOS 14 is dat inderdaad mogelijk. Direct reageren in iMessage zorgt ervoor dat je een eerder verstuurd bericht kunt citeren. Het werkt zowel in groepsgesprekken als individuele gesprekken. Er zijn meer nieuwe functies voor liefhebbers van iMessage. Zo kun je vanaf iOS 14 ook spraakberichten sturen met Siri.
OBI4wan deelt Google’s Business Messages resultaten van HEMA en Kruidvat
In samenwerking met Google is OBI4wan gestart met een pilot voor Business Messages.
Met Business Messages is het mogelijk om in het bedrijfsprofiel van organisaties een button te plaatsen die de chat aanbiedt. Deze chat is daarmee zichtbaar binnen de zoekresultaten van de zoekmachine.
Wanneer gebruikers binnen Google op de chatknop bij het bedrijfsprofiel klikken, starten ze direct een conversatie met een service agent van de organisatie.
In de pilotfase zijn HEMA en Kruidvat in Nederland als eerst van start gegaan met Business Messages. Berichten die via Business Messages worden verstuurd, komen direct binnen in de tooling van OBI4wan, waar de twee organisaties al gebruik van maken voor webcare.
Met Business Messages is het mogelijk om in het bedrijfsprofiel van organisaties een button te plaatsen die de chat aanbiedt. Deze chat is daarmee zichtbaar binnen de zoekresultaten van de zoekmachine.
Wanneer gebruikers binnen Google op de chatknop bij het bedrijfsprofiel klikken, starten ze direct een conversatie met een service agent van de organisatie.
In de pilotfase zijn HEMA en Kruidvat in Nederland als eerst van start gegaan met Business Messages. Berichten die via Business Messages worden verstuurd, komen direct binnen in de tooling van OBI4wan, waar de twee organisaties al gebruik van maken voor webcare.
donderdag 25 juni 2020
Slack Connect voor externe communicatie
Slack krijgt ondersteuning voor een functie om met mensen uit meerdere organisaties of bedrijven in een enkel kanaal met elkaar te laten communiceren.
De functie heet Slack Connect en is in eerste instantie alleen beschikbaar voor betalende gebruikers.
Gebruikers kunnen per e-mail mensen uitnodigen.
Op termijn moeten ook gebruikers van de gratis versie van Slack de functie krijgen.
De functie heet Slack Connect en is in eerste instantie alleen beschikbaar voor betalende gebruikers.
Gebruikers kunnen per e-mail mensen uitnodigen.
Op termijn moeten ook gebruikers van de gratis versie van Slack de functie krijgen.
dinsdag 23 juni 2020
Skype wordt eenkennig
Microsoft geeft niet langer twee verschillende versies uit van Skype. Naast een losse versie 8.6 was er ook een Windows 10 variant die in de Microsoft Store was te vinden.
Voortaan is er nog maar een enkele versie voor de desktop die je desgewenst nog steeds kunt downloaden via de Store.
Voortaan is er nog maar een enkele versie voor de desktop die je desgewenst nog steeds kunt downloaden via de Store.
Nog maar 67 procent Nederlandse huishoudens heeft vaste telefonie
De daling in het aantal vaste abonnementen voor consumenten in Nederland heeft zich in het eerste kwartaal van 2020 doorgezet. Dit ondanks het feit dat er meer mensen thuis waren als gevolg van de uitbraak van het coronavirus.
Het aantal vaste telefonielijnen daalde in drie maanden tijd met 104.000 en daalde met 6,6 procent op jaarbasis tot 5,25 miljoen, zo blijkt uit onderzoek van Telecompaper.
Doordat steeds meer mensen alleen nog een mobiele telefoon gebruiken en communicatie-apps omarmen, zal de markt voor vaste telefonie naar verwachting verder krimpen en de komende vijf jaar ongeveer twee miljoen lijnen verliezen.
Het aantal traditionele PSTN-lijnen is gekrompen tot slechts 4 procent van de markt. Kabel- en DSL-operators verliezen ook gestaag abonnees voor vaste telefonie naarmate klanten hun multiplay-abonnementen downgraden. Het driemaandelijkse marktrapport van Telecompaper over de markt voor vaste telefonie laat zien dat alleen glasvezelnetwerken enige groei laten zien, geholpen door uitrol naar nieuwe gebieden.
Het aantal vaste telefonielijnen daalde in drie maanden tijd met 104.000 en daalde met 6,6 procent op jaarbasis tot 5,25 miljoen, zo blijkt uit onderzoek van Telecompaper.
Doordat steeds meer mensen alleen nog een mobiele telefoon gebruiken en communicatie-apps omarmen, zal de markt voor vaste telefonie naar verwachting verder krimpen en de komende vijf jaar ongeveer twee miljoen lijnen verliezen.
Het aantal traditionele PSTN-lijnen is gekrompen tot slechts 4 procent van de markt. Kabel- en DSL-operators verliezen ook gestaag abonnees voor vaste telefonie naarmate klanten hun multiplay-abonnementen downgraden. Het driemaandelijkse marktrapport van Telecompaper over de markt voor vaste telefonie laat zien dat alleen glasvezelnetwerken enige groei laten zien, geholpen door uitrol naar nieuwe gebieden.
vrijdag 19 juni 2020
Rusland heft blokkade chatapp Telegram officieel op
Rusland heeft donderdag het verbod op de chatapp Telegram officieel opgeheven. De toegang tot de chatapp was twee jaar lang in Rusland geblokkeerd. Rusland blokkeerde de toegang tot de app in 2018 omdat Telegram Russische veiligheidsdiensten geen toegang wilde geven tot een sleutel waarmee deze versleutelde berichten te lezen zouden zijn. Oprichter Pavel Durov zou nu wel bereid zijn samen te werken bij de bestrijding van terrorisme en extremisme op het platform.
donderdag 18 juni 2020
Zoom gaat gratis gebruikers toch eind-tot-eindencryptie bieden
Zoom gaat gebruikers van de gratis versie van zijn software toch de mogelijkheid bieden om gebruik te maken van eind-tot-eindencryptie. Aanvankelijk zou die functie alleen beschikbaar komen voor betalende klanten.
Gebruikers moeten zich wel eerst registreren met bijvoorbeeld een telefoonnummer. De extra stap moet voorkomen dat kwaadwillenden massaal accounts aanmaken.
De bèta van eind-tot-eindencryptie komt volgende maand, zo zegt het bedrijf.
Gebruikers moeten zich wel eerst registreren met bijvoorbeeld een telefoonnummer. De extra stap moet voorkomen dat kwaadwillenden massaal accounts aanmaken.
De bèta van eind-tot-eindencryptie komt volgende maand, zo zegt het bedrijf.
woensdag 17 juni 2020
Google Meet wordt geïntegreerd in Gmail
Google Meet wordt geïntegreerd in Gmail, zodat je de afzonderlijke Meet-app niet meer nodig hebt.
Als iemand je een link naar een Meet-videovergadering stuurt, kun je rechtstreeks vanuit je Gmail-app aan de vergadering deelnemen. Voorheen werd je nog doorverwezen naar de speciale Meet-app.
De tweede update zorgt ervoor dat de Gmail-app ook een nieuw Meet-tabblad onderaan het scherm krijgt. Op dit nieuwe tabblad staan al je aankomende Meet-vergaderingen uit je Google Agenda.
Als iemand je een link naar een Meet-videovergadering stuurt, kun je rechtstreeks vanuit je Gmail-app aan de vergadering deelnemen. Voorheen werd je nog doorverwezen naar de speciale Meet-app.
De tweede update zorgt ervoor dat de Gmail-app ook een nieuw Meet-tabblad onderaan het scherm krijgt. Op dit nieuwe tabblad staan al je aankomende Meet-vergaderingen uit je Google Agenda.
maandag 15 juni 2020
Aanpasbare achtergronden en 7x7-gridweergave voor Teams
Microsoft Teams heeft aanpasbare achtergronden gekregen. Later dit jaar wordt ook nog een zogeheten 7x7-gridweergave toegevoegd, zodat 49 mensen tegelijk in beeld kunnen komen.
Vanaf de herfst moet die laatste nieuwe weergaveoptie voor alle Team-gebruikers beschikbaar zijn.
Dan ook komt er ook een Breakout Rooms-optie, bedoeld voor leraren om break-outsessies te geven tijdens het lesgeven. Zo kan een klas of groep studenten opgedeeld worden in kleinere groepjes.
Vanaf de herfst moet die laatste nieuwe weergaveoptie voor alle Team-gebruikers beschikbaar zijn.
Dan ook komt er ook een Breakout Rooms-optie, bedoeld voor leraren om break-outsessies te geven tijdens het lesgeven. Zo kan een klas of groep studenten opgedeeld worden in kleinere groepjes.
donderdag 11 juni 2020
Telefoongesprekken opnemen in iOS is interne functie
De afgelopen dagen circuleerde een gerucht dat Apple het opnemen van telefoongesprekken in iOS mogelijk wilde maken.
Maar het blijkt te gaan om een interne functie, die door Apple-medewerkers wordt gebruikt om de audiokwaliteit van telefoongesprekken te testen.
Maar het blijkt te gaan om een interne functie, die door Apple-medewerkers wordt gebruikt om de audiokwaliteit van telefoongesprekken te testen.
Grote telefoonstoring bij Vodafone
Een telefoonstoring bij Vodafone leidt donderdagochtend tot problemen met bellen. Meerdere ziekenhuizen melden vanwege de storing momenteel niet telefonisch bereikbaar te zijn. Onder meer het UMC Utrecht en het Erasmus MC in Rotterdam zijn getroffen door de storing. Op de website Allestoringen.nl komen meer dan duizend meldingen binnen.
woensdag 10 juni 2020
Makkelijker datatransport iOS app Signal
Signal biedt gebruikers van de iOS app de mogelijkheid om informatie, zoals de chatgeschiedenis, beveiligd over te hevelen naar een nieuwe iPhone of iPad.
De tool, waarbij data naar een nieuwe toestel wordt overgebracht, is voorzien van eind-tot-eindversleuteling.
Een dergelijke functie voor het eenvoudig en veilig overzetten van de accountgegevens en chatgeschiedenis is al langer beschikbaar op de Andoid-app van Signal.
De tool, waarbij data naar een nieuwe toestel wordt overgebracht, is voorzien van eind-tot-eindversleuteling.
Een dergelijke functie voor het eenvoudig en veilig overzetten van de accountgegevens en chatgeschiedenis is al langer beschikbaar op de Andoid-app van Signal.
Google Meet filtert rumoer weg
Google is begonnen met de uitrol van ruisonderdrukking in videobeldienst Google Meet. Googles geluidsfilter kan onder meer het geluid van krakende papiertjes, klikkende pennen en klinkende glazen wegfilteren. De functie, die in april werd aangekondigd, is eerst beschikbaar voor klanten van G Suite Enterprise en G Suite Enterprise for Education. Het filter werkt vooralsnog alleen in de webbrowser.
dinsdag 9 juni 2020
Facebook Messenger krijgt zakelijke inbox
Facebook Messenger wordt verrijkt met een zakelijke postbus in de Android en iOS app. Daarmee wordt een belangrijk bezwaar van gebruikers weggenomen. Die willen geen twee verschillende berichtenapps gebruiken.
Via de zakelijke inbox kunnen klanten vragen stellen over openingstijden van winkels, de beschikbaarheid van producten en bezorging.
De inbox sluit aan op de Page Manager App, die ook wordt gebruikt om statistieken van Facebook bedrijfspagina's in te zien.
De zakelijke inbox zal het eerst beschikbaar zijn op iOS, over enkele weken volgt Android.
Via de zakelijke inbox kunnen klanten vragen stellen over openingstijden van winkels, de beschikbaarheid van producten en bezorging.
De inbox sluit aan op de Page Manager App, die ook wordt gebruikt om statistieken van Facebook bedrijfspagina's in te zien.
De zakelijke inbox zal het eerst beschikbaar zijn op iOS, over enkele weken volgt Android.
maandag 8 juni 2020
Pilot beeldbellen met nieuw politiesysteem
Op dinsdag 9 juni start de politie een pilot waarin een nieuw systeem voor beeldbellen wordt getest. Tijdens het eerste deel van de pilot zullen tien wijkagenten in de basisteams Groningen Noord en Groningen Zuid het systeem gebruiken in hun contact met burgers.
De pilot start in Groningen en richt zich gedurende deze fase op beeldbellen met de wijkagent. In een later stadium zal men ook onderzoeken wat de meerwaarde en mogelijkheden van beeldbellen zijn in aangiftegesprekken of verhoren, en verkennen of via het systeem ook veilig documenten kunnen worden gedeeld en ondertekend.
De pilot start in Groningen en richt zich gedurende deze fase op beeldbellen met de wijkagent. In een later stadium zal men ook onderzoeken wat de meerwaarde en mogelijkheden van beeldbellen zijn in aangiftegesprekken of verhoren, en verkennen of via het systeem ook veilig documenten kunnen worden gedeeld en ondertekend.
Blijvende gedragsverandering in gebruik communicatie-apps
Sinds de uitbraak van het coronavirus in Europa en Nederland is Nederland sterk afhankelijk van communicatie-apps als Zoom, Teams, FaceTime, Skype, Hangouts, WhatsApp en TikTok. De crisis heeft zeer waarschijnlijk een blijvend, mogelijk zelfs revolutionair effect op de manier waarop en frequentie waarmee communicatie-apps worden gebruikt, denkt Telecompaper.
Uit hun onderzoek blijkt dat de meeste communicatie-apps voor chat en videobellen in april vaker én intensiever werden gebruikt dan in januari. TikTok kreeg door de corona-crisis zelfs een flinke boost: meer dan een verdubbeling onder mensen van 16 jaar en ouder in drie maanden tijd zijn de app gaan gebruiken.
Vooral Zoom heeft op de consumentenmarkt het segment communicatie-apps op zijn grondvesten doen schudden. In korte tijd gingen veel consumenten Zoom gebruiken om met grotere groepen videogesprekken te voeren.
Andere apps zoals WhatsApp, Facebook Messenger, Teams en Skype boden aan het begin van de coronacrisis nog geen ondersteuning voor groepsgesprekken met grote groepen mensen.
Wel is duidelijk dat de apps door bestaande gebruikers intensiever worden gebruikt dan in januari.
Uit hun onderzoek blijkt dat de meeste communicatie-apps voor chat en videobellen in april vaker én intensiever werden gebruikt dan in januari. TikTok kreeg door de corona-crisis zelfs een flinke boost: meer dan een verdubbeling onder mensen van 16 jaar en ouder in drie maanden tijd zijn de app gaan gebruiken.
Vooral Zoom heeft op de consumentenmarkt het segment communicatie-apps op zijn grondvesten doen schudden. In korte tijd gingen veel consumenten Zoom gebruiken om met grotere groepen videogesprekken te voeren.
Andere apps zoals WhatsApp, Facebook Messenger, Teams en Skype boden aan het begin van de coronacrisis nog geen ondersteuning voor groepsgesprekken met grote groepen mensen.
Wel is duidelijk dat de apps door bestaande gebruikers intensiever worden gebruikt dan in januari.
donderdag 4 juni 2020
Signal met nieuwe tool om gezichten op foto's te blurren
Versleutelde chatapp Signal kan nu ook gezichten van mensen op foto's blurren. Aanleiding zijn de recente demonstraties tegen racisme en politiegeweld. Volgens Signal-ontwikkelaar Moxie Marlinspike maken deelnemers aan de protesten willen gebruik van Signal.
De blur-tool helpen bij het beschermen van de privacy van de mensen van wie foto's via Signal worden gedeeld.
Gebruikers kunnen ervoor kiezen om de tool automatisch alle gezichten op een foto te laten blurren of dit handmatig doen.
De blur-tool helpen bij het beschermen van de privacy van de mensen van wie foto's via Signal worden gedeeld.
Gebruikers kunnen ervoor kiezen om de tool automatisch alle gezichten op een foto te laten blurren of dit handmatig doen.
woensdag 3 juni 2020
Poly introduceert Room Solutions voor Microsoft Teams Rooms
Plantronics introduceert een nieuwe serie Poly Room Solutions voor Microsoft Teams Rooms: Poly G10-T, G40-T en G80-T. Dit zijn audio- en videotools die hoogwaardige vergaderervaringen leveren voor gebruikers van Microsoft Teams.
Moederbedrijf Poly werkt al meer dan vijftien jaar samen met Microsoft en heeft nu de meest gecertificeerde headset- en speakerphone-apparaten voor Teams beschikbaar: Trio C60, Calisto 5300, Calisto 5200, Calisto 3200, Voyager 4200 Office and UC Series, Voyager 5200 Office and UC Series, Voyager 6200 UC, Voyager 8200 UC, Blackwire 3300 and 5200 Series, en meest recentelijk, Blackwire 8225.
Poly's Room Solutions voor Teams Rooms zijn verkrijgbaar in verschillende uitvoeringen, geschikt voor gebruik in ruimtes van klein tot groot, afhankelijk van de individuele behoefte.
Moederbedrijf Poly werkt al meer dan vijftien jaar samen met Microsoft en heeft nu de meest gecertificeerde headset- en speakerphone-apparaten voor Teams beschikbaar: Trio C60, Calisto 5300, Calisto 5200, Calisto 3200, Voyager 4200 Office and UC Series, Voyager 5200 Office and UC Series, Voyager 6200 UC, Voyager 8200 UC, Blackwire 3300 and 5200 Series, en meest recentelijk, Blackwire 8225.
Poly's Room Solutions voor Teams Rooms zijn verkrijgbaar in verschillende uitvoeringen, geschikt voor gebruik in ruimtes van klein tot groot, afhankelijk van de individuele behoefte.
dinsdag 2 juni 2020
Nieuwe DECT handsets van Panasonic
Panasonic heeft de volgende generatie Panasonic DECT handsets DECT KX-TPA70 & KX-TPA73 aangekondigd, die volgens de Japanners de nieuwe norm moeten worden op het gebied van design en intuïtieve gebruiksvriendelijkheid.
De gebruikersinterface heeft een heldere kleur, gestroomlijnd design en pictogrammen voor eenvoudige functies zoals het doorschakelen van gesprekken. De handsets zijn ook voorzien van een Hot Dial-knop die kan worden gebruikt om snel een vooraf ingesteld nummer te bellen of als een call for assistance-knop, voor bijvoorbeeld retail.
De handsets worden geleverd met een draaibare of gewone riemclip en met een 3,5 mm headset-aansluiting en Bluetooth-aansluiting.
De gebruikersinterface heeft een heldere kleur, gestroomlijnd design en pictogrammen voor eenvoudige functies zoals het doorschakelen van gesprekken. De handsets zijn ook voorzien van een Hot Dial-knop die kan worden gebruikt om snel een vooraf ingesteld nummer te bellen of als een call for assistance-knop, voor bijvoorbeeld retail.
De handsets worden geleverd met een draaibare of gewone riemclip en met een 3,5 mm headset-aansluiting en Bluetooth-aansluiting.



















