WhatsApp voor Windows Phone liep qua ontwikkeling behoorlijk achter op de Android- en iOS-versies. De belangrijkste features zitten nu eindelijk ook in de Windows Phone-versie van de app. WhatsApp was al verkrijgbaar op Windows Phone, maar stak schraal af tegenover de iPhone- en Android-versies. Eindelijk krijgt de app nu ook lockscreennotificaties en backup van berichten.
maandag 25 februari 2013
dinsdag 19 februari 2013
Voiceworks benoemt Otto Rompelman tot Chief Commercial Officer
Rompelman bekleedde diverse directiefuncties bij technologiebedrijven als Alcatel-Lucent, Global Crossing en AT&T Europe. Otto Rompelman is aangetrokken vanwege zijn ervaring, kennis van de markt en enthousiasme om de groeiplannen van Voiceworks in samenwerking met de huidige en nieuwe partners tot een succes te maken.
zaterdag 16 februari 2013
Skype rolt videoberichten uit
Microsoft rolt nieuwe functionaliteit uit voor Skype die gebruikers in staat stelt een korte videoboodschap op te nemen die ontvangers kunnen zien zodra ze online komen. De Video Messaging-dienst komt als eerste naar de Mac-, iOS- en Android-versies van Skype. De nieuwe Skype-functionaliteit bevindt zich nog in de testfase en wordt vooralsnog alleen in een beperkt aantal landen zoals de VS en het Verenigd Koninkrijk uitgerold. Video Messaging maakt het mogelijk videoboodschappen op te nemen met een maximale duur van drie minuten.
vrijdag 15 februari 2013
GO Connect start distributie hosted Microsoft Lync
GO Connect, importeur en distributeur van audio-, videoconferentie- en telepresence-oplossingen, gaat de clouddienst Lync4all van StartReady distribueren. Lync4all is een veelzijdige telefonie-oplossing, gebaseerd op Microsoft Lync, de Unified Communications-oplossing van Microsoft. Hierbij worden alle moderne communicatiemiddelen in één toegankelijk platform geïntegreerd. Gebruikers kunnen eenvoudig schakelen tussen e-mail, telefonie, voicemail, instant messaging en videoconferentie. Werknemers leggen hierdoor sneller en gerichter contact met collega’s en kunnen ook op afstand beter met elkaar samenwerken. Dit vermindert de reistijd en –kosten en levert een bedrijf een aantoonbare kostenbesparing en productiviteitsverbetering op.
Tot voor kort was de functionaliteit van Microsoft Lync alleen beschikbaar voor grotere bedrijven. Omdat de Lync4all-dienst wordt gehost in de cloud, is het voor bedrijven vanaf 10 medewerkers nu ook mogelijk om plaats- en tijdonafhankelijk te werken. De installatie brengt daarnaast geen initiële investeringen met zich mee en omdat er gratis contact kan worden gelegd, scheelt dit tevens in de telefoniekosten.
Lync4all wordt in twee soorten abonnementen aangeboden. Lync4all Public Cloud is een alles-in-één-pakket voor het MKB, waarbij het telefoonabonnement, Microsoft-licenties en een gebruikersportal zijn inbegrepen. De dienst is schaalbaar en het bedrijf kan zelf eenvoudig medewerkers aan- of afmelden en mutaties doorvoeren. Grotere bedrijven kunnen kiezen voor de Lync4all Private Cloud, een op maat ingerichte telefonie-oplossing, voor bedrijven vanaf 250 medewerkers. Hierbij zijn Microsoft-licenties niet automatisch inbegrepen. Afhankelijk van wat het bedrijf zelf al in huis heeft, worden deze licenties wel of niet opgenomen in de dienst. Omdat het platform volledig integreert met Microsoft Office is er minimale training nodig.
Tot voor kort was de functionaliteit van Microsoft Lync alleen beschikbaar voor grotere bedrijven. Omdat de Lync4all-dienst wordt gehost in de cloud, is het voor bedrijven vanaf 10 medewerkers nu ook mogelijk om plaats- en tijdonafhankelijk te werken. De installatie brengt daarnaast geen initiële investeringen met zich mee en omdat er gratis contact kan worden gelegd, scheelt dit tevens in de telefoniekosten.
Lync4all wordt in twee soorten abonnementen aangeboden. Lync4all Public Cloud is een alles-in-één-pakket voor het MKB, waarbij het telefoonabonnement, Microsoft-licenties en een gebruikersportal zijn inbegrepen. De dienst is schaalbaar en het bedrijf kan zelf eenvoudig medewerkers aan- of afmelden en mutaties doorvoeren. Grotere bedrijven kunnen kiezen voor de Lync4all Private Cloud, een op maat ingerichte telefonie-oplossing, voor bedrijven vanaf 250 medewerkers. Hierbij zijn Microsoft-licenties niet automatisch inbegrepen. Afhankelijk van wat het bedrijf zelf al in huis heeft, worden deze licenties wel of niet opgenomen in de dienst. Omdat het platform volledig integreert met Microsoft Office is er minimale training nodig.
Nieuwe versie WhatsApp voor Android
WhatsApp krijgt een nieuw uiterlijk met de nieuwe versie. De versie is op het moment alleen nog via de WhatsApp-website te downloaden en niet via de Google Play Store. Wanneer je de nieuwe versie opent zul je zien dat het uiterlijk van de messengerclient flink veranderd is. De ronde vormen van de tekstballonnen hebben plaatsgemaakt voor de hoekige en het groen van WhatsApp is minder aanwezig.
donderdag 14 februari 2013
Skype 6.2: een nieuwe werkbalk en eGifting
Microsoft heeft een update uitgebracht voor Skype. In deze versie heb je beschikking over een nieuwe werkbalk en de mogelijkheid om eGifts te versturen. De vernieuwde software bevat daarnaast wat visuele veranderingen en nieuwe functies voor Skype-messenger. Zo verstuur je nu eenvoudig instant messages met de snelkoppeling Ctrl + Enter.
dinsdag 12 februari 2013
Ziggo komt met voicemail app
Ziggo heeft vandaag een app gelanceerd waarmee Ziggo telefonieklanten voicemails die binnenkomen op hun vaste telefoon automatisch ook ontvangen op hun Android smartphone: Ziggo Visual Voicemail App. De app werkt via elke Wifi-verbinding en via de dataverbinding van de provider. Ziggo streeft er naar dat Ziggoklanten de diensten die zij afnemen overal kunnen gebruiken. Met de Ziggo Visual Voicemail App wordt het mogelijk een dienst die eerst alleen beschikbaar was op je vaste telefoon, te gebruiken op elke willekeurige locatie. De App werkt op elke smartphone met Android 2.2 of hoger en is te downloaden via Google Play.
maandag 11 februari 2013
Skype-app BlackBerry 10 is Android port
BlackBerry heeft geen eigen Skype-applicatie voor het nieuwe platform BlackBerry 10. In plaats daarvan gebruikt BlackBerry een poort als emulator voor de al beschikbare Skype-app voor Android 2.3 Gingerbread. Alle Android-applicaties in de BlackBerry World store zijn overigens gebaseerd op het twee jaar oude Android 2.3 Gingerbread.
dinsdag 5 februari 2013
Tientallen KPN-klanten Deventer dagenlang onbereikbaar
Door een storing zitten zo'n 380 aansluitingen van KPN in Deventer al enkele dagen zonder telefoon. Het gaat om de aansluitingen op bedrijventerrein Kloosterlanden. De oorzaak van de storing is een beschadigde kabel. Omdat er een nieuwe kabel onder een kanaal doorgeboord moet worden, duurt de storing langer dan gebruikelijk.
maandag 4 februari 2013
Genesys verbetert contactcenter routing met ondersteuning Microsoft Lync
Genesys heeft Microsoft Lync geïntegreerd in haar klantenservice-platform. Microsoft Lync en Genesys hebben een gecombineerd ‘voice’-platform gecreëerd, waarmee organisaties hun communicatie-infrastructuur in het contactcenter kunnen uitbreiden met interne communicatie binnen de gehele organisatie. Door Genesys’ routing, rapportering en multichannel-klantenservice te integreren, krijgen callcenter-agents de beschikking over voice en instant messaging (IM)-interacties vanuit alle Lync-applicaties in de organisatie.
Microsoft Lync is een unified communications (UC)-platform dat wordt gebruikt voor communicatie bij organisaties van verschillende groottes. Met de Lync-integratie helpt Genesys organisaties hun communicatie (in- en extern) en contactcenter te consolideren in één oplossing, zonder dure PBX-hardware in te zetten. Met deze oplossing is het mogelijk de resultaten van een eerst telefonisch contact te verbeteren, doordat met een organisatie-breed zoeksysteem en ad-hoc overleg de juiste informatie op het goede moment beschikbaar is.
Microsoft Lync biedt verschillende functionaliteiten die uitstekend geschikt zijn om gebruikt te worden in combinatie met een Genesys SIP Server en Customer Interaction Management-platform, zoals real-time gebruikersstatus (beschikbaar, bezig, afwezig, etc.) en het doorzetten van telefoontjes naar callcenter-agents. Hierdoor kunnen organisaties die werken met contactcenter-agents en agents op verschillende locaties hun service verbeteren, doordat ze vragen beter kunnen doorverwijzen aan de hand van de beschikbaarheid van elke agent.
Microsoft Lync is een unified communications (UC)-platform dat wordt gebruikt voor communicatie bij organisaties van verschillende groottes. Met de Lync-integratie helpt Genesys organisaties hun communicatie (in- en extern) en contactcenter te consolideren in één oplossing, zonder dure PBX-hardware in te zetten. Met deze oplossing is het mogelijk de resultaten van een eerst telefonisch contact te verbeteren, doordat met een organisatie-breed zoeksysteem en ad-hoc overleg de juiste informatie op het goede moment beschikbaar is.
Microsoft Lync biedt verschillende functionaliteiten die uitstekend geschikt zijn om gebruikt te worden in combinatie met een Genesys SIP Server en Customer Interaction Management-platform, zoals real-time gebruikersstatus (beschikbaar, bezig, afwezig, etc.) en het doorzetten van telefoontjes naar callcenter-agents. Hierdoor kunnen organisaties die werken met contactcenter-agents en agents op verschillende locaties hun service verbeteren, doordat ze vragen beter kunnen doorverwijzen aan de hand van de beschikbaarheid van elke agent.




