Sinds de lancering van BlackBerry Messenger (BBM) voor Android en iOS vorige week, heeft de chatapplicatie er naar eigen zeggen meer dan 20 miljoen nieuwe gebruikers bijgekregen. BBM is vergelijkbaar met WhatsApp of Facebook Messenger, maar was tot voor kort enkel beschikbaar voor BlackBerry-gebruikers. Oorspronkelijk was een lancering op Android en iOS voor eind september gepland, maar door problemen moest de uitrol toen worden stopgezet. Sinds vorige week is de Android- en iOS-versie van BBM eindelijk officieel beschikbaar.
woensdag 30 oktober 2013
Google Hangouts krijgt sms-integratie en location sharing
Google heeft dinsdag een aantal verbeteringen voor zijn sociale-netwerkdienst Google+ aangekondigd. De Hangouts-app zal op Android SMS volledig integreren en biedt location sharing. Ook moet Google+ meer mogelijkheden bieden om foto's en video's te organiseren en te bewerken. Google HangoutsDe Hangouts-app laat de gebruiker voortaan zijn locatie delen. Daarbij wordt logischerwijs gebruik gemaakt van Google Maps. Ook kan de app animated gifs tonen. Verder kan Hangouts sms-berichten verwerken, waardoor Google stelt dat het meerdere messagingmogelijkheden in een app onder te brengen. Eerder doken al aanwijzingen op voor sms-support
vrijdag 25 oktober 2013
Virusmelding Android-app stelt niks voor
De virusmelding die diverse beveiligingsapps op Android geven bij de update die WhatsApp woensdag uitbracht, is een false positive. Dat laat WhatsApp weten aan Tweakers. Ook lijken virusscanners valselijk te waarschuwen voor de app van Nu.nl. WhatsApp zegt zeker te weten dat het gaat om een false positive, zo claimt woordvoerder Brian Acton tegen Tweakers. "Maar we raden al onze gebruikers aan om onze app alleen te downloaden van gerespecteerde bronnen. De enige plekken waar je de juiste versie vindt is op onze website en in de Google Play Store." Versies van WhatsApp in bijvoorbeeld alternatieve downloadwinkels kunnen wel malware bevatten.
woensdag 23 oktober 2013
Vodafone en Avaya lanceren nieuwe cloud telefonie dienst One Net PBX
Vodafone en Avaya hebben One Net PBX ontwikkeld: een nieuwe telefonieoplossing die grote bedrijven en organisaties de beschikking geeft over een complete en hypermoderne telefooncentrale gecombineerd met een vast-mobiel oplossing, zonder dat ze deze centrale fysiek hoeven te kopen, implementeren of onderhouden. Vodafone One Net PBX is geschikt voor bedrijven en organisaties met meer dan 400 medewerkers.
De lancering van het One Net PBX is een uitbreiding van het Vodafone portfolio aan totale communicatie oplossingen voor de zakelijke markt. Naast mobiele telefonie, vaste telefonie en hosted voice (One Net), kan Vodafone nu ook geavanceerde telefooncentraleoplossingen bieden.
De lancering van het One Net PBX is een uitbreiding van het Vodafone portfolio aan totale communicatie oplossingen voor de zakelijke markt. Naast mobiele telefonie, vaste telefonie en hosted voice (One Net), kan Vodafone nu ook geavanceerde telefooncentraleoplossingen bieden.
Virtueel in de rij voor BlackBerry Messenger-app
Vanwege de grote populariteit van de chatapplicatie BlackBerry Messenger op Android en iOS heeft telefoonfabrikant BlackBerry ervoor gekozen om geïnteresseerden in de virtuele rij te zetten. Hiermee hoopt de smartphonemaker de druk op zijn servers te verminderen. Wie de applicatie BlackBerry Messenger wil downloaden uit de App Store of de Google Play Store kan dit op de reguliere wijze doen. Wanneer de applicatie opgestart wordt, dienen gebruikers hun e-mailadres achter te laten. Vervolgens laat BlackBerry in kleine groepen nieuwe gebruikers toe.
zondag 20 oktober 2013
Google maakt gratis bellen in VS mogelijk in iOS-versie Hangouts
Google maakt bellen in Hangouts mogelijk in de iOS-versie van zijn app. Bellen is vooralsnog alleen mogelijk binnen de Verenigde Staten en Canada. Wanneer en of de functionaliteit naar Nederland zal komen, is onbekend. De functie zit vooralsnog alleen in de iOS-versie van Hangouts, zegt de product manager van Hangouts op Google+. Vermoedelijk zal een Android-versie snel volgen: Google zal binnenkort Android 4.4 presenteren en tegelijk veel van zijn eigen apps een update geven. Waarom de iOS-versie eerst uitkomt, is onduidelijk
donderdag 10 oktober 2013
Gigaset R630H PRO
De nieuwe Gigaset R630H PRO is een moderne bedrijfstelefoon met alle denkbare functies en geschikt voor de meest veeleisende werkomstandigheden. De onverwoestbare R630H PRO biedt intensieve bescherming tegen stof en water, en is schokbestendig. Daarmee is dit model vooral geschikt voor bedrijven waar medewerkers vuile handen krijgen op de werkvloer.
De nieuwe R630H PRO combineert een robuuste buitenkant met geavanceerde gebruiksmogelijkheden. Hij is bestand tegen stof en water volgens IP65-normen en bovendien schokbestendig. Daarnaast biedt dit model de bekende zakelijke features van de Gigaset Pro-lijn, zoals ondersteuning van de N720 multicell en N510 singlecell, en de PBX Manager.
De R630H PRO heeft een ergonomisch ontwerp, zodat de gebruiker zelfs onder extreme omstandigheden het toestel nauwkeurig en veilig kan bedienen. Dankzij de vloeiende lijnen in het ontwerp past de telefoon perfect tussen hoofd en schouder. Het rubberen oppervlak zorgt voor een stevige grip. De behuizing heeft een degelijke afwerking en is vrijwel onverwoestbaar. Aan de voorkant bevindt zich een groot display en zitten helder verlichte, rubberen toetsen die afwasbaar zijn. De volumeregelaar valt op met een licht contrasterende kleur, dus is makkelijk in gebruik.
De Gigaset R630H PRO biedt maximaal gebruiksgemak onder lastige omstandigheden. Meldingen met trillingen en licht, profielen die aan te passen zijn voor verschillende omgevingen, een kleurendisplay met een grafisch menu, directe controle over het volume met de toetsen aan de zijkant en een hoogwaardige handsfree functie in full-duplex kwaliteit bieden hulp in elke situatie. De meldingen met trillingen en licht zorgen ervoor dat je nooit meer een oproep mist. Het led-lichtalarm is ook op elk moment te gebruiken als zaklamp. Het 18-inch kleurendisplay heeft 128 x 160 pixels en een duidelijk, intuïtief menu dat makkelijk is in het gebruik dankzij het grote, verlichte toetsenbord en de heldere navigatietoetsen. Als een gebruiker meerdere dingen tegelijk moet doen, activeert hij de handsfree functie of sluit hij een headset aan op de handset.
De Gigaset R630H PRO heeft een extra lange stand-bytijd van tot wel 310 uur. Dat betekent dat je de handset heel lang met je mee kunt dragen tijdens je werkzaamheden. De gesprekstijd van maximaal veertien uur maakt dat je de R630H PRO op een werkdag niet één keer hoeft op te laden in het basisstation.
De nieuwe R630H PRO combineert een robuuste buitenkant met geavanceerde gebruiksmogelijkheden. Hij is bestand tegen stof en water volgens IP65-normen en bovendien schokbestendig. Daarnaast biedt dit model de bekende zakelijke features van de Gigaset Pro-lijn, zoals ondersteuning van de N720 multicell en N510 singlecell, en de PBX Manager.
De R630H PRO heeft een ergonomisch ontwerp, zodat de gebruiker zelfs onder extreme omstandigheden het toestel nauwkeurig en veilig kan bedienen. Dankzij de vloeiende lijnen in het ontwerp past de telefoon perfect tussen hoofd en schouder. Het rubberen oppervlak zorgt voor een stevige grip. De behuizing heeft een degelijke afwerking en is vrijwel onverwoestbaar. Aan de voorkant bevindt zich een groot display en zitten helder verlichte, rubberen toetsen die afwasbaar zijn. De volumeregelaar valt op met een licht contrasterende kleur, dus is makkelijk in gebruik.
De Gigaset R630H PRO biedt maximaal gebruiksgemak onder lastige omstandigheden. Meldingen met trillingen en licht, profielen die aan te passen zijn voor verschillende omgevingen, een kleurendisplay met een grafisch menu, directe controle over het volume met de toetsen aan de zijkant en een hoogwaardige handsfree functie in full-duplex kwaliteit bieden hulp in elke situatie. De meldingen met trillingen en licht zorgen ervoor dat je nooit meer een oproep mist. Het led-lichtalarm is ook op elk moment te gebruiken als zaklamp. Het 18-inch kleurendisplay heeft 128 x 160 pixels en een duidelijk, intuïtief menu dat makkelijk is in het gebruik dankzij het grote, verlichte toetsenbord en de heldere navigatietoetsen. Als een gebruiker meerdere dingen tegelijk moet doen, activeert hij de handsfree functie of sluit hij een headset aan op de handset.
De Gigaset R630H PRO heeft een extra lange stand-bytijd van tot wel 310 uur. Dat betekent dat je de handset heel lang met je mee kunt dragen tijdens je werkzaamheden. De gesprekstijd van maximaal veertien uur maakt dat je de R630H PRO op een werkdag niet één keer hoeft op te laden in het basisstation.
maandag 7 oktober 2013
Skype iOS krijgt nieuw uiterlijk
Skype is voorzien van een aangepast uiterlijk voor iOS 7. De applicatie waarmee je gratis kan bellen, videobellen en chatten met andere gebruikers was al behoorlijk strak en gebruikte al één kleur blauw en wit, maar is de app verder geoptimaliseerd voor Apple’s nieuwe firmware. De app gebruikt het toetsenbord, gebruikt net even andere lettertypes en gebruikt een numeriek toetsenbord dat meer aansluit op dat van iOS. Verder is de toepassing toegankelijker geworden.
Huistelefoon blijft populair in Nederlandse huishouden
Jaarlijks gaan er nog zo'n 1 miljoen 'vaste' telefoons over de toonbank in Nederland. Belangrijkste redenen zijn een besparing op belkosten en het feit dat men niet afhankelijk wil zijn van de mobiele telefoon. Dit bleek uit onderzoek van Philips onder het Vrouwen Elektronica Panel. Prijs, geluidskwaliteit en design zijn de belangrijkste aspecten bij aanschaf van een nieuwe telefoon. Als antwoord hierop introduceert Philips de M8. De DECT telefoon is terug-van-nooit-echt-weggeweest.
Hoewel smartphones niet meer weg te denken zijn uit ons leven blijkt dus dat hetzelfde nog geldt voor de vaste telefoon, ook wel DECT telefoon genoemd.
Bij 9 van de 10 huishoudens is een vaste telefoon nog onmisbaar en is voornamelijk te vinden in de woon- en slaapkamer. De vaste telefoon wordt nog bijna dagelijks gebruikt om te bellen en gebeld te worden. Mensen willen in de eerste plaats niet afhankelijk zijn van hun mobiele telefoon en in de twee plaats is de besparing van belkosten bepalend. Ook werd aangegeven dat een vaste telefoon fijner en comfortabeler belt. Bij aanschaf van een nieuwe telefoon voerden drie aspecten de boventoon. Men kiest een telefoon op geluidskwaliteit, de prijs en het design.
Hoewel smartphones niet meer weg te denken zijn uit ons leven blijkt dus dat hetzelfde nog geldt voor de vaste telefoon, ook wel DECT telefoon genoemd.
Bij 9 van de 10 huishoudens is een vaste telefoon nog onmisbaar en is voornamelijk te vinden in de woon- en slaapkamer. De vaste telefoon wordt nog bijna dagelijks gebruikt om te bellen en gebeld te worden. Mensen willen in de eerste plaats niet afhankelijk zijn van hun mobiele telefoon en in de twee plaats is de besparing van belkosten bepalend. Ook werd aangegeven dat een vaste telefoon fijner en comfortabeler belt. Bij aanschaf van een nieuwe telefoon voerden drie aspecten de boventoon. Men kiest een telefoon op geluidskwaliteit, de prijs en het design.
Zetacom lanceert nieuwe cloud-telefonieoplossing in Nederland
Nfon is Zetacom’s telefonie-oplossing uit de cloud die 1 oktober is gelanceerd in Nederland. ‘Cloud-telefonie bestaat natuurlijk al even, maar we zochten een oplossing die meer biedt dan wat er al door anderen werd aangeboden. Met nfon hebben we die gevonden en we zijn heel blij dat we dit nu aan onze klanten kunnen aanbieden,’ aldus Jasper den Hartog van Zetacom. De oplossing, die al groot is in Duitsland, biedt dezelfde functionaliteiten als een vaste telefooncentrale, maar zonder de hoge investeringen en met veel flexibiliteit. Nfon is bij uitstek geschikt voor het midden- en kleinbedrijf, want al vanaf één aansluiting leverbaar.
Nfon biedt de functionaliteiten van een telefooncentrale vanuit de ‘cloud’. Dit betekent dat de eindgebruiker geen eigen centrale meer nodig heeft binnen de eigen organisatie en daardoor dus geen zorgen meer heeft over bijvoorbeeld updates, upgrades of storingen. Hier wordt door Zetacom automatisch op geanticipeerd. Daarnaast hoeft de klant geen (grote) eenmalige investeringen te doen, maar betaalt hij per maand een vast bedrag per gebruiker. Hij kan eenvoudig gebruikers toevoegen en verwijderen, al naar gelang de behoefte. Door de flexibiliteit en kostenbesparing die een online oplossing biedt, zullen we dit de komende tijd steeds meer tegenkomen binnen de telefonie. De constante Nederlandse internetverbindingen en het gebruik van meerdere servers, maakt dat ook de betrouwbaarheid en flexibiliteit beter zijn dan een vaste telefooncentrale.
Nfon biedt de functionaliteiten van een telefooncentrale vanuit de ‘cloud’. Dit betekent dat de eindgebruiker geen eigen centrale meer nodig heeft binnen de eigen organisatie en daardoor dus geen zorgen meer heeft over bijvoorbeeld updates, upgrades of storingen. Hier wordt door Zetacom automatisch op geanticipeerd. Daarnaast hoeft de klant geen (grote) eenmalige investeringen te doen, maar betaalt hij per maand een vast bedrag per gebruiker. Hij kan eenvoudig gebruikers toevoegen en verwijderen, al naar gelang de behoefte. Door de flexibiliteit en kostenbesparing die een online oplossing biedt, zullen we dit de komende tijd steeds meer tegenkomen binnen de telefonie. De constante Nederlandse internetverbindingen en het gebruik van meerdere servers, maakt dat ook de betrouwbaarheid en flexibiliteit beter zijn dan een vaste telefooncentrale.
zaterdag 5 oktober 2013
Skype gaat chatberichten tussen apparaten synchroniseren
Skype gaat chatberichten tussen apparaten synchroniseren. Die functie moet ergens 'in de komende maanden' verschijnen. Daarnaast doet het bedrijf een boekje open over hoe het de privacy van gebruikers wil gaan beschermen nu Skype van p2p naar de cloud is gegaan. In de blogpost vertelt Mark Gillett, vice-president van Skype, ook over de beslissing om Skype van een peer-to-peernetwerk naar een cloudinfrastructuur over te zetten. In 2008 stelde Skype nog dat het onmogelijk was om af gesprekken af te luisteren vanwege die p2p-opzet.
dinsdag 1 oktober 2013
KPN introduceert KPN Bellen app
KPN komt als eerste in Nederland met een handige app waarmee klanten via Wifi thuis met hun smartphone via de vaste aansluiting kunnen bellen tegen het lagere vaste tarief. Ook biedt het extra gemak voor KPN klanten omdat zij telefoonnummers alleen nog hoeven opslaan op hun smartphone nu zij deze ook als huistelefoon kunnen gebruiken
De app is vanaf 1 oktober gratis te downloaden in de Google Play store en bij installatie moet de smartphone verbonden zijn met het Wi-Fi netwerk thuis. De KPN Bellen app is vooralsnog alleen beschikbaar voor Android. Versies voor de andere besturingssystemen zullen volgen.
Klanten met een KPN Internet+Bellen Thuis of KPN Alles-in-1 Thuis abonnement met een Android smartphone (versie 2.3 of hoger) kunnen gebruik maken van de KPN Bellen app. Zij hebben geen aparte huistelefoon meer nodig. En als klanten een BelOnbeperkt belbundel hebben bellen zij zelfs onbeperkt naar alle Nederlandse vaste en mobiele nummers. De KPN Bellen app is op meerdere Android smartphones en/of tablets gratis te installeren. De meeste KPN Experia Boxen (modems) zijn geschikt.
De app is vanaf 1 oktober gratis te downloaden in de Google Play store en bij installatie moet de smartphone verbonden zijn met het Wi-Fi netwerk thuis. De KPN Bellen app is vooralsnog alleen beschikbaar voor Android. Versies voor de andere besturingssystemen zullen volgen.
Klanten met een KPN Internet+Bellen Thuis of KPN Alles-in-1 Thuis abonnement met een Android smartphone (versie 2.3 of hoger) kunnen gebruik maken van de KPN Bellen app. Zij hebben geen aparte huistelefoon meer nodig. En als klanten een BelOnbeperkt belbundel hebben bellen zij zelfs onbeperkt naar alle Nederlandse vaste en mobiele nummers. De KPN Bellen app is op meerdere Android smartphones en/of tablets gratis te installeren. De meeste KPN Experia Boxen (modems) zijn geschikt.











