IP-telefoons van Cisco kunnen op afstand worden benaderd, waarna aanvallers hun eigen malware kunnen installeren. Daardoor kan de telefoon bijvoorbeeld worden afgeluisterd, zo maakten onderzoekers bekend tijdens de CCC-beveiligingsconferentie in Hamburg. Het besturingssysteem van IP-telefoons van Cisco in de 7900-serie bevat meerdere beveiligingsproblemen die het mogelijk maken om de telefoons te hacken. Dat zeiden studenten van Columbia University in New York tijdens de CCC-conferentie.
vrijdag 28 december 2012
maandag 17 december 2012
Lek tovert VoiP-telefoons om in afluisterapparatuur
VoiP-telefoons van Cisco zijn op afstand te hacken en om te toveren tot afluisterapparatuur die al het omgevingsgeluid oppikt. Een beveiligingsonderzoeker heeft aangetoond hoe Cisco's VoIP-telefoons eenvoudig zijn om te toveren tot afluisterapparaten. Hiervoor koppelt hij een klein printplaatje aan de Ethernetpoort van het toestel - iets waar bijvoorbeeld een bedrijfsspion maar enkele seconden voor nodig heeft.
woensdag 5 december 2012
Facebook Messenger wordt breder ingezet
Facebook heeft de eis dat gebruikers een account bij het sociale netwerk nodig hebben voor zijn Messenger-dienst laten vallen bij de Android-versie. Hiermee gaat de chatdienst de concurrentie aan met alternatieven zoals WhatsApp, Google Talk en sms. Sinds dinsdag hoeven gebruikers van een Android-toestel die een account willen aanmaken voor Facebook Messenger alleen nog maar hun naam en telefoonnummer bij de app op te geven. Een Facebook-account is niet meer nodig. In eerste instantie kunnen alleen gebruikers in India, Australië, Indonesië, Venezuela, en Zuid-Korea zich op deze manier aanmelden, maar Facebook belooft de functionaliteit snel naar andere landen uit te rollen.
maandag 3 december 2012
De nieuwe FRITZ!Fon M2
De nieuwe FRITZ!Fon M2 van AVM is nu verkrijgbaar in Nederland. Deze draadloze telefoon is geoptimaliseerd voor alle modellen van de FRITZ!Box met een DECT-basisstation, maar werkt ook in combinatie met stations van andere leveranciers. De FRITZ!Fon M2 biedt ondersteuning voor vijf talen: Engels, Frans, Italiaans, Spaans en Duits. De in wit met zilver uitgevoerde M2 combineert internetdiensten zoals e-mail, internetradio, newsfeeds (RSS) en podcasts met een breed scala aan telefoniemogelijkheden, zoals een handsfree-functie, sneltoetsen en een babyfoonfunctie. De antwoordmachines en het PC-telefoonboek zijn zeer gebruiksvriendelijk.
In de energiezuinige DECT Eco-modus wordt het DECT-veld volledig uitgeschakeld wanneer het basisstation en de handset zich in de stand-by modus bevinden. Dankzij het energiebeheer biedt het toestel een werkduur van 240 uur (10 dagen) in de stand-bymodus. De M2 biedt daarnaast kant-en-klare beveiliging door alleen versleutelde verbindingen toe te laten. AVM stelt gratis updates met nieuwe functionaliteiten beschikbaar die de gebruiker met een simpele druk op een knop kan downloaden en installeren. De FRITZ!Fon M2 is per direct in de winkel verkrijgbaar.
In de DECT Eco-modus wordt het DECT-veld volledig uitgeschakeld als de M2 zich in de stand-bymodus bevindt. De verbinding met de draadloze DECT-telefoon blijft daarbij echter in stand. Wanneer een gesprek binnenkomt, ontvangt de M2 automatisch een signaal van het basisstation, zodat het gesprek direct kan worden aangenomen. De DECT Eco-modus kan ook worden gebruikt in combinatie met de ‘niet storen’ functie. Alle modellen van de FRITZ!Fon van AVM zijn voorzien van de DECT Eco-modus.
Dankzij een werkduur van meer dan 240 uur (10 dagen) in de stand-bymodus blijft de batterij in de FRITZ!Fon M2 dagenlang werken zonder de noodzaak om het toestel op het oplaadstation te plaatsen. Met een gesprekstijd tot 15 uur biedt het toestel optimale vrijheid voor zelfs de langste gesprekken.
De M2 registreert zichzelf snel en automatisch bij het DECT-basistation. Het enige dat de gebruiker hiervoor hoeft te doen, is de telefoon inschakelen en op de zoekknop van de FRITZ!Box te drukken. Het ergonomische ontwerp van het toestel wordt gecompleteerd door een hoogwaardig zwart/wit-display en een verlicht toetsenblok. Het menu van het nieuwe model van d
In de energiezuinige DECT Eco-modus wordt het DECT-veld volledig uitgeschakeld wanneer het basisstation en de handset zich in de stand-by modus bevinden. Dankzij het energiebeheer biedt het toestel een werkduur van 240 uur (10 dagen) in de stand-bymodus. De M2 biedt daarnaast kant-en-klare beveiliging door alleen versleutelde verbindingen toe te laten. AVM stelt gratis updates met nieuwe functionaliteiten beschikbaar die de gebruiker met een simpele druk op een knop kan downloaden en installeren. De FRITZ!Fon M2 is per direct in de winkel verkrijgbaar.
In de DECT Eco-modus wordt het DECT-veld volledig uitgeschakeld als de M2 zich in de stand-bymodus bevindt. De verbinding met de draadloze DECT-telefoon blijft daarbij echter in stand. Wanneer een gesprek binnenkomt, ontvangt de M2 automatisch een signaal van het basisstation, zodat het gesprek direct kan worden aangenomen. De DECT Eco-modus kan ook worden gebruikt in combinatie met de ‘niet storen’ functie. Alle modellen van de FRITZ!Fon van AVM zijn voorzien van de DECT Eco-modus.
Dankzij een werkduur van meer dan 240 uur (10 dagen) in de stand-bymodus blijft de batterij in de FRITZ!Fon M2 dagenlang werken zonder de noodzaak om het toestel op het oplaadstation te plaatsen. Met een gesprekstijd tot 15 uur biedt het toestel optimale vrijheid voor zelfs de langste gesprekken.
De M2 registreert zichzelf snel en automatisch bij het DECT-basistation. Het enige dat de gebruiker hiervoor hoeft te doen, is de telefoon inschakelen en op de zoekknop van de FRITZ!Box te drukken. Het ergonomische ontwerp van het toestel wordt gecompleteerd door een hoogwaardig zwart/wit-display en een verlicht toetsenblok. Het menu van het nieuwe model van d
donderdag 29 november 2012
'WhatsApp voor Android wordt binnenkort betaalde dienst’
maandag 19 november 2012
Gratis bellen via Blackberry Messenger nu ook in Nederland
Blackberry-producent RIM heeft in de nieuwe testversie van chatprogramma Blackberry Messenger (BBM) een gratis belfunctie toegevoegd. Als je op een Wifi-netwerk zit zijn contactpersonen te bellen. Vrijdag heeft een Nederlandse woordvoerder van RIM bevestigd dat dit nieuwe 'BBM Voice' nu ook in ons land beschikbaar is.
woensdag 14 november 2012
Gratis Wifi bellen voor BlackBerry gebruikers
Research in Motion (RIM) wil gratis Wifi-gesprekken aanbieden voor gebruikers van de BlackBerry smartphone. De nieuwe versie van BlackBerry Messenger (BBM) maakt dit binnenkort mogelijk. De betaversie van BBM 7 wordt nu getest. RIM werkt momenteel hard aan een nieuw besturingssysteem voor zijn BlackBerry smartphones. In januari aanstaande komt RIM met meer informatie over BlackBerry 10 OS, meldt The Verge. Daarnaast werkt RIM ook aan interessante dingen voor gebruikers van de oudere BlackBerry OS besturingssystemen, waaronder BlackBerry Messenger (BBM).
vrijdag 9 november 2012
Ziekmelden via Whatsapp rechtsgeldig
Een werknemer mag zich juridisch gezien ziek melden via WhatsApp. Dat heeft de Groningse voorzieningsrechter beslist in een kort geding. De zaak werd eerder dit jaar aangespannen door een vrouw die haar ontslag met succes aanvocht. Het twistpunt was of zij zich wel of niet rechtsgeldig had ziek gemeld via de mobiele chatapplicatie WhatsApp. Volgens de rechter is dat het geval.
donderdag 8 november 2012
Unified Communications is strategisch
Een overweldigend aantal managers dat verantwoordelijk was voor de uitrol van UC binnen de 302 ondervraagde bedrijven, gelooft dat Unified Communications het vermogen heeft om de bedrijfscultuur en de manier waarop werknemers werken te veranderen. Zeven van de tien respondenten is het namelijk eens met de stelling dat Unified Communications meer is dan een nieuw middel: ‘het is een strategisch besluit dat de manier waarop we werken verandert en de bedrijfscultuur beïnvloedt’.
De IT-manager en de CEO hebben vaak het laatste woord als het gaat om het wel of niet implementeren van Unified Communications. Hoewel dit besluit het meest wordt genomen door de IT-manager (44 procent), is meer dan een derde van de besluitnemers CEO. Dit resultaat geeft weer dat het besluit om UC te implementeren verschoven is naar een strategisch niveau en onderstreept dat UC minder als een middel wordt gezien en meer als strategisch initiatief met de mogelijkheid om de bedrijfscultuur te veranderen en processen bedrijfsbreed te verbeteren.
Ook de doelstellingen van de bedrijven uit het onderzoek waren strategisch georiënteerd, minder gericht op kosten en meer op de langetermijnstrategie: het veranderen van de manier waarop bedrijven dagelijks werken. Drie doelstellingen sprongen eruit: verhoogde productiviteit (53 procent); gestroomlijnde bedrijfsprocessen (42 procent) en het verzekeren van een snelle teruggave van de UC investering (26 procent).
Het feit dat al twee derde van de bedrijven de bureautelefoons heeft verwijderd of dat van plan is in de nabije toekomst, ondersteunt het uitgangspunt dat het implementeren van UC een strategische beslissing is. UC is een blijvertje en onderdeel van de langetermijnplanning van een bedrijf.
De grote meerderheid van alle respondenten, ongeacht de grootte van het bedrijf, geeft aan dat telefonie de belangrijkste reden is dat Unified Communications is geïmplementeerd (60 procent). Door het implementeren van telefonie, verwachten de respondenten kostenbesparingen (63 procent), verhoogde productiviteit (49 procent) en verbeterde samenwerking (41 procent). Dit correleert sterk met het feit dat 57 procent van de bedrijven heeft overwogen UC toe te passen om de effecten van de economische crisis te compenseren. Volgens het onderzoek is IP-telefonie de belangrijkste reden voor bedrijven van minder dan 250 werknemers om UC te implementeren (45 procent), bij grote bedrijven met meer dan 5.000 werknemers is dit bij maar 32 procent de reden. Uit het onderzoek blijkt tevens dat hoe groter het bedrijf, hoe meer de focus ligt op het implementeren van oplossingen voor aanwezigheid, websamenwerking en video conferencing.
Respondenten die al UC geïmplementeerd hebben, zijn hier tevreden over. Zo geven ze aan dat IP-telefonie de manier waarop het personeel werkt heeft veranderd. Er wordt nu beter gecommuniceerd (56 procent), beter samengewerkt (41 procent) en men is productiever (36 procent).
De IT-manager en de CEO hebben vaak het laatste woord als het gaat om het wel of niet implementeren van Unified Communications. Hoewel dit besluit het meest wordt genomen door de IT-manager (44 procent), is meer dan een derde van de besluitnemers CEO. Dit resultaat geeft weer dat het besluit om UC te implementeren verschoven is naar een strategisch niveau en onderstreept dat UC minder als een middel wordt gezien en meer als strategisch initiatief met de mogelijkheid om de bedrijfscultuur te veranderen en processen bedrijfsbreed te verbeteren.
Ook de doelstellingen van de bedrijven uit het onderzoek waren strategisch georiënteerd, minder gericht op kosten en meer op de langetermijnstrategie: het veranderen van de manier waarop bedrijven dagelijks werken. Drie doelstellingen sprongen eruit: verhoogde productiviteit (53 procent); gestroomlijnde bedrijfsprocessen (42 procent) en het verzekeren van een snelle teruggave van de UC investering (26 procent).
Het feit dat al twee derde van de bedrijven de bureautelefoons heeft verwijderd of dat van plan is in de nabije toekomst, ondersteunt het uitgangspunt dat het implementeren van UC een strategische beslissing is. UC is een blijvertje en onderdeel van de langetermijnplanning van een bedrijf.
De grote meerderheid van alle respondenten, ongeacht de grootte van het bedrijf, geeft aan dat telefonie de belangrijkste reden is dat Unified Communications is geïmplementeerd (60 procent). Door het implementeren van telefonie, verwachten de respondenten kostenbesparingen (63 procent), verhoogde productiviteit (49 procent) en verbeterde samenwerking (41 procent). Dit correleert sterk met het feit dat 57 procent van de bedrijven heeft overwogen UC toe te passen om de effecten van de economische crisis te compenseren. Volgens het onderzoek is IP-telefonie de belangrijkste reden voor bedrijven van minder dan 250 werknemers om UC te implementeren (45 procent), bij grote bedrijven met meer dan 5.000 werknemers is dit bij maar 32 procent de reden. Uit het onderzoek blijkt tevens dat hoe groter het bedrijf, hoe meer de focus ligt op het implementeren van oplossingen voor aanwezigheid, websamenwerking en video conferencing.
Respondenten die al UC geïmplementeerd hebben, zijn hier tevreden over. Zo geven ze aan dat IP-telefonie de manier waarop het personeel werkt heeft veranderd. Er wordt nu beter gecommuniceerd (56 procent), beter samengewerkt (41 procent) en men is productiever (36 procent).
maandag 29 oktober 2012
Lync-en nu ook met een Windows 8 app
Voor Lync was tot op heden geen aparte Windows 8 app beschikbaar, tot vorige week moest hiervoor een aparte Lync desktop app geinstalleerd worden. Alle Instant Messages, telefoontjes, videovergaderingen en presentaties die een Lync gebruiker wilde doen verliep via de desktop. Als er chats of telefoontjes binnenkwamen dienden gebruikers dus eerst terug te gaan naar de desktop. Afgelopen vrijdag is dat verandert. De Lync-app is toen gepubliceerd in de Windows Store en nu hebben Windows 8 en Windows RT gebruikers ook de mogelijkheid gekregen Lync te gebruiken
OneXS lanceert ControlDesk
OneXS, aanbieder van telecommunicatie- data- en internetdiensten, introduceert OneXS ControlDesk: een gratis iPad applicatie om virtuele telefooncentrales te beheren. Hiermee biedt OneXS een vernieuwende, laagdrempelige oplossing voor veelvoorkomende beheeruitdagingen. Organisaties kunnen met de app eenvoudig instellingen veranderen en gebruikers managen.
Het beheren van telefooncentrales is nu vaak een complexe zaak. Vooral voor kleinere organisaties zonder eigen systeembeheerder is het vaak een tijdrovende en kostbare activiteit. Het beheer is niet in eigen handen waardoor men met één of meerdere partijen moet schakelen om wijzigingen door te voeren. Dikwijls rekenen zij hier kosten voor en/ of houden zij er omslachtige procedures op na. Voor OneXS klanten die bellen met de OneXS virtuele telefooncentrale Business Pro zijn deze problemen verleden tijd.
Met OneXS ControlDesk kunnen alle instellingen van de virtuele telefooncentrale eenvoudig worden beheerd op de iPad op iedere willekeurige locatie, zonder tussenkomst van derde partijen.
OneXS ControlDesk is vanaf vandaag gratis beschikbaar in de AppStore en is geschikt voor alle OneXS klanten die bellen met OneXS Business Pro.
Het beheren van telefooncentrales is nu vaak een complexe zaak. Vooral voor kleinere organisaties zonder eigen systeembeheerder is het vaak een tijdrovende en kostbare activiteit. Het beheer is niet in eigen handen waardoor men met één of meerdere partijen moet schakelen om wijzigingen door te voeren. Dikwijls rekenen zij hier kosten voor en/ of houden zij er omslachtige procedures op na. Voor OneXS klanten die bellen met de OneXS virtuele telefooncentrale Business Pro zijn deze problemen verleden tijd.
Met OneXS ControlDesk kunnen alle instellingen van de virtuele telefooncentrale eenvoudig worden beheerd op de iPad op iedere willekeurige locatie, zonder tussenkomst van derde partijen.
OneXS ControlDesk is vanaf vandaag gratis beschikbaar in de AppStore en is geschikt voor alle OneXS klanten die bellen met OneXS Business Pro.
maandag 22 oktober 2012
maandag 15 oktober 2012
WhatsApp komt met spamfilter
WhatsApp komt in de komende maanden met een spamfilter om ongewenste berichten tegen te houden voordat mensen die ontvangen. Gebruikers klagen steeds vaker over spam die ze via de in Nederland populaire chatdienst ontvangen. De spamberichten lijken in de afgelopen weken in aantal toegenomen te zijn; veel gebruikers hebben zich gemeld in een topic op GoT met klachten over de spam,.
donderdag 11 oktober 2012
StartReady-medewerker behaalt exclusieve Lync Master titel
Paul-Christiaan Diks, lid van het MT van StartReady en verantwoordelijk voor Research & Developement, heeft deze week zijn Lync Master cerfificaat behaald. Het aantal Lync Masters in Nederland zijn op één hand te tellen. Wereldwijd zijn er circa 60 Lync Masters.
Het Microsoft Certified Master Program is een exclusief trainings- en certificeringsprogramma op hoog niveau voor de ervaren IT-professional. Het programma omvat drie weken intensieve training, een geschreven examen en een praktijkexamen. Dit alles vindt plaats in de Verenigde Staten.
Het Microsoft Certified Master program van Lync Server 2010 wordt gezien als het belangrijkste trainings- en certificeringprogramma voor Lync Server 2010. Lync Masters hebben diepgaande kennis van het Lync Server 2010 platform. Zij weten als geen ander hoe technische veranderingen de uiteindelijke oplossingen beïnvloeden bij het bouwen en ontwerpen van klantspecifieke oplossingen. Ze kunnen hulp bieden bij configuratie- en performance-problemen en een Microsoft Lync Server 2010 infrastructuur beheren.
Het Microsoft Certified Master Program is een exclusief trainings- en certificeringsprogramma op hoog niveau voor de ervaren IT-professional. Het programma omvat drie weken intensieve training, een geschreven examen en een praktijkexamen. Dit alles vindt plaats in de Verenigde Staten.
Het Microsoft Certified Master program van Lync Server 2010 wordt gezien als het belangrijkste trainings- en certificeringprogramma voor Lync Server 2010. Lync Masters hebben diepgaande kennis van het Lync Server 2010 platform. Zij weten als geen ander hoe technische veranderingen de uiteindelijke oplossingen beïnvloeden bij het bouwen en ontwerpen van klantspecifieke oplossingen. Ze kunnen hulp bieden bij configuratie- en performance-problemen en een Microsoft Lync Server 2010 infrastructuur beheren.
dinsdag 9 oktober 2012
Computerworm gijzelt je pc via Skype
Een computerworm die zich verspreidt via Skype is in staat om de controle over je computer over te nemen en de inhoud gegijzeld te houden. De worm werd afgelopen vrijdag voor het eerst aan het licht gebracht door GFI Labs. Gebruikers krijgen via de chatfunctie op Skype het bericht “lol is this your new profile pic?” toegestuurd, gevolgd door een link.
maandag 8 oktober 2012
Voiceworks en SDC sluiten distributieovereenkomst
SDC is vanaf heden benoemd tot distributeur van Voiceworks, de aanbieder van mobiele-, telefonie- en dataoplossingen in de zakelijke markt op basis van een eigen ontwikkeld platform. De samenwerking stelt SDC, distributeur van technisch hoogwaardige bedrijfscommunicatie-oplossingen voor het midden- en kleinbedrijf, in staat om een unieke totaaloplossing van diensten en producten te bieden aan haar aangesloten partners.
SDC biedt, met het Voiceworks dienstenportfolio en de combinatie van al haar oplossingen, nu een compleet portfolio in zakelijke data- en communicatiediensten aan haar partners. Partners krijgen de mogelijkheid om SDC Dealer te worden bij Voiceworks, waarbij SDC de trainingen, offertes en support op de geleverde Voiceworks diensten verleent. Om de kwaliteit te waarborgen zal SDC voor het supporttraject Voiceworks’ ticketmodule gaan gebruiken. Daarnaast is SDC aangesteld om zelfstandig offertes uit naam van Voiceworks op te stellen en in te leggen. De partners van SDC kunnen op hun beurt hun eindgebruikers innovatieve en toekomstvaste VoIP-diensten leveren.
SDC biedt, met het Voiceworks dienstenportfolio en de combinatie van al haar oplossingen, nu een compleet portfolio in zakelijke data- en communicatiediensten aan haar partners. Partners krijgen de mogelijkheid om SDC Dealer te worden bij Voiceworks, waarbij SDC de trainingen, offertes en support op de geleverde Voiceworks diensten verleent. Om de kwaliteit te waarborgen zal SDC voor het supporttraject Voiceworks’ ticketmodule gaan gebruiken. Daarnaast is SDC aangesteld om zelfstandig offertes uit naam van Voiceworks op te stellen en in te leggen. De partners van SDC kunnen op hun beurt hun eindgebruikers innovatieve en toekomstvaste VoIP-diensten leveren.
maandag 1 oktober 2012
Telecats levert telefonieoplossing aan Ede
De gemeente Ede heeft het Telios Enterprise Communication Systeem (ECS) van Telecats in gebruik genomen. Deze keuze is gemaakt omdat Telios ECS inspeelt op de trends in telefonieland, het gebaseerd is op Open standaarden, volledig redundant en schaalbaar. 'Mede door onze uitgangspunten was het bij ons niet de vraag of VoIP moet worden ingezet, maar meer op welke wijze we het gaan inzetten”, aldus Bart Lindeboom, eindverantwoordelijke voor telefonie en ICT bij de gemeente Ede. Telios ECS heeft ruime mogelijkheden voor het routeren van gesprekken en het beheren van gebruikers en toestellen. Telios heeft standaard ondersteuning voor flexibele- en thuis werkplekken en er zijn diverse mogelijkheden voor mobiele toestellen.
dinsdag 25 september 2012
Haken en ogen aan videoconferenties in rechtszaal
Videoconferencing in (straf)zaken biedt veel mogelijkheden, maar er zijn ook nadelen en nog steeds vraagtekens. Dit zeiden Math van Dooren, vicepresident van de Rechtbank Roermond, en Miet Vanderhallen, docent rechtspsychologie aan de Universiteit Antwerpen en docent criminologie aan de Universiteit Maastricht, vrijdag tijdens het elfde congres van Forum ad Mosam in Herten (Roermond). “Videoconferenties hebben in het digitale tijdperk de toekomst. Je moet alleen weten wanneer en hoe je ze gebruikt. We zouden er in de rechtbank meer gebruik van moeten maken, maar nadeel is zeker dat je de sfeer niet proeft. Wil ik een videoconferentie gebruiken in een echtscheidingszaak? Rechtspraak is heel vaak emotie. Ter zitting zie ik als rechter hoe mensen reageren en lees ik de lichaamstaal. Hoe en of ik dat verdisconteer weet ik nog niet, maar dat gevoel mis ik bij een videoconferentie”, aldus Van Dooren.
Centraal thema van het congres van Forum ad Mosam was videoconferencing voor het horen van verdachten, slachtoffers, getuigen en deskundigen. De Stichting Forum ad Mosam heeft tot doel de bevordering van het juridische grensverkeer van de rechterlijke macht in de Euregio Rijn-Maas Zuid en omvat de gerechtelijke arrondissementen Hasselt, Tongeren, Luik, Verviers en Eupen in België, Aken en Mönchen Gladbach in Duitsland en Roermond en Maastricht in Nederland. Het congres werd mede gefinancierd door de Raad voor de rechtspraak, in het kader van de doelstelling het bewustzijn van rechters en juridisch medewerkers van het Europese recht te vergroten, en het College van procureurs-generaal.
Centraal thema van het congres van Forum ad Mosam was videoconferencing voor het horen van verdachten, slachtoffers, getuigen en deskundigen. De Stichting Forum ad Mosam heeft tot doel de bevordering van het juridische grensverkeer van de rechterlijke macht in de Euregio Rijn-Maas Zuid en omvat de gerechtelijke arrondissementen Hasselt, Tongeren, Luik, Verviers en Eupen in België, Aken en Mönchen Gladbach in Duitsland en Roermond en Maastricht in Nederland. Het congres werd mede gefinancierd door de Raad voor de rechtspraak, in het kader van de doelstelling het bewustzijn van rechters en juridisch medewerkers van het Europese recht te vergroten, en het College van procureurs-generaal.
maandag 24 september 2012
Webapplicatie voor WhatsApp
Een Duitse ontwikkelaar is er in geslaagd om een webapplicatie voor WhatsApp te schrijven, door het gebrekkige authenticatiemechanisme van WhatsApp te omzeilen. Daardoor kunnen gebruikers vanaf de desktop berichten versturen. Er is nog geen officiële manier om WhatsApp te gebruiken vanaf een desktop, hoewel het bijvoorbeeld mogelijk is om via BlueStacks de Android-app voor WhatsApp te simuleren en daardoor toch berichten te verzenden en te ontvangen.
Nooit meer onbereikbaar
Het is een zorg voor ondernemers: welke telefooncentrale moeten ze aanschaffen? Zetten we een flinke kast neer op de groei of leasen we er een zodat we over een paar jaar mogen uitbreiden? Sinds de opmars van Voice over IP (VoIP)-telefonie, ofwel internetbellen, is er nauwelijks nog ijzerwaar nodig om met een aantal lijnen aan de slag te kunnen. De bedrijfscentrale draait namelijk softwarematig, op een eigen server, of in het datacenter van de leverancier. In de krachttermen die de branche zelf gebruikt heet dit hosted Voip.
donderdag 13 september 2012
Unified IP 7 Platform uitgebreid
Aspect, leverancier van oplossingen voor klantcontact, enterprise workforce optimization en het Microsoft platform, lanceert Unified IP 7.1 (codenaam Tiger Shark). Dit is een uitbreiding van de Unified IP 7 productfamilie, de motor van Aspect’s multi-channel oplossingen voor klantcontact. Aspect’s Unified IP 7 familie omvat functionaliteiten die beantwoorden aan datgene wat veel bedrijven noemen als de grootste business-uitdaging: het effectief managen en leveren van een gedifferentieerde klantbeleving met het oog op de klantbehoefte aan uitbreiding van de keuze aan communicatiekanalen, bijvoorbeeld met social media.
De Aspect Social Media Channel Integration functionaliteit van het Unified IP 7 platform stelt bedrijven in staat om sociale dialogen het contactcenter binnen te brengen en om workflow rules, callcenter prestatieanalyse en workforce optimization functionaliteit toe te passen op social media communicatie.
De Aspect Social Media Channel Integration functionaliteit van het Unified IP 7 platform stelt bedrijven in staat om sociale dialogen het contactcenter binnen te brengen en om workflow rules, callcenter prestatieanalyse en workforce optimization functionaliteit toe te passen op social media communicatie.
dinsdag 11 september 2012
Shop4telecom samen met Nextivia
Shop4telecom en Nextivia gaan per direct samenwerken voor het leveren van een end-to-end Unified Communications oplossing. Door de samenwerking is het mogelijk een complete oplossing voor de communicatie en kantoor omgeving te leveren, waarbij zowel de software als hardware aan de klanten geleverd en geïmplementeerd wordt. Nextivia is gespecialiseerd in Unified Communications (Microsoft Lync, Exchange en Office 365) en ziet in Shop4telecom de aangewezen partner voor het leveren van telecom hardware. Shop4telecom heeft een uitgebreid assortiment van UC headsets en toestellen van o.a. de merken Plantronics, Jabra, Aastra en Polycom.
Over Shop4telecom
Over Shop4telecom
Analist: providers moeten prijzen verlagen
Als telecomproviders de opkomst van communicatiediensten als WhatsApp en Skype op telefoons willen keren, moeten ze de prijzen verlagen en zelf een goed alternatief bieden. Dat zegt analistenbureau Strategy Analytics in een rapport. Als providers de prijzen niet verlagen en geen eigen alternatieven voor WhatsApp in de markt zetten, gaan ze in de nabije toekomst omzet en winst verliezen, zo zegt Strategy Analytics. Het verlagen van de prijzen moet ertoe leiden dat klanten minder gebruik gaan maken van WhatsApp, Fring en Skype.
maandag 10 september 2012
StartReady gaat met Dell-servers internationaal
Het Nederlandse bedrijf StartReady gaat de oem (original equipment manufacturer)-oplossingen van Dell verkopen om unified communications (uc)-producten sneller te kunnen leveren. Het portfolio van StartReady bestaat uit een aantal kant-en-klare-oplossingen op basis van Microsoft Lync-technologie. Hiermee kunnen klanten op een snelle en gemakkelijke manier overschakelen naar voice over ip (VoIP).
zondag 9 september 2012
WhatsApp kampt met storingen door 'dns-fout'
Gebruikers van WhatsApp Messenger kampen sinds zaterdag met storingen op het messagingplatform. WhatsApp bevestigt dat er problemen zijn ontstaan, vermoedelijk door een dns-fout. Een herstart van de telefoon zou kunnen helpen. De problemen met WhatsApp Messenger ontstonden zaterdagochtend. Gebruikers konden geen verbinding meer maken met de dienst en berichten kwamen niet aan.
maandag 3 september 2012
Hosted Voice blijft nog jaren hot in telefonieland
Hosted
voice (of ‘managed VoIP’ of ‘cloud telefonie’) staat voor een
telefonievoorziening waarbij telefonie als dienst vanuit een leverancier wordt
geleverd. In de regel bestaat zo’n oplossing uit een (VoIP) telefonieserver die
in een datacenter is geplaatst, een dataverbinding tussen datacenter en de
kantorganisatie, en telefoontoestellen of softphones (a la Skype) op
klantlocatie. Er wordt betaald per toestel per maand met eventuele aanvullende
kosten voor extra functies. Leveranciers
zien hosted voice als belangrijke ontwikkeling, zoniet de belangrijkste
ontwikkelingen voor de zakelijke markt.
vrijdag 31 augustus 2012
Headset zet zich in slaapstand
Plantronics introduceert de M25 en M55 headset met een batterij die tot vijf maanden meegaat zonder tussentijds op te laden. De M25 en M55 headsets zijn voorzien van Plantronics' nieuwe DeepSleep modus waarmee de headset maximaal vijf maanden opgeladen blijft en altijd klaar is voor gebruik, of het nu is om naar muziek of podcasts te luisteren of om gesprekken aan te nemen. De DeepSleep technologie wordt geactiveerd wanneer de headset langer dan 90 minuten van een telefoon verwijderd is. Wanneer headset en telefoon weer in elkaars nabijheid zijn, kan met een druk op de belknop de headset weer uit de slaapstand worden gehaald. Deze functie is ideaal voor gebruikers die hun headset vaak in de auto achterlaten. Het verzekert de gebruiker ervan dat de headset gebruikt kan worden wanneer hij dat wil.
Bij de M55 is ook een jaar gratis toegang tot de Plantronics Vocalyst spraak- en tekstdienst inbegrepen. Hiermee kunnen gesprekken worden aangenomen of geweigerd door eenvoudigweg ‘Answer’ of ‘Ignore’ hardop te zeggen.
Bij de M55 is ook een jaar gratis toegang tot de Plantronics Vocalyst spraak- en tekstdienst inbegrepen. Hiermee kunnen gesprekken worden aangenomen of geweigerd door eenvoudigweg ‘Answer’ of ‘Ignore’ hardop te zeggen.
dinsdag 28 augustus 2012
TelePresence in World Trade Center Amsterdam
TelePresence Exchange International heeft per begin augustus een publieke telepresence in WTC Amsterdam geopend, met verbindingsmogelijkheden naar 76 andere publieke telepresencelocaties in de wereld. Ook kan het systeem verbinding maken met meer dan 3.500 publieke video conferencing locaties in de wereld en naar iedere in-house video systeem van de klant zelf.
Het nieuwe systeem, een Cisco CTS3010 is het grootste telepresence systeem van Cisco en is in staat met 3 schermen, op ware grootte(op full HD 1080p en 30 frames per seconde)- te communiceren met andere telepresence- en videosystemen in de wereld. Immersive Telepresence technologie, de hoogst denkbare kwaliteit onder video conferencing, communiceert over eigen fiber (dus geen internet) waardoor geen tijdvertraging waarneembaar is en het een werkelijke real-time meeting evenaart. Het is alsof je aan dezelfde ronde boardroom tafel zit. Met name voor internationale organisaties met veel wereldwijde vestigingen biedt dit systeem een uitkomst om veel kosten en tijd te besparen, maar ook verschillende internationale masterclasses bij te wonen.
TPEX – TelePresence Exchange International is ’s wereld grootste onafhankelijke provider van publieke telepresence locaties. TPEX heeft connecties naar netwerken van TATA, BT, Verizon, Telefonica, T-systems en Orange en is ook in staat om verbindingen te leggen naar ieder ander telepresence netwerk in de wereld. Met inmiddels 76 TelePresence locaties in het portfolio is TPEX de grootste aanbieder van publieke locaties in de wereld en breidt de footprint van TPEX snel uit.
Het nieuwe systeem, een Cisco CTS3010 is het grootste telepresence systeem van Cisco en is in staat met 3 schermen, op ware grootte(op full HD 1080p en 30 frames per seconde)- te communiceren met andere telepresence- en videosystemen in de wereld. Immersive Telepresence technologie, de hoogst denkbare kwaliteit onder video conferencing, communiceert over eigen fiber (dus geen internet) waardoor geen tijdvertraging waarneembaar is en het een werkelijke real-time meeting evenaart. Het is alsof je aan dezelfde ronde boardroom tafel zit. Met name voor internationale organisaties met veel wereldwijde vestigingen biedt dit systeem een uitkomst om veel kosten en tijd te besparen, maar ook verschillende internationale masterclasses bij te wonen.
TPEX – TelePresence Exchange International is ’s wereld grootste onafhankelijke provider van publieke telepresence locaties. TPEX heeft connecties naar netwerken van TATA, BT, Verizon, Telefonica, T-systems en Orange en is ook in staat om verbindingen te leggen naar ieder ander telepresence netwerk in de wereld. Met inmiddels 76 TelePresence locaties in het portfolio is TPEX de grootste aanbieder van publieke locaties in de wereld en breidt de footprint van TPEX snel uit.
maandag 27 augustus 2012
WhatsApp versleutelt berichten gebruikers
De populaire applicatie WhatsApp verstuurt berichten van gebruikers niet meer in platte tekst. Het Duitse Heise ontdekte in de FAQ van de software dat vanaf de nieuwste versie alle berichten versleuteld zijn. Sinds wanneer WhatsApp de berichten versleutelt en welke algoritme het gebruikt is onbekend. De update in de FAQ dateert van 15 augustus.
zondag 26 augustus 2012
Skype updates voortaan via Windows Update
Microsoft is begonnen met het updaten van Skype via Windows Update naar versie 5.10. Gebruikers van Microsoft hebben de update als 'important' in hun lijst ontvangen. Skype is in mei van dit jaar overgenomen door het Amerikaanse softwarebedrijf.
zaterdag 25 augustus 2012
Tien miljard WhatsApp-berichtjes per dag
Chatdienst WhatsApp behandelt op een normale dag gemiddeld tien miljard berichten. Dat hebben de ontwikkelaars tegenover gadgetsite BGR.com bevestigd. De tien miljard kan worden opgedeeld tussen zes miljard verstuurde en vier
miljard ontvangen berichten. Dit verschil wordt veroorzaakt door de populariteit
van het chatten met meerdere mensen tegelijkertijd.
donderdag 23 augustus 2012
Wegwerpnummers voor vuige zaken
Je kent dat wel: je wilt een bedrijf of persoon bellen maar niet als jezelf herkenbaar zijn. Voor achtergrondinformatie over waar je telefoon blijft, om een scharrel te bellen zonder dat het gezien wordt of gewoon omdat je je nummer niet aan jan en alleman prijs wil geven. Dan zet je nummerblokkering aan. De service Burner biedt uitkomst. Burner geeft je telefoon een tijdelijk telefoonnummer. Met
woensdag 22 augustus 2012
Videobellen met zijn vieren
De videobeldienst Oovo bood al langer groepsgesprekken tot twaalf mensen tegelijk op de desktop, maar komt nu ook mobiel beschikbaar. Deze week heeft Oovoo zowel een iPhone-app als een Android-app uitgebracht. Daarmee kan je vier mensen tegelijk zien.
vrijdag 17 augustus 2012
'Next-gen Xbox ondersteunt Skype'
Via een vacature van Microsoft is te lezen dat de volgende generatie Xbox Skype-technologie gaat ondersteunen. De vacature vraagt om kandidaten die Microsoft mee gaan helpen Skype in meerdere apparaten voor in de huiskamer te integreren, waaronder Xbox 360 en de volgende geneartie van de Xbox.
woensdag 15 augustus 2012
Exact introduceert app voor Windows Phone
Exact Synergy voor Windows Phone is de jongste telg binnen het appaanbod van Exact. Met de nieuwe app zijn diverse CRM-, HRM- en workflow-functies van Exact Synergy Enterprise direct te benaderen vanaf een Windows-telefoon. Exact Synergy voor Windows Phone is kosteloos beschikbaar in de Windows Phone Marketplace. De app volgt de eenvoudige en overzichtelijke navigatie van het Windows Phone-platform. Naast gebruikers van Exact Synergy voor iPad, iPhone of Android, kunnen nu ook klanten met een Windows-telefoon bijvoorbeeld hun workflow beheren, klantgegevens opzoeken en de route daarnaartoe plannen. Ook kunnen ze met de telefooncamera een foto maken van een bonnetje en die gemakkelijk als declaratie indienen. Andere veel gebruikte functies van de Exact Synergy-apps zijn het aanvragen van verlof en het eenvoudig indienen van de urenregistratie. Voor de reeds bestaande Exact Synergy-apps zijn nieuwe gebruikersinterfaces ontwikkeld om er nog eenvoudiger mee te kunnen werken.
dinsdag 14 augustus 2012
Whatsapp opnieuw beschikbaar voor Windows Phone
De populaire chatapplicatie Whatsapp is weer beschikbaar gemaakt in de Marketplace voor Windows Phone. De software was ongeveer een week uit de downloadwinkel verdwenen, zonder dat de maker daar een reden voor wilde geven. Whatsapp staat nu met versie 2.8 in de Marketplace, terwijl de versie die iets meer dan een week geleden uit de applicatiewinkel werd gehaald versie 2.5 droeg.
maandag 13 augustus 2012
De stille opmars van livechat
Enkele jaren terug was livechat ‘trending topic’ in de klantcontactwereld. Groot was de interesse in deze nieuwe manier om online met potentiële klanten te communiceren. Nadien werd het ogenschijnlijk stil. Momenteel lijkt ‘de business’ zich primair te focussen op klantinteractie via social media. Heeft chat de belofte niet ingelost? Is het een interactiekanaal dat u kunt passeren in de contactstrategie? Het antwoord is twee keer ‘nee’. Chat is bezig met een relatief geruisloze, maar desalniettemin onstuitbare opmars.
Tijdelijke telefoonnummers op iPhone
Via een applicatie genaamd Burner is het mogelijk voor iPhone-gebruikers om tijdelijk een telefoonnummer aan te maken. Voor een bepaald bedrag kunnen gebruikers een nummer een tijdlang gebruiken, waarna het weer wordt afgesloten. Burner is te downloaden vanuit de App Store, voor bijna 2 dollar. Naast de mogelijkheid om de app te installeren krijgt de gebruiker daarvoor een tijdelijk telefoonnummer en 20 belminuten of sms'jes. Daarna is het mogelijk om desgewenst nieuwe nummers te kopen.
donderdag 9 augustus 2012
Ziggo richt vizier na kabel op ’wifi-bellen’
Bellen zal nooit meer hetzelfde zijn. Kabelaar Ziggo doet een proef waarbij de
apparatuur bij klanten thuis (de router) tevens een signaal uitzendt naar
buiten, waar andere Ziggoabonnees gebruik van kunnen maken. Voor die klanten
betekent het dat ze geen gebruik hoeven maken van een 3 of 4G-netwerk voor
mobiel internetten of bellen, inclusief duur data-abonnement. Voor Ziggo
betekent het dat het geen dure zendmasten hoeft te bouwen. Indien succesvol
wordt de dienst hét speerpunt in Ziggo’s aanval op de telecommarkt, met KPN
voorop.
woensdag 8 augustus 2012
App voor informatiedienst 1975
De telefonische informatiedienst 1975 online heeft een nieuwe app voor automobilisten gelanceerd. Met één druk op de app krijg je direct een persoonlijke zoekassistente aan de lijn. Dit geeft de gebruiker handsfree - dus veilig en snel - toegang tot het internet. De app is hiermee het alternatief voor een groot aantal andere apps.
Bij 1975 online krijg je direct - zonder keuzemenu's - een medewerker aan de lijn die alle gewenste informatie verstrekt met behulp van internet. Met de persoonlijke zoekassistente van 1975 online kun je dus handsfree surfen op internet. Bovendien kun je meerdere vragen per gesprek stellen. De medewerkers van 1975 online zijn getraind om snel en effectief te zoeken op internet en mee te denken met de klant.
1975 online is nu ruim een jaar in de lucht, en heeft inmiddels een grote groep vaste klanten. Gebleken is dat de meeste vragen gaan over telefoonnummers, openingstijden en extra verkeersinformatie. De gesprekken gaan ook vaak over de actualiteit. Iemand vraagt bijvoorbeeld naar een restaurant in Soest en wil ook een nieuwsupdate van de Olympische Spelen. Een dergelijk gesprek wordt doorgaans in 50 seconden afgehandeld.
De gratis app is beschikbaar voor Apple, Android, Windows Mobile en Blackberry.
Bij 1975 online krijg je direct - zonder keuzemenu's - een medewerker aan de lijn die alle gewenste informatie verstrekt met behulp van internet. Met de persoonlijke zoekassistente van 1975 online kun je dus handsfree surfen op internet. Bovendien kun je meerdere vragen per gesprek stellen. De medewerkers van 1975 online zijn getraind om snel en effectief te zoeken op internet en mee te denken met de klant.
1975 online is nu ruim een jaar in de lucht, en heeft inmiddels een grote groep vaste klanten. Gebleken is dat de meeste vragen gaan over telefoonnummers, openingstijden en extra verkeersinformatie. De gesprekken gaan ook vaak over de actualiteit. Iemand vraagt bijvoorbeeld naar een restaurant in Soest en wil ook een nieuwsupdate van de Olympische Spelen. Een dergelijk gesprek wordt doorgaans in 50 seconden afgehandeld.
De gratis app is beschikbaar voor Apple, Android, Windows Mobile en Blackberry.
maandag 6 augustus 2012
TorChat houdt gesprekken geheim
Wie bang is dat zijn communicatie wordt afgeluisterd, kan zijn toevlucht nemen tot wegwerptelefoons met prepaidkaarten of verhuizen naar een ver land. Praktischer is het gebruik van TorChat, dat al je chatgesprekken anonimiseert. De versleutelde pakketjes gaan vanaf jouw computer via verschillende Tor-router-pc’s naar de bestemming, waarbij elke router alleen het ip-adres van de vorige en volgende router weet. Zo is niet te achterhalen waar de communicatie vandaan komt.
Meeste telefoonoplichters gebruiken VoIP
Oplichters die mensen en bedrijven bellen gebruiken in de meeste gevallen VoIP, zo blijkt uit cijfers van een Amerikaans bedrijf dat telefoonfraude bestrijdt. In totaal registreerde Pindrop Security in de eerste zes maanden van dit jaar 1,3 miljoen incidenten met telefoonfraude. Een 29% stijging ten opzichte van de vorige periode. De geschatte schade door identiteitsdiefstal via de telefoon zou 10 miljard dollar per jaar bedragen.
donderdag 2 augustus 2012
Al meer dan vijftigduizend Swyx-gebruikers van Unified Communications in de cloud
Swyx, specialist in Unified Communications (UC), heeft al vijftigduizend gebruikers die Unified Communications-diensten afnemen in de cloud. Daarmee vertrouwt nu tien procent van alle Swyx-gebruikers op telefonie via de cloud. Swyx biedt klanten sinds 2007 een speciaal voor de cloud geoptimaliseerde variant van de UC-oplossing SwyxWare. Met SwyxWare Data Center Edition profiteren gebruikers van een bewezen UC-oplossing zonder beperkingen in functionaliteit, flexibiliteit of gebruiksvriendelijkheid.
SwyxWare Data Center Edition biedt dezelfde voordelen als de bekende in-house oplossing SwyxWare. Dit begint al met de lage investeringskosten en eenvoudige implementatie: naast een verlaging van beheerinspanningen hoeven gebruikers geen tijd meer te steken in het kiezen van de juiste serverhardware en besparen ze op installatiekosten. De Unified Communications-oplossing wordt direct afgenomen bij de serviceprovider en is door klanten op elk moment en met hoge flexibiliteit te schalen. De functionaliteiten zijn eenvoudig per werknemer in te stellen. Nieuwe functionaliteiten zijn makkelijk binnen te halen via een software-update. Dit maakt SwyxWare Data Center Edition tot een toekomstbestendige technologie. Gebruikers kiezen verder eenvoudig zelf het aantal deelnemers en spraakkanalen.
SwyxWare Data Center Edition biedt dezelfde voordelen als de bekende in-house oplossing SwyxWare. Dit begint al met de lage investeringskosten en eenvoudige implementatie: naast een verlaging van beheerinspanningen hoeven gebruikers geen tijd meer te steken in het kiezen van de juiste serverhardware en besparen ze op installatiekosten. De Unified Communications-oplossing wordt direct afgenomen bij de serviceprovider en is door klanten op elk moment en met hoge flexibiliteit te schalen. De functionaliteiten zijn eenvoudig per werknemer in te stellen. Nieuwe functionaliteiten zijn makkelijk binnen te halen via een software-update. Dit maakt SwyxWare Data Center Edition tot een toekomstbestendige technologie. Gebruikers kiezen verder eenvoudig zelf het aantal deelnemers en spraakkanalen.
dinsdag 31 juli 2012
Russische spammers onthullen Skype spamtool
Russische spammers
hebben een tool ontwikkeld om Skype-gebruikers mee te spammen. Skype Flooder,
zoals de tool heet, kan Sype gebruikersnamen verzamelen en selecteren aan de
hand van een specifiek land of geslacht. Voor slechts 10 dollar is de tool voor
spammers beschikbaar, die dan ook nog eens automatisch 5.000 verzamelde Skype
gebruikersnamen krijgen.
zaterdag 21 juli 2012
Nep-Skype in omloop
Er is een niet legitieme versie van Skype in omloop voor Android die malware bevat. Eigenaar Microsoft heeft extra gewaarschuwd hiervoor. Het advies is om Skype alleen te downloaden vanuit de officiële applicatie winkels zoals de Play Store. De makers van deze malware-applicatie kopiëren wel vaker bekende applicaties. In dit geval werd er dus een duplicaat van Skype ontwikkeld.
woensdag 18 juli 2012
Ziekenhuis Bernhoven vernieuwt communicatie
NEC gaat samen met
business partner en system integrator Zetacom de communicatie infrastructuur
voor Ziekenhuis Bernhoven te Uden leveren. Ziekenhuis Bernhoven heeft besloten
om voor de nieuwe locatie haar volledig geïntegreerde telecommunicatienetwerk op
basis van NEC’s Integrated Communications 3000 concept in te richten. Het
systeem zal de communicatie tussen medische staf, tussen patiënt en medische
verzorging en tussen centrale receptie, poliklinieken en patiënten/huisartsen
verzorgen.
Het nieuwe complex van ziekenhuis Bernhoven verrijst langs de rondweg van Uden en zal de missie van het ziekenhuis,‘samen eigentijds de allerbeste zorg bieden’, nóg tastbaarder maken. De nieuwbouw markeert de organisatorische samenvoeging van twee ziekenhuizen in één, terwijl het aantal locaties juist uitgebreid wordt van twee naar drie. Al met al het moment om een nieuw, modern communicatiesysteem te implementeren. Het complex wordt gerealiseerd in een bouwcombinatie bestaande uit Hurks Van Der Linden en Kuijpers, waarbij Kuijpers als technisch dienstverlener verantwoordelijk is voor het ontwerp en de realisatie van de technische installaties en eindverantwoordelijk is, in samenspraak met het ziekenhuis, voor de selectie en integratie van de nieuwe communicatie voorziening. Zetacom, specialist op het gebied van onder andere vaste en mobiele bedrijfstelefonie en zorgalarmering systemen, is gekozen als implementatiepartner en voor het onderhouden van de nieuwe vaste en mobiele telefonie omgeving op de drie locaties gedurende zeven jaar.
Ziekenhuis Bernhoven zocht een state-of-the-art totaaloplossing dat modulair en schaalbaar was en een hoge beschikbaarheid kon garanderen. Het systeem diende hoogwaardige verpleegoproepfunctionaliteit geïntegreerd met de mobiele handsets te bieden, evenals uitgebreide ondersteuning van alarmeringen en berichtenverkeer. Tevens was integratie met de Philips CareServant bedterminals een vereiste, en tenslotte wil het ziekenhuis gebruik maken van teleconferencing, file sharing en de uitwisseling van videobeelden om efficiënte en interactieve samenwerking tussen de locaties Uden, Veghel en Oss te ondersteunen.
Het nieuwe complex van ziekenhuis Bernhoven verrijst langs de rondweg van Uden en zal de missie van het ziekenhuis,‘samen eigentijds de allerbeste zorg bieden’, nóg tastbaarder maken. De nieuwbouw markeert de organisatorische samenvoeging van twee ziekenhuizen in één, terwijl het aantal locaties juist uitgebreid wordt van twee naar drie. Al met al het moment om een nieuw, modern communicatiesysteem te implementeren. Het complex wordt gerealiseerd in een bouwcombinatie bestaande uit Hurks Van Der Linden en Kuijpers, waarbij Kuijpers als technisch dienstverlener verantwoordelijk is voor het ontwerp en de realisatie van de technische installaties en eindverantwoordelijk is, in samenspraak met het ziekenhuis, voor de selectie en integratie van de nieuwe communicatie voorziening. Zetacom, specialist op het gebied van onder andere vaste en mobiele bedrijfstelefonie en zorgalarmering systemen, is gekozen als implementatiepartner en voor het onderhouden van de nieuwe vaste en mobiele telefonie omgeving op de drie locaties gedurende zeven jaar.
Ziekenhuis Bernhoven zocht een state-of-the-art totaaloplossing dat modulair en schaalbaar was en een hoge beschikbaarheid kon garanderen. Het systeem diende hoogwaardige verpleegoproepfunctionaliteit geïntegreerd met de mobiele handsets te bieden, evenals uitgebreide ondersteuning van alarmeringen en berichtenverkeer. Tevens was integratie met de Philips CareServant bedterminals een vereiste, en tenslotte wil het ziekenhuis gebruik maken van teleconferencing, file sharing en de uitwisseling van videobeelden om efficiënte en interactieve samenwerking tussen de locaties Uden, Veghel en Oss te ondersteunen.
woensdag 11 juli 2012
Calvi maakt VOIP-billing KPN International transparant
Calvi heeft haar klantportfolio uitgebreid met KPN International. Met Calvi’s facturatie- en analysefunctionaliteiten kan de internationale telecomprovider haar geleverde telecomdiensten zo transparant mogelijk en op maat aanbieden.
KPN International, gericht op data- en IP-diensten voor wereldwijde corporate en wholesale klanten, was voor haar nieuwe internationale IP-telefoniediensten op zoek naar een billing-oplossing.
Enerzijds moest deze oplossing de maximale flexibiliteit bieden om aanbiedingen te kunnen maken op maat en anderzijds wilde de internationale telecomdienstverlener haar klanten gedetailleerd inzicht geven in de afgenomen dienstverlening.
KPN International, gericht op data- en IP-diensten voor wereldwijde corporate en wholesale klanten, was voor haar nieuwe internationale IP-telefoniediensten op zoek naar een billing-oplossing.
Enerzijds moest deze oplossing de maximale flexibiliteit bieden om aanbiedingen te kunnen maken op maat en anderzijds wilde de internationale telecomdienstverlener haar klanten gedetailleerd inzicht geven in de afgenomen dienstverlening.
donderdag 5 juli 2012
Belgedrag ondernemers verandert
Het belgedrag van ondernemers verandert. Ondernemers maken steeds meer gebruik van mobiele apps en andere communicatievormen zoals VoIP, echter zonder dat de vaste telefoon zijn waarde verliest. Dit is de belangrijkste conclusie uit een onderzoek van Telfort Zakelijk in samenwerking met BusinessCompleet naar het belgedrag van Nederlandse ondernemers. Voor dit onderzoek werden begin dit jaar in totaal 1268 ondernemers ondervraagd.
maandag 2 juli 2012
Microsoft Lync gaat telefooncentrale TU/e vervangen
Omdat de vijftien jaar oude telefooncentrale van de TU/e toe is aan vervanging zoekt de Dienst ICT al enige tijd naar een goed alternatief. Dat lijkt me nu gevonden te zijn in Lync van Microsoft. Dit zogeheten Unified Communications-systeem biedt veel mogelijkheden en bespaart kosten bij verhuizingen.
Huub de Hesselle, projectleider bij Dienst ICT, is enthousiast over Lync, waar nu al ongeveer een jaar mee gewerkt wordt binnen een aantal pilotprojecten. "In principe functioneert onze huidige telefooncentrale nog goed", aldus De Hesselle, "maar met het oog op alle grote verhuizingen die we de komende jaren zullen meemaken, is Lync ideaal om mee te gaan werken. Het is namelijk gewoon een kwestie van telefoon uitpluggen, meenemen naar nieuwe werkplek en weer inpluggen. Daar komt geen mannetje meer aan te pas die zaken moet omleggen of die draadjes moet solderen. Bij Scheikundige Technologie, waar een aantal mensen Lync gebruiken, kwamen we er pas later achter dat een aantal medewerkers was verhuisd. Bij de telefooncentrale waren we daar altijd bij betrokken geweest. Nu ging dat buiten ons om."
Technische Natuurkunde is ook over op Lync, waar het de ideale oplossing was bij hun recente verhuizing uit N-laag. In dit gebouw bevindt zich volgens De Hesselle ook een stuk van de telefooncentrale, en aangezien niet iedereen die daar op aangesloten is, is overgegaan op Lync, kan dat in de toekomst tot problemen leiden. De Hesselle adviseert iedereen die zich op de Werf bevindt, en die nog niet benaderd is, in contact te treden met Dienst ICT.
Maar het is niet alleen deze kostenbesparing die Lync zo aantrekkelijk maakt, aldus De Hesselle. "We hebben onze zoektocht naar een nieuw systeem zeer functioneel benaderd. Er moet makkelijk mee te werken zijn en het moet echt een meerwaarde hebben voor de gebruiker. En dat heeft Lync: je kunt voicemail ontvangen via Outlook, je krijgt een overzicht van gemiste oproepen, er is direct zicht op iemands beschikbaarheid, en je kunt tijdens een gesprek heel makkelijk mensen erbij slepen - letterlijk, om er een conference call van te maken."
De Hesselle heeft Lync ook gedemonstreerd bij het Informatie Expertise Centrum (IEC), waar men er mee gaat werken wanneer IEC binnenkort verhuist naar MetaForum. "Daar was men erg enthousiast over de mogelijkheid om op elkaars scherm dingen te delen en om direct aan een ander te kunnen tonen hoe bepaalde zaken werken."
De overstap naar Lync is overigens niet verplicht, zo benadrukt De Hesselle, maar wie genteresseerd is, kan contact opnemen met de projectleider en dan kan wordt bezien hoe en wanneer er overgestapt kan worden. Nieuwe toestellen moeten wel aangeschaft worden, maar De Hesselle heeft met een leverancier een overeenkomst gesloten waardoor die met korting te verkrijgen zijn. Voor het gebruik is een training voorhanden, maar ook zonder training is het systeem makkelijk onder de knie te krijgen, zo bleek tijdens een van de pilotprojecten.
dinsdag 26 juni 2012
Exclusief bij belcentrale Fanvil D800 Android Video Telefoon
De D800 is een VOIP telefoon gebaseerd op Android OS 2.1. Het toestel is uitgerust met een 7 inch LCD kleuren touch screen met een resolutie van 800x480 pixels. Tevens beschikt het toestel een 2M pixel camera voor videobellen. Het voordeel van Android OS is dat het open software is, wat inhoud dat gebruikers hun eigen uiterlijk aan het toestel kunnen geven. Het toestel ondersteund alle functies die je van een telefoon kan verwachten zoals een telefoonboek, adressenboek, agenda en mail. Doordat het toestel gebruik maakt van android kunt u ook gebruik maken van alle functies die er voor beschikbaar zijn waaronder volwaardige internet browser met flash ondersteuning.
De D800 heeft nog een aantal interessante geavanceerde functies. Zo beschikt het toestel over een telefoonboek waar tot 2000 telefoonnummers in opgeslagen kunnen worden. Verder kan het toestel mp4, mp3, mav en wma muziek bestanden afspelen en het scherm kan helemaal gepersonaliseerd worden met foto's. Naast leuke functies beschikt het toestel natuurlijk ook over handige functies. Zo kunnen telefoongesprekken heel makkelijk worden opgenomen door middel van call recording en de bel historie eenvoudig uit te lezen.
Dit multi functionele Android VoIP toestel is vanaf heden verkrijgbaar bij Belcentrale. Bestel dus direct online en ervaar zelf de vele mogelijkheden van dit toestel
De D800 heeft nog een aantal interessante geavanceerde functies. Zo beschikt het toestel over een telefoonboek waar tot 2000 telefoonnummers in opgeslagen kunnen worden. Verder kan het toestel mp4, mp3, mav en wma muziek bestanden afspelen en het scherm kan helemaal gepersonaliseerd worden met foto's. Naast leuke functies beschikt het toestel natuurlijk ook over handige functies. Zo kunnen telefoongesprekken heel makkelijk worden opgenomen door middel van call recording en de bel historie eenvoudig uit te lezen.
Dit multi functionele Android VoIP toestel is vanaf heden verkrijgbaar bij Belcentrale. Bestel dus direct online en ervaar zelf de vele mogelijkheden van dit toestel
zaterdag 23 juni 2012
WhatsApp concurrent in Windows Phone 8
Windows Phone 8 zal ingebouwde ondersteuning krijgen voor Joyn, een WhatsApp-concurrent onder beheer van telecomproviders. Dat werkt via RCSe van Nokia, zo meldt WinSuperSite op basis van uitgebreide ervaring met WP8. Niet alleen zit Joyn onder de naam RCSe als aparte app in Windows Phone 8, ook zullen gebruikers rechtstreeks vanuit de People-hub contacptersonen kunnen benaderen.