donderdag 29 november 2018

Energieleverancier Oxxio stapt in de wereld van telecom

Oxxio gaat naast elektriciteit en gas ook internet, televisie en bellen aanbieden aan klanten. Daarmee is het in een korte tijd al de derde speler op de markt van alles in-1. De dochter van energiebedrijf Eneco wil zich steeds meer als dienstverlener profileren. Wat de volgende stap zal zijn, wil de energieleverancier niet kwijt. Ook wil het niet kwijt wat er straks gerekend gaat worden voor de pakketten en hoeveel goedkoper klanten gemiddeld uit zullen zijn. 'Dat is wat we in de aanloop naar januari nog bekend gaan maken maar reken maar dat het voordeliger wordt.'

woensdag 28 november 2018

Plantronics opent deur voor ITSP-partners met nieuwe VVX x50 Series Obi Edition-telefoons

Plantronics brengt de nieuwe Polycom VVX x50 Series Obi Edition-telefoons op de markt, speciaal ontworpen voor mkb-bedrijven. De serie bestaat uit zakelijke IP-desktoptelefoons die de legendarische Polycom-audio en het eenvoudig design combineren. Ook bieden de VVX x50 Series Obi Edition-telefoons serviceproviders flexibiliteit en op maat gemaakte mogelijkheden bij het beheer van de telefoons voor mkb-bedrijven, tegen een betaalbare prijs.

Een onderscheidende kenmerk voor serviceproviders is, dat de VVX x50 Series Obi Edition-telefoons worden beheerd via de Polycom-cloudservice – Polycom Device Management Services for Service Providers (PDMS-SP) –, een web-based configuratietool. Deze cloudservice vereenvoudigt het beheer, biedt bruikbare analytics en stroomlijnt de technische support van Polycom-desktoptelefoons. Als multitenant-platform ondersteunen PDMS-SP en VVX x50 Series Obi Edition-telefoons meerdere installaties. Ook is het platform schaalbaar tot een miljoen UCS-devices, allemaal te beheren vanuit de cloudportal.

Naast dat ze tegemoetkomen aan de behoeften van serviceproviders, sluiten de VVX x50 Series Obi Edition-telefoons ook aan op de constant veranderende communicatiebehoeften van de mkb-markt. Dankzij de eenvoudige buttons en intuïtieve interface zijn de telefoons gebruiksvriendelijk en makkelijk aan te passen, zodat ze integreren in bestaande workflows zonder de bedrijfsvoering te verstoren.

donderdag 15 november 2018

Facebook Messenger laat gebruikers berichten intrekken: zo werkt het

Een paar maanden geleden werd ontdekt dat Zuckerberg stiekem berichten uit zijn Messenger had gewist, terwijl dat voor gewone gebruikers onmogelijk is. Binnenkort kunnen ook andere gebruikers berichten intrekken, maar dit kan alleen in de eerste 10 minuten nadat het is afgeleverd. Zo kun je bijvoorbeeld een spelfout behalen of een berichtje dat je per ongeluk hebt gestuurd, zonder dat het jarenlang in je historie blijft hangen. De verwijderfunctie gaat van start in een beperkt aantal landen. Vandaag zijn Polen, Bolivia, Colombia en Litouwen. Daarna volgen andere landen zo snel mogelijk.

woensdag 14 november 2018

Bellen naar ander EU-land kost vanaf mei 2019 maximaal 23 cent per minuut

Het Europees Parlement heeft regelgeving aangenomen die de maximale kosten van bellen naar andere landen binnen de Europese Unie beperkt tot 23 cent per minuut. Sms'en binnen de EU kost straks maximaal 7 cent. De regels gaan op 15 mei 2019 in. De nieuwe regelgeving is met een grote meerderheid aangenomen door de lidstaten van het Europarlement. In juni werd al een akkoord bereikt over de regels; die zijn nu bekrachtigd door de stemming. Bij Nederlandse providers betalen klanten nu nog 25 tot 75 cent per minuut voor gesprekken naar andere EU-landen.

Cisco komt met volwaardige telefooncentrale via de cloud

Cisco kondigt vandaag verschillende innovaties aan op het gebied van bellen via de cloud en samenwerken in teams.

Organisaties willen graag telefoneren via de cloud, maar zonder in te boeten op de gesprekskwaliteit en de mogelijkheden. Webex Teams, Cisco’s app waarmee teamleden makkelijk kunnen samenwerken, bevat nu een complete telefooncentrale: Cisco BroadCloud Calling. Dit biedt dezelfde mogelijkheden als een traditionele telefooncentrale, maar dan in de cloud.

Organisaties krijgen hiermee de beschikking over hoogwaardige telefonie, vergaderingen en samenwerking via de cloud. Cisco BroadCloud Calling is ontwikkeld voor organisaties met meer dan 100 medewerkers.

Cisco BroadCloud Calling is een nieuwe telefoniedienst die wordt toegevoegd aan het Cisco Collaboration Flex-abonnement. Service providers kunnen hiermee een complete collaboration-oplossing samenstellen waarmee middelgrote en grote organisaties makkelijker overstappen op bellen via de cloud. Cisco BroadCloud Calling is in eerste instantie beschikbaar via service providers in de VS, waaronder CenturyLink, NWN, Orange en West. Vanaf eind 2018 wordt deze oplossing beschikbaar via service providers in 19 landen over de hele wereld, een aantal dat in 2019 verder wordt uitgebreid.

Cisco introduceert ook een nieuwe Cisco Calling App. Naast de traditionele belfuncties (mute, doorschakelen, wachtstand), biedt de Calling App een aantal bijzondere extra’s. Het is bijvoorbeeld mogelijk om via de app videogesprekken in HD-kwaliteit te voeren, of met een mobiel apparaat via het mobiele datanetwerk zakelijke gesprekken te voeren, waarbij het normale zakelijke telefoonnummer wordt weergegeven. De app is ook geïntegreerd met Outlook en bedrijfsdirectories, zodat het makkelijk is om contactgegevens van collega’s te vinden.

Makkelijker samenwerken in ‘huddle spaces’

We zien tegenwoordig steeds traditionele vaste werkplekken, maar juist meer open werkruimtes, flexplekken en zogenaamde ‘huddle spaces’ (kleine vergaderruimten waar teams kunnen samenwerken). Er zijn wereldwijd al ongeveer 25 miljoen(1) van deze ‘huddle spaces’ en dit aantal blijft groeien. Deze ruimtes beschikten tot nu toe niet altijd over de mogelijkheden van een volwaarde conference room. Denk aan digitale whiteboards, het makkelijk delen van presentaties of het verzamelen van feedback.

In veel gevallen is het installeren van hoogwaardige apparatuur in kleine afzonderlijke ruimtes te duur of te ingewikkeld. Daarom heeft Cisco de Webex Room Kit Mini ontwikkeld. Deze kit is speciaal voor ruimtes waar teams tot vijf personen bij elkaar komen. De kit activeert zichzelf automatisch wanneer iemand de ruimte binnenkomt en beschikt over de intelligentie, camera’s en microfoons die je zou verwachten in conference rooms. Met de Webex Room Kit Mini kun je bovendien gemakkelijk content delen of overleggen met teamleden die thuis of mobiel werken.

Naast de Webex Room Kit Mini kondigt Cisco ook de Webex Board 55 aan. Cisco Webex Board 55 is een alles-in-één videoconference-apparaat voor onder andere whiteboarding, video- of audioconferenties, of om draadloos te presenteren.

maandag 12 november 2018

KPN introduceert Combineer & krijg meer voor MKB klanten

KPN introduceert vandaag Combineer & krijg meer voor MKB klanten. Hiermee worden KPN EEN MKB klanten die Internet, Vast Bellen en Mobiel Bellen combineren automatisch en blijvend beloond met extra voordelen. Deze voordelen heten Combinatie Voordelen. KPN is de eerste provider die zakelijke MKB klanten beloont met extra voordelen wanneer zij meerdere producten afnemen.

KPN EEN MKB klanten die Internet en Vast Bellen combineren met Mobiel bellen genieten van drie voordelen. Zij krijgen 5 procent korting op de vaste abonnementskosten van Internet, Vast Bellen en Mobiel Bellen en een verdubbeling van mobiele data, belminuten en sms’jes. Daarnaast krijgen zij gratis licenties van F-Secure Computer Protection waarmee zij hun computers en laptops kunnen beschermen tegen onder andere virussen en spyware.

De Combinatie Voordelen worden gefaseerd geïntroduceerd. Klanten die in aanmerking komen voor de voordelen hoeven zelf geen actie te ondernemen. De 5% korting en de mobiele verdubbelaar worden automatisch bij deze klanten geactiveerd en zijn zichtbaar op hun factuur. Voor het activeren van de gratis licenties van F-Secure Computer Protection neemt KPN contact met hen op.

In 2013 introduceerde KPN Combineer & krijg meer al succesvol voor consumenten klanten en later ook voor KleinZakelijke klanten.

woensdag 7 november 2018

Facebook Messenger krijgt functie om verzenden ongedaan te maken

Facebook voegt binnenkort een functie aan Messenger toe om verzonden berichten terug te trekken. Gebruikers moeten dat wel binnen tien minuten na het verzenden doen. Bij de vergelijkbare functie op WhatsApp is dat ruim een uur. In de changelog van Messenger-versie 191.0 voor iOS staat dat de verwijderfunctie binnenkort naar de app komt. Het is nog niet duidelijk wanneer dat precies is. Uit de omschrijving blijkt ook dat gebruikers een verzonden bericht binnen tien minuten moeten verwijderen, daarna kan dat niet meer.

Nieuwe WhatsApp-functie maakt groepschats overzichtelijker

Wie in een drukke groepschat op WhatsApp zit, kent vast het fenomeen van de plotselinge onderonsjes tussen twee mensen. Omdat twee mensen toevallig zin en tijd hebben om te praten, verandert een groepsgesprek ineens in een semi-openbare chat tussen twee mensen. Om dat te voorkomen zit er in de nieuwste testversie van WhatsApp een nieuwe functie, meldt de site Android Police. Gebruikers kunnen straks op een bericht in een groepsgesprek reageren in de vorm van een privégesprek aan degene die het bericht plaatste.