Skype is al een hele maandag offline als gevolg van een netwerkprobleem. Veel gebruikers kunnen niet inloggen of zijn niet zichtbaar voor andere gebruikers. Ook komen berichten niet door. Microsoft heeft een oplossing beloofd, maar die is er nog niet. Het probleem doet zich overal voor: van Japan tot Nederland.
maandag 21 september 2015
dinsdag 15 september 2015
Gigaset pro combineert het beste van twee werelden
Gigaset pro introduceert de SL750H PRO. Deze handset – opvolger van de SL610H PRO – combineert de beste functionaliteiten van een mobiele telefoon en een moderne bedrijfstelefoon. Zijn verlichte TFT-display van 2,4-inch, gepatenteerde HDSP-audiokwaliteit (HD-Voice en HD-Audio) en krasbestendige coating maken de SL750H PRO geschikt voor zakelijke gebruikers die op zoek zijn naar een gebruiksvriendelijke en luxueuze handset.
Hoewel de telefoon klein genoeg is om in een broekzak te passen, is hij uitgerust met Gigaset pro’s grootste display ooit op een handset. Het verlichte TFT-display van 2,4-inch is de grootste ooit in een Gigaset DECT-telefoon en maakt bediening eenvoudig op de intuïtieve interface met pictogrammen. SL750H geeft toegang tot verschillende functies, zoals een vergrendeling met pincode en audioprofielen.
Verdervoldoet de SL750H aan geavanceerde CAT-IQ 2.0-audio-eisen. Gigaset pro verbeterde ook de speakertechnologie die zorgt voor optimaal geluid tijdens handsfree bellen. Met de nieuwe audioprofieltoetsen – luid, stil en persoonlijk – worden gebruikers geïnformeerd door speciale geluiden. Met één druk op de knop switchen ze tussen verschillende modi. Het trilsignaal is automatisch aangepast aan het profiel.
De gepatenteerde coating beschermt de handset tegen krassen op heDankzij zijn compacte formaat is de handset overal makkelijk mee te nemen. Samen met het N720 DECT IP multicell-systeem zorgt hij voor volledig bereik in elk kantoor en elke productie-omgeving. Zo hebben gebruikers altijd een stabiele verbinding, waar ze ook zijn.
Samenvatting van de belangrijkste features van de SL750H PRO
· Verlicht TFT-display van 2,4-inch en verlichte toetsen
· Twaalf uur spreektijd en 250 uur stand-bytijd
· Uitstekende HD-Voice- en HD-Audio-kwaliteit
· Volledig compatibel met de N510IP en N720IP van Gigaset pro
· Doorzoekbaar, lokaal telefoonboek met maximaal vijfhonderd vCards en zakelijke telefoonboeken via PBX (XML, LDAP)
· Kloksynchronisatie met CLIP-informatie
· Gemiste-oproepenlijst
· Ondersteuning van netproviderfunctionaliteit via menu
· Micro-USB met oplaadfunctie (mobiele oplader)
· Oplaadbare lithium ION-accu, eenvoudig te verwisselen
· Headset via bluetooth en 2,5 mm-plug
maandag 14 september 2015
Gemeente Nijmegen gaat spraakherkenning gebruiken bij het telefoonverkeer
De gemeente Nijmegen gaat gebruikmaken van Open Vraag Spraakherkenning van Telecats. Dit betekent dat mensen die naar de gemeente bellen hun vraag kunnen inspreken, waarna het spraakherkenningssysteem de vraag ofwel beantwoordt of doorzet naar de juiste persoon.
Met het spraakherkenningssysteem van Telecats stelt de klant de vraag op dezelfde manier als hij aan een persoon zou doen en er ontstaat een natuurlijke dialoog tussen beller en systeem. Het systeem geeft zelf antwoord op standaardvragen en de overige gesprekken worden doorverbonden naar de juiste medewerker. Op het moment dat het gesprek wordt doorgeschakeld, krijgt de medewerker de vraag ook in de vorm van tekst op zijn beeldscherm te zien. Zo kan hij de klant gerichter te woord staan.
Verder kunnen, met behulp van data over de gespreksstromen, de processen worden geanalyseerd en geoptimaliseerd.
Het KCC van de gemeente Nijmegen ontvangt jaarlijks 228.000 telefoontjes van burgers en de gemiddelde duur per telefoongesprek is vier minuten. Dat zijn in totaal 912.000 gespreksminuten.
Met het spraakherkenningssysteem van Telecats stelt de klant de vraag op dezelfde manier als hij aan een persoon zou doen en er ontstaat een natuurlijke dialoog tussen beller en systeem. Het systeem geeft zelf antwoord op standaardvragen en de overige gesprekken worden doorverbonden naar de juiste medewerker. Op het moment dat het gesprek wordt doorgeschakeld, krijgt de medewerker de vraag ook in de vorm van tekst op zijn beeldscherm te zien. Zo kan hij de klant gerichter te woord staan.
Verder kunnen, met behulp van data over de gespreksstromen, de processen worden geanalyseerd en geoptimaliseerd.
Het KCC van de gemeente Nijmegen ontvangt jaarlijks 228.000 telefoontjes van burgers en de gemiddelde duur per telefoongesprek is vier minuten. Dat zijn in totaal 912.000 gespreksminuten.
woensdag 9 september 2015
Apple weigerde FBI toegang tot iMessage
iMessage is versleuteld, niet af te tappen, geen uitzonderingen. Dat was Apple’s boodschap aan het Amerikaanse ministerie van Justitie en de FBI toen de diensten om inzicht in de berichten van een verdachte drugs- en wapenhandelaar vroegen. De instanties eisten in een rechtszaak dat Apple de berichten vrij gaf, maar de versleuteling maakt dat onmogelijk. The New York Times spreekt nu van een dreigende machtsstrijd tussen Apple en de autoriteiten.
dinsdag 8 september 2015
WhatsApp dicht ernstig lek in webversie
WhatsApp heeft afgelopen maand een ernstige kwetsbaarheid in de webversie van de chatapp gedicht. Aanvallers konden door middel van het lek malware op computers van gebruikers installeren. Dat kon door het opsturen van een zogenoemde vCard, die normaal wordt gebruikt om contactinformatie te delen. Daar kon echter ook een stukje kwaadaardige code in worden verwerkt, meldt SC Magazine.
maandag 7 september 2015
Polycom introduceert nieuwe oplossingen voor voice-, video- en contentsamenwerking
Polycom introduceert drie nieuwe samenwerkingsoplossingen. De Polycom RealPresence Touch is voorzien van nieuwe-generatie touchbediening. De oplossing is te gebruiken in combinatie met Polycom RealPresence Group Series, Polycom RealPresence Immersive Studio en de nieuwe Polycom RealPresence OTX Studio. Gebruikers kunnen met één druk op de knop meteen vanuit de kalender op het beginscherm een verbinding maken.
De Polycom RealPresence Group Series 5.0-software garandeert interoperabiliteit met zowel Skype for Business als Microsoft Lync. Deze applicaties zijn rechtstreeks vanaf systemen in de Polycom Group-lijn te gebruiken, op dezelfde manier als in een Skype for Business/Microsoft Lync-call (meer informatie in dit blog).
Voor een rijkere audio-ervaring beschikt Polycom RealPresence Group Series 5.0-software ook over Polycom Acoustic Fence-technologie. Die voorkomt dat deelnemers aan de vergadering worden afgeleid door achtergrondgeluiden als een blaffende hond, toeterende auto of andere gesprekken die in de omgeving plaatsvinden.
Polycom RealPresence OTX Studio maakt de nieuwste innovaties van Polycom RealPresence Immersive Studio beschikbaar voor de middelgrote vergaderruimte. Gebruikers van RealPresence OTX Studio kunnen eenvoudig content vanaf hun eigen device delen en interactief aantekeningen maken met Polycom VisualBoard. Voor productieve meetings beschikt RealPresence OTX Studio over mogelijkheden voor video en content delen in scherpe full HD-kwaliteit en Polycom 3D Voice-technologie.
Polycom RealPresence Group Series 5.0-software is vanaf september 2015 verkrijgbaar. De Polycom RealPresence Touch-oplossing en Polycom RealPresence OTX Studio zijn verkrijgbaar vanaf de winter van 2015. De beschikbaarheid verschilt per land. Bestellingen voor de drie oplossingen zijn vanaf september 2015 te plaatsen.
De Polycom RealPresence Group Series 5.0-software garandeert interoperabiliteit met zowel Skype for Business als Microsoft Lync. Deze applicaties zijn rechtstreeks vanaf systemen in de Polycom Group-lijn te gebruiken, op dezelfde manier als in een Skype for Business/Microsoft Lync-call (meer informatie in dit blog).
Voor een rijkere audio-ervaring beschikt Polycom RealPresence Group Series 5.0-software ook over Polycom Acoustic Fence-technologie. Die voorkomt dat deelnemers aan de vergadering worden afgeleid door achtergrondgeluiden als een blaffende hond, toeterende auto of andere gesprekken die in de omgeving plaatsvinden.
Polycom RealPresence OTX Studio maakt de nieuwste innovaties van Polycom RealPresence Immersive Studio beschikbaar voor de middelgrote vergaderruimte. Gebruikers van RealPresence OTX Studio kunnen eenvoudig content vanaf hun eigen device delen en interactief aantekeningen maken met Polycom VisualBoard. Voor productieve meetings beschikt RealPresence OTX Studio over mogelijkheden voor video en content delen in scherpe full HD-kwaliteit en Polycom 3D Voice-technologie.
Polycom RealPresence Group Series 5.0-software is vanaf september 2015 verkrijgbaar. De Polycom RealPresence Touch-oplossing en Polycom RealPresence OTX Studio zijn verkrijgbaar vanaf de winter van 2015. De beschikbaarheid verschilt per land. Bestellingen voor de drie oplossingen zijn vanaf september 2015 te plaatsen.




