Een beetje marketeer heeft inmiddels een module in de website geïntegreerd waardoor bezoekers direct met een servicemedewerker kunnen chatten. Videochatten lijkt nu nog wat ver weg, maar volgens experts zo’n essentieel ingrediënt van de toekomstige serviceverlening dat dit al op de takenlijst mag worden gezet. De voorspelling dat videochat bezig is aan een opmars is niet uit de lucht gegrepen. Onderzoekers van Gartner voorspellen dat de toekomst van customer service moet worden gezocht in selfservice, communities en (mobiele) chats.
dinsdag 30 juni 2015
Schakelen tussen mobiele afzendnummers met nieuwe app van Voiceworks
Voiceworks, aanbieder van zakelijke vaste-, mobiele-, UC-, cloud- en dataoplossingen, introduceert zijn eigen app. Deze app biedt gebruikers de uitzonderlijke mogelijkheid om met een druk op de knop te schakelen tussen verschillende mobiele afzendernummers. Daarnaast biedt de app ook Visual Voicemail, waarmee direct zichtbaar is wie er ingesproken heeft en de beller met één handeling wordt teruggebeld. Ook hebben gebruikers vanaf hun smartphone 24/7 inzicht in het verbruik van hun mobiele abonnement. Deze whitelabel app is beschikbaar voor iOS en voor Android.
Dat gebruikers eenvoudig tussen twee mobiele nummers kunnen schakelen is volgens het bedruijf wereldwijd uniek. De Voiceworks’app biedt ook de mogelijkheid gebruik te maken van een visuele voicemail inbox. Hiermee ziet de gebruiker snel en eenvoudig wie er heeft ingesproken en kunnen de ingesproken berichten in een gewenste volgorde worden afgeluisterd of direct worden verwijderd. Het ingesproken bericht kan worden gestopt en teruggespoeld en de gebruiker kan degene die een bericht achter liet direct terugbellen.
De app geeft ook inzicht in het telefonieverbruik en daarmee antwoord op vragen als “hoe lang duurt het voordat mijn nieuwe bundel in gaat” en “hoeveel data heb ik deze maand precies verbruikt binnen en buiten mijn bundel?” Hierin is ook tot een aantal maanden terug het onderscheid inzichtelijk tussen nationale en roaming-kosten.
De app is door Voiceworks ontwikkeld, maar nergens in de app wordt de naam of het logo van de leverancier gecommuniceerd. De app wordt namelijk puur whitelabel aan Voiceworks’ partners aangeboden, zodat iedere partner de app direct kan claimen als één van hemzelf.
Dat gebruikers eenvoudig tussen twee mobiele nummers kunnen schakelen is volgens het bedruijf wereldwijd uniek. De Voiceworks’app biedt ook de mogelijkheid gebruik te maken van een visuele voicemail inbox. Hiermee ziet de gebruiker snel en eenvoudig wie er heeft ingesproken en kunnen de ingesproken berichten in een gewenste volgorde worden afgeluisterd of direct worden verwijderd. Het ingesproken bericht kan worden gestopt en teruggespoeld en de gebruiker kan degene die een bericht achter liet direct terugbellen.
De app geeft ook inzicht in het telefonieverbruik en daarmee antwoord op vragen als “hoe lang duurt het voordat mijn nieuwe bundel in gaat” en “hoeveel data heb ik deze maand precies verbruikt binnen en buiten mijn bundel?” Hierin is ook tot een aantal maanden terug het onderscheid inzichtelijk tussen nationale en roaming-kosten.
De app is door Voiceworks ontwikkeld, maar nergens in de app wordt de naam of het logo van de leverancier gecommuniceerd. De app wordt namelijk puur whitelabel aan Voiceworks’ partners aangeboden, zodat iedere partner de app direct kan claimen als één van hemzelf.
Gratis chat-app Viber is er nu ook voor de iPad
De populaire gratis chat- en belapp Viber heeft na lange tijd zijn weg gevonden van de iPhone naar de iPad. Met een update is de smartphone-app nu ook beschikbaar op de tablet van Apple. Met de komst van versie 5.4.1 zijn er geen nieuwe functies te bekennen voor iPhone-gebruikers, maar kunnen ze nu wel hun iPad gebruiken om een gesprek te voeren.
maandag 29 juni 2015
Vergeten iPhones uit 1998 en 2006
De iPhone bestaat vandaag 8 jaar en dat is een mooi moment om eens terug te blikken op eerdere iPhones. Nee, we hebben het niet over de iPhone die op 29 juni 2007 voor het eerst in de winkel lag, maar om de iPhones die daarvóór kwamen. Misschien herinner je je nog wel de strijd tussen Apple en Cisco, begin 2007. Apple kondigde een iPhone aan, terwijl Cisco op dat moment de merknaam ‘iPhone’ in handen had.
Mitel en Telecom Service Groep sluiten reseller-overeenkomst
Mitel en Telecom Service Groep, een zakelijke aanbieder van vaste- en mobiele telefonie, ICT, netwerkbekabeling en beveiliging, kondigen vandaag een reseller-overeenkomst aan.
Telecom Service Groep zal Mitel (cloud-)communicatie-oplossingen aanbieden aan zakelijke klanten en zich daarbinnen met name focussen op de oplossingen van Mitel voor de gezondheidszorg. Door strategische samenwerkingen met ontwikkelaars in de zorg zijn diverse zorgapplicaties nu volledig geïntegreerd met het Mitel- communicatieportfolio. Partners, zoals Telecom Service Groep, kunnen daardoor nu een completere, geïntegreerde zorgoplossing bieden.
Telecom Service Groep zal Mitel (cloud-)communicatie-oplossingen aanbieden aan zakelijke klanten en zich daarbinnen met name focussen op de oplossingen van Mitel voor de gezondheidszorg. Door strategische samenwerkingen met ontwikkelaars in de zorg zijn diverse zorgapplicaties nu volledig geïntegreerd met het Mitel- communicatieportfolio. Partners, zoals Telecom Service Groep, kunnen daardoor nu een completere, geïntegreerde zorgoplossing bieden.
zaterdag 27 juni 2015
BlackBerry introduceert anonieme chat in BBM
Gebruikers van BBM krijgen de mogelijkheid om volledig anoniem te chatten. In een gesprek zijn dan geen namen of profielfoto's te zien. Dit moet voorkomen dat gesprekspartners heimelijk screenshots nemen van gevoelige gesprekken. Op zijn blog legt BlackBerry uit dat de nieuwe feature de naam Private Chat krijgt en onderdeel uitmaakt van een abonnementsdienst voor BBM. Voor 87 eurocent per maand krijgen gebruikers toegang tot deze feature.
donderdag 25 juni 2015
Telegram 3.0 werkt op Apple Watch
Telegram is druk bezig om de app verder te vernieuwen. Vanaf vandaag is de privacyvriendelijke chatapp ook op de Apple Watch te gebruiken. Maar in de vandaag verschenen update 3.0 zit iets dat eigenlijk nog interessanter is: chatbots. Vroeger zat die functie al in Nimbuzz en kon je er bijvoorbeeld het weerbericht mee opvragen.
Facebook Messenger nu zonder Facebook lidmaatschap te gebruiken
Het is niet langer nodig om een Facebook-account aan te maken als je Facebook Messenger wilt gebruiken. Het bedrijf heeft die eis laten vallen. Je moet nog wel een telefoonnummer achterlaten om je als gebruiker te registreren – en daarmee word je voor Facebook toch weer traceerbaar. Nederlandse gebruikers zullen nog wel even moeten wachten.
dinsdag 16 juni 2015
Webversie Skype nu ook in ons land beschikbaar
Skype's webversie is vanaf nu ook door Nederlanders te gebruiken: chatten en bellen vanuit de browser. Skype heeft zijn nieuwe webversie vanaf maandag ook wereldwijd beschikbaar gemaakt. Je hoeft hierdoor geen software meer te installeren om met Skype te chatten of te videobellen. De beta van de webdienst was tot nu toe beperkt tot de VS en het Verenigd Koninkrijk. Die restrictie is maandag opgeheven.
MKB kan 65 miljoen besparen door optimalisatie mobiele telefonie
Bedrijven tot 500 werknemers laten jaarlijks tientallen miljoenen liggen door zich niet goed te oriënteren op mobiele telefoniecontracten. De helft van de bedrijven maakt geen kritische prijsvergelijking, wanneer hun huidige contract is afgelopen. Ook controleert ruim 40 procent van de soho bedrijven zijn facturen niet frequent en worden tussenpersonen nog niet veel gebruikt, zo blijkt uit onderzoek van Telecompaper in samenwerking met Partners in Telecom.
Telecompaper deed in mei 2015 onderzoek naar de zakelijke mobiele telefonie markt. Bijna 500 bedrijven in het soho (1-10), kleine (11-50) en (middel)grote (51-499) segment werden hiervoor ondervraagd. Uit het onderzoek bleek onder meer dat wanneer het huidige mobiele telefonie contract is afgelopen ongeveer één op de tien bedrijven het nieuwe voorstel van de huidige aanbieder direct tekent, zonder een vergelijking te maken met andere aanbieders. Nog eens 40 procent van de bedrijven maakt slechts een snelle vergelijking met andere aanbieders, om vervolgens het nieuwe voorstel te tekenen.
Van alle MKB bedrijven loopt ongeveer 75 procent een besparing mis, zo blijkt uit analyses van Partners in Telecom. Gecombineerd met het onderzoek van Telecompaper komt dat neer op ongeveer 65 miljoen per jaar die alle soho, kleine en (middel)grote bedrijven samen kunnen besparen.
Ruim 40 procent soho bedrijven controleert facturen niet frequent
Zeventien procent van de (middel) grote bedrijven geeft aan zijn facturen voor mobiele telefonie minder vaak dan eens per kwartaal of zelfs nooit te controleren. Bij soho bedrijven ligt dit op 42 procent. Het gaat dan om controle van surplus aan data verbruik en het voeren van (privé)gesprekken. Het lijkt erop dat bedrijven geld kunnen besparen door de flexibele abonnementen tussentijds bij te stellen
Wanneer facturen wel gecontroleerd worden blijkt dit vooral mensenwerk, zo controleert in de helft van alle kleine bedrijven een medewerker zelf de facturen. Minder dan een kwart van de bedrijven wordt geïnformeerd door hun eigen provider over opvallend belgedrag of datagebruik.
Tussenpersonen nog niet veel gebruikt
Veel bedrijven kiezen er voor om zelf actie te ondernemen als hun huidige contract afloopt. 90 procent gaat zelf aan de slag met het vergelijken van offertes. Uit het onderzoek blijkt dat (middel)grote bedrijven verwachten dat één persoon ruim twee weken fulltime (80 uur) kwijt zal zijn aan het overstaptraject. Dit gaat van het opvragen van offertes tot het voorprogrammeren van nieuwe telefoons. Een klein bedrijf verwacht hier gemiddeld 30 uur mee bezig, een soho bedrijf 20 uur.
Ongeveer 10 procent van de bedrijven zet een tussenpersoon aan het werk voor een volgend contract. Het contact met de tussenpersoon vervangt dan (een deel van) het offerte- en implementatietraject. Voor een (middel)groot bedrijf kan het uitbesteden van het gehele traject gemiddeld een besparing van ruim 65 uur opleveren. Voor een klein bedrijf komt dat uit op een besparing 20 uur, terwijl een soho bedrijf bijna twee volle werkdagen (15 uur) bespaart.
Telecompaper deed in mei 2015 onderzoek naar de zakelijke mobiele telefonie markt. Bijna 500 bedrijven in het soho (1-10), kleine (11-50) en (middel)grote (51-499) segment werden hiervoor ondervraagd. Uit het onderzoek bleek onder meer dat wanneer het huidige mobiele telefonie contract is afgelopen ongeveer één op de tien bedrijven het nieuwe voorstel van de huidige aanbieder direct tekent, zonder een vergelijking te maken met andere aanbieders. Nog eens 40 procent van de bedrijven maakt slechts een snelle vergelijking met andere aanbieders, om vervolgens het nieuwe voorstel te tekenen.
Van alle MKB bedrijven loopt ongeveer 75 procent een besparing mis, zo blijkt uit analyses van Partners in Telecom. Gecombineerd met het onderzoek van Telecompaper komt dat neer op ongeveer 65 miljoen per jaar die alle soho, kleine en (middel)grote bedrijven samen kunnen besparen.
Ruim 40 procent soho bedrijven controleert facturen niet frequent
Zeventien procent van de (middel) grote bedrijven geeft aan zijn facturen voor mobiele telefonie minder vaak dan eens per kwartaal of zelfs nooit te controleren. Bij soho bedrijven ligt dit op 42 procent. Het gaat dan om controle van surplus aan data verbruik en het voeren van (privé)gesprekken. Het lijkt erop dat bedrijven geld kunnen besparen door de flexibele abonnementen tussentijds bij te stellen
Wanneer facturen wel gecontroleerd worden blijkt dit vooral mensenwerk, zo controleert in de helft van alle kleine bedrijven een medewerker zelf de facturen. Minder dan een kwart van de bedrijven wordt geïnformeerd door hun eigen provider over opvallend belgedrag of datagebruik.
Tussenpersonen nog niet veel gebruikt
Veel bedrijven kiezen er voor om zelf actie te ondernemen als hun huidige contract afloopt. 90 procent gaat zelf aan de slag met het vergelijken van offertes. Uit het onderzoek blijkt dat (middel)grote bedrijven verwachten dat één persoon ruim twee weken fulltime (80 uur) kwijt zal zijn aan het overstaptraject. Dit gaat van het opvragen van offertes tot het voorprogrammeren van nieuwe telefoons. Een klein bedrijf verwacht hier gemiddeld 30 uur mee bezig, een soho bedrijf 20 uur.
Ongeveer 10 procent van de bedrijven zet een tussenpersoon aan het werk voor een volgend contract. Het contact met de tussenpersoon vervangt dan (een deel van) het offerte- en implementatietraject. Voor een (middel)groot bedrijf kan het uitbesteden van het gehele traject gemiddeld een besparing van ruim 65 uur opleveren. Voor een klein bedrijf komt dat uit op een besparing 20 uur, terwijl een soho bedrijf bijna twee volle werkdagen (15 uur) bespaart.
maandag 15 juni 2015
KPN zoekt testers voor VoLTE
KPN is op zoek naar een groep mensen die bellen over 4G willen testen. De oproep is te vinden op onder meer de website van Tweakers. Deelnemers worden door KPN voorzien van bruikleentoestellen die geschikt zijn gemaakt voor de proef met VoLTE. Bij de VoLTE-technologie komt de mobiele belverbinding sneller tot stand. Er wordt gebruik gemaakt van een dataverbinding met packet-switched technologie in plaats van de circuit switch-gebaseerde GSM-technologie.
Polycom viert 25-jarig bestaan
Polycom viert zijn 25-jarig jubileum en daarmee ook die van de driehoekige HD-audio-oplossing waar het bedrijf zo bekend om staat. De Polycom SoundStation is nog steeds de standaard in kleine tot middelgrote vergaderruimtes over de gehele wereld, ongeacht of daarbij analoge telefoonlijnen worden gebruikt, of Voice over IP (VoIP).
De Polycom SoundStation begon ooit bescheiden. Polycom-medeoprichters Jeff Rodman en Brian Hinman kwamen tot het design in een kelder in San Francisco. Daar maakten ze een begin aan het implementeren van hun visie over hoe mensen optimaal kunnen samenwerken via video, audio en content op afstand. Deze eerste stap maakte transparante spraaksamenwerking overal ter wereld mogelijk.
De Polycom SoundStation begon ooit bescheiden. Polycom-medeoprichters Jeff Rodman en Brian Hinman kwamen tot het design in een kelder in San Francisco. Daar maakten ze een begin aan het implementeren van hun visie over hoe mensen optimaal kunnen samenwerken via video, audio en content op afstand. Deze eerste stap maakte transparante spraaksamenwerking overal ter wereld mogelijk.
Uitgebreide chat stats in WhatsApp-update
Volgens de omschrijving in de App Store bevat de laatste update van WhatsApp alleen bugfixes, maar er blijkt een nieuwe functie in verborgen: uitgebreide statistieken. Zo zie je in een oogopslag met wie je het meeste chat en welke chats de meeste opslag gebruiken. In WhatsApp voor iOS zijn de statistieken te vinden onder Instellingen > Account > Opslag in gebruik.
vrijdag 12 juni 2015
Bewaar de voicemails van je iPhone
Als je Visual Voicemail kunt gebruiken op de iPhone, dan kun je op het scherm zien welke voicemails je hebt ontvangen en wie ze hebben gestuurd. Sommige voicemails zijn misschien zo dierbaar, dat je ze wilt bewaren. Dat kan, mits je weet hoe je dit voor elkaar krijgt. In deze tip laten we zien hoe je met iMazing, een backup-programma voor de iPhone en de iPad op de Mac, de voicemails van je telefoon haalt zodat je ze kunt bewaren op je Mac.
Facebook Messenger groeit met 100 miljoen
Facebook Messenger zag zijn aantal gebruikers in het afgelopen kwartaal met 100 miljoen toenemen, tot een totaal van 700 miljoen actieve gebruikers. Dat vertelde Facebook-ceo Mark Zuckerberg tijdens de aandeelhoudersvergadering van het bedrijf, meldt Business Insider. In maart lag het aantal gebruikers van Facebook Messenger volgens het bedrijf nog op 600 miljoen gebruikers.
donderdag 11 juni 2015
Belfabriek app nu ook beschikbaar op Android
Met de Belfabriek app kunnen servicenummer eigenaren in real time eindbestemmingen wijzigen en bel statistieken inzien. De app, tot nu toe alleen beschikbaar voor Apple's iOS, is vanaf vandaag ook beschikbaar op Android. De Belfabriek, al bijna 15 jaar dé 0800- en 0900-servicenummer telefoonmaatschappij van Nederland, lanceerde de Belfabriek app voor iPhone en iPad in het voorjaar van 2014. Daarmee was de Belfabriek de eerste Nederlandse telefoonmaatschappij die een app uitbracht waarmee servicenummers beheerd konden worden.
woensdag 10 juni 2015
Aantal DSL VoIP-lijnen stijgt naar meer dan 2 miljoen
De markt voor vaste telefonie in Nederland is in het eerste kwartaal van 2015 met 0,5 procent gegroeid, om eind maart uit te komen op 6,27 miljoen lijnen voor zowel consumenten als SOHO. Dat blijkt uit het nieuwste Fixed Telephony Market-rapport van Telecompaper. De groei kwam vooral door het het aantal VoIP-lijnen via DSL, dat groeide met 1,3 procent naar een totaal van meer dan twee miljoen verbindingen.
Microsoft benoemt StartReady tot Skype for Business Elite Launch Partner
Skype for Business-specialist StartReady is door Microsoft benoemd tot Skype for Business Elite Launch Partner. Elite Launch Partners zijn bedrijven die nauw samenwerken met Microsoft en daardoor internationaal voorop lopen in de ontwikkeling en aanbieding van Skype for Business-diensten en -producten.
StartReady heeft vanaf de eerste bekendmaking geïnvesteerd in Skype for Business en kan (nieuwe) klanten nu al de expertise leveren die nodig is om de oplossing te implementeren.
Enkele maanden geleden kondigde Microsoft aan dat de UC-oplossing Microsoft Lync over zou gaan in Skype for Business. Skype for Business combineert de vertrouwdheid van de Skype-versie voor consumenten met de veiligheid, compliance en het beheer van Microsoft Lync. Met de overgang komen er miljoenen extra contacten binnen het bereik van bedrijven.
StartReady heeft vanaf de eerste bekendmaking geïnvesteerd in Skype for Business en kan (nieuwe) klanten nu al de expertise leveren die nodig is om de oplossing te implementeren.
Enkele maanden geleden kondigde Microsoft aan dat de UC-oplossing Microsoft Lync over zou gaan in Skype for Business. Skype for Business combineert de vertrouwdheid van de Skype-versie voor consumenten met de veiligheid, compliance en het beheer van Microsoft Lync. Met de overgang komen er miljoenen extra contacten binnen het bereik van bedrijven.
dinsdag 9 juni 2015
Appear.in maakt videobellen makkelijker
Met Appear.in voor Android bel je nog gemakkelijker en sneller via
video naar je vrienden of familie. De app is tevens als normale chat-app
te gebruiken en tof door de afwezigheid van een registratiesysteem. Appear.in was al een tijdje te vinden voor iOS, maar is nu ook
verschenen voor Android en daarnaast flink verbeterd.
zaterdag 6 juni 2015
Skype maakt bèta van webapplicatie beschikbaar
Skype heeft de webversie van zijn bel- en videochatdienst beschikbaar gemaakt voor het grote publiek, na een besloten test. De huidige bèta is echter vooralsnog alleen beschikbaar voor Amerikaanse en Britse gebruikers, maar een uitrol naar andere landen volgt binnenkort. Het nieuws werd bekendgemaakt op het blog van de Microsoft-dochter. Met de nieuwe feature is het mogelijk om te bellen en videochatten via Skype zonder dat daarvoor de applicatie gedownload hoeft te worden. Wel is er een browser-plugin nodig.
Facebook Messenger zet locatiebepaling uit
Facebook deelt niet meer automatisch de locatie van de gebruiker via de Messenger-app. Ook zou locatie-informatie niet meer opgevraagd worden tenzij de gebruiker de locatiedienst expliciet aanzet op de telefoon voor de app. Dat schrijft het bedrijf op zijn nieuwsblog. Door de update kan de locatieinformatie verstuurd worden als apart bericht.
vrijdag 5 juni 2015
Skype-botnet uitgeschakeld
Onderzoekers hebben in samenwerking met Amazon en Microsoft een botnet uitgeschakeld dat zich op Skype-gebruikers richtte en adware verspreidde. Het botnet gebruikte de populaire VoIP-software om gebruikers te infecteren. De criminelen achter het botnet gebruikten allerlei gebruikersnamen die Skype-gebruikers belden en meteen ophingen. De gebruikersnaam wees naar een domein waar er een videobericht zou wachten.
donderdag 4 juni 2015
SpeakUp Belgium overgenomen door Artilium
De Belgische tak van VoIP-provider SpeakUp wordt verkocht aan United Telecom, een dochter van Artilium. Artilium betaalt 233.600 pond voor de overname waarvan 28.600 pond cash en de rest in aandelen.






















