WhatsApp sleept een Israëlisch techbedrijf voor de rechter dat met geavanceerde software zo'n 1400 WhatsApp-gebruikers zou hebben gehackt. Advocaten, mensenrechtenactivisten, diplomaten, journalisten en hoge ambtenaren zouden daarvan slachtoffer zijn geweest. Volgens de berichtendienst maakte de Israëlische NSO Group de spionagesoftware voor overheden. De zogeheten spyware kon via de belfunctie van WhatsApp op telefoons worden geïnstalleerd.
woensdag 30 oktober 2019
maandag 28 oktober 2019
CM.com breidt aanbod uit met Apple Business Chat
Klanten van CM.com kunnen vanaf vandaag ook gebruik maken van Apple Business Chat. Hierdoor kunnen consumenten op een nieuwe manier rechtstreeks met bedrijven communiceren via de berichten-app op iPhone, iPad, Mac en Apple Watch.
CM.com is een Conversational Commerce platform dat bedrijven en merken verbindt met de mobiele telefoons van miljarden consumenten wereldwijd. Het bedrijf biedt een slimme combinatie van messaging kanalen, een Customer Data Platform en andere platformfunctionaliteiten.
Met Apple Business Chat spreken consumenten met een echt persoon en bepalen ze zelf welke contactgegevens ze willen delen met een bedrijf.
Om een Apple Business Chat-gesprek te starten, kunnen gebruikers op het berichtenicoon klikken op de website van een organisatie, in hun iOS-app, via e-mail of rechtstreeks vanuit de iOS zoekfunctie. Wanneer een gebruiker in iOS 13 klikt om een bedrijf te bellen, kan iOS voorstellen om – indien ondersteund – in plaats daarvan een Business Chat te starten. Als hiervoor wordt gekozen, wordt er in de berichtenapp direct een gesprek geopend met een medewerker van het bedrijf. Tijdens de chat kan de gebruiker de tijd nemen om te reageren wanneer het hem of haar uitkomt.
CM.com is een Conversational Commerce platform dat bedrijven en merken verbindt met de mobiele telefoons van miljarden consumenten wereldwijd. Het bedrijf biedt een slimme combinatie van messaging kanalen, een Customer Data Platform en andere platformfunctionaliteiten.
Met Apple Business Chat spreken consumenten met een echt persoon en bepalen ze zelf welke contactgegevens ze willen delen met een bedrijf.
Om een Apple Business Chat-gesprek te starten, kunnen gebruikers op het berichtenicoon klikken op de website van een organisatie, in hun iOS-app, via e-mail of rechtstreeks vanuit de iOS zoekfunctie. Wanneer een gebruiker in iOS 13 klikt om een bedrijf te bellen, kan iOS voorstellen om – indien ondersteund – in plaats daarvan een Business Chat te starten. Als hiervoor wordt gekozen, wordt er in de berichtenapp direct een gesprek geopend met een medewerker van het bedrijf. Tijdens de chat kan de gebruiker de tijd nemen om te reageren wanneer het hem of haar uitkomt.
woensdag 23 oktober 2019
Poly’s gloednieuwe assortiment met videoproducten
Poly (voorheen Plantronics en Polycom) lanceert een volledige reeks van video-endpoints die de videoconferentie-ervaring van Zoom Rooms 'drastisch verandert'.
Nieuw in het assortiment zijn twee alles-in-één-videobars: de Poly Studio X30 en de Poly Studio X50. Om van Zoom Rooms gebruik te maken op de Poly Studio X-serie is geen externe pc of Mac meer nodig. Bovendien is deze serie uitgerust met Poly MeetingAI- functionaliteiten die de vergaderervaring verbeteren met machine learning en artificial intelligence. Bovendien kondigt Poly aan dat het G7500-videobesturingssysteem zo is ontworpen dat het de Zoom Rooms-ervaring ondersteunt.
De compacte Poly Studio X30, bij uitstek geschikt voor kleine kantoren of vergaderruimten, ondersteunt 4K UHD-video en biedt de mogelijkheid om draadloos content te delen en samen te werken en heeft een groot bereik. De Poly Studio X30 ondersteunt het volledige scala aan Poly MeetingAI-mogelijkheden.
De Poly Studio X50, de grootste van de twee nieuwe oplossingen, beschikt over een nog groter bereik en luidsprekers van hoge kwaliteit om te voldoen aan de behoeften van middelgrote vergaderruimten. Naast de nieuwe Poly MeetingAI-functies ondersteunt de Poly Studio X50 twee schermen voor Zoom Rooms. Bovendien ondersteunt het apparaat 4K UHD-video en het delen van draadloze content, en beschikt het over 5x zoom, een audio-input/uitgang en een kamer vullend stereo-luidsprekersysteem.
De Poly Studio X-modellen kunnen dankzij de naar beneden gerichte aansluitpoorten zowel op zichzelf staan of aan de muur worden gemonteerd. Installatie en gebruik zijn ontzettend gemakkelijk dankzij de nieuwe Poly TC8 touch controller. Deze biedt een native Zoom Rooms-interface en een PoE-kabel, zodat er geen kabels of snoeren over tafels hoeven te worden gespannen om verbinding te maken met de videobar.
Nieuw in het assortiment zijn twee alles-in-één-videobars: de Poly Studio X30 en de Poly Studio X50. Om van Zoom Rooms gebruik te maken op de Poly Studio X-serie is geen externe pc of Mac meer nodig. Bovendien is deze serie uitgerust met Poly MeetingAI- functionaliteiten die de vergaderervaring verbeteren met machine learning en artificial intelligence. Bovendien kondigt Poly aan dat het G7500-videobesturingssysteem zo is ontworpen dat het de Zoom Rooms-ervaring ondersteunt.
De compacte Poly Studio X30, bij uitstek geschikt voor kleine kantoren of vergaderruimten, ondersteunt 4K UHD-video en biedt de mogelijkheid om draadloos content te delen en samen te werken en heeft een groot bereik. De Poly Studio X30 ondersteunt het volledige scala aan Poly MeetingAI-mogelijkheden.
De Poly Studio X50, de grootste van de twee nieuwe oplossingen, beschikt over een nog groter bereik en luidsprekers van hoge kwaliteit om te voldoen aan de behoeften van middelgrote vergaderruimten. Naast de nieuwe Poly MeetingAI-functies ondersteunt de Poly Studio X50 twee schermen voor Zoom Rooms. Bovendien ondersteunt het apparaat 4K UHD-video en het delen van draadloze content, en beschikt het over 5x zoom, een audio-input/uitgang en een kamer vullend stereo-luidsprekersysteem.
De Poly Studio X-modellen kunnen dankzij de naar beneden gerichte aansluitpoorten zowel op zichzelf staan of aan de muur worden gemonteerd. Installatie en gebruik zijn ontzettend gemakkelijk dankzij de nieuwe Poly TC8 touch controller. Deze biedt een native Zoom Rooms-interface en een PoE-kabel, zodat er geen kabels of snoeren over tafels hoeven te worden gespannen om verbinding te maken met de videobar.
donderdag 17 oktober 2019
Talk360 viert successen tijdens grootse Nederlandse handelsmissie in India
Talk360, de snelgroeiende Nederlandse startup met een wereldwijd bekende internationale belapp, is met 140 andere bedrijven onderdeel van de Nederlandse handelsmissie naar India. De handelsmissie, met het koninklijk huis en diverse ministers aanwezig, is voor Talk360 een belangrijke week om naast de successen die zij al in Afrika hebben geboekt, nu ook in India de werkelijke problemen rondom internationaal bellen op te lossen.
Afgelopen maand heeft Talk360 een nieuw kantoor geopend in New Delhi. Middels deze lokale vestiging biedt Talk360 haar diensten aan via Paytm, het grootste betaalplatform in India met 500 miljoen gebruikers. Hiermee is Talk360 één van de eerste Westerse bedrijven die haar diensten beschikbaar maakt voor zowel arm als rijk in India.
Afgelopen maand heeft Talk360 een nieuw kantoor geopend in New Delhi. Middels deze lokale vestiging biedt Talk360 haar diensten aan via Paytm, het grootste betaalplatform in India met 500 miljoen gebruikers. Hiermee is Talk360 één van de eerste Westerse bedrijven die haar diensten beschikbaar maakt voor zowel arm als rijk in India.
maandag 7 oktober 2019
'Afluisterlek' van versleutelde berichtenapp Signal gedicht
De microfoon van Android-smartphones met de versleutelde berichtenapp Signal erop was op afstand in te schakelen via de belfunctie van de app. Google-onderzoeker Natalie Silvanovich vond het lek, dat inmiddels gedicht is. Het lek lijkt op een eerder probleem met de app Facetime, waarbij een gebruiker zichzelf kon toevoegen aan een groepsgesprek zonder dat iemand het telefoontje daadwerkelijk aannam.
donderdag 3 oktober 2019
KPN moet beleid bij ongewenste anonieme oproepen aanpassen
KPN moet haar beleid bij de aanpak van hinderlijke of kwaadwillende anonieme telefoonoproepen aanpassen. Zo oordeelt de Autoriteit Consument & Markt (ACM) in een geschil tussen KPN en Robin Mobile.
Robin Mobile is het niet eens met de manier waarop KPN te werk gaat bij onderzoeken naar hinderlijke of kwaadwillende anonieme telefoonoproepen van klanten van KPN aan klanten van Robin Mobile. Als een klant van Robin Mobile klaagt over een anonieme beller die klant is bij KPN, moet KPN hier onderzoek naar doen. Tijdens dat onderzoek verstrekt KPN aan de anonieme beller het telefoonnummer van degene die wordt gebeld.
De ACM oordeelt nu dat KPN op verzoek altijd onderzoek moet doen naar hinderlijke of kwaadwillende oproepen. Maar KPN is op grond van de Telecommunicatiewet niet gerechtigd om het telefoonnummer van degene die wordt gebeld te verstrekken aan de anonieme beller. KPN mag bovendien niet volstaan met alleen een verwijzing naar het Bel-me-niet Register als blijkt dat de oproepen door een callcenter worden gepleegd. KPN moet in dat geval de procedure voortzetten en afronden zoals KPN dat ook doet bij oproepen door natuurlijke personen.
In de Telecommunicatiewet is vastgelegd hoe telecomaanbieders moeten handelen bij hinderlijke of kwaadwillende anonieme telefoonoproepen. Hiervan is sprake wanneer een klant van een telecomaanbieder met een anoniem nummer hinderlijke of kwaadwillende telefoonoproepen pleegt naar een klant van een andere telecomaanbieder. Deze laatste heeft dan de mogelijkheid om aan haar eigen telecomaanbieder een verzoek te doen voor de verstrekking van het telefoonnummer en de naam-, adres-, postcode, en woonplaatsgegevens van de anonieme beller. Voordat er over wordt gegaan tot verstrekking van deze gegevens, doet de telecomaanbieder onderzoek naar de telefoonoproepen.
Robin Mobile is het niet eens met de manier waarop KPN te werk gaat bij onderzoeken naar hinderlijke of kwaadwillende anonieme telefoonoproepen van klanten van KPN aan klanten van Robin Mobile. Als een klant van Robin Mobile klaagt over een anonieme beller die klant is bij KPN, moet KPN hier onderzoek naar doen. Tijdens dat onderzoek verstrekt KPN aan de anonieme beller het telefoonnummer van degene die wordt gebeld.
De ACM oordeelt nu dat KPN op verzoek altijd onderzoek moet doen naar hinderlijke of kwaadwillende oproepen. Maar KPN is op grond van de Telecommunicatiewet niet gerechtigd om het telefoonnummer van degene die wordt gebeld te verstrekken aan de anonieme beller. KPN mag bovendien niet volstaan met alleen een verwijzing naar het Bel-me-niet Register als blijkt dat de oproepen door een callcenter worden gepleegd. KPN moet in dat geval de procedure voortzetten en afronden zoals KPN dat ook doet bij oproepen door natuurlijke personen.
In de Telecommunicatiewet is vastgelegd hoe telecomaanbieders moeten handelen bij hinderlijke of kwaadwillende anonieme telefoonoproepen. Hiervan is sprake wanneer een klant van een telecomaanbieder met een anoniem nummer hinderlijke of kwaadwillende telefoonoproepen pleegt naar een klant van een andere telecomaanbieder. Deze laatste heeft dan de mogelijkheid om aan haar eigen telecomaanbieder een verzoek te doen voor de verstrekking van het telefoonnummer en de naam-, adres-, postcode, en woonplaatsgegevens van de anonieme beller. Voordat er over wordt gegaan tot verstrekking van deze gegevens, doet de telecomaanbieder onderzoek naar de telefoonoproepen.
Gesprekservaring via VoIP-apps nergens zo goed als in België
Mobiel internet verandert de manier waarop we communiceren. Vroeger hadden we enkel de telefoon om vanop afstand met elkaar te praten, nu gebruiken we daarvoor steeds meer apps als WhatsApp, Skype of Facebook Messenger. Volgens de Imec Digimeter communiceert 7 procent van de Vlamingen wekelijks via Skype, terwijl een even hoog percentage minstens een keer per week gebruik maakt van FaceTime. Nog meer Vlamingen communiceren via WhatsApp of Messenger, maar een deel zal die uitsluitend als berichtenapp gebruiken en niet als spraakapp.
woensdag 2 oktober 2019
Apple gaat Siri verder openstellen voor chat- en bel-apps
Bij het gebruik van Siri voor apps van derden moet je er altijd nadrukkelijk bij zeggen welke app je wil gebruiken. Als je iemand een bericht via WhatsApp wil versturen, moet je dus zeggen “Stuur Tim een bericht via WhatsApp”. Zeg je dat er niet bij, dan maakt Siri automatisch gebruik van iMessage. Dankzij de aankomende update gaat dat veranderen. Siri kijkt dan namelijk naar hoe je het vaakst met het desbetreffende contact communiceert. Stuur je altijd een WhatsApp-bericht naar Tim, dan schakelt Siri over naar WhatsApp in plaats van iMessage. Je hoeft het er dan dus niet meer nadrukkelijk bij te zeggen. Ontwikkelaars moeten deze nieuwe mogelijkheid wel ondersteunen. Eerst volgt de ondersteuning voor chat-apps en in een later stadium worden daar nog de bel-apps aan toegevoegd.