vrijdag 31 augustus 2012

Headset zet zich in slaapstand

Plantronics introduceert de M25 en M55 headset met een batterij die tot vijf maanden meegaat zonder tussentijds op te laden. De M25 en M55 headsets zijn voorzien van Plantronics' nieuwe DeepSleep modus waarmee de headset maximaal vijf maanden opgeladen blijft en altijd klaar is voor gebruik, of het nu is om naar muziek of podcasts te luisteren of om gesprekken aan te nemen. De DeepSleep technologie wordt geactiveerd wanneer de headset langer dan 90 minuten van een telefoon verwijderd is. Wanneer headset en telefoon weer in elkaars nabijheid zijn, kan met een druk op de belknop de headset weer uit de slaapstand worden gehaald. Deze functie is ideaal voor gebruikers die hun headset vaak in de auto achterlaten. Het verzekert de gebruiker ervan dat de headset gebruikt kan worden wanneer hij dat wil.
Bij de M55 is ook een jaar gratis toegang tot de Plantronics Vocalyst spraak- en tekstdienst inbegrepen. Hiermee kunnen gesprekken worden aangenomen of geweigerd door eenvoudigweg ‘Answer’ of ‘Ignore’ hardop te zeggen.

dinsdag 28 augustus 2012

TelePresence in World Trade Center Amsterdam

TelePresence Exchange International heeft per begin augustus een publieke telepresence in WTC Amsterdam geopend, met verbindingsmogelijkheden naar 76 andere publieke telepresencelocaties in de wereld. Ook kan het systeem verbinding maken met meer dan 3.500 publieke video conferencing locaties in de wereld en naar iedere in-house video systeem van de klant zelf.
Het nieuwe systeem, een Cisco CTS3010 is het grootste telepresence systeem van Cisco en is in staat met 3 schermen, op ware grootte(op full HD 1080p en 30 frames per seconde)- te communiceren met andere telepresence- en videosystemen in de wereld. Immersive Telepresence technologie, de hoogst denkbare kwaliteit onder video conferencing, communiceert over eigen fiber (dus geen internet) waardoor geen tijdvertraging waarneembaar is en het een werkelijke real-time meeting evenaart. Het is alsof je aan dezelfde ronde boardroom tafel zit. Met name voor internationale organisaties met veel wereldwijde vestigingen biedt dit systeem een uitkomst om veel kosten en tijd te besparen, maar ook verschillende internationale masterclasses bij te wonen.
TPEX – TelePresence Exchange International is ’s wereld grootste onafhankelijke provider van publieke telepresence locaties. TPEX heeft connecties naar netwerken van TATA, BT, Verizon, Telefonica, T-systems en Orange en is ook in staat om verbindingen te leggen naar ieder ander telepresence netwerk in de wereld. Met inmiddels 76 TelePresence locaties in het portfolio is TPEX de grootste aanbieder van publieke locaties in de wereld en breidt de footprint van TPEX snel uit.

maandag 27 augustus 2012

WhatsApp versleutelt berichten gebruikers

De populaire applicatie WhatsApp verstuurt berichten van gebruikers niet meer in platte tekst. Het Duitse Heise ontdekte in de FAQ van de software dat vanaf de nieuwste versie alle berichten versleuteld zijn. Sinds wanneer WhatsApp de berichten versleutelt en welke algoritme het gebruikt is onbekend. De update in de FAQ dateert van 15 augustus.


zondag 26 augustus 2012

Skype updates voortaan via Windows Update

Microsoft is begonnen met het updaten van Skype via Windows Update naar versie 5.10. Gebruikers van Microsoft hebben de update als 'important' in hun lijst ontvangen. Skype is in mei van dit jaar overgenomen door het Amerikaanse softwarebedrijf.

zaterdag 25 augustus 2012

Tien miljard WhatsApp-berichtjes per dag

Chatdienst WhatsApp behandelt op een normale dag gemiddeld tien miljard berichten. Dat hebben de ontwikkelaars tegenover gadgetsite BGR.com bevestigd. De tien miljard kan worden opgedeeld tussen zes miljard verstuurde en vier miljard ontvangen berichten. Dit verschil wordt veroorzaakt door de populariteit van het chatten met meerdere mensen tegelijkertijd.

donderdag 23 augustus 2012

Wegwerpnummers voor vuige zaken

Je kent dat wel: je wilt een bedrijf of persoon bellen maar niet als jezelf herkenbaar zijn. Voor achtergrondinformatie over waar je telefoon blijft, om een scharrel te bellen zonder dat het gezien wordt of gewoon omdat je je nummer niet aan jan en alleman prijs wil geven. Dan zet je nummerblokkering aan. De service Burner biedt uitkomst. Burner geeft je telefoon een tijdelijk telefoonnummer. Met

woensdag 22 augustus 2012

Videobellen met zijn vieren

De videobeldienst Oovo bood al langer groepsgesprekken tot twaalf mensen tegelijk op de desktop, maar komt nu ook mobiel beschikbaar. Deze week heeft Oovoo zowel een iPhone-app als een Android-app uitgebracht. Daarmee kan je vier mensen tegelijk zien.

vrijdag 17 augustus 2012

'Next-gen Xbox ondersteunt Skype'

Via een vacature van Microsoft is te lezen dat de volgende generatie Xbox Skype-technologie gaat ondersteunen. De vacature vraagt om kandidaten die Microsoft mee gaan helpen Skype in meerdere apparaten voor in de huiskamer te integreren, waaronder Xbox 360 en de volgende geneartie van de Xbox.

woensdag 15 augustus 2012

Exact introduceert app voor Windows Phone

Exact Synergy voor Windows Phone is de jongste telg binnen het appaanbod van Exact. Met de nieuwe app zijn diverse CRM-, HRM- en workflow-functies van Exact Synergy Enterprise direct te benaderen vanaf een Windows-telefoon. Exact Synergy voor Windows Phone is kosteloos beschikbaar in de Windows Phone Marketplace. De app volgt de eenvoudige en overzichtelijke navigatie van het Windows Phone-platform. Naast gebruikers van Exact Synergy voor iPad, iPhone of Android, kunnen nu ook klanten met een Windows-telefoon bijvoorbeeld hun workflow beheren, klantgegevens opzoeken en de route daarnaartoe plannen. Ook kunnen ze met de telefooncamera een foto maken van een bonnetje en die gemakkelijk als declaratie indienen. Andere veel gebruikte functies van de Exact Synergy-apps zijn het aanvragen van verlof en het eenvoudig indienen van de urenregistratie. Voor de reeds bestaande Exact Synergy-apps zijn nieuwe gebruikersinterfaces ontwikkeld om er nog eenvoudiger mee te kunnen werken.

dinsdag 14 augustus 2012

Whatsapp opnieuw beschikbaar voor Windows Phone

De populaire chatapplicatie Whatsapp is weer beschikbaar gemaakt in de Marketplace voor Windows Phone. De software was ongeveer een week uit de downloadwinkel verdwenen, zonder dat de maker daar een reden voor wilde geven. Whatsapp staat nu met versie 2.8 in de Marketplace, terwijl de versie die iets meer dan een week geleden uit de applicatiewinkel werd gehaald versie 2.5 droeg.

maandag 13 augustus 2012

De stille opmars van livechat

Enkele jaren terug was livechat ‘trending topic’ in de klantcontactwereld. Groot was de interesse in deze nieuwe manier om online met potentiële klanten te communiceren. Nadien werd het ogenschijnlijk stil. Momenteel lijkt ‘de business’ zich primair te focussen op klantinteractie via social media. Heeft chat de belofte niet ingelost? Is het een interactiekanaal dat u kunt passeren in de contactstrategie? Het antwoord is twee keer ‘nee’. Chat is bezig met een relatief geruisloze, maar desalniettemin onstuitbare opmars.

Tijdelijke telefoonnummers op iPhone

Via een applicatie genaamd Burner is het mogelijk voor iPhone-gebruikers om tijdelijk een telefoonnummer aan te maken. Voor een bepaald bedrag kunnen gebruikers een nummer een tijdlang gebruiken, waarna het weer wordt afgesloten. Burner is te downloaden vanuit de App Store, voor bijna 2 dollar. Naast de mogelijkheid om de app te installeren krijgt de gebruiker daarvoor een tijdelijk telefoonnummer en 20 belminuten of sms'jes. Daarna is het mogelijk om desgewenst nieuwe nummers te kopen.

donderdag 9 augustus 2012

Ziggo richt vizier na kabel op ’wifi-bellen’

Bellen zal nooit meer hetzelfde zijn. Kabelaar Ziggo doet een proef waarbij de apparatuur bij klanten thuis (de router) tevens een signaal uitzendt naar buiten, waar andere Ziggoabonnees gebruik van kunnen maken. Voor die klanten betekent het dat ze geen gebruik hoeven maken van een 3 of 4G-netwerk voor mobiel internetten of bellen, inclusief duur data-abonnement. Voor Ziggo betekent het dat het geen dure zendmasten hoeft te bouwen. Indien succesvol wordt de dienst hét speerpunt in Ziggo’s aanval op de telecommarkt, met KPN voorop.

woensdag 8 augustus 2012

App voor informatiedienst 1975

De telefonische informatiedienst 1975 online heeft een nieuwe app voor automobilisten gelanceerd. Met één druk op de app krijg je direct een persoonlijke zoekassistente aan de lijn. Dit geeft de gebruiker handsfree - dus veilig en snel - toegang tot het internet. De app is hiermee het alternatief voor een groot aantal andere apps.
Bij 1975 online krijg je direct - zonder keuzemenu's - een medewerker aan de lijn die alle gewenste informatie verstrekt met behulp van internet. Met de persoonlijke zoekassistente van 1975 online kun je dus handsfree surfen op internet. Bovendien kun je meerdere vragen per gesprek stellen. De medewerkers van 1975 online zijn getraind om snel en effectief te zoeken op internet en mee te denken met de klant.
1975 online is nu ruim een jaar in de lucht, en heeft inmiddels een grote groep vaste klanten. Gebleken is dat de meeste vragen gaan over telefoonnummers, openingstijden en extra verkeersinformatie. De gesprekken gaan ook vaak over de actualiteit. Iemand vraagt bijvoorbeeld naar een restaurant in Soest en wil ook een nieuwsupdate van de Olympische Spelen. Een dergelijk gesprek wordt doorgaans in 50 seconden afgehandeld.
De gratis app is beschikbaar voor Apple, Android, Windows Mobile en Blackberry.

maandag 6 augustus 2012

TorChat houdt gesprekken geheim

Wie bang is dat zijn communicatie wordt afgeluisterd, kan zijn toevlucht nemen tot wegwerptelefoons met prepaidkaarten of verhuizen naar een ver land. Praktischer is het gebruik van TorChat, dat al je chatgesprekken anonimiseert. De versleutelde pakketjes gaan vanaf jouw computer via verschillende Tor-router-pc’s naar de bestemming, waarbij elke router alleen het ip-adres van de vorige en volgende router weet. Zo is niet te achterhalen waar de communicatie vandaan komt.

Meeste telefoonoplichters gebruiken VoIP

Oplichters die mensen en bedrijven bellen gebruiken in de meeste gevallen VoIP, zo blijkt uit cijfers van een Amerikaans bedrijf dat telefoonfraude bestrijdt. In totaal registreerde Pindrop Security in de eerste zes maanden van dit jaar 1,3 miljoen incidenten met telefoonfraude. Een 29% stijging ten opzichte van de vorige periode. De geschatte schade door identiteitsdiefstal via de telefoon zou 10 miljard dollar per jaar bedragen.

donderdag 2 augustus 2012

Al meer dan vijftigduizend Swyx-gebruikers van Unified Communications in de cloud

Swyx, specialist in Unified Communications (UC), heeft al vijftigduizend gebruikers die Unified Communications-diensten afnemen in de cloud. Daarmee vertrouwt nu tien procent van alle Swyx-gebruikers op telefonie via de cloud. Swyx biedt klanten sinds 2007 een speciaal voor de cloud geoptimaliseerde variant van de UC-oplossing SwyxWare. Met SwyxWare Data Center Edition profiteren gebruikers van een bewezen UC-oplossing zonder beperkingen in functionaliteit, flexibiliteit of gebruiksvriendelijkheid.
SwyxWare Data Center Edition biedt dezelfde voordelen als de bekende in-house oplossing SwyxWare. Dit begint al met de lage investeringskosten en eenvoudige implementatie: naast een verlaging van beheerinspanningen hoeven gebruikers geen tijd meer te steken in het kiezen van de juiste serverhardware en besparen ze op installatiekosten. De Unified Communications-oplossing wordt direct afgenomen bij de serviceprovider en is door klanten op elk moment en met hoge flexibiliteit te schalen. De functionaliteiten zijn eenvoudig per werknemer in te stellen. Nieuwe functionaliteiten zijn makkelijk binnen te halen via een software-update. Dit maakt SwyxWare Data Center Edition tot een toekomstbestendige technologie. Gebruikers kiezen verder eenvoudig zelf het aantal deelnemers en spraakkanalen.