vrijdag 31 maart 2017
Advertenties in Skype proberen malware te verspreiden
Gebruikers van Skype zijn gewaarschuwd voor kwaadaardige advertenties die binnen de app worden getoond en malware proberen te verspreiden. Gebruikers op Reddit waarschuwden voor de advertenties, die een nepversie van Adobe Flash Player aanbieden. De advertentie lijkt op de officiële Adobe Flash Player-pagina en probeert de gebruiker een hta-bestand genaamd FlashPlayer.hta te laten downloaden. Hta-bestanden zijn eigenlijk gewoon applicaties.
Nederlanders bellen meer, en steeds vaker met hun mobiele telefoon
Het totaal aantal verbruikte belminuten is in het derde kwartaal van 2016 gestegen van 10,4 miljard naar 10,7 miljard belminuten ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dat zegt toezichthouder ACM. De stijging is helemaal toe te schrijven aan de mobiele telefoon (+10,5% meer mobiele belminuten).
Het aantal belminuten via een vaste telefoon daalde in het derde kwartaal van 2016 met -13% ten opzichte van een kwartaal eerder. Een mogelijke verklaring van deze trend is dat providers steeds vaker onbeperkt bellen toevoegen aan hun mobiele abonnementen. Klanten kunnen daardoor zonder meerkosten onbeperkt bellen via hun mobiele telefoon.
Het aantal belminuten via een vaste telefoon daalde in het derde kwartaal van 2016 met -13% ten opzichte van een kwartaal eerder. Een mogelijke verklaring van deze trend is dat providers steeds vaker onbeperkt bellen toevoegen aan hun mobiele abonnementen. Klanten kunnen daardoor zonder meerkosten onbeperkt bellen via hun mobiele telefoon.
Belgische provider Telenet ondersteunt nu 4G bellen
De eerste Belgische provider heeft de schakelaar omgezet voor Wi-Fi bellen op de iPhone. Het is Telenet die sinds kort ondersteuning biedt voor bellen via wifi. Telenet geeft aan dat het momenteel nog om een proef gaat. De optie is dus wel al te activeren via de iPhone-instellingen, maar blijkt toch nog niet voor iedereen werkend te zijn.
donderdag 30 maart 2017
Nu ook veilig bellen met chatapp Telegram
Met de chatapp Telegram kun je vanaf vandaag ook bellen, met end-to-end-encryptie. Telefoongesprekken via Telegram worden versleuteld met behulp van de end-to-end-encryptie die de dienst ook gebruikt voor zijn 'geheime chat'. Zo maakt Telegram het lastig om een gesprek af te luisteren. Om er zeker van te zijn dat het gesprek inderdaad beveiligd is, kun je als beller controleren of de persoon aan de andere kant van de lijn dezelfde vier emoji op zijn of haar scherm heeft staan.
dinsdag 28 maart 2017
Xelion integreert Microsoft Dynamics CRM in VoIP-platform
De integratie van CRM-applicaties met zakelijke telefonie wordt steeds belangrijker. Daarom heeft VoIP-specialist Xelion samen met Microsoft-partner Ultimate Software een integratie met Microsoft Dynamics gerealiseerd. Daarmee kunnen gebruikers onder meer bellen vanuit Dynamics, één up-to-date adresboek gebruiken en worden de gegevens van een klant gepresenteerd nog voordat de telefoon is opgenomen. Gebruiksgemak, complete functionaliteit, ongeëvenaarde stabiliteit vormen de basis voor het groeiende succes van Xelion.
In tegenstelling tot de gangbare koppeling die door Microsoft werd ontwikkeld, maakt Xelion gebruik van open standaarden voor zijn Organised Communication oplossingen. Telefoons worden aangesloten via de SIP-standaard, de Xelion server draait op Linux en gebruikers communiceren met WebRTC via hun browsers.
In tegenstelling tot de gangbare koppeling die door Microsoft werd ontwikkeld, maakt Xelion gebruik van open standaarden voor zijn Organised Communication oplossingen. Telefoons worden aangesloten via de SIP-standaard, de Xelion server draait op Linux en gebruikers communiceren met WebRTC via hun browsers.
maandag 27 maart 2017
Google stopt met chatdienst Talk
zondag 26 maart 2017
Britten willen toegang tot versleutelde WhatsApp-berichten
Britse inlichtingendiensten moeten toegang tot de inhoud van versleutelde WhatsApp-berichten krijgen en bedrijven als Facebook en Google moeten meer met overheden samenwerken, zo stelt de Britse minister van Binnenlandse Zaken Amber Rudd. Volgens Rudd mogen terroristen zich nergens kunnen verbergen. Ze deed haar uitspraken tegenover de BBC naar aanleiding van de man die afgelopen week met een auto in Londen op het publiek inreed.
zaterdag 25 maart 2017
Google verwijdert sms-functie binnenkort uit Hangouts
Google Hangouts SMS-ondersteuning wordt vanaf mei uit de berichtendienst verwijderd, zo heeft Google besloten. Gebruikers moeten weer overstappen naar de Android Messages-app. Vanaf 22 mei wordt de sms-functionaliteit uit Hangouts verwijderd, zo heeft Google vannacht laten weten. Zakelijke gebruikers ontvangen een dezer dagen bericht over de wijziging, en ook in Hangouts zelf zal een waarschuwing getoond worden dat gebruikers twee maanden hebben tot de aanpassing ingaat.
donderdag 23 maart 2017
Google Duo krijgt audiobellen
Google Duo werd vorig jaar zomer uitgebracht. Met de app kun je snel een videogesprek starten, zowel met iPhone- als Android-gebruikers. In de tussentijd zijn er geen nieuwe functies bij gekomen, maar binnenkort komt daar verandering in. Google Duo krijgt namelijk audiobellen, waardoor je niet meer naar elkaar hoeft te kijken om in contact te komen. De optie om te audiobellen werkt bij elke internetsnelheid en vreet volgens Google geen data. De functie is nu al beschikbaar in Brazilië, maar wordt de komende tijd ook wereldwijd uitgerold.
woensdag 22 maart 2017
Grote update voor Dubline
De Nederlandse startup Dubline Telecom lanceert een belangrijke update van haar app in zowel de Apple Store als de Google Play Store. Dubline is een app waarmee men een tweede telefoonnummer toevoegt aan de smartphone, zonder extra SIM kaart.
Nieuw is dat een gesprek op je tweede nummer niet meer onderbroken wordt door een oproep op het 06 nummer. De beller hoort in de nieuwe versie dan ook een aankloptoon. Tevens kan er vanuit de contactenlijst direct met Dubline gebeld worden en hoeft de app niet persé aan te staan om een oproep aan te nemen.
Dubline is speciaal ontwikkeld voor ondernemingen die geen eigen telefooncentrale (willen) hebben, maar voor wie het wel ideaal is om overal bereikbaar te zijn met hun zakelijke telefoonnummer, op de momenten dat zij dat willen.
Nieuw is dat een gesprek op je tweede nummer niet meer onderbroken wordt door een oproep op het 06 nummer. De beller hoort in de nieuwe versie dan ook een aankloptoon. Tevens kan er vanuit de contactenlijst direct met Dubline gebeld worden en hoeft de app niet persé aan te staan om een oproep aan te nemen.
Dubline is speciaal ontwikkeld voor ondernemingen die geen eigen telefooncentrale (willen) hebben, maar voor wie het wel ideaal is om overal bereikbaar te zijn met hun zakelijke telefoonnummer, op de momenten dat zij dat willen.
Oude tekststatus nu weer terug in WhatsApp
Vorige maand introduceerde WhatsApp het nieuwe WhatsApp Status, maar daardoor verdween de tekstversie van de statusfunctie uit de app. Veel gebruikers misten de functie, maar WhatsApp heeft naar de klachten geluisterd. In de nieuwste versie van WhatsApp is het weer mogelijk om via tekst een status door te geven dankzij de nieuwe Info-optie. Maar dat is niet het enige, want de nieuwe versie bevat ook andere verbeteringen. Zo is er een speciale camera-stand die betere foto’s in het donker maakt en kun je met 3D Touch sneller een foto bewerken.
zaterdag 18 maart 2017
Atos lanceert extra beveiligde businesstelefoon
Atos lanceert een nieuwe telefoon waarmee professionele gebruikers hun communicatie volledig kunnen beveiligen. Het toestel heet Hoox en draait op Android 6.0. De Hoox k30, met een 5,7 inch scherm en 32 GB aan opslagruimte, is uitgerust met een vingerafdrukscanner. "Wij mikken op klanten die in een omgeving werken waar beveiliging belangrijk is, zoals officials, en klanten die veilige data hanteren," vertelt Lieven Stassen, hoofd van de divisie Big Data en Cyber Security bij Atos, aan Data News."
vrijdag 17 maart 2017
Eilie introduceert zakelijk bellen via Google Chrome
Recent heeft Eilie uit Groningen bellen via Google Chrome geïntroduceerd. Met deze oplossing kunnen bedrijven hun zakelijke telefonie flexibel organiseren via de webbrowser op de laptop of computer. Met deze oplossing hebben bedrijven geen vaste telefoon meer nodig; een device, internet en een headset volstaan. Bedrijven blijven hun reguliere telefoonnummers gebruiken, ook als er vanuit het buitenland gebeld wordt.
Lextone Legal Services uit Naarden is een van de bedrijven die al gebruik maken van browserbellen van Eilie. Directeur Martijn van Gastel: “Intern is onze gehele bedrijfsvoering op Google ingericht, alleen bellen via Chrome ontbrak nog. Met deze oplossing levert Eilie ons als het ware een digitale telefooncentrale die werkt via de webbrowser Chrome. Daarnaast kunnen we ook gebruikmaken van PBX functionaliteiten als voicemail, groepen en doorverbinden. Ook behouden we onze huidige telefoonnummers en dat is fijn. Doordat onze telefonie nu via de webbrowser verloopt zijn we met onze Chromebooks nog beter bereikbaar. Wij zijn blij met deze flexibele oplossing!”
Lextone Legal Services uit Naarden is een van de bedrijven die al gebruik maken van browserbellen van Eilie. Directeur Martijn van Gastel: “Intern is onze gehele bedrijfsvoering op Google ingericht, alleen bellen via Chrome ontbrak nog. Met deze oplossing levert Eilie ons als het ware een digitale telefooncentrale die werkt via de webbrowser Chrome. Daarnaast kunnen we ook gebruikmaken van PBX functionaliteiten als voicemail, groepen en doorverbinden. Ook behouden we onze huidige telefoonnummers en dat is fijn. Doordat onze telefonie nu via de webbrowser verloopt zijn we met onze Chromebooks nog beter bereikbaar. Wij zijn blij met deze flexibele oplossing!”
donderdag 16 maart 2017
WhatsApp brengt oude tekststatus terug na kritiek
WhatsApp gaat het weer mogelijk maken om in een korte tekst een statusupdate weer te geven. Die functie werd verwijderd toen onlangs een Snapchat-achtige nieuwe Status-functie werd toegevoegd. Daarmee is het mogelijk om video's en foto's als statusupdate te plaatsen. Die updates zijn vervolgens 24 uur lang zichtbaar. Gebruikers hadden kritiek op het verdwijnen van de oude tekststatus, en kort na de uitrol van de nieuwe functie verscheen de oude status weer in een bètaversie van de Android-app.
Signal rolt versleuteld videobellen uit voor iedereen
Open Whisper Systems, de ontwikkelaar van chatapp Signal, heeft videobellen vrijgegeven voor iedereen. De functie was tot voor kort alleen als bèta te gebruiken, maar is nu naar iedereen uitgerold. Bovendien is de privacy van videochats achter de schermen fors verbeterd. Tijdens de bètatest van het videobellen liepen gesprekken nog standaard via een server van Signal, maar dat is nu veranderd. Als je nu iemand opbelt voor een videogesprek stelt Signal automatisch een rechtstreekse verbinding, die uiteraard versleuteld is.
D-reizen nu ook bereikbaar via WhatsApp
D-reizen is van start gegaan met het beantwoorden van klantvragen via WhatsApp. Doel is zowel sales te genereren als een extra klantenservicekanaal te bieden, vertelt Anousha de Ruiter, social media coördinator bij D-rt Groep. Gezien de populariteit van de live chatfunctie op de website van D-reizen is het een logische volgende stap om ook WhatsApp als communicatiekanaal aan te bieden, zegt De Ruiter.
woensdag 15 maart 2017
Microsoft Teams voor alle Office 365 gebruikers
De strijd om de zakelijke chatplatforms lijkt definitief begonnen nu Microsoft in 181 landen, waaronder de Benelux, Teams heeft gelanceerd: zijn antwoord op Slack. Teams stelt bedrijven in staat om via meerdere kanalen met elkaar te communiceren. Dat kan ook via een videochatfunctie. Gebruikers met een Office 365-abonnement hebben toegang tot Teams. Dat zijn er gelijk zo’n 85 miljoen. Slack heeft er 6,8 miljoen.
Hackers kunnen miljoenen WhatsApp- en Telegram-accounts overnemen
Onderzoekers van Check Point Software Technologies hebben een nieuwe
kwetsbaarheid ontdekt in de online platformen van WhatsApp en Telegram,
WhatsApp Web en Telegram Web, twee van de meest populaire chatdiensten
wereldwijd. Via dit lek kunnen hackers gebruikersaccounts volledig
overnemen en toegang krijgen tot persoonlijke en groepsgesprekken,
foto’s, video’s en andere gedeelde bestanden, zoals contactlijsten.
WhatsApp heeft meer dan 1 miljard gebruikers wereldwijd, waardoor het één van de meest gebruikte berichtendiensten is. De internetversie is beschikbaar op alle browsers en de door WhatsApp ondersteunde platformen (Android, iPhone (iOS), Windows Phone). De webversies van beide apps kopiëren alle berichten die zijn verzonden en ontvangen door de gebruiker op de mobiele app en zijn volledig gesynchroniseerd met de smartphone van de gebruiker.
Via dit lek stuurt een hacker het slachtoffer een kwaadaardige code, die in een onschuldig uitziende afbeelding verborgen zit. Zodra de gebruiker op de afbeelding klikt, heeft de aanvaller volledige toegang tot alle opgeslagen data van het slachtoffer. De aanvaller kan bovendien het kwaadaardige bestand naar alle contacten van het slachtoffer doorsturen, wat een wijdverspreide aanval kan ontketenen.
WhatsApp en Telegram gebruiken end-to-end encryptie als databeveiligingsmaatregel, om zeker te zijn dat alleen de mensen die aan het communiceren zijn de berichten kunnen lezen en niemand anders. Toch was diezelfde end-to-end encryptie de bron van deze kwetsbaarheid. Omdat de berichten versleuteld worden aan de kant van de zender, wisten WhatsApp en Telegram niet wat de inhoud hiervan was. Hierdoor konden ze niet voorkomen dat de kwaadaardige inhoud ervan verzonden kon worden. Na het dichten van dit lek in het systeem, zal de inhoud gecontroleerd worden vóór de versleuteling van een bericht, waardoor kwaadaardige bestanden geblokkeerd kunnen worden.
WhatsApp heeft meer dan 1 miljard gebruikers wereldwijd, waardoor het één van de meest gebruikte berichtendiensten is. De internetversie is beschikbaar op alle browsers en de door WhatsApp ondersteunde platformen (Android, iPhone (iOS), Windows Phone). De webversies van beide apps kopiëren alle berichten die zijn verzonden en ontvangen door de gebruiker op de mobiele app en zijn volledig gesynchroniseerd met de smartphone van de gebruiker.
Via dit lek stuurt een hacker het slachtoffer een kwaadaardige code, die in een onschuldig uitziende afbeelding verborgen zit. Zodra de gebruiker op de afbeelding klikt, heeft de aanvaller volledige toegang tot alle opgeslagen data van het slachtoffer. De aanvaller kan bovendien het kwaadaardige bestand naar alle contacten van het slachtoffer doorsturen, wat een wijdverspreide aanval kan ontketenen.
WhatsApp en Telegram gebruiken end-to-end encryptie als databeveiligingsmaatregel, om zeker te zijn dat alleen de mensen die aan het communiceren zijn de berichten kunnen lezen en niemand anders. Toch was diezelfde end-to-end encryptie de bron van deze kwetsbaarheid. Omdat de berichten versleuteld worden aan de kant van de zender, wisten WhatsApp en Telegram niet wat de inhoud hiervan was. Hierdoor konden ze niet voorkomen dat de kwaadaardige inhoud ervan verzonden kon worden. Na het dichten van dit lek in het systeem, zal de inhoud gecontroleerd worden vóór de versleuteling van een bericht, waardoor kwaadaardige bestanden geblokkeerd kunnen worden.
dinsdag 14 maart 2017
Telegram voert test uit met belfunctie
Chatapplicatie Telegram voert een bètatest uit met een belfunctie. Op afbeeldingen die in de Telegram Beta-groep zijn gedeeld is te zien dat gebruikers kunnen aangeven wie hen mag bellen. Ook toont de app het dataverbruik voor gesprekken. Gebruikers kunnen in Telegram aangeven dat alleen contacten, niemand, of iedereen hen mag oproepen met de belfunctie. Daarnaast is het mogelijk om voor bepaalde contacten de belfunctie volledig te blokkeren.
maandag 13 maart 2017
3D-aangifteloket in Grootebroek
Op maandag 13 maart opende burgemeester Van Beek het 3D-aangifteloket in Grootebroek. Het aangifteloket is gevestigd in het politiebureau, aan de Industrieweg 35C. Hiermee breidt de politie haar aangiftemogelijkheden voor de gemeente uit. De burgemeester opende met een fictieve aangifte van zijn gestolen dienstfiets.
De meeste contacten met de politie verlopen tegenwoordig telefonisch en via het internet. Aangiften worden steeds vaker telefonisch, via internet of bij de burger thuis opgenomen. Het 3D-aangifteloket is een nieuwe mogelijkheid om aangifte te doen. Er wordt eerst een afspraak gemaakt via 0900-8844. Samen met de politiemedewerker bepaalt de aangever welke locatie, datum en tijd het beste uitkomt.
Sluiting bureau Grootebroek voor publiek
Uit de ervaringen van de bestaande loketten in bv. Wognum, Uitgeest en Anna Paulowna is gebleken dat inwoners enthousiast zijn over deze manier van aangifte doen. Met een vooraf gemaakte afspraak meldt de aangever zich via de intercom. De deur wordt automatisch geopend, en via een groot beeldscherm heet de agent de aangever welkom. Het aangiftegesprek wordt als zeer persoonlijk ervaren.
De meeste contacten met de politie verlopen tegenwoordig telefonisch en via het internet. Aangiften worden steeds vaker telefonisch, via internet of bij de burger thuis opgenomen. Het 3D-aangifteloket is een nieuwe mogelijkheid om aangifte te doen. Er wordt eerst een afspraak gemaakt via 0900-8844. Samen met de politiemedewerker bepaalt de aangever welke locatie, datum en tijd het beste uitkomt.
Sluiting bureau Grootebroek voor publiek
Uit de ervaringen van de bestaande loketten in bv. Wognum, Uitgeest en Anna Paulowna is gebleken dat inwoners enthousiast zijn over deze manier van aangifte doen. Met een vooraf gemaakte afspraak meldt de aangever zich via de intercom. De deur wordt automatisch geopend, en via een groot beeldscherm heet de agent de aangever welkom. Het aangiftegesprek wordt als zeer persoonlijk ervaren.
zaterdag 11 maart 2017
WhatsApp test dienst voor klantcontact
Veel bedrijven gebruiken WhatsApp al voor klantcontact, maar dat gaat vaak nog houtje-touwtje met een telefoon op de afdeling, of een andere onofficiële manier. De populaire chat-app die eigendom van Facebook is, gaat daar verandering in brengen. WhatsApp test samen met de agrarische start-up Cowlar een nieuwe, betaalde dienst voor klantcontact. Bedrijven kunnen klanten via WhatsApp alerts sturen, maar ook ontvangen vragen beantwoorden.
vrijdag 10 maart 2017
Viber gaat ook Snapchat-functies overnemen
Viber krijgt berichten die na een periode automatisch verdwijnen. Als iemand een screenshot maakt, wordt de andere gebruiker daarop geattendeerd. Met de nieuwe functies imiteert Viber de app Snapchat, die gebruikmaakt van automatisch verdwijnende foto’s. Steeds meer apps nemen functies van Snapchat over. Op donderdag introduceerde Facebook een nieuwe optie voor Messenger vergelijkbaar met Snapchat Stories.
Google splitst Hangouts in Chat en Meet
Google blaast chatapp Hangouts nieuw leven in met twee nieuwe apps. In navolging van Allo (chat) en Duo (videobellen ) komt Google met Hangouts Chat en Hangouts Meet. Die laatste doet sterk aan Slack denken.
Beide apps maken deel uit van G Suite, het voormalig Google Apps, dat zich vooral op zakelijke gebruikers richt.
Via Chat kunnen bestanden, foto’s en video’s worden uitgewisseld. Binnen de chatdienst is het mogelijk Google Documenten en Spreadsheets te gebruiken. Ook worden bots ondersteund en krijgt Chat een uitgebreide zoekfunctie.
Meet is een vergaderapp voor maximaal 30 deelnemers. Een van de eerste klanten is Braintree, onderdeel van PayPal. Bij gebruik in een browser is een plugin nodig voor Microsoft Edge of Safari van Apple.
Beide apps maken deel uit van G Suite, het voormalig Google Apps, dat zich vooral op zakelijke gebruikers richt.
Via Chat kunnen bestanden, foto’s en video’s worden uitgewisseld. Binnen de chatdienst is het mogelijk Google Documenten en Spreadsheets te gebruiken. Ook worden bots ondersteund en krijgt Chat een uitgebreide zoekfunctie.
Meet is een vergaderapp voor maximaal 30 deelnemers. Een van de eerste klanten is Braintree, onderdeel van PayPal. Bij gebruik in een browser is een plugin nodig voor Microsoft Edge of Safari van Apple.
donderdag 9 maart 2017
Avaya verkoopt netwerkafdeling aan Extreme Networks
Avaya verkoopt zijn netwerktak aan Extreme Networks voor 100 miljoen dollar. Dit meldt Avaya CEO Kevin Kennedy. Het gaat om het portfolio van vaste netwerken zoals switches en WLAN. Avaya vraagt in Noord-Amerika het zogenaamde chapter 11 aan. De telecom- en netwerkleverancier moet zijn acitiviteten herorganiseren om te overleven in een markt waar hardware minder cruciaal is.
'WhatsApp start voor het eerst test met bedrijfschats'
WhatsApp geeft bedrijven voor het eerst toegang tot de chatdienst. In een test kan een kleine groep bedrijven via WhatsApp contact opnemen met klanten. Dat zou blijken uit documenten die persbureau Reuters heeft ingezien. Vorig jaar maakte WhatsApp bekend bedrijven te willen toelaten, maar sindsdien was het stil rond de uitbreiding. De bedrijfschats kunnen WhatsApp voor het eerst een flinke geldstroom opleveren. De app is altijd grotendeels gratis geweest en maakt geen winst.
woensdag 8 maart 2017
Bellen naar servicelijn mag niet duurder zijn dan gebruikelijke kosten
De tarieven die consumenten moeten betalen voor het bellen naar een klantenservicelijn mogen niet hoger zijn dan de gebruikelijke kosten die de consument had moeten betalen voor een gewone oproep naar een vast nummer of een mobiel nummer. Dat heeft het Hof van Justitie van de Europese Unie vorige week in een arrest beslist. Richtlijn 2011/83/EU heeft betrekking op de informatie die aan de consument moet worden verstrekt bij verkoop op afstand. Artikel 21 van de richtlijn regelt de communicatie per telefoon, en bepaalt dat “handelaren die een telefoonnummer openstellen voor consumenten zodat deze per telefoon met de handelaren contact kunnen opnemen over de door hen gesloten overeenkomsten, de consumenten voor dergelijke telefonische contacten niet meer in rekening brengen dan het basistarief”. De richtlijn maakt alleen niet duidelijk wat onder ‘basistarief’ moet worden verstaan.
dinsdag 7 maart 2017
Polycom stelt Sebastiaan Hoogstadt aan als Country Manager Benelux
Polycom heeft Sebastiaan Hoogstadt aangesteld als Country Manager voor de Benelux. Zijn direct-leidinggevende wordt Jeremy Keefe, Area Sales Vice-President – Verenigd Koninkrijk, Ierland en de Benelux van Polycom.
Als Country Manager is Hoogstadt verantwoordelijk voor het aansturen van de Benelux-activiteiten van Polycom. Zo dient hij te zorgen voor winstgevende groei en onderhoudt hij de regionale banden met de partners en klanten van het bedrijf. Daarnaast ondersteunt Hoogstadt de relatie van Polycom met de regionale vertegenwoordigers van grote partners als Microsoft.
Als Country Manager is Hoogstadt verantwoordelijk voor het aansturen van de Benelux-activiteiten van Polycom. Zo dient hij te zorgen voor winstgevende groei en onderhoudt hij de regionale banden met de partners en klanten van het bedrijf. Daarnaast ondersteunt Hoogstadt de relatie van Polycom met de regionale vertegenwoordigers van grote partners als Microsoft.
Privacytelefoon Katim lijkt veel security-opsmuk zonder substantie
Beveiliging van smartphones is erg belangrijk, en sommige bedrijven weten daar munt uit te slaan door hun verder onopvallende telefoons te verpakken in een extra security-jasje. Dat lijkt in sommige gevallen, zoals dat van de Katim, echter vooral een wassen neus. De 'Katim' is een telefoon die wordt gebouwd door DarkMatter, een beveiligingsbedrijf uit de Verenigde Arabische Emiraten dat onder andere security-pakketten voor bedrijven en overheden verkoopt. 'Katim' is Arabisch voor 'stilte', wat volgens DarkMatter de essentie van de eerste telefoon van het bedrijf is.
vrijdag 3 maart 2017
Android Nougat-update brengt VoLTE
Samsung heeft de uitrol van Android 7.0 Nougat gestart voor gebruikers met een Nederlandse Galaxy S7 en S7 edge. Klanten van KPN krijgen er met de update nog een feature bij: na de installatie komt er in het menu een optie 'Bellen via 4G' bij. Op dit moment schakelen telefoons nog terug naar 2G of 3G bij het opzetten van een gesprek, maar met de VoLTE-techniek is dat niet meer nodig.
donderdag 2 maart 2017
Yes Telecom komt met vaste zakelijke diensten
Yes Telecom gaat diensten op het gebied van vaste telefonie introduceren. Dat meldt Telecompaper. De zakelijke operator zegt dat dit een logisch onderdeel is van de transitie die Yes Telecom heeft ingezet van mobiele provider naar Solutions Provider. De hosted-telefonieoplossing Mobiel Kantoor wordt in de maand maart uitgebreid met vaste telefonie en internet.
Atos lanceert ultra beveiligde telefoon voor professionals
Atos lanceert een nieuwe telefoon waarmee een volledig
beveiligde communicatie mogelijk is, inclusief smartphones, relevante
applicaties en infrastructuur.
De telefoon heet Hoox, en is ontworpen en beheerd door Atos. In de oplossing zijn communicatietools geïntegreerd met gangbare applicaties. De communicatie-infrastructuur van Hoox omvat een specifieke applicatie store voor elke organisatie. Deze omgeving maakt het mogelijk zakelijke en reguliere applicaties te delen, die van tevoren worden getest door Atos.
Sinds 2012 maken internationale organisaties en klanten in de defensie-industrie en de private sector gebruik van de Hoox-oplossingen van Atos voor strikt beveiligde smartphones.
De telefoon heet Hoox, en is ontworpen en beheerd door Atos. In de oplossing zijn communicatietools geïntegreerd met gangbare applicaties. De communicatie-infrastructuur van Hoox omvat een specifieke applicatie store voor elke organisatie. Deze omgeving maakt het mogelijk zakelijke en reguliere applicaties te delen, die van tevoren worden getest door Atos.
Sinds 2012 maken internationale organisaties en klanten in de defensie-industrie en de private sector gebruik van de Hoox-oplossingen van Atos voor strikt beveiligde smartphones.
woensdag 1 maart 2017
Google lanceert zakelijke vergader-app Meet
Google lanceert naast Hangouts en Duo opnieuw een chatapp/webdienst voor videobellen, Meet. Dit keer zijn de pijlen gericht op de zakelijke markt.
Meet vervangt namelijk Hangouts in Google's zakelijke G Suite-abonnement. Een van de belangrijkste verschillen is dat Meet plaats biedt voor meer deelnemers in (video)groepsgesprekken, maximaal 30 in plaats van 10.





























