Het N510 IP PRO DECT IP-basisstation van Gigaset pro is gecertificeerd door Unify, het Atos-label voor communicatie- en samenwerkingssoftware en -service. Hierdoor mag Gigaset pro – Europees marktleider in zakelijke-communicatieoplossingen – dit toestel voorzien van het Unify Ready-embleem en kunnen Unify-resellers het product toevoegen aan hun assortiment. De N510 IP PRO voor mobiele communicatie in het mkb is gecertificeerd op de SIP-Interface van OpenScape Voice v8: een native SIP-gebeerd realtime Voice over IP-systeem (VoIP). Eerder kreeg ook de Maxwell 10 van Gigaset pro een Unify-certificering.
Dankzij de certificering draait de N510 IP PRO op de zeer betrouwbare, uitgebreide en fouttolerante hardware van OpenScape Voice. Dit systeem is schaalbaar tot 100.000 gebruikers per systeem. Het systeem is lokaal te implementeren als private, gehoste of publieke cloudoplossing.
In 2015 ging Gigaset pro een nieuwe partnerovereenkomst aan met Unify. Als Advanced Technology Partner van Unify heeft Gigaset pro toegang tot een groot netwerk van resellers en een groot aantal bestaande Unify OpenScape-klanten. Beide bedrijven hebben toegang tot uitgebreide ondersteuning en organiseren evenementen om een sterke community op te bouwen. De certificering van de N510 IP PRO is een nieuwe toevoeging aan dit partnerschap.
dinsdag 26 juli 2016
maandag 25 juli 2016
Meer dan helft mkb wil zakelijke en privégesprekken altijd gescheiden houden
Werk en privé integreren steeds verder. Hoe zich dat vertaalt in persoonlijke telefonische bereikbaarheid van medewerkers in het MKB heeft onderzoeksbureau Multiscope in opdracht van Voiceworks - aanbieder van zakelijke, vaste, mobiele, UC-, cloud- en dataoplossingen - onderzocht. De meerderheid van de medewerkers in het mkb houdt zakelijke en privégesprekken het liefst altijd strikt gescheiden.
Dat de scheidslijn tussen werk en privé steeds meer vervaagt is niet nieuw, maar hoe houden medewerkers de controle over hun bereikbaarheid zodat deze integratie hen niet gaat opbreken? Voiceworks deed onderzoek naar de behoefte van zakelijke gebruikers anno 2016. Hieruit blijkt dat meer dan de helft van de ondervraagden altijd zakelijke gesprekken van privégesprekken wil scheiden. Anderzijds blijkt dat 30 procent van de mkb’ers op ieder moment van de dag wilt kunnen bepalen of hij zakelijk of privé bereikbaar is.
Bij de kleinere bedrijven met 1 tot 20 medewerkers bestaat ook de behoefte privé en zakelijk juist te combineren (23%), waar dit percentage bij de middelgrote bedrijven van 20 tot 500 medewerkers slechts op 15 procent ligt.
Het zelf kunnen instellen van de beschikbaarheid wordt door veel respondenten als belangrijk gezien, evenals het zelf kunnen bepalen wanneer oproepen binnen komen.
Koen van Geffen, CEO van Voiceworks: ‘Nieuwe technologieën stellen gebruikers in staat grote invloed uit te oefenen op de vormgeving van hun leven. Werk en privé integreren meer en meer tegen de achtergrond van een economie zonder grenzen en 24/7 dienstverlening. Dit alles heeft gevolgen voor de manier waarop bedrijven omgaan met efficiëntie en bereikbaarheid. Telefonie en het regisseren van persoonlijke bereikbaarheid speelt hierin een onmisbare rol.’
gen meerdere antwoorden tegelijk aanvinken.
Dat de scheidslijn tussen werk en privé steeds meer vervaagt is niet nieuw, maar hoe houden medewerkers de controle over hun bereikbaarheid zodat deze integratie hen niet gaat opbreken? Voiceworks deed onderzoek naar de behoefte van zakelijke gebruikers anno 2016. Hieruit blijkt dat meer dan de helft van de ondervraagden altijd zakelijke gesprekken van privégesprekken wil scheiden. Anderzijds blijkt dat 30 procent van de mkb’ers op ieder moment van de dag wilt kunnen bepalen of hij zakelijk of privé bereikbaar is.
Bij de kleinere bedrijven met 1 tot 20 medewerkers bestaat ook de behoefte privé en zakelijk juist te combineren (23%), waar dit percentage bij de middelgrote bedrijven van 20 tot 500 medewerkers slechts op 15 procent ligt.
Het zelf kunnen instellen van de beschikbaarheid wordt door veel respondenten als belangrijk gezien, evenals het zelf kunnen bepalen wanneer oproepen binnen komen.
Koen van Geffen, CEO van Voiceworks: ‘Nieuwe technologieën stellen gebruikers in staat grote invloed uit te oefenen op de vormgeving van hun leven. Werk en privé integreren meer en meer tegen de achtergrond van een economie zonder grenzen en 24/7 dienstverlening. Dit alles heeft gevolgen voor de manier waarop bedrijven omgaan met efficiëntie en bereikbaarheid. Telefonie en het regisseren van persoonlijke bereikbaarheid speelt hierin een onmisbare rol.’
gen meerdere antwoorden tegelijk aanvinken.
zaterdag 23 juli 2016
‘Hangouts en Messenger worden uitgefaseerd voor Allo en Duo’
Deze zomer zouden eindelijk de apps Allo en Duo gelanceerd moeten worden, de nieuwe communicatie-apps van Google. Een bètatester stelt nu meer informatie te hebben. Tot nu toe was het de bedoeling dat deze apps naast de bestaande apps Hangouts en Messenger zouden bestaan, maar dat lijkt nu toch niet het geval te zijn. LTNGNX stelt nu dat Messenger en Hangouts langzaam uitgefaseerd gaan worden en zowel Allo als Duo standaard bij Android 7.0 (Nougat) geïnstalleerd worden
vrijdag 22 juli 2016
iOS 10 krijgt een nieuwe VoIP app die bellen makkelijker maakt (i.m.)
Uit onderzoek blijkt dat steeds meer mensen gebruik maken van VoIP. Nog nooit van gehoord? VoIP staat voor Voice over Internet Protocol ofwel: bellen via het internet. En dat komt je wellicht een stuk bekender voor. Er zijn talloze verschillende apps waarmee je kunt bellen via het internet. Denk bijvoorbeeld aan Facetime en Skype. Ook Whatsapp heeft tegenwoordig de mogelijkheid om te bellen. Grote voordeel hiervan is natuurlijk dat je, wanneer je op WIFI zit, niets hoeft te betalen voor het gesprek. Apple lijkt daar handig op in te gaan spelen. iOS 10, dat later dit jaar uitkomt, zal namelijk de beschikking hebben over een standaard VoIP app, waarmee het nog gemakkelijker is om met je telefoon via internet te bellen!
iOS 10
iOS 10 is al een tijdje geleden aangekondigd en zal dit najaar beschikbaar zijn op de apparaten van Apple. Overigens zijn niet alle Apple apparaten compatible met dit nieuwe besturingssysteem. Alle iPhone 5 en iPhone 6 smartphones zijn compatible. Daarnaast wordt iOS ook beschikbaar voor verschillende iPads en de iPod touch van de zesde generatie. Voor de iPhone 4s, iPad 2 en 3, de iPad mini en de iPod touch 5G zal het nieuwe besturingssysteem helaas niet beschikbaar zijn. Naar verwachting sluit Apple met de introductie van iOS 10 aan bij de datum waarom de nieuwe iPhones beschikbaar zijn. September 2016 zal iOS 10 naar alle waarschijnlijkheid dus beschikbaar zijn. Daarmee zal ook de nieuwe app om via internet te bellen vanaf september beschikbaar zijn.
Bellen via je smartphone
Bellen via je iPhone is met de nieuwe app ontzettend eenvoudig en daardoor is de verwachting dat dit alleen maar zal blijven toenemen. Lastige kwesties die bij andere apps boven water zijn gekomen de afgelopen jaren, zijn volgens Apple in deze nieuwe app helemaal opgelost waardoor het nog eenvoudiger wordt en toegankelijker voor iedere smartphone gebruiker. Er zijn nieuwe API’s en er komen zelfs speciale transcripties voor je voicemail zodat je deze niet hoeft af te luisteren om te weten te komen wat er is ingesproken. De mogelijkheden zijn zeer uitgebreid!
iOS 10
iOS 10 is al een tijdje geleden aangekondigd en zal dit najaar beschikbaar zijn op de apparaten van Apple. Overigens zijn niet alle Apple apparaten compatible met dit nieuwe besturingssysteem. Alle iPhone 5 en iPhone 6 smartphones zijn compatible. Daarnaast wordt iOS ook beschikbaar voor verschillende iPads en de iPod touch van de zesde generatie. Voor de iPhone 4s, iPad 2 en 3, de iPad mini en de iPod touch 5G zal het nieuwe besturingssysteem helaas niet beschikbaar zijn. Naar verwachting sluit Apple met de introductie van iOS 10 aan bij de datum waarom de nieuwe iPhones beschikbaar zijn. September 2016 zal iOS 10 naar alle waarschijnlijkheid dus beschikbaar zijn. Daarmee zal ook de nieuwe app om via internet te bellen vanaf september beschikbaar zijn.
Bellen via je smartphone
Bellen via je iPhone is met de nieuwe app ontzettend eenvoudig en daardoor is de verwachting dat dit alleen maar zal blijven toenemen. Lastige kwesties die bij andere apps boven water zijn gekomen de afgelopen jaren, zijn volgens Apple in deze nieuwe app helemaal opgelost waardoor het nog eenvoudiger wordt en toegankelijker voor iedere smartphone gebruiker. Er zijn nieuwe API’s en er komen zelfs speciale transcripties voor je voicemail zodat je deze niet hoeft af te luisteren om te weten te komen wat er is ingesproken. De mogelijkheden zijn zeer uitgebreid!
donderdag 21 juli 2016
Skype gaat voor de cloud
Skype gaat voor de cloud en stopt met het gebruik van de peer to-peer-technologie. De Skype Corporate Vice President Amritansh Raghav meldt dat het gebruik van een cloud-oplossing een aantal mooie voordelen oplevert voor de dienst. Helaas moeten ze daarvoor wel afscheid nemen van een paar apps. Raghav meldt dat dat ze drie jaar zijn bezig geweest om Skype te verhuizen naar de cloud. Deze verhuizing zorgt er onder andere voor dat het synchroniseren van berichten tussen verschillende apparaten makkelijker.
woensdag 20 juli 2016
Rechter: 'Blokkeer WhatsApp in Brazilië'
Braziliaanse telecomproviders moeten de chatapplicatie Whatsapp blokkeren. Dat heeft een Braziliaanse rechter bepaald. Justitie zal telecomproviders in Brazilië verplichten om WhatsApp op hun
netwerken te blokkeren. Het verbod komt nadat Whatsapp weigerde mee te
werken aan een politieonderzoek. De chatdienst wilde geen
gebruikersgegevens van verdachte drugsdealers delen
WhatsApp tweestapsauthenticatie ontdekt in Android bèta
WhatsApp is van plan om een zescijferige code in te gaan voeren om de app beter te beveiligen. Screenshots laten zien hoe deze WhatsApp tweestapsauthenticatie eruit moet gaan zien. De nieuwe functie werd ontdekt door WABetaInfo in een nieuwe bèta van WhatsApp die onlangs voor Android beschikbaar kwam. Om deze extra beveiligingslaag te gebruiken, moeten gebruikers hun e-mailadres opgeven en daarna een zescijferige code aanmaken om de app mee te versleutelen.
maandag 18 juli 2016
Minder regulering op de markt voor vaste telefonie
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) stopt met een deel van de regulering van vaste telefonie. Geen van de partijen heeft namelijk nog een sterk dominante positie, zo blijkt uit een analyse van ACM. Steeds meer consumenten maken gebruik van nieuwe, digitale telefoondiensten. Alleen op de kleinzakelijke markt, waar 2 tot en met 12 gespreksdiensten tegelijkertijd kunnen worden gevoerd, blijft KPN gereguleerd. Daar gelden voor dit bedrijf voortaan minder verplichtingen.
“Door concurrentie ontwikkelen de verschillende markten voor vaste telefonie zich goed. Consumenten nemen nu vooral digitale telefoondiensten af, die met name in bundels met internet en televisie worden verkocht. Inmiddels is al bijna 85% van de consumentenaansluitingen digitaal. We verwachten dat eind 2019 minder dan 5% van de aansluitingen nog klassiek is”
Klassieke diensten als ISDN2 en ISDN30 maken steeds meer plaats voor digitale diensten als voice-over-broadband en hosted voice. In de grootzakelijke markt, waar meer dan 12 gespreksdiensten tegelijkertijd kunnen worden gevoerd, hebben concurrenten van KPN hun positie kunnen verbeteren. ACM heeft daarom vastgesteld dat het niet langer nodig is om KPN verplichtingen op te leggen op de grootzakelijke markt. In de kleinzakelijke markt beschikt KPN wel over een hoog marktaandeel en is regulering nu nog nodig.
ACM heeft de analyse vastgelegd in een ontwerpbesluit, waarop marktpartijen kunnen reageren. Na verwerking van de reacties legt ACM het voor aan de Europese Commissie en vervolgens zal ACM een definitief besluit nemen.
“Door concurrentie ontwikkelen de verschillende markten voor vaste telefonie zich goed. Consumenten nemen nu vooral digitale telefoondiensten af, die met name in bundels met internet en televisie worden verkocht. Inmiddels is al bijna 85% van de consumentenaansluitingen digitaal. We verwachten dat eind 2019 minder dan 5% van de aansluitingen nog klassiek is”
Klassieke diensten als ISDN2 en ISDN30 maken steeds meer plaats voor digitale diensten als voice-over-broadband en hosted voice. In de grootzakelijke markt, waar meer dan 12 gespreksdiensten tegelijkertijd kunnen worden gevoerd, hebben concurrenten van KPN hun positie kunnen verbeteren. ACM heeft daarom vastgesteld dat het niet langer nodig is om KPN verplichtingen op te leggen op de grootzakelijke markt. In de kleinzakelijke markt beschikt KPN wel over een hoog marktaandeel en is regulering nu nog nodig.
ACM heeft de analyse vastgelegd in een ontwerpbesluit, waarop marktpartijen kunnen reageren. Na verwerking van de reacties legt ACM het voor aan de Europese Commissie en vervolgens zal ACM een definitief besluit nemen.
Cisco patcht gevaarlijk lek in IOS en WebEx
Cisco heeft vrijdagavond een veiligheidsupdate uitgebracht voor al zijn netwerkapparatuur en de videoconferencingsystemen. Het belangrijkste probleem dat wordt aangepakt met de update is een softwarefout in de Cisco IOS XR software voor de Cisco Network Convergence System (NCS) 6000 Series Routers. Het is door de kwetsbaarheid relatief makkelijk het apparaat in een denial-of-service situatie te krijgen waarna een kwaadwillende buitenstaander de mogelijkheid heeft verschillende beheerfuncties aan te roepen via Secure Shell (SSH), Secure Copy Protocol (SCP) of Secure FTP (SFTP).
Gegevens klanten telecomwinkel jaar 'open'
De adresgegevens, rekeningnummers en andere persoonlijke informatie van maximaal 200.000 klanten van telecomwebwinkel Typhone en partners phonehouse.nl, mediamarkt.nl en gsmeasy.nl zijn een jaar lang blootgesteld geweest aan een lek in de IT-beveiliging. Het datalek werd afgelopen week geconstateerd tijdens het overzetten van het klantensysteem van Typhone.
ACM start consultatie marktanalyse vaste telefonie
ACM heeft onderzoek gedaan naar de markt voor Vaste Telefonie. ACM heeft onderzocht of het nodig is dat KPN toegang dient te verlenen op de wholesalemarkt voor aansluitingen voor vaste telefonie en het verkeer daarover (de markten voor gespreksdiensten). Dergelijke toegang maakt het mogelijk dat eindgebruikers kunnen kiezen tussen meerdere aanbieders van vaste telefonie.
De resultaten van dit onderzoek heeft ACM in een ontwerpbesluit opgenomen. In het ontwerpbesluit concludeert ACM dat op de consumentenmarkt (de markt voor enkelvoudige aansluitingen) door ACM opgelegde regulering van ontbundelde toegang reeds voldoende keuze is. Ook op de grootzakelijke markt (de markt voor meervoudige aansluitingen) is door regulering van ontbundelde toegang en zogenaamde huurlijnen voldoende keuze. ACM reguleert deze markten daarom niet langer.
Op de kleinzakelijke markt (de markt voor tweevoudige gespreksdiensten) concludeert ACM dat KPN nog steeds dominant is en dat zonder regulering eindgebruikers onvoldoende keuze hebben. Op basis van deze conclusie ziet ACM aanleiding om op deze markt verplichtingen op te leggen aan KPN. ACM legt wel minder verplichtingen op dan in het nu geldende marktanalysebesluit. De verplichtingen die moeten voorkomen dat KPN te lage prijzen rekent, worden niet langer nodig geacht.
De resultaten van dit onderzoek heeft ACM in een ontwerpbesluit opgenomen. In het ontwerpbesluit concludeert ACM dat op de consumentenmarkt (de markt voor enkelvoudige aansluitingen) door ACM opgelegde regulering van ontbundelde toegang reeds voldoende keuze is. Ook op de grootzakelijke markt (de markt voor meervoudige aansluitingen) is door regulering van ontbundelde toegang en zogenaamde huurlijnen voldoende keuze. ACM reguleert deze markten daarom niet langer.
Op de kleinzakelijke markt (de markt voor tweevoudige gespreksdiensten) concludeert ACM dat KPN nog steeds dominant is en dat zonder regulering eindgebruikers onvoldoende keuze hebben. Op basis van deze conclusie ziet ACM aanleiding om op deze markt verplichtingen op te leggen aan KPN. ACM legt wel minder verplichtingen op dan in het nu geldende marktanalysebesluit. De verplichtingen die moeten voorkomen dat KPN te lage prijzen rekent, worden niet langer nodig geacht.
vrijdag 15 juli 2016
BIPT beboet Skype
De Belgische telecomregulator legt Skype, een dochter van Microsoft, een boete op voor SkypeOut. De VoIPdienst houdt zich niet aan de Belgische telecomwetgeving. Skype moet 223.454 euro betalen omwille van SkypeOut, de dienst waarmee je telefoonnummers kan bellen. Door die functie gedraagt het bedrijf zich immers als een klassieke telecomoperator, maar volgens het BIPT wil Skype zich niet aanmelden als operator, wat gepaard gaat met allerlei verplichtingen.
Zo nodig je mensen via een link uit voor een Hangouts-gesprek
De Hangouts-app heeft een kleine update gekregen, waardoor het nu mogelijk is om mensen uit te nodigen voor een gesprek door het sturen van een link. Als je een groepsgesprek voert in Hangouts, dan kun je mensen één voor één uitnodigen. Deze mensen worden vervolgens direct in het gesprek gegooid, zonder dat ze daar een keuze in hebben. Dat moet makkelijker kunnen
donderdag 14 juli 2016
WhatsApp zegt vaarwel tegen Windows Phone 7.1
Het was al even bekend dat WhatsApp de ondersteuning voor oudere toestellen zou stoppen maar deze week krijgen gebruikers ook daadwerkelijk een notificatie met de melding dat op 31 december 2016 het toch echt over en uit is voor Windows Phone 7.1, Symbian, Blackberry en Android 2.2 en lager.
woensdag 13 juli 2016
Hangouts laat je nu video’s opnemen en versturen
Het is (eindelijk) mogelijk om video’s op te nemen en te versturen via Hangouts. Deze functie zat al langer in de iOS-versie, maar ontbrak nog op Android. In versie 11 van Hangouts vind je een nieuw video-knopje, die naast de knopjes staan om een foto of sticker te sturen. Tik je hierop, dan kun je direct een filmpje opnemen en ‘m versturen naar diegene waarmee je chat. Tijdens het uploaden wordt de progressie bijgehouden met het lijntje in beeld.
maandag 11 juli 2016
Linux-versie Skype staat op uit de dood
Het lijkt erop dat Microsoft Linux-gebruikers niet langer in de kou laat staan. De softwaregigant heeft op het Skype-gebruikersforum aangegeven dat er komende woensdag spannend nieuws naar buiten wordt gebracht voor Linux-gebruikers, waarschijnlijk een nieuwe Skype-client. Ook vragen verschillende gebruikers om het gelijk trekken van de applicatie. Het verschil tussen de Windows- en Linux-versie is op dit moment te groot.
Avaya meest voorkomende en omvangrijke PABX
Ruim 18 procent van de bedrijfsvestigingen met 50 of meer werknemers maakt gebruik van een communicatietoepassing van Avaya voor vaste telefonie. Daarmee is Avaya de meest voorkomende leverancier in de Nederlandse zakelijke markt. De nummers twee en drie, Mitel en Unify, volgen op geringe afstand met 16 procent en 13 procent. Voor alle leveranciers geldt dat de penetratiegraad inclusief overgenomen labels is. De top vijf leverancier wordt gesloten door Cisco en KPN. Dit blijkt uit analyse van Computer Profile van ruim 7.500 interviews die werden gehouden met IT- en/of telecomverantwoordelijke personen bij Nederlandse bedrijfsvestigingen met 50 of meer medewerkers.
Verdere uitsplitsing van marktsegmenten laat een aantal duidelijke contrasten zien onder de verschillende leverancier. Zo zijn Avaya en Cisco, met allebei 38 procent, bovengemiddeld vertegenwoordigd in het segment multinationals. KPN komt met bijna 6 procent in verhouding een stuk minder voor. Mitel wint het van Avaya binnen het publiek domein. Oplossingen van Unify komen bovengemiddeld voor bij medium sized businesses, namelijk ruim 19 procent.
Als er niet alleen wordt gekeken naar het gebruik van een communicatieoplossing voor vaste telefonie van een bepaalde vendor (penetratie), maar ook rekening wordt gehouden met de capaciteit van het systeem in het aantal extensies, dan ontstaat het onderstaande beeld. Ook dan is Avaya de nummer één. Ruim 20 procent van de zakelijke extensies is gekoppeld aan een oplossing van Avaya. Dit is een daling ten opzichte van vorig jaar, toen was dit nog 28 procent. Doordat Cisco relatief vaker voorkomt bij grotere organisaties neemt deze vendor nu de tweede plaats in. Mitel volgt hier zeer kort op.
Naast de gekende aanbieders van communicatieoplossingen voor vaste telefonie geeft ook een significant deel van de geïnterviewde bedrijfsvestigingen aan gebruik te maken van een systeem van KPN. Het betreft dan systemen van partners die via KPN worden geleverd. Dit kunnen systemen zijn van meerdere aanbieders zoals Alcatel-Lucent, Mitel en Avaya. Het weergegeven aandeel van 6,5 procent voor KPN is dus in feite toe te kennen aan deze fabrikanten.
Communicatieoplossingen voor vaste telefonie kennen een relatief lange levenscyclus. De gemiddelde leeftijd van de huidige aangetroffen installaties bedraagt ongeveer acht jaar en één maand. Fabrikanten die de laatste jaren weinig nieuwe systemen hebben verkocht aan de geïnterviewde bedrijfsvestigingen zullen een hoge gemiddelde leeftijd kennen. Fabrikanten die juist in de meest recente jaren veel installaties hebben verkocht, kennen een lagere gemiddelde leeftijd. Systemen met de gemiddelde jongste leeftijd zijn Cisco, Avaya en Mitel. Systemen van KPN en Philips zijn al lange tijd in gebruik. Deze systemen komen het eerst in aanmerking voor vervanging.
Naast de huidige penetraties of parkaandelen (op basis van aantal extensies) kan ook worden bekeken welke leveranciers hun bereik weten uit te breiden en wie terrein lijkt te verliezen. Unify, KPN en Philips verliezen dan terrein als het gaat om communicatieoplossingen voor vaste telefonie. Mitel is de partij die terrein weet te winnen. Avaya, Samsung, Panasonic en Alcatel-Lucent kennen de laatste vier jaar een relatief stabiele gebruikersgroep.
Verdere uitsplitsing van marktsegmenten laat een aantal duidelijke contrasten zien onder de verschillende leverancier. Zo zijn Avaya en Cisco, met allebei 38 procent, bovengemiddeld vertegenwoordigd in het segment multinationals. KPN komt met bijna 6 procent in verhouding een stuk minder voor. Mitel wint het van Avaya binnen het publiek domein. Oplossingen van Unify komen bovengemiddeld voor bij medium sized businesses, namelijk ruim 19 procent.
Als er niet alleen wordt gekeken naar het gebruik van een communicatieoplossing voor vaste telefonie van een bepaalde vendor (penetratie), maar ook rekening wordt gehouden met de capaciteit van het systeem in het aantal extensies, dan ontstaat het onderstaande beeld. Ook dan is Avaya de nummer één. Ruim 20 procent van de zakelijke extensies is gekoppeld aan een oplossing van Avaya. Dit is een daling ten opzichte van vorig jaar, toen was dit nog 28 procent. Doordat Cisco relatief vaker voorkomt bij grotere organisaties neemt deze vendor nu de tweede plaats in. Mitel volgt hier zeer kort op.
Naast de gekende aanbieders van communicatieoplossingen voor vaste telefonie geeft ook een significant deel van de geïnterviewde bedrijfsvestigingen aan gebruik te maken van een systeem van KPN. Het betreft dan systemen van partners die via KPN worden geleverd. Dit kunnen systemen zijn van meerdere aanbieders zoals Alcatel-Lucent, Mitel en Avaya. Het weergegeven aandeel van 6,5 procent voor KPN is dus in feite toe te kennen aan deze fabrikanten.
Communicatieoplossingen voor vaste telefonie kennen een relatief lange levenscyclus. De gemiddelde leeftijd van de huidige aangetroffen installaties bedraagt ongeveer acht jaar en één maand. Fabrikanten die de laatste jaren weinig nieuwe systemen hebben verkocht aan de geïnterviewde bedrijfsvestigingen zullen een hoge gemiddelde leeftijd kennen. Fabrikanten die juist in de meest recente jaren veel installaties hebben verkocht, kennen een lagere gemiddelde leeftijd. Systemen met de gemiddelde jongste leeftijd zijn Cisco, Avaya en Mitel. Systemen van KPN en Philips zijn al lange tijd in gebruik. Deze systemen komen het eerst in aanmerking voor vervanging.
Naast de huidige penetraties of parkaandelen (op basis van aantal extensies) kan ook worden bekeken welke leveranciers hun bereik weten uit te breiden en wie terrein lijkt te verliezen. Unify, KPN en Philips verliezen dan terrein als het gaat om communicatieoplossingen voor vaste telefonie. Mitel is de partij die terrein weet te winnen. Avaya, Samsung, Panasonic en Alcatel-Lucent kennen de laatste vier jaar een relatief stabiele gebruikersgroep.
zaterdag 9 juli 2016
Microsoft geeft chatbots in Skype nieuwe functies
Microsoft heeft nieuwe mogelijkheden voor botmakers toegevoegd aan Skype. Zo is het mogelijk om chatbots te laten deelnemen aan groepsgesprekken en kunnen er visuele kaarten getoond worden voor het aanbieden van diensten, zoals het reserveren van hotelkamers. De nieuwe mogelijkheden zijn uiteengezet op het blog van Skype en lijken vooral bedoeld te zijn om meerdere vormen van interactie mogelijk te maken met de chatbots.
vrijdag 8 juli 2016
Facebook test encryptie in Messenger
Facebook is begonnen met het testen van encryptie in zijn chat-app Messenger. Dat heeft het sociale netwerk bekendgemaakt. Eerder schakelde Facebooks dochterbedrijf WhatsApp end-to-end-encryptie in voor alle gebruikers. Facebook introduceert encryptie niet voor alle chats, omdat veel gebruikers berichten op verschillende apparaten ontvangen.
donderdag 7 juli 2016
Nieuw kantoorpand voorzien van totaaloplossing VisionsConnected en Samsung
HMSHost International, onderdeel van het wereldwijd opererende Autogrill SpA, heeft de vergaderruimtes van zijn nieuwe kantoorpand ingericht met een videoconferencing-oplossing van VisionsConnected en Samsung. Samsung Electronics Benelux heeft sinds 1 januari van dit jaar de samenwerking met VisionsConnected, leverancier van oplossingen voor videoconferencing, geïntensiveerd.
HMSHost, eigenaar van food & beverages-zaken op Amsterdam Airport Schiphol, heeft voor Samsung Business Center Noordwest-Nederland en VisionsConnected gekozen vanwege de kwaliteit, betrouwbaarheid, veiligheid en het gebruiksgemak van hun totaaloplossing. HMSHost wil dat zoveel mogelijk medewerkers gebruikmaken van videovergadering, onder andere om bij te dragen aan het verminderen van CO2-uitstoot.
HMSHost, eigenaar van food & beverages-zaken op Amsterdam Airport Schiphol, heeft voor Samsung Business Center Noordwest-Nederland en VisionsConnected gekozen vanwege de kwaliteit, betrouwbaarheid, veiligheid en het gebruiksgemak van hun totaaloplossing. HMSHost wil dat zoveel mogelijk medewerkers gebruikmaken van videovergadering, onder andere om bij te dragen aan het verminderen van CO2-uitstoot.
woensdag 6 juli 2016
Microsoft geeft MKB gratis Skype
Microsoft introduceert Skype Meeting, een vereenvoudigde browser-versie van Skype voor Business bedoeld voor het midden- en kleinbedrijf. Skype Meetings maakt het mogelijk gratis met drie mensen tegelijk te videovergaderen. De eerste 60 dagen is het maximum aantal zelf 10 deelnemers. Tijdens de vergadering is het mogelijk enkele gereedschappen uit het reguliere Skype for Business te gebruiken, zoals de integratie met PowerPoint en het delen van het computerscherm.
15 procent Nederlanders doet mee aan WhatsApp-buurtwacht
Zo'n 15 procent van de Nederlanders zit met andere buurtbewoners in een WhatsApp-groep, om een digitale buurtwacht te vormen. Dat blijkt uit onderzoek van Novio Data in opdracht van de verzekeraar
InShared. In totaal werden 1.175 Nederlanders ondervraagd over het
onderwerp.
dinsdag 5 juli 2016
Veiligere buurt in Aalst door WhatsApp-groep
Aan de Frederik Hendrikstraat in de wijk Ekenrooi in Aalst is maandagmiddag officieel het eerste WhatsApp-buurtpreventiebord van de Componistenbuurt onthuld. In aanwezigheid van leden van het preventieteam en omwonenden, gebeurde
dat door burgemeester Jan Brenninkmeijer en Bé Noordman, één van de
initiatiefnemers van de WhatsApp-groep in deze buurt.
Webapplicatie Skype ondersteunt nu audioverbindingen op Chromebooks
Skype heeft de webversie van Skype een update gegeven waardoor op Chromebooks en in de Chrome- of Chromium-browser geen plugin meer nodig is. Wanneer Microsoft de update heeft doorgevoerd, is niet bekend. Video en bellen naar telefoonnummers wordt nog niet ondersteund. De mogelijkheid om zonder speciale plug-in gebruik te maken van de belfunctie van Skype werd ontdekt door een lezer van het OMG Chrome!-blog.
zaterdag 2 juli 2016
Zo wordt je interactie met Facebook Messenger-bots verbeterd
Facebook zet met Messenger hoog in op de chatbots. Via deze bots kunnen gebruikers op een gemakkelijke manier in contact komen met bedrijven. Er zijn enkele belangrijke veranderingen voor deze interacties op komst. Zo krijgen bots een vast menu linksonder het scherm, zodat je niet alle commando’s voor de bot hoeft te onthouden.
donderdag 30 juni 2016
Chat-app Slack krijgt Android Wear-ondersteuning
De zakelijke chat-app Slack heeft Android Wear-ondersteuning gekregen. Daarmee wordt het voor gebruikers mogelijk om met hun horloge op berichten te reageren. Slack is een zakelijke chat-app die in korte tijd enorm populair is geworden. Het idee achter de dienst is een chat-app voor besloten groepen, waar je kanalen kunt opzetten om gesprekken met collega’s te voeren, of om gewoon privéberichten te versturen.
woensdag 29 juni 2016
iMessage in iOS 10: in-app App Store zorgt voor minder losse apps
iMessage krijgt in iOS 10 grote veranderingen, zoals het versturen van berichten met effecten, grotere emoji, Digital Touch en meer kleine vernieuwingen. De grootste toevoeging is de komst van iMessage Apps, een soort App Store voor iMessage. Ontwikkelaars kunnen straks hun eigen extensies maken om de Berichten-app op te vrolijken met grappige maar ook nuttige toevoegingen. Dit is voor het eerst dat Apple ontwikkelaars de mogelijkheid geeft om apps aan te bieden buiten de traditionele App Store om.
PGEM telefoonnet speelde grote rol bij verzet in Tweede Wereldoorlog
De ontsnapping van 1600 gevangenen uit een Duits gevangenkamp en de evacuatie van honderden gestrande Geallieerden na het mislukken van operatie Market Garden. Ze zouden zonder een ‘geheim’ telefoonnet van de PGEM en de PGEM-medewerkers die in het verzet zaten niet mogelijk zijn geweest. Het valt allemaal te lezen in het boek ‘Verzet via het geheime telefoonnet’ dat op 21 juni gepubliceerd werd.
Auteur Kartel Berkhuysen en directeur Asset Management van Liander Daan Schut overhandigden het eerste exemplaar aan de zoon en dochter van Cor Massop, PGEM-monteur en spil in dit verzetsnet. "We kunnen ons vandaag de dag bijna niet voorstellen hoe moedig dat was. Ontdekking kon immers leiden tot de doodstraf", sprak Schut bij de uitreiking.
Behalve 80.000 kilometer elektriciteitskabel en 43.000 kilopmeter gasleiding beheert Liander vandaag de dag ruim 10.000 kilometer aan telecomverbindingen. Die zorgen ervoor dat alle slimme sensoren kunnen worden uitgelezen, meterstanden kunnen worden opgenomen of installaties vanuit het bedrijfsvoeringcentrum kunnen worden bediend.
Meer dan zeventig jaar geleden hadden energiebedrijven, zoals de Provinciale Gelderse Elektriciteits Maatschappij (PGEM), óók een communicatienet. Dat bestond toen uit diverse telefoons bij schakelstations of middenspanningsinstallaties. En bij de monteurs thuis. Allemaal nodig om ervoor te zorgen dat er veilig geschakeld kon worden op stroomstoringen zonder uitstel konden worden opgelost.
In de Tweede Wereldoorlog kreeg dat net nóg een functie: communicatie tussen diverse verzetsgroepen met elkaar en aan het einde van de oorlog met het bevrijde deel van Nederland. De verbindingen liepen toen dwars door de frontlinie heen. Het ‘geheime’ telefoonnet was eigenlijk helemaal niet zo geheim. De automatische telefooncentrale stond zelfs in het oude PGEM hoofdkantoor (tegenover Bellevue) waar destijds ook de Duitse Sicherheitsdienst en Sicherheitspolizei gevestigd waren. De bezetter snapte ook wel dat dat telefoonnet nodig was. Maar dat het zó werd gebruikt, daar zijn ze nooit achter gekomen.
Auteur Kartel Berkhuysen en directeur Asset Management van Liander Daan Schut overhandigden het eerste exemplaar aan de zoon en dochter van Cor Massop, PGEM-monteur en spil in dit verzetsnet. "We kunnen ons vandaag de dag bijna niet voorstellen hoe moedig dat was. Ontdekking kon immers leiden tot de doodstraf", sprak Schut bij de uitreiking.
Behalve 80.000 kilometer elektriciteitskabel en 43.000 kilopmeter gasleiding beheert Liander vandaag de dag ruim 10.000 kilometer aan telecomverbindingen. Die zorgen ervoor dat alle slimme sensoren kunnen worden uitgelezen, meterstanden kunnen worden opgenomen of installaties vanuit het bedrijfsvoeringcentrum kunnen worden bediend.
Meer dan zeventig jaar geleden hadden energiebedrijven, zoals de Provinciale Gelderse Elektriciteits Maatschappij (PGEM), óók een communicatienet. Dat bestond toen uit diverse telefoons bij schakelstations of middenspanningsinstallaties. En bij de monteurs thuis. Allemaal nodig om ervoor te zorgen dat er veilig geschakeld kon worden op stroomstoringen zonder uitstel konden worden opgelost.
In de Tweede Wereldoorlog kreeg dat net nóg een functie: communicatie tussen diverse verzetsgroepen met elkaar en aan het einde van de oorlog met het bevrijde deel van Nederland. De verbindingen liepen toen dwars door de frontlinie heen. Het ‘geheime’ telefoonnet was eigenlijk helemaal niet zo geheim. De automatische telefooncentrale stond zelfs in het oude PGEM hoofdkantoor (tegenover Bellevue) waar destijds ook de Duitse Sicherheitsdienst en Sicherheitspolizei gevestigd waren. De bezetter snapte ook wel dat dat telefoonnet nodig was. Maar dat het zó werd gebruikt, daar zijn ze nooit achter gekomen.
dinsdag 28 juni 2016
Groepsdruk belangrijker dan privacy bij keuze chat-app
Bij het kiezen van een chat-app laten mensen zich voornamelijk door groepsdruk leiden en speelt de beveiliging of privacy die een app biedt een marginale rol, zo hebben onderzoekers van Google en de Carnegie Mellon Universiteit aangetoond in een onderzoek dat vorige week werd gepresenteerd. Voor het onderzoek werden zo'n 1500 mensen uit Duitsland, Groot-Brittannië en de Verenigde Staten via internet ondervraagd, waarna er een uitgebreider interview met 31 personen volgde. Het ging om een balans tussen doorsnee gebruikers en it-beveiligingsexperts.
Gratis gebeld worden in buitenland kan nu al
Terwijl de roamingkosten voor bellen van en naar EU-landen in 2017 definitief afgeschaft worden, heeft het Amsterdamse bedrijf Itnomy nu al een constructie bedacht waarmee zakenmensen en vakantiegangers gratis gebeld kunnen worden in het buitenland. Niet alleen binnen de EU, maar wereldwijd.
Het bedrijf biedt sinds kort de WorldMobile Internationale SIM-kaart aan. Die maakt bellen en internetten in het buitenland een stuk goedkoper. Bovendien kunnen gebruikers van de SIM-kaart in 146 landen gratis gebeld worden. ,,Wij zijn bij mijn weten de enige in Nederland die dit aanbieden," zegt Dogan Yilmaz van Itnomy.
Doordat de Europese Commissie de groothandelprijzen die telecomanbieders elkaar mogen rekenen voor mobiel verkeer eind dit jaar verder wil verlagen, zullen de prijzen voor internationaal mobiel bellen en internetten verder afnemen. Daardoor zullen ook de roamingkosten verder dalen. In 2017 worden die definitief afgeschaft
De WorldMobile SIM-kaart werkt via een Estlands nummer dat in die 146 landen gratis gebeld kan worden. Zakenmensen die voor hun werk lang op reis gaan of vakantiegangers kunnen hun relaties en of familie voor vertrek dat nummer geven, zodat ze goedkoop contact kunnen houden. Gebeld worden is gratis, bellen kost vanaf 15 cent per minuut. WorldMobile-klanten bellen elkaar voor 19 cent per minuut in en tussen de 146 landen.
Yilmaz snapt dat een ander Estlands nummer voor sommige een probleem kan zijn. Daarom is het mogelijk om gesprekken naar mobiele nummers van klanten door te schakelen naar WorldMobile. Dan is gebeld worden niet meer gratis, maar wel een stuk goedkoper.
Het gebruik van de WorldMobile SIM-kaart in combinatie met eigen mobiele nummers is ook mogelijk. WorldMobile klanten kunnen bellen en gebeld worden in het buitenland alsof ze hun gewone mobiele nummer gebruiken. Voor die doorschakeling worden de diensten van zusterbedrijf World Telecom gebruikt. ,,Zo blijven klanten bereikbaar met hun eigen nummer, maar betalen ze geen hoge roamingkosten," aldus Yilmaz. Volgens hem kunnen vooral bedrijven op deze manier hun hoge telecommunicatiekosten in het buitenland fors verlagen.
Het bedrijf biedt sinds kort de WorldMobile Internationale SIM-kaart aan. Die maakt bellen en internetten in het buitenland een stuk goedkoper. Bovendien kunnen gebruikers van de SIM-kaart in 146 landen gratis gebeld worden. ,,Wij zijn bij mijn weten de enige in Nederland die dit aanbieden," zegt Dogan Yilmaz van Itnomy.
Doordat de Europese Commissie de groothandelprijzen die telecomanbieders elkaar mogen rekenen voor mobiel verkeer eind dit jaar verder wil verlagen, zullen de prijzen voor internationaal mobiel bellen en internetten verder afnemen. Daardoor zullen ook de roamingkosten verder dalen. In 2017 worden die definitief afgeschaft
De WorldMobile SIM-kaart werkt via een Estlands nummer dat in die 146 landen gratis gebeld kan worden. Zakenmensen die voor hun werk lang op reis gaan of vakantiegangers kunnen hun relaties en of familie voor vertrek dat nummer geven, zodat ze goedkoop contact kunnen houden. Gebeld worden is gratis, bellen kost vanaf 15 cent per minuut. WorldMobile-klanten bellen elkaar voor 19 cent per minuut in en tussen de 146 landen.
Yilmaz snapt dat een ander Estlands nummer voor sommige een probleem kan zijn. Daarom is het mogelijk om gesprekken naar mobiele nummers van klanten door te schakelen naar WorldMobile. Dan is gebeld worden niet meer gratis, maar wel een stuk goedkoper.
Het gebruik van de WorldMobile SIM-kaart in combinatie met eigen mobiele nummers is ook mogelijk. WorldMobile klanten kunnen bellen en gebeld worden in het buitenland alsof ze hun gewone mobiele nummer gebruiken. Voor die doorschakeling worden de diensten van zusterbedrijf World Telecom gebruikt. ,,Zo blijven klanten bereikbaar met hun eigen nummer, maar betalen ze geen hoge roamingkosten," aldus Yilmaz. Volgens hem kunnen vooral bedrijven op deze manier hun hoge telecommunicatiekosten in het buitenland fors verlagen.
Voys introduceert bèta versie van 4G app
Zakelijke telecomprovider Voys lanceert vandaag de bètaversie van haar nieuwe app die het mogelijk maakt uit te bellen met een zakelijk nummer via een 4G verbinding op een smartphone.
De nieuwe applicatie van Voys is zeer geschikt voor mensen die veel onderweg zijn of vanuit huis werken. Wanneer iemand gebruikmaakt van de applicatie via de smartphone, ziet de gebelde klant het telefoonnummer van het bedrijf in het scherm verschijnen, in plaats van het mobiele (privé)nummer van de medewerker of de ondernemer. Om de app te kunnen gebruiken is een 4G dataverbinding of een stabiele WiFi-verbinding nodig.
Zakelijk bellen via een 4G-verbinding kent diverse voordelen. Zo zijn de gesprekken die met de Voys app worden gevoerd inzichtelijk in de online telefooncentrale van Voys. Declaraties van mobiel verkeer behoren bovendien tot het verleden, doordat alle gesprekken worden gefactureerd via het zakelijke account. Daarnaast is het door een slimme integratie mogelijk om de contactenlijst van de smartphone te importeren en te gebruiken met de Voys app. Ook is de 4G app een goedkoper alternatief voor de doorschakeling naar mobiel, doordat je niet meer te maken hebt met doorschakelkosten. Ook inkomende gesprekken komen direct via de Voys app op de mobiele telefoon uit.
De nieuwe applicatie van Voys is zeer geschikt voor mensen die veel onderweg zijn of vanuit huis werken. Wanneer iemand gebruikmaakt van de applicatie via de smartphone, ziet de gebelde klant het telefoonnummer van het bedrijf in het scherm verschijnen, in plaats van het mobiele (privé)nummer van de medewerker of de ondernemer. Om de app te kunnen gebruiken is een 4G dataverbinding of een stabiele WiFi-verbinding nodig.
Zakelijk bellen via een 4G-verbinding kent diverse voordelen. Zo zijn de gesprekken die met de Voys app worden gevoerd inzichtelijk in de online telefooncentrale van Voys. Declaraties van mobiel verkeer behoren bovendien tot het verleden, doordat alle gesprekken worden gefactureerd via het zakelijke account. Daarnaast is het door een slimme integratie mogelijk om de contactenlijst van de smartphone te importeren en te gebruiken met de Voys app. Ook is de 4G app een goedkoper alternatief voor de doorschakeling naar mobiel, doordat je niet meer te maken hebt met doorschakelkosten. Ook inkomende gesprekken komen direct via de Voys app op de mobiele telefoon uit.
zondag 26 juni 2016
Fuze biedt 'Unmetered calling'
Fuze (voorheen ThinkingPhones), aanbieder van zakelijke communicatie-oplossingen voor voice, video en samenwerking, heeft Fuze ‘Global Unmetered calling’ geïntroduceerd. ‘Global Unmetered calling’ is een wereldwijd concept dat klanten de mogelijkheid biedt om voor een vaste fee onbeperkt te bellen naar meer dan 100 landen. Daarnaast kunnen klanten gratis bellen tussen de met andere Fuze-gebruikers. Dankzij het nieuwe concept kunnen klanten hun telecommunicatiekosten veel beter voorspellen en in de hand houden.
vrijdag 24 juni 2016
WhatsApp-gebruikers bellen 100 miljoen keer per dag via app
De belfunctie in WhatsApp wordt iedere dag gebruikt voor 100 miljoen gesprekken. Dat meldt WhatsApp in een blogpost. De belfunctie werd in maart vorig jaar aan de smartphone-app toegevoegd. Per seconde worden er gemiddeld 1.100 mee gestart.
woensdag 22 juni 2016
Telfort wijzigt platform vaste telefonie
Telfort schakelt voor vaste telefonie over op een nieuw platform, meldt Telecompaper. Daardoor komen enkele functies op een nieuwe of op een andere manier beschikbaar, zoals voicemail en doorschakelen. De diensten werken alleen op eigen apparatuur. In de maanden juni, juli en augustus worden groepsgewijs alle klanten gemigreerd naar het nieuwe platform voor vaste telefonie.
dinsdag 21 juni 2016
Rusland wil verplichte backdoor in Whatsapp en Telegram
Er ligt een voorstel bij de Russische Doema om alle berichtenapps te verplichten om mogelijkheden tot het ontsleutelen van berichten te bieden aan de Russische geheime dienst op straffe van een boete. Dit is onderdeel van antiterreurwetgeving. De Staatsdoema wil dat apps zoals WhatsApp, Telegram en Viber een boete tot 1 miljoen roebel, ongeveer 14 duizend euro, krijgen als deze niet voldoen aan de eis om een achterdeur in te bouwen waarmee de geheime dienst berichten kan lezen.
Gemeente kort keuzemenu telefoon drastisch in
De gemeente Eindhoven heeft de feedback van haar bellers ter harte genomen en het uitgebreide telefoonmenu van het algemene nummer 14040 gehaald. “Als je de gemeente belt via 14040 dan kun je na afloop de dienstverlening beoordelen en verbeterpunten aangeven. Daaruit bleek dat mensen het telefoonmenu te ingewikkeld en te lang vonden. Daar hebben we iets aan gedaan”, aldus wethouder Torunoglu die de gemeentelijke dienstverlening in zijn portefeuille heeft.
De gemeente heeft het telefoonmenu drastisch ingekort. Als u nu 14040 belt, zegt u nog tegen een geautomatiseerd systeem welke gemeente u binnen de 040-regio wilt spreken. Vervolgens maakt u de keuze of u voor de gemeente of voor afvalinzamelaar Cure belt. Bij de keuze voor de gemeente krijgt u daarna direct een medewerker aan de lijn.
De gemeente heeft het telefoonmenu drastisch ingekort. Als u nu 14040 belt, zegt u nog tegen een geautomatiseerd systeem welke gemeente u binnen de 040-regio wilt spreken. Vervolgens maakt u de keuze of u voor de gemeente of voor afvalinzamelaar Cure belt. Bij de keuze voor de gemeente krijgt u daarna direct een medewerker aan de lijn.
maandag 20 juni 2016
Ziggo en Media Markt sluiten partnership
Consumenten kunnen vanaf nu ook bij Media Markt terecht voor de diensten van Ziggo en advies over hun internetverbinding, tv-aansluiting of telefoon. Ziggo opent bij iedere Media Markt in Nederland een eigen shop-in-shop.
De 49 shop-in-shops worden nog in de loop van dit jaar door heel Nederland geopend. De eerste is nu open in Media Markt Rotterdam Alexandrium. Klanten kunnen er terecht voor advies bij de keuze van het juiste abonnement en krijgen antwoorden op vragen over het gebruik (bijvoorbeeld door van elke scherm in huis een tv te maken) of het zorgen van een goede wifi-ontvangst overal in huis.
De 49 shop-in-shops worden nog in de loop van dit jaar door heel Nederland geopend. De eerste is nu open in Media Markt Rotterdam Alexandrium. Klanten kunnen er terecht voor advies bij de keuze van het juiste abonnement en krijgen antwoorden op vragen over het gebruik (bijvoorbeeld door van elke scherm in huis een tv te maken) of het zorgen van een goede wifi-ontvangst overal in huis.
ZPEAK.com biedt nieuwe telefonie-oplossing
Nederland is een nieuwe VoIP
aanbieder rijker: ZPEAK.com. ZPEAK.com staat voor een concept dat onder
het motto ‘Vast toestel, vast bedrag‘ internettelefonie op een
voordelige én eenvoudige manier beschikbaar maakt voor zakelijke
gebruikers. Die betalen per toestel het vaste maandbedrag van 10 euro. Daarbij stelt ZPEAK.com het toestel gratis ter beschikking.
Om te kunnen bellen met ZPEAK.com is alleen een internetaansluiting nodig. ZPEAK.com kan online worden besteld en is vervolgens direct beschikbaar. Ook zijn diverse opties bedschikbaar, die per maand flexibel aan- en uitgezet kunnen worden, zoals Fax-to-E-Mail, of een vast maandbedrag van 5 euro voor internationale gesprekken binnen Europa.
Om te kunnen bellen met ZPEAK.com is alleen een internetaansluiting nodig. ZPEAK.com kan online worden besteld en is vervolgens direct beschikbaar. Ook zijn diverse opties bedschikbaar, die per maand flexibel aan- en uitgezet kunnen worden, zoals Fax-to-E-Mail, of een vast maandbedrag van 5 euro voor internationale gesprekken binnen Europa.
vrijdag 17 juni 2016
Holding Talk360 failliet
Het bedrijf achter de belapp Talk360 is failliet. Aan de holding Brooklyn Ventures werd eerder deze week surseance verleend, inmiddels is het faillissement uitgesproken. Talk360 is de opvolger van RingCredible, opgezet door serieondernemers Hans Osnabrugge en Wouter van den Berg. Deze app, waarmee naar vaste nummers kon worden gebeld, telde vorig jaar 4 miljoen gebruikers wereldwijd en had lokale vertegenwoordigingen in Afrika, Mexico en Italië.
woensdag 15 juni 2016
Polycom lanceer videovergaderingen met Skype for Business
Polycom, Microsoft-partner, introduceert de Polycom RealConnect-oplossing voor Skype for Business. Welke videoleverancier iemand ook gebruikt – of dat nu Skype for Business of Polycom of Cisco is – en op welk apparaat dan ook: met één klik woont iedere deelnemer dezelfde vergadering bij.
Voor de introductie van Polycom RealConnect konden gebruikers van Skype for Business geen meeting inplannen of content delen met deelnemers die gebruik maakten van andere videoplatformen. Polycom RealConnect neemt deze barrière weg door alle systemen te laten samenwerken. Gebruikers hoeven geen complexe netnummers te kennen of nieuwe systemen onder de knie te krijgen.
Het inplannen van meetings is met Polycom RealConnect eenvoudig: je nodigt deelnemers uit voor een vergadering via Microsoft Outlook. Gebruikers kunnen overal vandaan inloggen – vanaf een mobiel apparaat of vanuit een Polycom of Cisco Immersive vergaderruimte. Gebruikers van Skype for Business zien op hun scherm meerdere balken, waaronder een panoramisch breedbeeld van alle deelnemers.
Polycom zorgt er ook voor dat gebruikers precies zien wie er aan de vergadering is toegevoegd door middel van een uitgebreid roosteroverzicht. Als een deelnemer is toegevoegd, die niet in de meeting thuishoort, of wanneer het omgevingsgeluid van een deelnemer storend is, dan kan de leider van de vergadering via de roosterbediening deelnemers zo nodig verwijderen.
Voor de introductie van Polycom RealConnect konden gebruikers van Skype for Business geen meeting inplannen of content delen met deelnemers die gebruik maakten van andere videoplatformen. Polycom RealConnect neemt deze barrière weg door alle systemen te laten samenwerken. Gebruikers hoeven geen complexe netnummers te kennen of nieuwe systemen onder de knie te krijgen.
Het inplannen van meetings is met Polycom RealConnect eenvoudig: je nodigt deelnemers uit voor een vergadering via Microsoft Outlook. Gebruikers kunnen overal vandaan inloggen – vanaf een mobiel apparaat of vanuit een Polycom of Cisco Immersive vergaderruimte. Gebruikers van Skype for Business zien op hun scherm meerdere balken, waaronder een panoramisch breedbeeld van alle deelnemers.
Polycom zorgt er ook voor dat gebruikers precies zien wie er aan de vergadering is toegevoegd door middel van een uitgebreid roosteroverzicht. Als een deelnemer is toegevoegd, die niet in de meeting thuishoort, of wanneer het omgevingsgeluid van een deelnemer storend is, dan kan de leider van de vergadering via de roosterbediening deelnemers zo nodig verwijderen.
dinsdag 14 juni 2016
Appen met gemeente Bladel
Een aantal jaar geleden was het nog ondenkbaar, tegenwoordig lijkt het de normaalste zaak van de wereld. Inwoners van de dorpen Hapert, Bladel, Netersel, Hoogeloon en Casteren kunnen sinds kort hun vragen, opmerkingen en klachten via WhatsApp insturen naar de gemeente. "We proberen het de burger zo makkelijk mogelijk te maken", licht wethouder Wim van der Linden toe.
maandag 13 juni 2016
Groepsgesprekken overzichtelijker dankzij nieuwe Antwoord-functie in WhatsApp
vrijdag 10 juni 2016
'Apple brengt iMessage uit voor Android'
Apple werkt mogelijk aan een Android-versie van zjin berichtenapp iMessage. Apple zal de nieuwe Android-app onthullen tjidens zijn jaarlijkse ontwikkelaarsconferentie WWDC, die volgende week zal plaatsvinden. Dat meldt althans Mac Daily News op basis van een ingewijde.
donderdag 9 juni 2016
Chat-app Slack zet belfunctie aan
De chatapplicatie Slack heeft de belfunctie aangezet voor alle teams. Daardoor kunnen gebruikers elkaar voortaan bellen met stemoproepen. Een belletje gaat automatisch over op de smartphone als de gebruiker daar Slack op heeft staan. De chat-app wil op termijn ook videobellen toevoegen.
Links in privéberichten Facebook Messenger kan iedereen zien
Links in privéberichten die gebruikers van Facebook Messenger naar elkaar versturen en bijvoorbeeld naar vertrouwelijke documenten wijzen zijn door iedereen te lezen, zo waarschuwt de Belgische onderzoeker Inti De Ceukelaire en Facebook zal het probleem niet verhelpen, zo laat hij weten. De eerste keer dat er een link op Facebook wordt gedeeld, wordt die door de crawler van Facebook geanalyseerd. De crawler kijkt naar de gedeelde pagina en verzamelt de titel, omschrijving en thumbnail-afbeelding en kent hier een uniek identificatienummer aan toe en slaat al deze informatie op.
Moet een WhatsApp-buurtgroep rekening houden met de Wbp?
In steeds meer buurten worden zogenaamde WABP-groepen opgericht. Dit zijn WhatsApp-groepen voor buurtbewoners zodat die elkaar via zo’n groep snel kunnen alarmeren als er iets verdachts in de buurt aan de hand is. Je deelt dan foto’s en beschrijvingen van verdachte personen, plus iedereen ziet natuurlijk elkaars telefoonnummer, en beheerders vragen vaak om nog meer gegevens (zoals namen en adressen). Valt zo’n groep ook onder de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp)?
maandag 6 juni 2016
Viber gaat meer gesponsorde content maken
Als je kijkt naar de grote namen op het gebied van chatapps, dan heb je WhatsApp, Facebook Messenger, Line en WeChat. Er hoort nog naam in de top 5, namelijk Viber. In meer dan 10 landen is het de meest gebruikte berichten-app, vooral in Oost-Europa. Inwoners van Wit-Rusland, Oekraïne en Moldavië zijn gek op Viber, dat zich gaandeweg steeds meer heeft ontwikkeld tot een contentplatform. De makers vinden het tijd om nu de volgende stap te nemen: ze gaan de komen drie maanden experimenteren met native content in de app.
zondag 5 juni 2016
Facebook maakt Messenger-app verplicht voor gebruikers mobiele website
Het is vanaf deze zomer niet langer toegestaan om te chatten via de mobiele website van Facebook. Het sociale netwerk dwingt gebruikers om gebruik te maken van de losse Messenger-app. Momenteel is de mobiele site nog te gebruiken als alternatief voor de app. Via een tabblad kom je bij de berichten terecht. Sinds vandaag krijgen gebruikers echter een melding dat de berichten binnenkort alleen nog via de Messenger-app te bekijken zijn
woensdag 1 juni 2016
Bètaversie WhatsApp heeft publieke groepschats
De nieuwste testversie van WhatsApp heeft de mogelijkheid om groepschats middels een link openbaar te delen. De link kan door de beheerder van een WhatsApp-groep worden opgeroepen, iedereen die op die link klikt krijgt toegang tot de groep. Dat ontdekte Android Police. De functie zou het veel makkelijker maken voor WhatsApp-gebruikers om zich bij grote groepen te voegen.
dinsdag 31 mei 2016
Vier vijfde huishoudens heeft vaste en mobiele aansluiting
79 procent van de Nederlandse huishoudens beschikt over een combinatie van een vaste telefoonaansluiting en één of meer mobiele aansluitingen. Het aantal huishoudens met een abonnement op vaste telefonie is de afgelopen drie jaar licht gestegen, van 76 procent naar 81 procent. Dat blijkt uit een studie van Telecompaper op basis van zijn Consumer Panel.
Vier vijfde van de Nederlandse huishoudens had volgens het panel afgelopen februari een vast telefoonabonnement. Aangezien 97 procent van de respondenten aangeeft over een mobiele aansluiting (prepaid of postpaid) te beschikken, betekent dit dat 79 procent over zowel een vaste als mobiele aansluiting beschikt.
Vier vijfde van de Nederlandse huishoudens had volgens het panel afgelopen februari een vast telefoonabonnement. Aangezien 97 procent van de respondenten aangeeft over een mobiele aansluiting (prepaid of postpaid) te beschikken, betekent dit dat 79 procent over zowel een vaste als mobiele aansluiting beschikt.
maandag 30 mei 2016
Live chat favoriet bij B2B-contact
Persoonlijke ontmoetingen blijven favoriet bij contact met leveranciers. Maar live chat is een goede tweede en de populairste digitale oplossing. Waarom? Het is laagdrempelig en effectief, je krijgt direct antwoord op een vraag. Dit blijkt uit onderzoek van TNS NIPO en SpotOnVision. Ook WhatsApp en sms winnen aan populariteit. WhatsApp doordat je kunt zien of de ontvangende partij recent actief is geweest en je vraag of boodschap gelezen is. Het schept door B2C-ervaringen bovendien de verwachting dat er snel een reactie volgt.















































