Russische spammers
hebben een tool ontwikkeld om Skype-gebruikers mee te spammen. Skype Flooder,
zoals de tool heet, kan Sype gebruikersnamen verzamelen en selecteren aan de
hand van een specifiek land of geslacht. Voor slechts 10 dollar is de tool voor
spammers beschikbaar, die dan ook nog eens automatisch 5.000 verzamelde Skype
gebruikersnamen krijgen.
dinsdag 31 juli 2012
zaterdag 21 juli 2012
Nep-Skype in omloop
Er is een niet legitieme versie van Skype in omloop voor Android die malware bevat. Eigenaar Microsoft heeft extra gewaarschuwd hiervoor. Het advies is om Skype alleen te downloaden vanuit de officiële applicatie winkels zoals de Play Store. De makers van deze malware-applicatie kopiëren wel vaker bekende applicaties. In dit geval werd er dus een duplicaat van Skype ontwikkeld.
woensdag 18 juli 2012
Ziekenhuis Bernhoven vernieuwt communicatie
NEC gaat samen met
business partner en system integrator Zetacom de communicatie infrastructuur
voor Ziekenhuis Bernhoven te Uden leveren. Ziekenhuis Bernhoven heeft besloten
om voor de nieuwe locatie haar volledig geïntegreerde telecommunicatienetwerk op
basis van NEC’s Integrated Communications 3000 concept in te richten. Het
systeem zal de communicatie tussen medische staf, tussen patiënt en medische
verzorging en tussen centrale receptie, poliklinieken en patiënten/huisartsen
verzorgen.
Het nieuwe complex van ziekenhuis Bernhoven verrijst langs de rondweg van Uden en zal de missie van het ziekenhuis,‘samen eigentijds de allerbeste zorg bieden’, nóg tastbaarder maken. De nieuwbouw markeert de organisatorische samenvoeging van twee ziekenhuizen in één, terwijl het aantal locaties juist uitgebreid wordt van twee naar drie. Al met al het moment om een nieuw, modern communicatiesysteem te implementeren. Het complex wordt gerealiseerd in een bouwcombinatie bestaande uit Hurks Van Der Linden en Kuijpers, waarbij Kuijpers als technisch dienstverlener verantwoordelijk is voor het ontwerp en de realisatie van de technische installaties en eindverantwoordelijk is, in samenspraak met het ziekenhuis, voor de selectie en integratie van de nieuwe communicatie voorziening. Zetacom, specialist op het gebied van onder andere vaste en mobiele bedrijfstelefonie en zorgalarmering systemen, is gekozen als implementatiepartner en voor het onderhouden van de nieuwe vaste en mobiele telefonie omgeving op de drie locaties gedurende zeven jaar.
Ziekenhuis Bernhoven zocht een state-of-the-art totaaloplossing dat modulair en schaalbaar was en een hoge beschikbaarheid kon garanderen. Het systeem diende hoogwaardige verpleegoproepfunctionaliteit geïntegreerd met de mobiele handsets te bieden, evenals uitgebreide ondersteuning van alarmeringen en berichtenverkeer. Tevens was integratie met de Philips CareServant bedterminals een vereiste, en tenslotte wil het ziekenhuis gebruik maken van teleconferencing, file sharing en de uitwisseling van videobeelden om efficiënte en interactieve samenwerking tussen de locaties Uden, Veghel en Oss te ondersteunen.
Het nieuwe complex van ziekenhuis Bernhoven verrijst langs de rondweg van Uden en zal de missie van het ziekenhuis,‘samen eigentijds de allerbeste zorg bieden’, nóg tastbaarder maken. De nieuwbouw markeert de organisatorische samenvoeging van twee ziekenhuizen in één, terwijl het aantal locaties juist uitgebreid wordt van twee naar drie. Al met al het moment om een nieuw, modern communicatiesysteem te implementeren. Het complex wordt gerealiseerd in een bouwcombinatie bestaande uit Hurks Van Der Linden en Kuijpers, waarbij Kuijpers als technisch dienstverlener verantwoordelijk is voor het ontwerp en de realisatie van de technische installaties en eindverantwoordelijk is, in samenspraak met het ziekenhuis, voor de selectie en integratie van de nieuwe communicatie voorziening. Zetacom, specialist op het gebied van onder andere vaste en mobiele bedrijfstelefonie en zorgalarmering systemen, is gekozen als implementatiepartner en voor het onderhouden van de nieuwe vaste en mobiele telefonie omgeving op de drie locaties gedurende zeven jaar.
Ziekenhuis Bernhoven zocht een state-of-the-art totaaloplossing dat modulair en schaalbaar was en een hoge beschikbaarheid kon garanderen. Het systeem diende hoogwaardige verpleegoproepfunctionaliteit geïntegreerd met de mobiele handsets te bieden, evenals uitgebreide ondersteuning van alarmeringen en berichtenverkeer. Tevens was integratie met de Philips CareServant bedterminals een vereiste, en tenslotte wil het ziekenhuis gebruik maken van teleconferencing, file sharing en de uitwisseling van videobeelden om efficiënte en interactieve samenwerking tussen de locaties Uden, Veghel en Oss te ondersteunen.
woensdag 11 juli 2012
Calvi maakt VOIP-billing KPN International transparant
Calvi heeft haar klantportfolio uitgebreid met KPN International. Met Calvi’s facturatie- en analysefunctionaliteiten kan de internationale telecomprovider haar geleverde telecomdiensten zo transparant mogelijk en op maat aanbieden.
KPN International, gericht op data- en IP-diensten voor wereldwijde corporate en wholesale klanten, was voor haar nieuwe internationale IP-telefoniediensten op zoek naar een billing-oplossing.
Enerzijds moest deze oplossing de maximale flexibiliteit bieden om aanbiedingen te kunnen maken op maat en anderzijds wilde de internationale telecomdienstverlener haar klanten gedetailleerd inzicht geven in de afgenomen dienstverlening.
KPN International, gericht op data- en IP-diensten voor wereldwijde corporate en wholesale klanten, was voor haar nieuwe internationale IP-telefoniediensten op zoek naar een billing-oplossing.
Enerzijds moest deze oplossing de maximale flexibiliteit bieden om aanbiedingen te kunnen maken op maat en anderzijds wilde de internationale telecomdienstverlener haar klanten gedetailleerd inzicht geven in de afgenomen dienstverlening.
donderdag 5 juli 2012
Belgedrag ondernemers verandert
Het belgedrag van ondernemers verandert. Ondernemers maken steeds meer gebruik van mobiele apps en andere communicatievormen zoals VoIP, echter zonder dat de vaste telefoon zijn waarde verliest. Dit is de belangrijkste conclusie uit een onderzoek van Telfort Zakelijk in samenwerking met BusinessCompleet naar het belgedrag van Nederlandse ondernemers. Voor dit onderzoek werden begin dit jaar in totaal 1268 ondernemers ondervraagd.
maandag 2 juli 2012
Microsoft Lync gaat telefooncentrale TU/e vervangen
Omdat de vijftien jaar oude telefooncentrale van de TU/e toe is aan vervanging zoekt de Dienst ICT al enige tijd naar een goed alternatief. Dat lijkt me nu gevonden te zijn in Lync van Microsoft. Dit zogeheten Unified Communications-systeem biedt veel mogelijkheden en bespaart kosten bij verhuizingen.
Huub de Hesselle, projectleider bij Dienst ICT, is enthousiast over Lync, waar nu al ongeveer een jaar mee gewerkt wordt binnen een aantal pilotprojecten. "In principe functioneert onze huidige telefooncentrale nog goed", aldus De Hesselle, "maar met het oog op alle grote verhuizingen die we de komende jaren zullen meemaken, is Lync ideaal om mee te gaan werken. Het is namelijk gewoon een kwestie van telefoon uitpluggen, meenemen naar nieuwe werkplek en weer inpluggen. Daar komt geen mannetje meer aan te pas die zaken moet omleggen of die draadjes moet solderen. Bij Scheikundige Technologie, waar een aantal mensen Lync gebruiken, kwamen we er pas later achter dat een aantal medewerkers was verhuisd. Bij de telefooncentrale waren we daar altijd bij betrokken geweest. Nu ging dat buiten ons om."
Technische Natuurkunde is ook over op Lync, waar het de ideale oplossing was bij hun recente verhuizing uit N-laag. In dit gebouw bevindt zich volgens De Hesselle ook een stuk van de telefooncentrale, en aangezien niet iedereen die daar op aangesloten is, is overgegaan op Lync, kan dat in de toekomst tot problemen leiden. De Hesselle adviseert iedereen die zich op de Werf bevindt, en die nog niet benaderd is, in contact te treden met Dienst ICT.
Maar het is niet alleen deze kostenbesparing die Lync zo aantrekkelijk maakt, aldus De Hesselle. "We hebben onze zoektocht naar een nieuw systeem zeer functioneel benaderd. Er moet makkelijk mee te werken zijn en het moet echt een meerwaarde hebben voor de gebruiker. En dat heeft Lync: je kunt voicemail ontvangen via Outlook, je krijgt een overzicht van gemiste oproepen, er is direct zicht op iemands beschikbaarheid, en je kunt tijdens een gesprek heel makkelijk mensen erbij slepen - letterlijk, om er een conference call van te maken."
De Hesselle heeft Lync ook gedemonstreerd bij het Informatie Expertise Centrum (IEC), waar men er mee gaat werken wanneer IEC binnenkort verhuist naar MetaForum. "Daar was men erg enthousiast over de mogelijkheid om op elkaars scherm dingen te delen en om direct aan een ander te kunnen tonen hoe bepaalde zaken werken."
De overstap naar Lync is overigens niet verplicht, zo benadrukt De Hesselle, maar wie genteresseerd is, kan contact opnemen met de projectleider en dan kan wordt bezien hoe en wanneer er overgestapt kan worden. Nieuwe toestellen moeten wel aangeschaft worden, maar De Hesselle heeft met een leverancier een overeenkomst gesloten waardoor die met korting te verkrijgen zijn. Voor het gebruik is een training voorhanden, maar ook zonder training is het systeem makkelijk onder de knie te krijgen, zo bleek tijdens een van de pilotprojecten.

