Apple heeft de extra beveiligde chatdienst Cryptocat niet toegelaten tot de App Store. De al twee jaar lang bestaande dienst zorgt ervoor dat anderen niet kunnen meelezen met gesprekken. Cryptocat kondigde eerder deze maand aan dat ze de app zouden uitbrengen, maar ontwikkelaar Nadim Kobeissi loopt nu tegen het reviewteam van Apple aan. Details wil Kobeissi er niet over geven, omdat er een geheimhoudingsplicht voor ontwikkelaars geldt. Wel wil hij erover kwijt dat de redenen die Apple gaf niet rechtmatig zijn.
zaterdag 28 december 2013
zondag 15 december 2013
Skype update voegt nieuwe functies voor tabletgebruikers toe
Net als de vorige Skype update is ook versie 4.5 van de gratis VoIP-app gericht op tabletgebruikers. De interface is flink onder handen genomen en heeft nu een platter design. Daarnaast is het mogelijk om de Skype-app te verlaten en nog steeds een venster in beeld te zien met daarin het video- of audiogesprek dat je op dat moment voert. Verder kun je met tikken en knijpbewegingen sneller de gewenste persoon in je lijst met contactpersonen vinden.
zaterdag 7 december 2013
Terneuzen gaat via Whatsapp met burgers communiceren
In Terneuzen kunnen burgers voortaan via Whatsapp hun vragen stellen aan de gemeente. Het gaat daarbij om een test, waarbij de gemeente Terneuzen wil uitzoeken of deze manier van communiceren voordelen biedt. De gemeente Terneuzen heeft voor de proef een speciaal telefoonnummer opgezet: via het mobiele nummer 06-51150592 kunnen burgers hun vragen stellen aan de gemeente. Het is echter niet mogelijk om naar dit nummer te bellen of een sms-bericht te sturen, zo staat op de website van de gemeente Terneuzen.
woensdag 4 december 2013
PEAK-IT en Parentix pieken samen voor Hosted Lync
Parentix en PEAK-IT zijn een partnerschap aangegaan. Hierdoor kan PEAK-IT Hosted Lync van Parentix bij haar klanten aanbieden. Hosted Lync biedt alle functionaliteiten van Microsoft Lync, inclusief telefonie, vanaf een hosted platform. Als full service hostingprovider neemt Parentix de verantwoordelijkheid voor support, updates en onderhoud van de software. Daarnaast is veilige opslag en back-up van data in de cloud volgens de bedrijven gegarandeerd.
dinsdag 3 december 2013
WhatsApp Messenger voor iOS 7 nu beschikbaar
WhatsApp Messenger is eindelijk uit voor iOS 7 en heeft een compleet vernieuwd uiterlijk gekregen. De applicatie heeft afscheid genomen van de blauwe bovenbalk en zwarte knoppenbalk en heeft nu een geheel witte interface. Zoals het iOS 7 betaamt, bestaan de knoppen ook nog alleen maar uit lijntjes. Verder heb je de keuze uit meer berichttonen, zowel van WhatsApp zelf als het standaardaanbod van iOS 7. De grootste inhoudelijke verandering is dat je te versturen foto’s in de app kan roteren en bijsnijden. Eerder kon je op iPhoneclub een round-up van wijzigingen zien.
vrijdag 29 november 2013
Viber gebruik stijgt naar 330 miljoen
Het Viber gebruik is de afgelopen tijd voornamelijk in landen als Vietnam en de Filipijnen sterk gegroeid. In totaal maken nu zo’n 330 miljoen mensen gebruik van de app, waarmee je gratis kunt bellen en chatten met andere Viber-gebruikers. Waarschijnlijk maken niet alle van de 330 miljoen gebruikers ook actief gebruik van de app. De oprichter van Viber, Talmon Marco, spreekt in een tweet over 328,211,856 gebruikers als ‘deze net zo werden geteld als bij andere chat-apps’.
donderdag 28 november 2013
BBM voorgeïnstalleerd op smartphones van kleine fabrikanten
BlackBerry heeft gisteren aangekondigd dat ze deals hebben gesloten met 12 verschillende fabrikanten om vanaf december BlackBerry Messenger standaard te installeren op de smartphones van deze fabrikanten. Het gaat niet om grote smartphonefabrikanten, maar om fabrikanten die in bepaalde delen van de wereld een 'acceptabel' marktaandeel hebben: Be, Brightstar, Celkon, Evercoss, Imo, Micromax, Mito, Snexian, Spice, Techno, TiPhone en Zen.
Facebook dringt Facebook Messenger op voor privéberichten
Wie privé wil blijven chatten in Facebook voor de iPhone en iPad, kan daarvoor mogelijk alleen nog maar in de Facebook Messenger-app terecht. iPhoneclub-lezer Sanne meldt iCulture via Twitter dat ze vanaf vanochtend de melding krijgt om Facebook Messenger te installeren op de iPhone om nieuwe privéberichten te kunnen zien. Het lijkt een functie te zijn waarmee Facebook experimenteert of het is een functie die Facebook langzaam uitrolt, want niet iedereen krijgt de melding te zien.
Unify wint de Telecom Inspirience Award voor Best UC project voor Gemeente Maastricht
Unify ontving maandag 25 november de prestigieuze Telecom Inspirience Award. In de categorie Best UC Project/Solution won de Unify OpenScape UC suite oplossing zoals die is ingezet voor de Gemeente Maastricht. Unify heeft samen met implementatiepartner Zetacom BV, die zorgde voor de uitrol van het project, bewezen een kostenefficiënte en degelijke oplossing te kunnen aanbieden. Uit het juryrapport: ‘Een zware categorie waarin het lastig was een winnaar te kiezen. Het was dan ook een close finish waarbij de uitrol van Unify binnen het cluster van gemeenten indruk maakte. Een goed doordachte uitvoering, een complexe omgeving met verschillende belangen en een klant die zeer tevreden is. De overheidssector biedt veel kansen voor de telecombranche en met dergelijke projecten zet de telecom zich hier op de kaart.’
Nog niet zo lang geleden leken Nederlandse gemeentes soms onneembare bastions, waar je telefonisch van het kastje naar de muur werd gestuurd. Inmiddels zijn de meeste zich er van bewust dat burgers ook klanten zijn, die snel en efficiënt van de juiste diensten moeten worden voorzien. De Gemeente Maastricht heeft de laatste jaren alle zeilen bijgezet om de burger weer centraal te krijgen in het business model. Met behulp van de oplossingen van Unify is Maastricht erin geslaagd om de bellende burger snel bij het juiste loket te krijgen en de klantenservice te optimaliseren.
Nog niet zo lang geleden leken Nederlandse gemeentes soms onneembare bastions, waar je telefonisch van het kastje naar de muur werd gestuurd. Inmiddels zijn de meeste zich er van bewust dat burgers ook klanten zijn, die snel en efficiënt van de juiste diensten moeten worden voorzien. De Gemeente Maastricht heeft de laatste jaren alle zeilen bijgezet om de burger weer centraal te krijgen in het business model. Met behulp van de oplossingen van Unify is Maastricht erin geslaagd om de bellende burger snel bij het juiste loket te krijgen en de klantenservice te optimaliseren.
woensdag 27 november 2013
BlackBerry breidt Messenger uit met chatkanalen
BlackBerry heeft zijn populaire Messenger-dienst uitgebreid met Channels. Met de functionaliteit kunnen gebruikers kanalen opzetten waarin 'abonnees' met elkaar kunnen chatten en foto's kunnen uitwisselen. De feature komt ook naar Android en iOS. Channels wordt meteen uitgerold voor gebruikers die beschikken over een BlackBerry-smartphone die minimaal over versie 5 van het bijbehorende mobiele besturingssysteem beschikt. De feature is beschikbaar binnen de populaire berichtenapplicatie Messenger. Channels is vooralsnog beschikbaar als bèta.
dinsdag 26 november 2013
Poundwise kiest Dia Telecom voor telefonie vanuit de cloud
Financieel dienstverlener Poundwise brengt haar telefonie onder in de cloud bij Dia Telecom, specialist op het gebied van cloud-based telecommunicatie. Dia Telecom ontzorgt Poundwise op het gebied van telefonie door het volledige beheer en onderhoud van de telefooncentrale uit handen te nemen. De behoefte van Poundwise om meer toestellen toe te voegen aan het netwerk lag aan de basis voor de keuze voor Dia Telecom. Tevens waren het onderhoud en beheer van de telefooncentrale op locatie duur en complex geworden, waardoor Poundwise de overstap naar hosted IP-telefonie vanuit de cloud heeft gemaakt. Een telefooncentrale op locatie is hierdoor niet meer nodig. Poundwise profiteert van een flexibele en schaalbare oplossing, doordat de kosten voor telefoniediensten naadloos meebewegen met de werkelijke behoefte. Daarnaast kan Poundwise naar behoefte zelf extra functionaliteiten, zoals voicemails en keuzemenu’s, gemakkelijk aan- en uitzetten in een dashboard.
Conrad kiest voor telefonieoplossing van Telecats
Conrad, Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek, heeft de Telios-oplossing van Telecats voor telefoonverkeer geïmplementeerd om zo de klantenservice verder te professionaliseren.
De voorkeur van Conrad ging uit naar een telefoniesysteem met callcenter functionaliteit dat geschikt is om de doelstellingen op termijn qua telefonisch klantcontact te kunnen halen. Een andere randvoorwaarden was het eenvoudig kunnen integreren en combineren met KANA.
De voorkeur van Conrad ging uit naar een telefoniesysteem met callcenter functionaliteit dat geschikt is om de doelstellingen op termijn qua telefonisch klantcontact te kunnen halen. Een andere randvoorwaarden was het eenvoudig kunnen integreren en combineren met KANA.
maandag 25 november 2013
Microsoft belooft verbeteringen aan haperend Skype
Missende berichten, synchronisatie die uit de pas loopt en het tegelijkertijd ontvangen van een bulk oude berichten. Dit alles behoort binnenkort tot het verleden, als Microsoft zijn Skype-Messenger heeft aangepakt. Al sinds de bundeling met Windows 8.1 ervaren gebruikers problemen met instant messaging bij Skype. De belangrijkste oorzaak is de grote stap die bij Skype is gemaakt van een peer-to-peernetwerk naar een cloudinfrastructuur.
donderdag 21 november 2013
Vodafone Nederland brengt binnenkort WhatsApp-concurrent uit
Vodafone Nederland brengt binnenkort de WhatsApp-concurrent Message+ uit in Nederland. Message+ is te downloaden voor Android en kan de sms-app vervangen. Het werkt ongeveer als iMessage op iOS en kan berichten sturen als sms of als chatbericht. Met Message+ kunnen gebruikers naast chatberichten ook groepsgesprekken voeren en foto's, video's en de eigen locatie delen met contactpersonen. Ook pronkt Vodafone met de functie dat gebruikers kunnen zien of een bericht is aangekomen en of een contactpersoon aan het typen is
dinsdag 19 november 2013
Thinking Phone Networks en Televersal tekenen distributie overeenkomst
Thinking Phone Networks kondigt vandaag een distributieovereenkomst aan met Televersal. Deze laatste mag de ThinkingSuite aanbieden, een softwarepakket met mogelijkheden voor spraak- , video- , presence/IM, contact center en conferencing. Het biedt ook standaard integratie met bedrijfstoepassingen zoals CRM en ERP.
zaterdag 16 november 2013
‘WhatsApp voor iOS 7 klaar voor release’
WhatsApp voor iOS 7 staat op het punt van release. De vernieuwde app zou komende week al beschikbaar kunnen komen op iPhones. Eerder vandaag circuleerden op Twitter al berichten dat de Golden Master van WhatsApp 2.11.5 onder betatesters is verspreid. De Duitse website Afpelpage verwacht dat de app nu snel komt. Het vernieuwde WhatsApp is voorzien van nieuwe geluiden, ronde foto’s van vrienden en mogelijk ook een fotobewerkingsfunctie.
donderdag 14 november 2013
BlackBerry BBM komt naar iPod touch en iPad
BlackBerry gaat de BBM-app voor iOS ook beschikbaar stellen op iPad en iPod touch. Momenteel is het alleen mogelijk om op de iPhone chatberichten uit te wisselen met vrienden. De update zal later vandaag beschikbaar komen, al bestaat er altijd de kans dat de update wordt uitgesteld. BBM is sinds afgelopen maand te gebruiken op de iPhone en maakte een komeetachtige start door met meer dan 10 miljoen downloads in de eerste dagen.
maandag 11 november 2013
Youfone omarmt internetbellen
Als eerste mobiele provider in Nederland omarmt Youfone het bellen via een internetverbinding. De provider heeft een app ontwikkeld waarmee goedkoop van en naar het buitenland gebeld kan worden. Consumenten kunnen daardoor volgens het bedrijf tot wel 80 procent besparen.
De app richt zich in eerste instantie op het gebruik van de telefoon in het buitenland. De roamingtarieven die mobiele providers rekenen staan onder druk. Met de app wil Youfone consumenten een goedkoop alternatief bieden voor de hoge belkosten in en buiten Europa. Binnen de EU kost bellen naar mobiele nummers slechts 10 cent en bellen naar vaste nummers 5 cent per minuut. Een fractie van de belkosten die providers nu rekenen. Ook intercontinentaal bellen is goedkoop. Vanuit Nederland naar de VS bellen kost bijvoorbeeld 5 cent per minuut.
De app richt zich in eerste instantie op het gebruik van de telefoon in het buitenland. De roamingtarieven die mobiele providers rekenen staan onder druk. Met de app wil Youfone consumenten een goedkoop alternatief bieden voor de hoge belkosten in en buiten Europa. Binnen de EU kost bellen naar mobiele nummers slechts 10 cent en bellen naar vaste nummers 5 cent per minuut. Een fractie van de belkosten die providers nu rekenen. Ook intercontinentaal bellen is goedkoop. Vanuit Nederland naar de VS bellen kost bijvoorbeeld 5 cent per minuut.
Viber helpt slachtoffers tyfoon
zondag 10 november 2013
'WhatsApp nog dit jaar op Firefox OS'
WhatsApp zal een versie van zijn chatsoftware gaan uitbrengen voor Firefox OS, zo claimen een aantal Spaanse techsites. Om op het mobiele besturingssysteem van Mozilla te kunnen draaien, zal de populaire messenger een webapp moeten uitbrengen. De komst van WhatsApp naar Firefox OS zou zijn bevestigd door de Spaanse provider Telefónica, schrijft AndroidAyuda. Dit bedrijf biedt in enkele landen al smartphones aan op basis van Mozillas mobiele besturingssysteem.
vrijdag 8 november 2013
Hangouts met SMS-ondersteuning nu beschikbaar in Google Play
Nadat Google eerder bekendmaakte dat Hangouts SMS ging ondersteunen, is de nieuwe versie van Hangouts in Google Play uitgerold. Daar is de Hangouts sms-ondersteuning al aan toegevoegd, samen met enkele nieuwe features. De laatste versie van Hangouts is al op Android 4.4 en de Nexus 5 beschikbaar en brengt naast sms-ondersteuning ook de mogelijkheid om bewegende GIFjes en je locatie te versturen.
donderdag 7 november 2013
Microsoft verlengt ondersteuning Skype-accessoires
Microsoft heeft aangekondigd dat het besluit om de desktop-api voor Skype niet langer te ondersteunen is uitgesteld. Het bedrijf stelt eerst een oplossing te willen vinden met betrekking tot vervangende functionaliteit. De desktop-api wordt door accessoiremakers gebruikt voor Skype-specifieke functies. Het besluit om de ondersteuning voor de desktop-api voorlopig niet te laten vallen werd bekendgemaakt op het Skype-blog. Volgens Microsoft, eigenaar van de populaire communicatiedienst, wordt er gezocht naar alternatieve opties voor de desktop-api.
woensdag 6 november 2013
OneXS introduceert zelf te beheren telefonieoplossing in combinatie met onbeperkt bellen
Zakelijke telefonieprovider OneXS introduceert Compleet, een zakelijke oplossing in de cloud voor vaste telefonie waarmee bedrijven door middel van een eigen portal en gratis applicaties hun bedrijfstelefonie zelf kunnen inrichten en beheren. Compleet wordt aangeboden in combinatie met vaste telefonieabonnementen vanaf 9,50 euro per maand, waarmee onbeperkt gebeld kan worden naar Nederlandse vaste- en mobiele telefoonnummers.
OneXS speelt met Compleet in op de toenemende vraag in de markt naar voorspelbare, transparante maandlasten en optimale bereikbaarheid. Met Compleet hebben MKB-bedrijven niet langer de rompslomp van een telefooncentrale en houden ze zelf controle over hun telefoniekosten én bereikbaarheid. Daarnaast kent Compleet geen contracttermijn, waardoor men nergens aan vast zit.
OneXS bedient met Compleet het MKB met een unieke, flexibele oplossing die tegemoet komt aan de wensen van de moderne ondernemer. Een ondernemer de zich wil bezighouden met de kernactiviteiten van zijn onderneming, maar wel controle wil houden over zijn telefonie omgeving. Hij wil zelf zijn bereikbaarheid kunnen regelen en alleen betalen voor wat er daadwerkelijk wordt gebruikt.
In de eigen online portal van Compleet kunnen bedrijven eenvoudig zelf hun telefonie inrichten en beheren. Zo kunnen ze bijvoorbeeld binnen een paar stappen belmenu’s inspreken en toevoegen, belgroepen creëren voor afzonderlijke afdelingen of doorschakelingen aanzetten per afdeling of gebruiker. Met maar één druk op de knop wordt een telefoonnummer doorgeschakeld, bijvoorbeeld in het geval van ziekte of vakantie. Op deze manier hoeft geen enkele oproep verloren te gaan en hebben organisaties altijd en overal controle over hun zakelijke telefonie. Naast het eigen beheer heeft elke klant bij OneXS een aanspreekpunt in de vorm van een Servicepartner. De OneXS Servicepartners zijn gevestigd door heel Nederland, waardoor er altijd een gerenommeerde partij in de omgeving van de klant zit.
Compleet is een dienst van OneXS, een telecomoperator voor de zakelijke markt met jarenlange ervaring in cloud communicatiediensten. In een tijd waarin kleine- en middelgrote bedrijven erbij gebaat zijn om hun communicatie zo efficiënt mogelijk in te richten gelooft OneXS dat Compleet hiervoor de oplossing is. Met Compleet beschikken organisaties over uitgebreide mogelijkheden om hun telefonie in te richten, zonder dat zij hiervoor grote investeringen hoeven te doen.
OneXS speelt met Compleet in op de toenemende vraag in de markt naar voorspelbare, transparante maandlasten en optimale bereikbaarheid. Met Compleet hebben MKB-bedrijven niet langer de rompslomp van een telefooncentrale en houden ze zelf controle over hun telefoniekosten én bereikbaarheid. Daarnaast kent Compleet geen contracttermijn, waardoor men nergens aan vast zit.
OneXS bedient met Compleet het MKB met een unieke, flexibele oplossing die tegemoet komt aan de wensen van de moderne ondernemer. Een ondernemer de zich wil bezighouden met de kernactiviteiten van zijn onderneming, maar wel controle wil houden over zijn telefonie omgeving. Hij wil zelf zijn bereikbaarheid kunnen regelen en alleen betalen voor wat er daadwerkelijk wordt gebruikt.
In de eigen online portal van Compleet kunnen bedrijven eenvoudig zelf hun telefonie inrichten en beheren. Zo kunnen ze bijvoorbeeld binnen een paar stappen belmenu’s inspreken en toevoegen, belgroepen creëren voor afzonderlijke afdelingen of doorschakelingen aanzetten per afdeling of gebruiker. Met maar één druk op de knop wordt een telefoonnummer doorgeschakeld, bijvoorbeeld in het geval van ziekte of vakantie. Op deze manier hoeft geen enkele oproep verloren te gaan en hebben organisaties altijd en overal controle over hun zakelijke telefonie. Naast het eigen beheer heeft elke klant bij OneXS een aanspreekpunt in de vorm van een Servicepartner. De OneXS Servicepartners zijn gevestigd door heel Nederland, waardoor er altijd een gerenommeerde partij in de omgeving van de klant zit.
Compleet is een dienst van OneXS, een telecomoperator voor de zakelijke markt met jarenlange ervaring in cloud communicatiediensten. In een tijd waarin kleine- en middelgrote bedrijven erbij gebaat zijn om hun communicatie zo efficiënt mogelijk in te richten gelooft OneXS dat Compleet hiervoor de oplossing is. Met Compleet beschikken organisaties over uitgebreide mogelijkheden om hun telefonie in te richten, zonder dat zij hiervoor grote investeringen hoeven te doen.
maandag 4 november 2013
Veel Skype-accessoires zullen vanaf december niet meer volledig werken
Veel Skype-accessoires zullen vanaf december waarschijnlijk niet meer goed functioneren. Dat komt doordat Microsoft dan stopt met de ondersteuning voor de Skype desktop-api. Het gaat vooral om accessoires met knoppen met bepaalde Skype-functies. De plannen van Microsoft met betrekking tot de desktop-api staan beschreven op een supportpagina van de Skype-website. Daarop wordt vermeld dat de bewuste api verouderd is en niet gebruikt kan worden voor de ontwikkeling van mobiele applicaties. Dit heeft Microsoft ertoe doen besluiten om de desktop-api vanaf december niet langer te ondersteunen.
woensdag 30 oktober 2013
BlackBerry Messenger lokt 20 miljoen nieuwe gebruikers
Sinds de lancering van BlackBerry Messenger (BBM) voor Android en iOS vorige week, heeft de chatapplicatie er naar eigen zeggen meer dan 20 miljoen nieuwe gebruikers bijgekregen. BBM is vergelijkbaar met WhatsApp of Facebook Messenger, maar was tot voor kort enkel beschikbaar voor BlackBerry-gebruikers. Oorspronkelijk was een lancering op Android en iOS voor eind september gepland, maar door problemen moest de uitrol toen worden stopgezet. Sinds vorige week is de Android- en iOS-versie van BBM eindelijk officieel beschikbaar.
Google Hangouts krijgt sms-integratie en location sharing
Google heeft dinsdag een aantal verbeteringen voor zijn sociale-netwerkdienst Google+ aangekondigd. De Hangouts-app zal op Android SMS volledig integreren en biedt location sharing. Ook moet Google+ meer mogelijkheden bieden om foto's en video's te organiseren en te bewerken. Google HangoutsDe Hangouts-app laat de gebruiker voortaan zijn locatie delen. Daarbij wordt logischerwijs gebruik gemaakt van Google Maps. Ook kan de app animated gifs tonen. Verder kan Hangouts sms-berichten verwerken, waardoor Google stelt dat het meerdere messagingmogelijkheden in een app onder te brengen. Eerder doken al aanwijzingen op voor sms-support
vrijdag 25 oktober 2013
Virusmelding Android-app stelt niks voor
De virusmelding die diverse beveiligingsapps op Android geven bij de update die WhatsApp woensdag uitbracht, is een false positive. Dat laat WhatsApp weten aan Tweakers. Ook lijken virusscanners valselijk te waarschuwen voor de app van Nu.nl. WhatsApp zegt zeker te weten dat het gaat om een false positive, zo claimt woordvoerder Brian Acton tegen Tweakers. "Maar we raden al onze gebruikers aan om onze app alleen te downloaden van gerespecteerde bronnen. De enige plekken waar je de juiste versie vindt is op onze website en in de Google Play Store." Versies van WhatsApp in bijvoorbeeld alternatieve downloadwinkels kunnen wel malware bevatten.
woensdag 23 oktober 2013
Vodafone en Avaya lanceren nieuwe cloud telefonie dienst One Net PBX
Vodafone en Avaya hebben One Net PBX ontwikkeld: een nieuwe telefonieoplossing die grote bedrijven en organisaties de beschikking geeft over een complete en hypermoderne telefooncentrale gecombineerd met een vast-mobiel oplossing, zonder dat ze deze centrale fysiek hoeven te kopen, implementeren of onderhouden. Vodafone One Net PBX is geschikt voor bedrijven en organisaties met meer dan 400 medewerkers.
De lancering van het One Net PBX is een uitbreiding van het Vodafone portfolio aan totale communicatie oplossingen voor de zakelijke markt. Naast mobiele telefonie, vaste telefonie en hosted voice (One Net), kan Vodafone nu ook geavanceerde telefooncentraleoplossingen bieden.
De lancering van het One Net PBX is een uitbreiding van het Vodafone portfolio aan totale communicatie oplossingen voor de zakelijke markt. Naast mobiele telefonie, vaste telefonie en hosted voice (One Net), kan Vodafone nu ook geavanceerde telefooncentraleoplossingen bieden.
Virtueel in de rij voor BlackBerry Messenger-app
Vanwege de grote populariteit van de chatapplicatie BlackBerry Messenger op Android en iOS heeft telefoonfabrikant BlackBerry ervoor gekozen om geïnteresseerden in de virtuele rij te zetten. Hiermee hoopt de smartphonemaker de druk op zijn servers te verminderen. Wie de applicatie BlackBerry Messenger wil downloaden uit de App Store of de Google Play Store kan dit op de reguliere wijze doen. Wanneer de applicatie opgestart wordt, dienen gebruikers hun e-mailadres achter te laten. Vervolgens laat BlackBerry in kleine groepen nieuwe gebruikers toe.
zondag 20 oktober 2013
Google maakt gratis bellen in VS mogelijk in iOS-versie Hangouts
Google maakt bellen in Hangouts mogelijk in de iOS-versie van zijn app. Bellen is vooralsnog alleen mogelijk binnen de Verenigde Staten en Canada. Wanneer en of de functionaliteit naar Nederland zal komen, is onbekend. De functie zit vooralsnog alleen in de iOS-versie van Hangouts, zegt de product manager van Hangouts op Google+. Vermoedelijk zal een Android-versie snel volgen: Google zal binnenkort Android 4.4 presenteren en tegelijk veel van zijn eigen apps een update geven. Waarom de iOS-versie eerst uitkomt, is onduidelijk
donderdag 10 oktober 2013
Gigaset R630H PRO
De nieuwe Gigaset R630H PRO is een moderne bedrijfstelefoon met alle denkbare functies en geschikt voor de meest veeleisende werkomstandigheden. De onverwoestbare R630H PRO biedt intensieve bescherming tegen stof en water, en is schokbestendig. Daarmee is dit model vooral geschikt voor bedrijven waar medewerkers vuile handen krijgen op de werkvloer.
De nieuwe R630H PRO combineert een robuuste buitenkant met geavanceerde gebruiksmogelijkheden. Hij is bestand tegen stof en water volgens IP65-normen en bovendien schokbestendig. Daarnaast biedt dit model de bekende zakelijke features van de Gigaset Pro-lijn, zoals ondersteuning van de N720 multicell en N510 singlecell, en de PBX Manager.
De R630H PRO heeft een ergonomisch ontwerp, zodat de gebruiker zelfs onder extreme omstandigheden het toestel nauwkeurig en veilig kan bedienen. Dankzij de vloeiende lijnen in het ontwerp past de telefoon perfect tussen hoofd en schouder. Het rubberen oppervlak zorgt voor een stevige grip. De behuizing heeft een degelijke afwerking en is vrijwel onverwoestbaar. Aan de voorkant bevindt zich een groot display en zitten helder verlichte, rubberen toetsen die afwasbaar zijn. De volumeregelaar valt op met een licht contrasterende kleur, dus is makkelijk in gebruik.
De Gigaset R630H PRO biedt maximaal gebruiksgemak onder lastige omstandigheden. Meldingen met trillingen en licht, profielen die aan te passen zijn voor verschillende omgevingen, een kleurendisplay met een grafisch menu, directe controle over het volume met de toetsen aan de zijkant en een hoogwaardige handsfree functie in full-duplex kwaliteit bieden hulp in elke situatie. De meldingen met trillingen en licht zorgen ervoor dat je nooit meer een oproep mist. Het led-lichtalarm is ook op elk moment te gebruiken als zaklamp. Het 18-inch kleurendisplay heeft 128 x 160 pixels en een duidelijk, intuïtief menu dat makkelijk is in het gebruik dankzij het grote, verlichte toetsenbord en de heldere navigatietoetsen. Als een gebruiker meerdere dingen tegelijk moet doen, activeert hij de handsfree functie of sluit hij een headset aan op de handset.
De Gigaset R630H PRO heeft een extra lange stand-bytijd van tot wel 310 uur. Dat betekent dat je de handset heel lang met je mee kunt dragen tijdens je werkzaamheden. De gesprekstijd van maximaal veertien uur maakt dat je de R630H PRO op een werkdag niet één keer hoeft op te laden in het basisstation.
De nieuwe R630H PRO combineert een robuuste buitenkant met geavanceerde gebruiksmogelijkheden. Hij is bestand tegen stof en water volgens IP65-normen en bovendien schokbestendig. Daarnaast biedt dit model de bekende zakelijke features van de Gigaset Pro-lijn, zoals ondersteuning van de N720 multicell en N510 singlecell, en de PBX Manager.
De R630H PRO heeft een ergonomisch ontwerp, zodat de gebruiker zelfs onder extreme omstandigheden het toestel nauwkeurig en veilig kan bedienen. Dankzij de vloeiende lijnen in het ontwerp past de telefoon perfect tussen hoofd en schouder. Het rubberen oppervlak zorgt voor een stevige grip. De behuizing heeft een degelijke afwerking en is vrijwel onverwoestbaar. Aan de voorkant bevindt zich een groot display en zitten helder verlichte, rubberen toetsen die afwasbaar zijn. De volumeregelaar valt op met een licht contrasterende kleur, dus is makkelijk in gebruik.
De Gigaset R630H PRO biedt maximaal gebruiksgemak onder lastige omstandigheden. Meldingen met trillingen en licht, profielen die aan te passen zijn voor verschillende omgevingen, een kleurendisplay met een grafisch menu, directe controle over het volume met de toetsen aan de zijkant en een hoogwaardige handsfree functie in full-duplex kwaliteit bieden hulp in elke situatie. De meldingen met trillingen en licht zorgen ervoor dat je nooit meer een oproep mist. Het led-lichtalarm is ook op elk moment te gebruiken als zaklamp. Het 18-inch kleurendisplay heeft 128 x 160 pixels en een duidelijk, intuïtief menu dat makkelijk is in het gebruik dankzij het grote, verlichte toetsenbord en de heldere navigatietoetsen. Als een gebruiker meerdere dingen tegelijk moet doen, activeert hij de handsfree functie of sluit hij een headset aan op de handset.
De Gigaset R630H PRO heeft een extra lange stand-bytijd van tot wel 310 uur. Dat betekent dat je de handset heel lang met je mee kunt dragen tijdens je werkzaamheden. De gesprekstijd van maximaal veertien uur maakt dat je de R630H PRO op een werkdag niet één keer hoeft op te laden in het basisstation.
maandag 7 oktober 2013
Skype iOS krijgt nieuw uiterlijk
Skype is voorzien van een aangepast uiterlijk voor iOS 7. De applicatie waarmee je gratis kan bellen, videobellen en chatten met andere gebruikers was al behoorlijk strak en gebruikte al één kleur blauw en wit, maar is de app verder geoptimaliseerd voor Apple’s nieuwe firmware. De app gebruikt het toetsenbord, gebruikt net even andere lettertypes en gebruikt een numeriek toetsenbord dat meer aansluit op dat van iOS. Verder is de toepassing toegankelijker geworden.
Huistelefoon blijft populair in Nederlandse huishouden
Jaarlijks gaan er nog zo'n 1 miljoen 'vaste' telefoons over de toonbank in Nederland. Belangrijkste redenen zijn een besparing op belkosten en het feit dat men niet afhankelijk wil zijn van de mobiele telefoon. Dit bleek uit onderzoek van Philips onder het Vrouwen Elektronica Panel. Prijs, geluidskwaliteit en design zijn de belangrijkste aspecten bij aanschaf van een nieuwe telefoon. Als antwoord hierop introduceert Philips de M8. De DECT telefoon is terug-van-nooit-echt-weggeweest.
Hoewel smartphones niet meer weg te denken zijn uit ons leven blijkt dus dat hetzelfde nog geldt voor de vaste telefoon, ook wel DECT telefoon genoemd.
Bij 9 van de 10 huishoudens is een vaste telefoon nog onmisbaar en is voornamelijk te vinden in de woon- en slaapkamer. De vaste telefoon wordt nog bijna dagelijks gebruikt om te bellen en gebeld te worden. Mensen willen in de eerste plaats niet afhankelijk zijn van hun mobiele telefoon en in de twee plaats is de besparing van belkosten bepalend. Ook werd aangegeven dat een vaste telefoon fijner en comfortabeler belt. Bij aanschaf van een nieuwe telefoon voerden drie aspecten de boventoon. Men kiest een telefoon op geluidskwaliteit, de prijs en het design.
Hoewel smartphones niet meer weg te denken zijn uit ons leven blijkt dus dat hetzelfde nog geldt voor de vaste telefoon, ook wel DECT telefoon genoemd.
Bij 9 van de 10 huishoudens is een vaste telefoon nog onmisbaar en is voornamelijk te vinden in de woon- en slaapkamer. De vaste telefoon wordt nog bijna dagelijks gebruikt om te bellen en gebeld te worden. Mensen willen in de eerste plaats niet afhankelijk zijn van hun mobiele telefoon en in de twee plaats is de besparing van belkosten bepalend. Ook werd aangegeven dat een vaste telefoon fijner en comfortabeler belt. Bij aanschaf van een nieuwe telefoon voerden drie aspecten de boventoon. Men kiest een telefoon op geluidskwaliteit, de prijs en het design.
Zetacom lanceert nieuwe cloud-telefonieoplossing in Nederland
Nfon is Zetacom’s telefonie-oplossing uit de cloud die 1 oktober is gelanceerd in Nederland. ‘Cloud-telefonie bestaat natuurlijk al even, maar we zochten een oplossing die meer biedt dan wat er al door anderen werd aangeboden. Met nfon hebben we die gevonden en we zijn heel blij dat we dit nu aan onze klanten kunnen aanbieden,’ aldus Jasper den Hartog van Zetacom. De oplossing, die al groot is in Duitsland, biedt dezelfde functionaliteiten als een vaste telefooncentrale, maar zonder de hoge investeringen en met veel flexibiliteit. Nfon is bij uitstek geschikt voor het midden- en kleinbedrijf, want al vanaf één aansluiting leverbaar.
Nfon biedt de functionaliteiten van een telefooncentrale vanuit de ‘cloud’. Dit betekent dat de eindgebruiker geen eigen centrale meer nodig heeft binnen de eigen organisatie en daardoor dus geen zorgen meer heeft over bijvoorbeeld updates, upgrades of storingen. Hier wordt door Zetacom automatisch op geanticipeerd. Daarnaast hoeft de klant geen (grote) eenmalige investeringen te doen, maar betaalt hij per maand een vast bedrag per gebruiker. Hij kan eenvoudig gebruikers toevoegen en verwijderen, al naar gelang de behoefte. Door de flexibiliteit en kostenbesparing die een online oplossing biedt, zullen we dit de komende tijd steeds meer tegenkomen binnen de telefonie. De constante Nederlandse internetverbindingen en het gebruik van meerdere servers, maakt dat ook de betrouwbaarheid en flexibiliteit beter zijn dan een vaste telefooncentrale.
Nfon biedt de functionaliteiten van een telefooncentrale vanuit de ‘cloud’. Dit betekent dat de eindgebruiker geen eigen centrale meer nodig heeft binnen de eigen organisatie en daardoor dus geen zorgen meer heeft over bijvoorbeeld updates, upgrades of storingen. Hier wordt door Zetacom automatisch op geanticipeerd. Daarnaast hoeft de klant geen (grote) eenmalige investeringen te doen, maar betaalt hij per maand een vast bedrag per gebruiker. Hij kan eenvoudig gebruikers toevoegen en verwijderen, al naar gelang de behoefte. Door de flexibiliteit en kostenbesparing die een online oplossing biedt, zullen we dit de komende tijd steeds meer tegenkomen binnen de telefonie. De constante Nederlandse internetverbindingen en het gebruik van meerdere servers, maakt dat ook de betrouwbaarheid en flexibiliteit beter zijn dan een vaste telefooncentrale.
zaterdag 5 oktober 2013
Skype gaat chatberichten tussen apparaten synchroniseren
Skype gaat chatberichten tussen apparaten synchroniseren. Die functie moet ergens 'in de komende maanden' verschijnen. Daarnaast doet het bedrijf een boekje open over hoe het de privacy van gebruikers wil gaan beschermen nu Skype van p2p naar de cloud is gegaan. In de blogpost vertelt Mark Gillett, vice-president van Skype, ook over de beslissing om Skype van een peer-to-peernetwerk naar een cloudinfrastructuur over te zetten. In 2008 stelde Skype nog dat het onmogelijk was om af gesprekken af te luisteren vanwege die p2p-opzet.
dinsdag 1 oktober 2013
KPN introduceert KPN Bellen app
KPN komt als eerste in Nederland met een handige app waarmee klanten via Wifi thuis met hun smartphone via de vaste aansluiting kunnen bellen tegen het lagere vaste tarief. Ook biedt het extra gemak voor KPN klanten omdat zij telefoonnummers alleen nog hoeven opslaan op hun smartphone nu zij deze ook als huistelefoon kunnen gebruiken
De app is vanaf 1 oktober gratis te downloaden in de Google Play store en bij installatie moet de smartphone verbonden zijn met het Wi-Fi netwerk thuis. De KPN Bellen app is vooralsnog alleen beschikbaar voor Android. Versies voor de andere besturingssystemen zullen volgen.
Klanten met een KPN Internet+Bellen Thuis of KPN Alles-in-1 Thuis abonnement met een Android smartphone (versie 2.3 of hoger) kunnen gebruik maken van de KPN Bellen app. Zij hebben geen aparte huistelefoon meer nodig. En als klanten een BelOnbeperkt belbundel hebben bellen zij zelfs onbeperkt naar alle Nederlandse vaste en mobiele nummers. De KPN Bellen app is op meerdere Android smartphones en/of tablets gratis te installeren. De meeste KPN Experia Boxen (modems) zijn geschikt.
De app is vanaf 1 oktober gratis te downloaden in de Google Play store en bij installatie moet de smartphone verbonden zijn met het Wi-Fi netwerk thuis. De KPN Bellen app is vooralsnog alleen beschikbaar voor Android. Versies voor de andere besturingssystemen zullen volgen.
Klanten met een KPN Internet+Bellen Thuis of KPN Alles-in-1 Thuis abonnement met een Android smartphone (versie 2.3 of hoger) kunnen gebruik maken van de KPN Bellen app. Zij hebben geen aparte huistelefoon meer nodig. En als klanten een BelOnbeperkt belbundel hebben bellen zij zelfs onbeperkt naar alle Nederlandse vaste en mobiele nummers. De KPN Bellen app is op meerdere Android smartphones en/of tablets gratis te installeren. De meeste KPN Experia Boxen (modems) zijn geschikt.
maandag 30 september 2013
Telenet Triiing nu ook beschikbaar op Android
Met de lancering van Triiing voor iOS maakte Telenet in mei van dit jaar zijn intrede op de markt van mobiele ‘Voice over IP’-diensten. Na een uitgebreide testperiode is de app nu ook op Android beschikbaar. Triiing is een gratis app waarmee Telenet-klanten met hun smartphone over internet kunnen bellen aan de tarieven van de vaste lijn. Dat betekent dat je gratis belt naar mobiele en vaste nummers op weekdagen na 16 uur, in het weekend en op feestdagen. Zowel in binnen- als buitenland.
BlackBerry werkte aan 'SMS 2.0'
De Canadese smartphoneproducent BlackBerry probeerde in 2011 zijn chatdienst BlackBerry Messenger (BBM) aan telecomaanbieders te slijten als 'sms 2.0'. De dienst zou op alle platformen werken en zou gebruikers de mogelijkheid geven om ook bestanden te versturen, maar dan zonder dat een data-abonnement vereist zou zijn. Het idee was dat aanbieders BlackBerry - toen nog RIM genaamd - zouden betalen voor het exploiteren van de dienst, waarna ze het aan hun klanten aan zouden kunnen bieden. Naast de chatapp zelf zou het bedrijf ook gebroed hebben op het aanbieden van extra online diensten, zoals een opslagdienst waar gebruikers muziek en foto's kunnen opslaan. Dat meldt The Globe & Mail.
Dimension Data lanceert nieuwe generatie managed services voor videoconferencing
Dimension Data, leverancier van ICT-services en -oplossingen, komt met een vernieuwde versie van zijn Managed Services for Visual Communications-aanbod (MSVC). MSVC, de eerste wereldwijde service in zijn soort, rekent af met de kopzorgen over videomanagement doordat deze dienst zich richt op het maximaliseren van de acceptatie en het gebruik door medewerkers – en zo uiteindelijk ook op de opbrengst van de investeringen.
Wouter Bakker, Line of Business Manager Unified Communications bij Dimension Data: “Dimension Data is de grootste video-integrator ter wereld, gerekend naar omzet en aantal endpoints. We zijn een grote speler in deze markt met de meest uitgebreide set van on-premise, managed videoservices in de private cloud of as a service wereldwijd. Met onze Managed Services for Visual Communications beheren we twintigduizend videogesprekken per maand voor 430 klanten op 5.600 endpoints van Cisco en Polycom.”
Volgens Bakker heeft videoconferencing veel voordelen, mits effectief ingezet. “Werknemers worden niet alleen productiever en organisaties flexibeler, videoconferencing kan ook de manier veranderen, waarop wij extern samenwerken met collega’s, klanten en partners. Of een organisatie een succesvolle investering doet in videoconferencing, hangt grotendeels af van de acceptatie en het daadwerkelijke gebruik ervan door de medewerkers. Als medewerkers videoconferencing niet gebruiken, dan zullen hun collega’s dat ook niet doen, en klanten op hun beurt ook niet. Uiteindelijk profiteert het bedrijf dan niet van de voordelen waarvoor de technologie in eerste instantie was aangeschaft.”
Schaalbaarheid is ook een grote uitdaging voor organisaties. Bakker: “We zien dat veel bedrijven moeite hebben hun IT-supportinfrastructuur uit te breiden, zodat ze kunnen omgaan met het groeiende aantal endpoints die mobiliteit en UC-integratie met zich meebrengen. Dat komt doordat IT-afdelingen het ondersteunen van het toenemende aantal gebruikers vaak niet kunnen bijhouden of dat niet als hun taak zien. Terwijl support aan eindgebruikers juist zo essentieel is voor succesvolle gebruikersadoptie. Als er in de twee eerste minuten van een videocall iets misgaat in de call of de call niet direct tot stand komt, zien we dat de meeste gebruikers afhaken en kiezen voor een alternatief zonder beeld.”
zaterdag 28 september 2013
Tien populaire iOS apps voor messaging en chatten
Sms’en? Ouderwets. De standaard berichtendienst op de iPhone is iMessage, maar zelfs die wordt vaak aan de kant geschoven voor snelle, hippe apps met stickers, videobeelden, filters en zelfs animaties. WhatsApp is met z’n meer dan 300 miljoen gebruikers ook in Nederland de grote favoriet. Maar zoals alles in de wereld van iPhone en iPad kunnen diensten en apps net zo snel weer verdwijnen als opkomen. We bespreken de berichtenapps en laten populariteit, privacy en originaliteit meewegen. We vermelden op welke andere platformen de dienst beschikbaar is, omdat dat de kans groter maakt dat je het met zo veel mogelijk mensen kunt gebruiken.
woensdag 25 september 2013
Officieuze iMessage-app voor Android niet zonder risico
In de Google Play Store is sinds kort een applicatie beschikbaar waarmee je op een Androidtoestel berichten kan versturen via iMessage, de berichtendienst van Apple. De iMessage Chat-app is op zijn minst opmerkelijk te noemen, omdat iMessage normaal gezien uitsluitend is voorbehouden aan Apple-toestellen. Enkele gebruikers melden dat de app wel degelijk zou werken, maar we plaatsen toch enkele vraagtekens bij de veiligheid ervan.
dinsdag 24 september 2013
WhatsApp-concurrent LINE krijgt gratis videobellen
De instant messaging-app LINE beperkt zich voortaan niet alleen maar tot het sturen van berichten. Na de laatste update is het in de applicatie ook mogelijk om andere gebruikers te videobellen. De functie werkt behalve op Wi-Fi ook op een mobiele internetverbinding. Je kan zowel iemand ‘spontaan’ bellen vanuit je vriendenlijst in de app, of een gesprek starten in een al langer lopende chat. Ook kreeg de app een Snapchat-achtige videofunctie.
Nieuwe Voyager headset van Plantronics
Plantronics kondigt vandaag de Voyager Legend CS aan. Dit is het nieuwste product in de Voyager headset-lijn en combineert alle functies van de Voyager-familie: nauwkeurig afgesteld geluid, geavanceerde ruisonderdrukking, Smart Sensor-technologie en intuïtieve spraakbesturing. De headset kan gebruikt worden in combinatie met een mobiele en vaste telefoon en is ontworpen om draadloze mobiliteit te bieden evenals verbeterde productiviteit voor virtuele samenwerking zowel in het kantoor als daarbuiten.
Naast de Bluetooth headset wordt de Voyager Legend CS geleverd met een oplaadstation dat wordt aangesloten op de vaste telefoon. De optionele HL10 Lifter of EHS-kabel (apart verkrijgbaar) bieden remote call control via de vaste telefoon met een druk op de knop. Door het gebruik van accessoires, zoals een draagbare oplaadstation en USB-adapter voor pc-connectiviteit, kan de set-up zodanig worden aangepast dat het is afgestemd op iedere manier van werken.
Naast de Bluetooth headset wordt de Voyager Legend CS geleverd met een oplaadstation dat wordt aangesloten op de vaste telefoon. De optionele HL10 Lifter of EHS-kabel (apart verkrijgbaar) bieden remote call control via de vaste telefoon met een druk op de knop. Door het gebruik van accessoires, zoals een draagbare oplaadstation en USB-adapter voor pc-connectiviteit, kan de set-up zodanig worden aangepast dat het is afgestemd op iedere manier van werken.
donderdag 19 september 2013
'Ping' voor Android en iOS
BlackBerry heeft aangekondigd dat het zijn berichtendienst BBM, ook bekend als 'Ping', gaat uitbreiden naar iOS en Android. De apps worden komend weekend uitgebracht en zullen gratis te downloaden zijn op beide platformen. Ook het gebruik is verder gratis. Er kwamen eerder al geruchten naar buiten dat BlackBerry bezig was met de ontwikkeling van BBM-apps voor Android en iOS. Het bedrijf zette zelf ook per ongeluk korte tijd informatie daarover online en er verscheen een video waarin de versies voor iOS en Android te zien waren.
zondag 15 september 2013
IpFix wil VoIP ingeburgerd krijgen
Edouard De Keyser (een van de pioniers voor internet-access in België) en Frédéric Fonteyne (ex-Belgacom Skynet, Arthur Andersen en medeoprichter van MCube) keren met IpFix terug naar hun liefde voor telecom. IpFix biedt Skytel aan, een VoIP-oplossing in de cloud die minstens evenveel mogelijkheden zou bevatten als een klassieke PABX-centrale (oproepen doorverbinden, voicemail, wachtmuziek), maar dan “eenvoudiger en met een besparing op de telefoonrekening die kan oplopen tot 80 procent”, dixit de twee ondernemers.
donderdag 12 september 2013
Ricoh introduceert Unified Communication platform voor eenvoudig online samenwerken
Ricoh introduceert een compleet portfolio van Unified Communication (UC)-oplossingen om online samenwerken, vergaderen en brainstormen voor iedereen toegankelijk en eenvoudig te maken. Het portfolio stelt gebruikers in staat om efficiënter en duurzamer (samen) te werken. Ricoh’s UC Platform draait binnen een eigen, hypermodern datacenter, waardoor organisaties voordelig gebruik kunnen maken van alle voorzieningen.
Het Ricoh UC portfolio is gericht op efficiënt, digitaal samenwerken en omvat videoconferentiesystemen, apps en een touch screen dat tevens los inzetbaar is als interactief whiteboard. Ricoh’s Unified Communication oplossingen combineren visuele live communicatie met audio, video en documentbestanden. Dankzij de ondersteunende apps is live communicatie mogelijk vanaf zowel pc, laptop, smartphone of tablet. De middelen dragen sterk bij aan een duurzame bedrijfsvoering, productiviteit en kostenbesparingen, onder meer door het wegnemen van reistijd.
De investering in Ricoh’s Unified Communication platform is voor bedrijven minimaal, aangezien het communicatieverkeer van Ricoh UCS volledig via de communicatieservers in het eigen datacenter verloopt. Hierdoor hoeven gebruikers niet te investeren in dure servers, gereserveerde verbindingen en de aankoop van audio- en videoapparatuur.
Om voor individuele gebruikers verbinding met de communicatieservers tot stand te brengen, levert Ricoh apps voor Windows, iPhone, iPad en MacOS. Alle endpoints kunnen uiteraard ook met elkaar verbonden worden. Doordat voor het opzetten van een videovergadering uitsluitend een internetverbinding en beeldoutput benodigd zijn, is het mogelijk om vanaf iedere locatie een sessie op te zetten, zowel binnen als buiten kantoor.
Het Ricoh UC portfolio is gericht op efficiënt, digitaal samenwerken en omvat videoconferentiesystemen, apps en een touch screen dat tevens los inzetbaar is als interactief whiteboard. Ricoh’s Unified Communication oplossingen combineren visuele live communicatie met audio, video en documentbestanden. Dankzij de ondersteunende apps is live communicatie mogelijk vanaf zowel pc, laptop, smartphone of tablet. De middelen dragen sterk bij aan een duurzame bedrijfsvoering, productiviteit en kostenbesparingen, onder meer door het wegnemen van reistijd.
De investering in Ricoh’s Unified Communication platform is voor bedrijven minimaal, aangezien het communicatieverkeer van Ricoh UCS volledig via de communicatieservers in het eigen datacenter verloopt. Hierdoor hoeven gebruikers niet te investeren in dure servers, gereserveerde verbindingen en de aankoop van audio- en videoapparatuur.
Om voor individuele gebruikers verbinding met de communicatieservers tot stand te brengen, levert Ricoh apps voor Windows, iPhone, iPad en MacOS. Alle endpoints kunnen uiteraard ook met elkaar verbonden worden. Doordat voor het opzetten van een videovergadering uitsluitend een internetverbinding en beeldoutput benodigd zijn, is het mogelijk om vanaf iedere locatie een sessie op te zetten, zowel binnen als buiten kantoor.
dinsdag 10 september 2013
Skype direct beschikbaar op vergrendeling Windows 8.1
Het Skype-team maakte maandag een nieuwe ‘pre-lease’-versie beschikbaar van de populaire VoIP-applicatie, die de samenwerking met Windows 8.1 voorop stelt. Skype zal vast ingebakken zitten bij de ‘Blue’-update van Windows 8 en dat is duidelijk te zien aan de voorrechten die het programma in Windows 8.1 krijgt.
Unified Communications in de cloud
Easynet Global Services, aanbieder van managed cloud oplossingen, integreert Microsoft Lync, Office 365 en Polycom virtuele vergadertechnologie, waardoor een volledig unified communications platform ontstaat. Het cloud gebaseerd en beveiligd platform, ontwikkeld door Easynet’s R&D team, zorgt ervoor dat medewerkers altijd en ongeacht op welke locatie of via welk apparaat - smartphone, tablet of desktop - real-time en via high definition videoconferencing aan een vergadering kunnen deelnemen.
Het platform integreert onder meer oplossingen op het gebied van voice, sociale netwerken, planning en instant messaging. Met deze oplossing biedt Easynet haar klanten de keuze en flexibiliteit die zij vandaag de dag mogen verwachten. De oplossing is uitermate geschikt voor bedrijven die migreren naar de cloud. De virtuele omgeving staat garant voor lagere kosten en grotere flexibiliteit; investeringen in hardware kunnen achterwege blijven. Door het gebruik van encryptie wordt het netwerkverkeer beveiligd, ongeacht of het internet dan wel het bedrijfsnetwerk voor videoconferencing wordt gebruikt. De oplossing toont aan dat Easynet in staat is te innoveren en complexiteit te vereenvoudigen, terwijl het bedrijf tevens antwoord biedt aan de belangrijke trend om virtueel samen te werken.
Een pilotproject van deze oplossing werd uitgerold bij Limagrain. Limagrain is wereldwijd de vierde en in Europa grootste producent en distributeur van zaaigranen. Easynet integreerde de gebruikers van Office 365 met het bestaande videoconferencing systeem. De oplossing bouwt het gebruik van videoconferencing binnen het hele bedrijf verder uit. Een maximaal rendement van de investering wordt gegarandeerd, omdat de oplossing van Easynet verder bouwt op reeds gedane investeringen en ondersteuning biedt in combinatie met een gebruiksvriendelijke ervaring voor de eindgebruiker.
Het proefproject bij Limagrain maakt deel uit van Easynet’s Managed Video Conference portfolio. Door de kerntoepassingen van Microsoft Lync te combineren met het wereldwijde videonetwerk, is Easynet in staat een cloud videoconferencing en content sharing dienst te leveren waarvoor geen investeringen in hardware noodzakelijk zijn.
Het platform integreert onder meer oplossingen op het gebied van voice, sociale netwerken, planning en instant messaging. Met deze oplossing biedt Easynet haar klanten de keuze en flexibiliteit die zij vandaag de dag mogen verwachten. De oplossing is uitermate geschikt voor bedrijven die migreren naar de cloud. De virtuele omgeving staat garant voor lagere kosten en grotere flexibiliteit; investeringen in hardware kunnen achterwege blijven. Door het gebruik van encryptie wordt het netwerkverkeer beveiligd, ongeacht of het internet dan wel het bedrijfsnetwerk voor videoconferencing wordt gebruikt. De oplossing toont aan dat Easynet in staat is te innoveren en complexiteit te vereenvoudigen, terwijl het bedrijf tevens antwoord biedt aan de belangrijke trend om virtueel samen te werken.
Een pilotproject van deze oplossing werd uitgerold bij Limagrain. Limagrain is wereldwijd de vierde en in Europa grootste producent en distributeur van zaaigranen. Easynet integreerde de gebruikers van Office 365 met het bestaande videoconferencing systeem. De oplossing bouwt het gebruik van videoconferencing binnen het hele bedrijf verder uit. Een maximaal rendement van de investering wordt gegarandeerd, omdat de oplossing van Easynet verder bouwt op reeds gedane investeringen en ondersteuning biedt in combinatie met een gebruiksvriendelijke ervaring voor de eindgebruiker.
Het proefproject bij Limagrain maakt deel uit van Easynet’s Managed Video Conference portfolio. Door de kerntoepassingen van Microsoft Lync te combineren met het wereldwijde videonetwerk, is Easynet in staat een cloud videoconferencing en content sharing dienst te leveren waarvoor geen investeringen in hardware noodzakelijk zijn.
maandag 9 september 2013
WhatsApp-concurrent met zelfvernietigende berichten
De wereld van WhatsApp Messenger-achtige applicaties staat nog lang niet stil. Vooral privacy is een aanleiding voor ontwikkelaars om met een nieuwe app op dit gebied te komen. Met die angstgegner haalde Hem.lis bijvoorbeeld een beloofde financiering binnen. Ansa is de volgende chat-app met privacymaatregelen. Het toverwoord is selfdestruction. Je kan ‘off the record’ gaan met vrienden en Ansa zorgt er dan voor dat de berichten binnen zestig seconden vernietigd worden. Maar gebeurt dat ook op de servers van de dienst?
dinsdag 3 september 2013
Geen afgifte 0800/0900-nummers voor op de plank
ACM heeft ook na bezwaar besloten geen 0800/0900-nummers af te geven aan een telecombedrijf, omdat deze ter vorming van een voorraad zouden dienen. 0800/0900-nummers worden alleen afgegeven als er een specifiek verzoek voor een concrete dienst wordt ingediend, niet om op de plank te bewaren voor eventueel toekomstig gebruik.
0800/0900-nummers zijn een schaars goed. In dit specifieke geval heeft een bedrijf expliciet aangegeven 0800/0900-nummers aan te vragen om in voorraad te houden. Dit zou niet passen binnen de opdracht die ACM met artikel 4.3 van de Telecommunicatiewet heeft. ACM moet er bij afgifte zorg voor dragen dat een nummer conform het nummerplan gebruikt gaat worden en dat het daadwerkelijk gebruikt gaat worden.
0800/0900-nummers zijn een schaars goed. In dit specifieke geval heeft een bedrijf expliciet aangegeven 0800/0900-nummers aan te vragen om in voorraad te houden. Dit zou niet passen binnen de opdracht die ACM met artikel 4.3 van de Telecommunicatiewet heeft. ACM moet er bij afgifte zorg voor dragen dat een nummer conform het nummerplan gebruikt gaat worden en dat het daadwerkelijk gebruikt gaat worden.















































