KPN dochter Simyo, vooral bekend van sim-only abonnementen, blijkt nog niet te voldoen aan de nieuwe wetgeving rondom netneutraliteit. De aanbieder blokkeert bepaalde poorten voor VoIP verkeer. Jeroen van der Ham van het Informatica Instituut van de Universiteit van Amsterdam (UvA) testte met een poortscanner alle poorten op de mobiele internetverbinding van Simyo. Daar kwam uit dat poort 5060, een zogenaamde 'SIP Poort' afgesloten was. Deze poort wordt gebruikt voor zogenaamd VoIP verkeer (Voice over IP) en maakt het derhalve mogelijk om te bellen over de internetverbinding.
woensdag 31 juli 2013
maandag 29 juli 2013
ANL stapt ook over naar de Cloud van Dia Telecom
ANL Systeembeheer uit Den Haag was na vele jaren hard toe aan een nieuwe telefooncentrale. De medewerkers van ANL gebruikten tot voor kort een Avaya telefooncentrale met ISDN lijnen van KPN. ANL heeft gekozen om IP Telefonie vanuit de Cloud af te nemen bij Dia Telecom.
Leo Beerends, ondernemer en eigenaar van ANL Systeembeheer meldt: “Het vast bellen halen we nu uit de wolk. Ons Voice over IP bellen over internet is ondergebracht bij Dia Telecom. Het werkt sterk kostenbesparend en het ontzorgt mijn medewerkers bij ANL. Al het beheer wordt door Dia Telecom uitgevoerd. Vanuit de positieve ervaring bij een aantal van onze klanten hebben wij voor IP Telefonie vanuit de Cloud van Dia Telecom gekozen. Dia Telecom levert telefonie vanuit de Cloud die aansluit bij onze wensen en eisen op het gebied van betrouwbaarheid, bereikbaarheid en functionaliteit.
Qua investering is de oplossing van Dia Telecom maximaal flexibel voor ANL. 'Uit onderzoek bleek dat wij tot wel 40% teveel betaalden voor capaciteit, ISDN lijnen en apparatuur die we niet nodig bleken te hebben. Met IP Telefonie vanuit de Cloud betalen we nu nooit te veel. Als wij straks overstappen op glasvezel van Dia Telecom, dan gaat de up-time garantie naar 99,9%. Nu is die garantie nog niet mogelijk omdat wij nog gebruik maken van de TV kabel en Ziggo Zakelijk. Door het simpelweg aan- of afmelden van een toestel bewegen onze telecomkosten naadloos mee met onze de werkelijke behoefte.'
Leo Beerends, ondernemer en eigenaar van ANL Systeembeheer meldt: “Het vast bellen halen we nu uit de wolk. Ons Voice over IP bellen over internet is ondergebracht bij Dia Telecom. Het werkt sterk kostenbesparend en het ontzorgt mijn medewerkers bij ANL. Al het beheer wordt door Dia Telecom uitgevoerd. Vanuit de positieve ervaring bij een aantal van onze klanten hebben wij voor IP Telefonie vanuit de Cloud van Dia Telecom gekozen. Dia Telecom levert telefonie vanuit de Cloud die aansluit bij onze wensen en eisen op het gebied van betrouwbaarheid, bereikbaarheid en functionaliteit.
Qua investering is de oplossing van Dia Telecom maximaal flexibel voor ANL. 'Uit onderzoek bleek dat wij tot wel 40% teveel betaalden voor capaciteit, ISDN lijnen en apparatuur die we niet nodig bleken te hebben. Met IP Telefonie vanuit de Cloud betalen we nu nooit te veel. Als wij straks overstappen op glasvezel van Dia Telecom, dan gaat de up-time garantie naar 99,9%. Nu is die garantie nog niet mogelijk omdat wij nog gebruik maken van de TV kabel en Ziggo Zakelijk. Door het simpelweg aan- of afmelden van een toestel bewegen onze telecomkosten naadloos mee met onze de werkelijke behoefte.'
dinsdag 16 juli 2013
Gemeente Heerenveen neemt nieuw telecomplatform in gebruik
De gemeente Heerenveen heeft een nieuwe Unified Communications-oplossing van NEC in gebruik genomen. Na succesvolle implementatie door MER ICT, business partner van NEC in Nederland, is het nieuwe systeem nu volledig operationeel. Naast het Gemeentehuis zijn ook vier andere locaties op het nieuwe telecommunicatieplatform aangesloten.
Centraal in de oplossing staan de NEC SIP Server en NEC Business ConneCT applicatie; de alles-in-één Unified Communications, Collaboration & Contact Center software. De nieuwe omgeving ondersteunt medewerkers van de gemeente optimaal bij hun werkzaamheden met mogelijkheden voor flexwerken, integratie van mobiele toestellen en applicaties, inzicht in de bereikbaarheid van collega’s en Instant Messaging. Het centrale Klant Contact Center waar alle gesprekken voor de gemeente binnenkomen, beschikt nu over uitgebreide mogelijkheden voor dynamisch klantcontact, gespreksrouteringen en managementinformatie.
Centraal in de oplossing staan de NEC SIP Server en NEC Business ConneCT applicatie; de alles-in-één Unified Communications, Collaboration & Contact Center software. De nieuwe omgeving ondersteunt medewerkers van de gemeente optimaal bij hun werkzaamheden met mogelijkheden voor flexwerken, integratie van mobiele toestellen en applicaties, inzicht in de bereikbaarheid van collega’s en Instant Messaging. Het centrale Klant Contact Center waar alle gesprekken voor de gemeente binnenkomen, beschikt nu over uitgebreide mogelijkheden voor dynamisch klantcontact, gespreksrouteringen en managementinformatie.
donderdag 11 juli 2013
Hemlis, het veilige Whatsapp-alternatief
Wie de docu The Pirate Bay - Away From Keyboard heeft gezien, zal Peter Sunde vast niet vergeten zijn. De mede-oprichter van de bekendste torrentsite ter wereld is bepaald niet op zijn mond gevallen als het gaat om privacy en internetvrijheid. Zo stelt hij zich via de Finse Piratenpartij verkiesbaar voor het Europees Parlement. Ook werkt hij aan een berichten-app die niet afgeluisterd kan worden.



