De belfunctie in WhatsApp, die al enige tijd is te gebruiken op Android en iOS, is voor het eerst verschenen in een bèta van de app voor Windows Phone. Nu WhatsApp de functie al heeft gebouwd en nu test voor Windows Phone, zou de update voor alle gebruikers snel moeten verschijnen. De build van app waarin de belfunctie zit is 2.12.38, zegt WPXbox.
vrijdag 29 mei 2015
Apple biedt tijdelijke oplossing voor iMessage-bug
Apple heeft een supportdocument uitgebracht, waarin ze uitleggen wat je moet doen als je getroffen wordt door de iMessage-bug. Bij dit probleem blijft de berichten-app op de iPhone eindeloos crashen, nadat iemand je een bepaalde reeks karakters heeft toegestuurd. Apple biedt een tip om het vervelende bericht te wissen en werkt aan een definitieve oplossing.
woensdag 27 mei 2015
Zetacom breidt telefonieportfolio uit met Zetacom Vast
Zetacom Vast is Zetacom’s nieuwste telefonieoplossing die 27 mei 2015 wordt gelanceerd. Als alternatief voor de traditionele ISDN-aansluiting biedt de system integrator Zetacom Vast aan. Hiermee zijn organisaties altijd verzekerd van de beste gesprekskwaliteit. Deze oplossing is bij uitstek geschikt voor organisaties waar de huidige telefooncentrale nog niet is afgeschreven, maar die wel de telefoniekosten willen verlagen.
Met Zetacom Vast wordt de bestaande ISDN-centrale via een SIP-trunk gekoppeld aan het openbare telefoonnetwerk. Hierdoor is het mogelijk om de bestaande telefooncentrale te combineren met een virtuele installatie. Het grote voordeel is dat organisaties snel en eenvoudig kunnen besparen op gesprekskosten. Dick Dompeling, directeur Zetacom: ‘Doordat de onderneming de functionaliteiten van de bestaande telefooncentrale kan blijven gebruiken en de huidige vaste telefoonnummers kan blijven behouden, verandert er verder niets. Alleen de telefoonrekening zal aanzienlijk lager uitvallen.’
Met Zetacom Vast wordt de bestaande ISDN-centrale via een SIP-trunk gekoppeld aan het openbare telefoonnetwerk. Hierdoor is het mogelijk om de bestaande telefooncentrale te combineren met een virtuele installatie. Het grote voordeel is dat organisaties snel en eenvoudig kunnen besparen op gesprekskosten. Dick Dompeling, directeur Zetacom: ‘Doordat de onderneming de functionaliteiten van de bestaande telefooncentrale kan blijven gebruiken en de huidige vaste telefoonnummers kan blijven behouden, verandert er verder niets. Alleen de telefoonrekening zal aanzienlijk lager uitvallen.’
dinsdag 26 mei 2015
Het kan: Solliciteren via WhatsApp
bouwens& biedt werkzoekenden voortaan de mogelijkheid om te solliciteren via WhatsApp. De facilitaire dienstverlener maakt het zo voor mensen makkelijk om snel te reageren op vacatures.
Videosollicitatie is volgens bouwens& de toekomst voor recruitment. Een video toont niet alleen beelden van de kandidaat. Het biedt iemand de mogelijkheid om kwaliteiten te laten zien en horen die op papier niet of minder tot hun recht komen, zoals communicatie, uitstraling en motivatie.
Via Whatsapp kan een kort videobericht met een persoonlijke reactie op een vacature direct naar het mobiele nummer van de recruiter verstuurd worden. Deze vernieuwende aanpak geeft de recruiters letterlijk een beter beeld van de kandidaat. Dit versnelt de selectie van de juiste medewerkers en biedt kandidaten sneller duidelijkheid.
Videosollicitatie is volgens bouwens& de toekomst voor recruitment. Een video toont niet alleen beelden van de kandidaat. Het biedt iemand de mogelijkheid om kwaliteiten te laten zien en horen die op papier niet of minder tot hun recht komen, zoals communicatie, uitstraling en motivatie.
Via Whatsapp kan een kort videobericht met een persoonlijke reactie op een vacature direct naar het mobiele nummer van de recruiter verstuurd worden. Deze vernieuwende aanpak geeft de recruiters letterlijk een beter beeld van de kandidaat. Dit versnelt de selectie van de juiste medewerkers en biedt kandidaten sneller duidelijkheid.
Mobiele telefoon onderdeel van de vaste telefooncentrale
Xelion heeft naar eigen zeggen als eerste in de markt een mobiele app ontwikkeld die het mogelijk maakt om netwerk-onafhankelijk je mobiele telefoon te integreren met de telefooncentrale van Xelion. Daarvoor is geen WiFi of 4G nodig. Overal waar GSM dekking is, werkt de Xelion app.
Met die app kan de gebruiker bellen en gebeld worden met diens zakelijk nummer, heeft hij toegang tot het centrale bedrijfsadresboek, inzicht in beschikbaarheid van collega’s en nog veel meer handige mogelijkheden. De mobiel vervangt dus het vaste toestel. Vanaf nu kan een gebruiker mobiel bellen vanuit Groningen terwijl het lijkt alsof hij vanuit zijn kantoor in Maastricht belt.
Omdat de app niet gekoppeld is aan één specifieke netwerkprovider behoudt de gebruiker keuzevrijheid en kiest het abonnement dat het best bij hem past. Wisselen van provider kan op elk moment. Omdat de app overal functioneert waar GSM dekking is, belt de gebruiker altijd met de vertrouwde telefoniekwaliteit die hij gewend is.
De Xelion app zorgt er ook voor dat privé en zakelijk makkelijk worden gescheiden. Belt de gebruiker via de app, dan loopt het gesprek via de telefooncentrale van de zaak en wordt het zakelijke nummer weergegeven aan de persoon die gebeld wordt. Wil de gebruiker zakelijk niet bereikbaar zijn, dan kan dat automatisch (de app kent zijn werkrooster) of kan de status via de app aangepast worden. Bij uitgeschakelde zakelijke bereikbaarheid blijft de gebruiker gewoon bereikbaar op zijn mobiele nummer voor vrienden en privé contacten. Zo wordt zakelijk en privé zowel qua bereikbaarheid als kosten gescheiden.
Met die app kan de gebruiker bellen en gebeld worden met diens zakelijk nummer, heeft hij toegang tot het centrale bedrijfsadresboek, inzicht in beschikbaarheid van collega’s en nog veel meer handige mogelijkheden. De mobiel vervangt dus het vaste toestel. Vanaf nu kan een gebruiker mobiel bellen vanuit Groningen terwijl het lijkt alsof hij vanuit zijn kantoor in Maastricht belt.
Omdat de app niet gekoppeld is aan één specifieke netwerkprovider behoudt de gebruiker keuzevrijheid en kiest het abonnement dat het best bij hem past. Wisselen van provider kan op elk moment. Omdat de app overal functioneert waar GSM dekking is, belt de gebruiker altijd met de vertrouwde telefoniekwaliteit die hij gewend is.
De Xelion app zorgt er ook voor dat privé en zakelijk makkelijk worden gescheiden. Belt de gebruiker via de app, dan loopt het gesprek via de telefooncentrale van de zaak en wordt het zakelijke nummer weergegeven aan de persoon die gebeld wordt. Wil de gebruiker zakelijk niet bereikbaar zijn, dan kan dat automatisch (de app kent zijn werkrooster) of kan de status via de app aangepast worden. Bij uitgeschakelde zakelijke bereikbaarheid blijft de gebruiker gewoon bereikbaar op zijn mobiele nummer voor vrienden en privé contacten. Zo wordt zakelijk en privé zowel qua bereikbaarheid als kosten gescheiden.
maandag 25 mei 2015
België neemt afscheid van laatste telefooncel
Maandag verdwijnt de laatste telefooncel in België. Het telefoonkot aan de Middelheimlaan in Antwerpen was drie dagen lang de enige overgebleven telefooncel in België, maar nu valt ook voor deze telefooncel het doek. Vrijdag werd de voorlaatste telefooncel in België al opgedoekt, in het Waalse Bergen. Nu de telefooncel aan de Middelheimlaan ook is verdwenen, kent België helemaal geen telefooncellen meer.
vrijdag 22 mei 2015
Google Hangouts-app voor Chrome nu ook op Mac beschikbaar
De Chrome-app voor Google Hangouts is nu ook geoptimaliseerd voor OS X, wat betekent dat je hem op de Mac kunt gebruiken. Dat is goed nieuws voor Mac-gebruikers die de Chrome-browser niet gebruiken: zij kunnen de app draaien zonder dat er een extra browser op de achtergrond openstaat. Hangouts was al langer op de Mac beschikbaar, maar in de vorm van een Chrome-extensie. Chats kwamen rechtsonder op het scherm te staan, waar je op kon klikken om berichten te lezen. Omdat het ging om een extensie, moest je de browser altijd open laten staan om er gebruik van te maken.
Plantronics opent een nieuw Smarter Office
Plantronics opende donderdag haar nieuwste Simply Smarter Office in Parijs. Het kantoor in Parijs is speciaal ontworpen voor de moderne kantoormedewerker, met als doel een fijne werkomgeving te creëren waar werknemers zich op hun gemak voelen en productief kunnen zijn.
Donderdag werd ook het nieuwe instapmodel, de Blackwire 315/325, aangekondigd. Deze draadgebonden USB-headset is eenvoudig om te installeren en te gebruiken. Men heeft bovendien keuze uit een USB- of 3,5 mm aansluiting. De nieuwe familie bestaat verder uit de recentelijk aangekondigde Blackwire 725, een premium USB-headset met ANC (Active Noise Cancelling) technologie, waardoor achtergrondgeluiden in werkomgevingen worden geëlimineerd.
Donderdag werd ook het nieuwe instapmodel, de Blackwire 315/325, aangekondigd. Deze draadgebonden USB-headset is eenvoudig om te installeren en te gebruiken. Men heeft bovendien keuze uit een USB- of 3,5 mm aansluiting. De nieuwe familie bestaat verder uit de recentelijk aangekondigde Blackwire 725, een premium USB-headset met ANC (Active Noise Cancelling) technologie, waardoor achtergrondgeluiden in werkomgevingen worden geëlimineerd.
woensdag 20 mei 2015
Videogesprekken via Facebook Messenger
Gebruikers van de Messenger app van Facebook kunnen voortaan ook videogesprekken voeren. Facebook introduceerde de functie vorige maand al in achttien landen en heeft het vandaag verder uitgerold. In een bericht op Facebook laat David Marcus,
verantwoordelijk voor de berichtendienst, weten dat de functie nu
wereldwijd is uitgerold, met uitzondering van een aantal landen waar de
kwaliteit nog niet gegarandeerd kan worden.
woensdag 13 mei 2015
Telegram groeit naar 62 miljoen actieve gebruikers
Berichtendienst Telegram heeft het aantal actieve gebruikers zien groeien naar 62 miljoen. Daarnaast worden er dagelijks 2 miljard berichten verwerkt, een verdubbeling ten opzichte van het aantal berichten dat in december werd verstuurd via Telegram. Techcrunch vermeldt de cijfers, die de site kreeg van Pavel Durov, een van de oprichters van de berichtendienst.
dinsdag 12 mei 2015
Microsoft maakt vertaalapp Skype Translator breder beschikbaar
Microsoft maakt toegang tot de Skype Translator-preview dienst gemakkelijker. Vanaf vandaag hoeven gebruikers zich niet langer apart aan te melden om de service te gebruiken. De betadienst herkent vier gesproken en vijftig geschreven talen. Microsoft liet Skype Translator in mei vorig jaar voor het eerst zien. Het bedrijf demonstreerde hoe twee medewerkers met elkaar spraken in Duits en Engels. De software vertaalde de gehoorde zinnen realtime naar een andere taal en sprak ze vervolgens uit.
Online samenwerken vaak nog verre van ideaal
Bijna driekwart van de mensen ervaart moeilijkheden bij het gebruik van telefoon- of videoconferencingsystemen. In een verbonden wereld waarin de window of opportunity voor bedrijven steeds kleiner wordt en de innovatiekracht in sterke mate het concurrentievermogen bepaalt, wordt er steeds meer samengewerkt in teams waarvan de leden verspreid zijn over verschillende locaties, tijdzones en culturen. Meer dan de helft van de kenniswerkers (54%) geeft aan dat ze regelmatig met anderen op afstand samenwerken.
donderdag 7 mei 2015
Plantronics UC-audio-oplossingen geoptimaliseerd voor Lync 2013 nu ook gecertificeerd voor Skype for Business
Plantronics laat weten dat haar Lync 2013-oplossingen volledig compatibel zijn met en gecertificeerd voor Microsoft’s nieuwe Skype for Business (voorheen Lync) UC-client. De UC-audioapparaten van Plantronics voldoen aan de certificeringseisen voor Skype for Business. Gebruikers zijn daardoor verzekerd van goede geluidskwaliteit als ze bellen.
Plantronics, een Microsoft Gold Communications Partner, verkocht meer dan vijf miljoen audioapparaten die geoptimaliseerd zijn voor Microsoft Lync. Het bedrijf zal Microsoft blijven helpen door UC-audioapparaten bij haar klanten in te zetten. IT-managers worden gedurende het gehele implementatieproces met diverse middelen geholpen.
Plantronics, een Microsoft Gold Communications Partner, verkocht meer dan vijf miljoen audioapparaten die geoptimaliseerd zijn voor Microsoft Lync. Het bedrijf zal Microsoft blijven helpen door UC-audioapparaten bij haar klanten in te zetten. IT-managers worden gedurende het gehele implementatieproces met diverse middelen geholpen.
Skype for Business vergroot kansen UC-specialisten
Microsoft verandert zijn Unified Communications (UC)-oplossing Lync in Skype for Business. Deze zakelijke variant van Skype combineert de voordelen van Lync met de voordelen van het consumentenproduct Skype. Het betreft een update die consequenties heeft voor zowel de interface als de functionaliteit van Lync. Ook verbeteren er zaken in de bediening, het beheer en de techniek. Volgens Lucas Wensing, CEO van Lync- en Skype for Business-specialist StartReady, biedt de lancering kansen voor UC-specialisten om nieuwe markten te ontginnen en om geïntegreerde communicatie voor meer gebruikers bereikbaar te maken.
Microsoft kocht in 2011 Skype voor 8,5 miljard dollar. Tot voor kort bestonden Skype en Lync naast elkaar. De samenvoeging van de twee is een strategische keuze van Microsoft. De consumenten-versie van Skype is met 2 miljard belminuten per dag wereldwijd zeer populair. Het succes van Skype voor consumenten zal een positieve invloed hebben op Lync, terwijl de zakelijke voordelen van Lync blijven bestaan in het nieuwe product. De veiligheid van Skype for Business, zeer belangrijk voor het bedrijfsleven, is van enterprise-niveau en de uitgebreide functionaliteiten van Lync waar zakelijke klanten behoefte aan hebben blijven behouden.
De gebruikersomgeving van Skype for Business lijkt op die van het huidige Skype. Adoptie wordt hierdoor vergemakkelijkt, voorspelt Lucas Wensing, CEO van StartReady. “Veel gebruikers zijn al bekend met de look and feel van Skype. De overgang van privégebruik naar zakelijk gebruik van Skype is daardoor klein. Anderzijds komen alle consumentengebruikers van Skype binnen bereik van de zakelijke gebruikers. De grenzen vervagen dus en we gaan op weg naar één communicatieplatform voor thuis en op het werk."
Skype for Business wordt toegankelijk voor iedereen met een internetverbinding omdat mensen kunnen Skypen vanuit hun browser, zonder downloads. Later dit jaar introduceert Microsoft de hybride cloud, waarmee bedrijven tijdelijk kunnen opschalen naar grotere aantallen gebruikers dan ze in hun normale operatie nodig hebben. Dit is handig voor het opzetten van bijvoorbeeld een videoconferentie.
Microsoft kocht in 2011 Skype voor 8,5 miljard dollar. Tot voor kort bestonden Skype en Lync naast elkaar. De samenvoeging van de twee is een strategische keuze van Microsoft. De consumenten-versie van Skype is met 2 miljard belminuten per dag wereldwijd zeer populair. Het succes van Skype voor consumenten zal een positieve invloed hebben op Lync, terwijl de zakelijke voordelen van Lync blijven bestaan in het nieuwe product. De veiligheid van Skype for Business, zeer belangrijk voor het bedrijfsleven, is van enterprise-niveau en de uitgebreide functionaliteiten van Lync waar zakelijke klanten behoefte aan hebben blijven behouden.
De gebruikersomgeving van Skype for Business lijkt op die van het huidige Skype. Adoptie wordt hierdoor vergemakkelijkt, voorspelt Lucas Wensing, CEO van StartReady. “Veel gebruikers zijn al bekend met de look and feel van Skype. De overgang van privégebruik naar zakelijk gebruik van Skype is daardoor klein. Anderzijds komen alle consumentengebruikers van Skype binnen bereik van de zakelijke gebruikers. De grenzen vervagen dus en we gaan op weg naar één communicatieplatform voor thuis en op het werk."
Skype for Business wordt toegankelijk voor iedereen met een internetverbinding omdat mensen kunnen Skypen vanuit hun browser, zonder downloads. Later dit jaar introduceert Microsoft de hybride cloud, waarmee bedrijven tijdelijk kunnen opschalen naar grotere aantallen gebruikers dan ze in hun normale operatie nodig hebben. Dit is handig voor het opzetten van bijvoorbeeld een videoconferentie.
Simyo test Periscope-app als nieuw klantcontactkanaal
De app is nog maar amper op de markt, maar telecomaanbieder Simyo wil hem nu al inzetten voor klantencontact: Twitters Periscope. Periscope is een livestream-app van Twitter. Daarmee wordt een smartphone of tablet de camera van de livestream. Volgers op Periscope ontvangen op hun smartphone een melding als een livestream bezig is en kunnen deze via de app bekijken.
woensdag 6 mei 2015
Microsoft delft opnieuw het onderspit in merkdispuut
Skype delft het onderspit in een juridisch gevecht met de Britse mediagroep Sky over het gebruik van zijn logo. Het Britse bedrijf spande een rechtszaak aan tegen Skype, dat in handen is van Microsoft, omdat het vond dat het beeldmerk van Skype te dicht aanleunde bij hun eigen logo. Het Gerecht van de Europese Unie geeft de Britten nu gelijk en oordeelt dat het Skype-merk visueel, fonetisch en conceptueel te veel lijkt op dat van Sky, zodat dit verwarring zou kunnen zaaien bij consumenten.
zondag 3 mei 2015
WhatsApp verliest terrein bij tieners
Hoewel WhatsApp nog altijd aan populariteit wint in Nederland, verliest de app aanhang onder tieners. In de afgelopen zes maanden is het gebruik van WhatsApp in deze leeftijdsgroep met zeven procentpunten gedaald, naar 88 procent in maart 2015. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper.
Snapchat groeit geleidelijk aan in populariteit onder Nederlandse smartphone-gebruikers, vooral onder jongeren. De app stond eind maart 2015 op ruim 1,7 miljoen smartphones. Het aantal smartphone-bezitters met Snapchat verdrievoudigde bijna in het afgelopen jaar en kwam aan het einde van het eerste kwartaal uit op en penetratie van bijna 16 procent in alle leeftijdsgroepen. Onder tieners ligt dit percentage veel hoger namelijk op 61 procent.
Snapchat groeit geleidelijk aan in populariteit onder Nederlandse smartphone-gebruikers, vooral onder jongeren. De app stond eind maart 2015 op ruim 1,7 miljoen smartphones. Het aantal smartphone-bezitters met Snapchat verdrievoudigde bijna in het afgelopen jaar en kwam aan het einde van het eerste kwartaal uit op en penetratie van bijna 16 procent in alle leeftijdsgroepen. Onder tieners ligt dit percentage veel hoger namelijk op 61 procent.
Deze vijf functies van Telegram willen we in WhatsApp zien
Telegram mag dan een stuk kleiner zijn dan WhatsApp, de dienst troeft de chat-app van Facebook op verschillende punten af. Android Planet noemt de vijf beste functies van Telegram die we graag in WhatsApp willen zien. WhatsApp is al jaren de populairste chat-app in Nederland. Het was de eerste app die online berichten versturen écht gemakkelijk maakte, en sindsdien is WhatsApp altijd een stabiele dienst gebleken die zelfs om klokslag twaalf uur oudejaarsavond alle berichtjes verwerkt.
vrijdag 1 mei 2015
Optiom introduceert eenvoudig videobellen met Face2Face
Optiom presenteert de nieuwe videobel applicatie Face2Face waarmee eenvoudig videobelafspraken gemaakt kunnen worden met klanten, cliënten, patiënten en burgers. Je koopt bij hen één of meer zogeheten virtuele kamers en Optiom zal dan een volledig aangepaste omgeving opleveren inclusief het logo en de stijl van de organisatie.
Veel bedrijven, overheden, gezondheidszorg en educatieve instellingen lopen vaak tegen minder budgetten aan maar er wordt wel verwacht dat de kwaliteit van bedrijfsvoering, zorg en educatie op peil blijft, dan wel verbetert.
Optiom heeft gekeken naar de problemen waar veel gebruikers van huidige videoconferencing oplossingen tegen aan lopen en hier een geschikte oplossing voor ontwikkeld om zeer eenvoudig videobelafspraken in te plannen. Volgens Optiom moet de oplossing zo eenvoudig zijn als “Plannen, uitnodigen en ontmoeten”.
Gebruikers vetalen per maand een vast bedrag per virtuele kamer. In deze dienst zit naast een virtuele kamer ook de aanpassing van stijl en integratie van het logo van je organisatie.
Veel bedrijven, overheden, gezondheidszorg en educatieve instellingen lopen vaak tegen minder budgetten aan maar er wordt wel verwacht dat de kwaliteit van bedrijfsvoering, zorg en educatie op peil blijft, dan wel verbetert.
Optiom heeft gekeken naar de problemen waar veel gebruikers van huidige videoconferencing oplossingen tegen aan lopen en hier een geschikte oplossing voor ontwikkeld om zeer eenvoudig videobelafspraken in te plannen. Volgens Optiom moet de oplossing zo eenvoudig zijn als “Plannen, uitnodigen en ontmoeten”.
Gebruikers vetalen per maand een vast bedrag per virtuele kamer. In deze dienst zit naast een virtuele kamer ook de aanpassing van stijl en integratie van het logo van je organisatie.

















