Voipro en Tiptel hebben besloten de handen in een te slaan, wat heeft geresulteerd in de ontwikkeling van een ideaal Hosted Voice platform. Aanleiding van deze samenwerking is de unieke zero-touch provisioning van de Yealink IP toestellen, die daarmee perfect werken op Voipro’s Hosted Voice dienst.
De goede relatie tussen Tiptel en Yealink, plus de technische kennis en kunde van Yealink, maakt dat aanpassingen snel doorgevoerd kunnen worden. Dit soort flexibiliteit is ook voor Voipro cruciaal in de marktbenadering, wij zien ook dat het belangrijk is om snel in te kunnen spelen op veranderende wensen en eisen uit een dynamische markt. De kennis en kwaliteit van Tiptel is al jaren bekend bij ons, die kennis hebben onze resellers nodig om hun klanten van het juiste advies en een goede oplossing te kunnen voorzien. De samenwerking tussen Tiptel combineert de dienst met de producten op perfecte wijze.”
De zero-touch provisioning met de Yealink IP toestellen is gerealiseerd door gebruik te maken van de functies Yealink Redirect Service en XML over SIP. Met deze combinatie wordt een Yealink IP toestel eenvoudig naar het hosted platform gerouteerd en via XML over SIP kan het IP toestel ook achter een privé router optimaal geconfigureerd worden.
Zero touch provisioning is op dit moment voor de YEALINK SIP T28P, SIP T26P, SIP T22P en SIP T20G modellen en voor de Tiptel IP286, IP284, IP282 en IP280 beschikbaar. In Q3 dit jaar is de zero touch provisioning voor alle modellen beschikbaar (zowel Yealink als Tiptel).
woensdag 30 mei 2012
vrijdag 25 mei 2012
Salesforce.com introduceert real-time communicatie
Salesforce.com introduceert real-time communicatie voor de social enterprise met Chatter Messenger en Chatter Screensharing. Chatter Messenger is de eerste real-time communicatie-oplossing die in-context conversaties mogelijk maakt voor organisaties. Chatter Screensharing stelt medewerkers in staat direct schermen en presentaties te delen met collega’s. Bovendien kan elk bedrijf met Salesforce Chatter’s freemium model Chatter Messenger gratis gebruiken door in te schrijven op Chatter.com. Vandaag de dag zijn er meer dan 150.000 actieve Salesforce Chatter networks. Met bedrijven als ADP, Nikon Instruments en Pandora die het al gebruiken, is Salesforce Chatter het toonaangevende enterprise social network.
Medewerkers kunnen nu direct in contact komen en samenwerken met collega’s met de volgende nieuwe mogelijkheden:
- Instant Messaging: Chatter Messenger is de eerste veilige, cloud-gebaseerde communicatie-oplossing voor medewerkers. Medewerkers hoeven niet langer onveilige consumentgerichte IM-applicaties te downloaden en tijd te besteden aan het samenstellen van hun vriendenlijsten. Bovendien hoeft de IT-afdeling niet langer on-premise IM-oplossingen te implementeren en dure hardware en software te beheren. Met Chatter Messenger kunnen medewerkers direct chatten met hun collega’s, volledig in de cloud. Dit kan door Chatter Messenger in een separaat browser window te zetten. De IT-afdeling is in staat eenvoudig en gratis een veilige, cloud-gebaseerde communicatie-oplossing te implementeren.
- Individuele en groeps-chat: Met Chatter Messenger kunnen medewerkers één-op-één en multi-person-chats voeren. Om een groeps-chat te creëren, kunnen gebruikers tot tien personen toevoegen aan hun sessie.
- Presence: Medewerkers zien meteen of hun collega’s in Salesforce online zijn en kunnen direct contact leggen via Salesforce Chatter. Dit bespaart tijd om na te gaan waar een collega zich precies bevindt. Alle informatie is in één oogopslag te zien in Salesforce Chatter.
- Chat Roster: Chatter Messenger deelt de verschillende chats van een medewerker automatisch in naar aanleiding van de contacten van de betreffende medewerker. Gebruikers kunnen zelfs tot honderd personen en groepen toevoegen aan hun favorieten. Deze verschijnen altijd bovenaan de chat-lijst.
Medewerkers kunnen nu direct in contact komen en samenwerken met collega’s met de volgende nieuwe mogelijkheden:
- Instant Messaging: Chatter Messenger is de eerste veilige, cloud-gebaseerde communicatie-oplossing voor medewerkers. Medewerkers hoeven niet langer onveilige consumentgerichte IM-applicaties te downloaden en tijd te besteden aan het samenstellen van hun vriendenlijsten. Bovendien hoeft de IT-afdeling niet langer on-premise IM-oplossingen te implementeren en dure hardware en software te beheren. Met Chatter Messenger kunnen medewerkers direct chatten met hun collega’s, volledig in de cloud. Dit kan door Chatter Messenger in een separaat browser window te zetten. De IT-afdeling is in staat eenvoudig en gratis een veilige, cloud-gebaseerde communicatie-oplossing te implementeren.
- Individuele en groeps-chat: Met Chatter Messenger kunnen medewerkers één-op-één en multi-person-chats voeren. Om een groeps-chat te creëren, kunnen gebruikers tot tien personen toevoegen aan hun sessie.
- Presence: Medewerkers zien meteen of hun collega’s in Salesforce online zijn en kunnen direct contact leggen via Salesforce Chatter. Dit bespaart tijd om na te gaan waar een collega zich precies bevindt. Alle informatie is in één oogopslag te zien in Salesforce Chatter.
- Chat Roster: Chatter Messenger deelt de verschillende chats van een medewerker automatisch in naar aanleiding van de contacten van de betreffende medewerker. Gebruikers kunnen zelfs tot honderd personen en groepen toevoegen aan hun favorieten. Deze verschijnen altijd bovenaan de chat-lijst.
donderdag 24 mei 2012
Ixperanto voor videoconferentie
DEKOM BV, specialist in videoconferentie, introduceert ixperanto, een hedendaags design voor videoconferentie in de moderne vergaderruimte of boardroom. Het bedrijf was al langere tijd op zoek naar de ideale stand voor display en videoconferentie. DEKOM levert ixperanto, inclusief videoconferentiesysteem en 46 inch NEC (ultra thin bezel) display en speakersysteem, vanaf 12999 euro.
maandag 21 mei 2012
VoiP verstandig!
Veel Nederlandse bedrijven bellen vandaag de dag met een relatief oude telefooncentrale. Uit onderzoek blijkt dat de gemiddelde telefooncentrale zo'n zes en een half jaar oud is. Behoorlijk oud voor een centrale en veel bedrijven zullen komende jaren aan de slag moeten met hun telefonienetwerk. Een mooie kans voor aanbieders van hosted voip, die al jaren de bedrijven willen overtuigen van cloud telefonie. Of schaffen bedrijven binnenkort weer een nieuwe pbx-server aan?
LifeSize introduceert Unity-serie
LifeSize, een divisie van Logitech, heeft LifeSize Unity 50 en LifeSize Unity 500 geïntroduceerd. Deze all-in-one HD-videoconferentie-oplossingen zijn eenvoudig te implementeren en te gebruiken. De serie is speciaal ontworpen voor organisaties van alle grootten die willen profiteren van de voordelen van HD-telepresence zonder een grote investering te hoeven doen of grote aanpassingen te hoeven doen aan hun vergaderruimte.
In veel gevallen vereisen telepresence-oplossingen diverse hardware voor optimale functionaliteit, zoals een videosysteem, een vaste display, audioapparatuur (zoals een micpod of een telefoon) en een camera. Daarnaast is in veel kantoren een ombouw van een vergaderruimte gewenst vanwege een uniforme uitstraling in elk kantoor. De LifeSize Unity-serie maakt deze vereisten overbodig door het aanbod van een geïntegreerde oplossing die binnen enkele minuten gebruiksklaar is zonder gebruik te maken van gereedschap en zonder verlies van kwaliteit. Deze nieuwe productlijn biedt hoge kwaliteit video-, audio- en presentatiemogelijkheden, heeft een elegant design en is voorzien van de LifeSize-videotechnologie. De Unity-serie voorziet in algehele uniformiteit voor een consistente gebruikerservaring in elke locatie en is eenvoudig te installeren en te de-installeren.
LifeSize Unity 50 is verkrijgbaar in een True HD 720p30 tafelmodel of wandmodel met een 24 inch LED-scherm voor directiekamers, kleine werkruimtes en thuiskantoren. De LifeSize Unity 50 is door zijn eenvoud erg geschikt voor organisaties die snel een telepresence-oplossing willen implementeren. Zij hoeven enkel twee kabels te gebruiken voor een snelle plug-and-play setup. LifeSize Unity 50 wordt aangedreven door LifeSize Passport.
LifeSize Unity 500 voorziet in Full HD 1080p30 met een 40 inch LED-scherm. Deze oplossing is zeer geschikt voor directiekamers en kleine vergaderruimten. Het biedt realistische videocommunicatie binnen een all-in-one, kant en klaar systeem. Het verreist geen specifiek gereedschap en is binnen 10 minuten te installeren. LifeSize Unity 50 wordt aangedreven door LifeSize Express 220.
In veel gevallen vereisen telepresence-oplossingen diverse hardware voor optimale functionaliteit, zoals een videosysteem, een vaste display, audioapparatuur (zoals een micpod of een telefoon) en een camera. Daarnaast is in veel kantoren een ombouw van een vergaderruimte gewenst vanwege een uniforme uitstraling in elk kantoor. De LifeSize Unity-serie maakt deze vereisten overbodig door het aanbod van een geïntegreerde oplossing die binnen enkele minuten gebruiksklaar is zonder gebruik te maken van gereedschap en zonder verlies van kwaliteit. Deze nieuwe productlijn biedt hoge kwaliteit video-, audio- en presentatiemogelijkheden, heeft een elegant design en is voorzien van de LifeSize-videotechnologie. De Unity-serie voorziet in algehele uniformiteit voor een consistente gebruikerservaring in elke locatie en is eenvoudig te installeren en te de-installeren.
LifeSize Unity 50 is verkrijgbaar in een True HD 720p30 tafelmodel of wandmodel met een 24 inch LED-scherm voor directiekamers, kleine werkruimtes en thuiskantoren. De LifeSize Unity 50 is door zijn eenvoud erg geschikt voor organisaties die snel een telepresence-oplossing willen implementeren. Zij hoeven enkel twee kabels te gebruiken voor een snelle plug-and-play setup. LifeSize Unity 50 wordt aangedreven door LifeSize Passport.
LifeSize Unity 500 voorziet in Full HD 1080p30 met een 40 inch LED-scherm. Deze oplossing is zeer geschikt voor directiekamers en kleine vergaderruimten. Het biedt realistische videocommunicatie binnen een all-in-one, kant en klaar systeem. Het verreist geen specifiek gereedschap en is binnen 10 minuten te installeren. LifeSize Unity 50 wordt aangedreven door LifeSize Express 220.
zaterdag 19 mei 2012
Toch 3G ondersteuning voor FaceTime?
FaceTime, de videochatdienst van Apple, is op de iPhone alleen via Wi-Fi te gebruiken. Maar een waarschuwing in de instellingen-app wijst erop, dat er mogelijk 3G-ondersteuning aankomt. Ben je bezig met een FaceTime-gesprek via Wi-Fi op een iPhone met iOS 5.1.1 en schakel je 3G in via de instellingen, dan verschijnt er een melding waarin wordt gewaarschuwd dat het uitschakelen van 3G tot gevolg heeft dat je FaceTime-gesprek wordt verbroken.
vrijdag 18 mei 2012
Dienst voor opnemen telefoongesprekken
Volgende maand lanceert Tapecall.net een platform met nieuwe website die internationale gebruikers nu ook de mogelijkheid geeft om telefoongesprekken op te nemen en terug te luisteren via een Mp3 bestandje. De toenemende vraag naar de dienst door buitenlandse gebruikers heeft ervoor gezorgd dat deze zomer een internationale versie van Tapecall.net gelanceerd wordt.
Tapecall.net biedt een dienst aan die het mogelijk maakt om telefoongesprekken via een vaste of mobiele telefoon op te nemen als Mp3 bestand en te beluisteren. Het grote voordeel van Tapecall.net is dat gebruikers de mogelijkheid hebben om het gesprek direct digitaal vast te leggen op computer of Ipad. Daarnaast kunnen telefoongesprekken met Tapecall.net glashelder opgenomen worden, zonder tussenkomst van een piepsignaal of beperkte opslagruimte. Door te bellen met 0900-1789 kunnen gebruikers van Tapecall.net gemakkelijk en veilig telefoongesprekken opnemen.
Deze opnamedienst heeft een toegevoegde waarde voor veel ondernemers, doordat (prijs)afspraken gemakkelijk telefonisch vastgelegd kunnen worden. Door (mondelinge) afspraken telefonisch vast te leggen, heeft men meer (juridische) zekerheid en behoort het begrip ‘met moddergooien’ officieel tot het verleden. Ook journalisten hebben baat bij de dienst van Tapecall.net. Onhandige en dure voice-recorders zijn niet langer nodig doordat telefonische interviews direct opgenomen en bewerkt kunnen worden voor bijvoorbeeld nieuwsitems. Tapecall.net wordt ook vaak geadviseerd door advocaten. In geval van een juridisch geschil kunnen advocaten hun cliënten adviseren om telefoongesprekken op te nemen.
Tapecall.net biedt een dienst aan die het mogelijk maakt om telefoongesprekken via een vaste of mobiele telefoon op te nemen als Mp3 bestand en te beluisteren. Het grote voordeel van Tapecall.net is dat gebruikers de mogelijkheid hebben om het gesprek direct digitaal vast te leggen op computer of Ipad. Daarnaast kunnen telefoongesprekken met Tapecall.net glashelder opgenomen worden, zonder tussenkomst van een piepsignaal of beperkte opslagruimte. Door te bellen met 0900-1789 kunnen gebruikers van Tapecall.net gemakkelijk en veilig telefoongesprekken opnemen.
Deze opnamedienst heeft een toegevoegde waarde voor veel ondernemers, doordat (prijs)afspraken gemakkelijk telefonisch vastgelegd kunnen worden. Door (mondelinge) afspraken telefonisch vast te leggen, heeft men meer (juridische) zekerheid en behoort het begrip ‘met moddergooien’ officieel tot het verleden. Ook journalisten hebben baat bij de dienst van Tapecall.net. Onhandige en dure voice-recorders zijn niet langer nodig doordat telefonische interviews direct opgenomen en bewerkt kunnen worden voor bijvoorbeeld nieuwsitems. Tapecall.net wordt ook vaak geadviseerd door advocaten. In geval van een juridisch geschil kunnen advocaten hun cliënten adviseren om telefoongesprekken op te nemen.
maandag 14 mei 2012
Infopact SIP gecertificeerd voor Microsoft Lync
Infopact, leverancier van IP-communicatieoplossingen voor de zakelijke markt, breidt haar portfolio uit met een SIP-trunk certificering voor Microsoft Lync, het unified communications platform van Microsoft. Hiermee is het communicatieplatform, dat mogelijkheden biedt voor onder andere videoconferenties, chatten en het delen van documenten, ook voor het midden- en kleinbedrijf beschikbaar. Infopact is door Microsoft gecertificeerd als SIP-trunk provider, waardoor de kwaliteit, veiligheid en betrouwbaarheid van de communicatie via het Lync-platform worden gewaarborgd.
Met de inzet van unified communications kunnen organisaties onder andere eenvoudig en efficiënt communiceren, documenten delen en videogesprekken voeren. Ook agenda-informatie, belangrijke documenten en contactinformatie zijn tijd- en plaatsonafhankelijk beschikbaar. Zo zien medewerkers bijvoorbeeld in één oogopslag welke collega’s beschikbaar zijn en op welk nummer zij te bereiken zijn. Doordat Infopact de communicatie flexibel afhandelt op basis van het SIP-protocol is geen externe apparatuur nodig. Het MKB kan hierdoor profiteren van deze toepassingen, zonder dat een grote investering noodzakelijk is.
Met de inzet van unified communications kunnen organisaties onder andere eenvoudig en efficiënt communiceren, documenten delen en videogesprekken voeren. Ook agenda-informatie, belangrijke documenten en contactinformatie zijn tijd- en plaatsonafhankelijk beschikbaar. Zo zien medewerkers bijvoorbeeld in één oogopslag welke collega’s beschikbaar zijn en op welk nummer zij te bereiken zijn. Doordat Infopact de communicatie flexibel afhandelt op basis van het SIP-protocol is geen externe apparatuur nodig. Het MKB kan hierdoor profiteren van deze toepassingen, zonder dat een grote investering noodzakelijk is.
KPN-concurrent biedt gratis telefonie en sms
Het Spaanse telecombedrijf Telefónica gaat concurreren met Skype en WhatsApp en brengt daartoe een app uit voor iOS en Android. De internettak van het telecombedrijf brengt de app Tu Me uit. Daarmee kunnen gebruikers gratis telefoneren (VoIP), tekst- en fotoberichten sturen en voicemails achterlaten bij andere gebruikers van de app. De communicatiegeschiedenis van de gebruiker wordt overzichtelijk in een timeline gepresenteerd, zoals gebruikelijk bij vergelijkbare apps.
donderdag 10 mei 2012
Ministerie houdt KPN aan verplichting
De telefoondiensten van KPN moeten in de toekomst voor iedereen bereikbaar en betaalbaar blijven. Dat stelt het ministerie van Economische Zaken nu het Mexicaanse telecombedrijf América Móvil een belang van 28 procent wil nemen in KPN.
woensdag 9 mei 2012
Polycom werkt samen met Inter Visual Systems
Polycom, marktleider in op standaarden gebaseerde oplossingen voor Unified Communications (UC), sluit een samenwerking met Inter Visual Systems, een systems integrator in de Benelux op het gebied van audiovisuele apparatuur. Inter Visual Systems levert een breed scala van op maat te maken audiovisuele oplossingen voor klanten. Dankzij de samenwerking is Polycom in staat op te treden als voorkeursleverancier voor standalone- en inbouwvideo-oplossingen.
Met deze stap breidt Polycom zijn bereik uit door de RealPresence HD-video- en audio-oplossingen beschikbaar te maken voor duizenden organisaties in de regio. Voor Inter Visual Systems betekent de samenwerking een verdere uitbreiding van het portfolio met iVCS (Inter Video Conference Service). Dit is een beheerde dienst die klanten op een effectieve manier toegang geeft tot multipoint videogesprekken. De dienst is opgenomen in de vier oplossingsgebieden van Inter Visual Systems: Video Systems, Control Room Systems, Medical Systems en Presentation Systems. De dienst is gebaseerd op het Polycom RealPresence Platform. Dit is de meest complete software-infrastructuur voor universele videosamenwerking. Het platform is te combineren met een brede reeks van zakelijke, mobiele en sociale applicaties en apparaten, en met tal van high-end telepresence-videoconferencing- en personal audio conferencing-systemen.
Met deze stap breidt Polycom zijn bereik uit door de RealPresence HD-video- en audio-oplossingen beschikbaar te maken voor duizenden organisaties in de regio. Voor Inter Visual Systems betekent de samenwerking een verdere uitbreiding van het portfolio met iVCS (Inter Video Conference Service). Dit is een beheerde dienst die klanten op een effectieve manier toegang geeft tot multipoint videogesprekken. De dienst is opgenomen in de vier oplossingsgebieden van Inter Visual Systems: Video Systems, Control Room Systems, Medical Systems en Presentation Systems. De dienst is gebaseerd op het Polycom RealPresence Platform. Dit is de meest complete software-infrastructuur voor universele videosamenwerking. Het platform is te combineren met een brede reeks van zakelijke, mobiele en sociale applicaties en apparaten, en met tal van high-end telepresence-videoconferencing- en personal audio conferencing-systemen.
donderdag 3 mei 2012
Skype lekt IP-adressen
Skype lekt de IP-adressen van gebruikers, een probleem dat de ontwikkelaars al anderhalf jaar negeren. Op Pastebin.com werd de kwetsbaarheid geopenbaard, die inmiddels ook via een eenvoudige webtool is te misbruiken. Onderzoekers uit Frankrijk en New York waarschuwden Skype in november 2010 al voor het beveiligingsprobleem. Het onderzoek werd vorig jaar oktober gepubliceerd en liet zien dat de onderzoekers de locatie van Skype-gebruikers konden achterhalen. Vorige week controleerde één van de onderzoekers of het
woensdag 2 mei 2012
Ziggo lanceert Office Plus
Ziggo heeft zijn Office Plus gelanceerd, het nieuwe Alles-in-1-pakket van Ziggo voor MKB-bedrijven met 5 tot 50 medewerkers. Telefonie van Office Plus maakt gebruik van bellen via internet. Office Plus levert niet alleen telefonie met 2 tot 4 telefoonlijnen en 10 nummers, maar ook internet met 8 vaste IP-adressen en standaard digitale radio en TV ontvangst. Daarmee geeft de zakelijke bundel een totaaloplossing voor de ondernemer. Office Plus van Ziggo is er in drie snelheids varianten, variërend vanaf een snelle (30/4 Mbit/s), via een zeer snelle (40/8 Mbit/s) tot een supersnelle (60/10 Mbit/s) verbinding. Voor meer productinformatie zie www.ziggozakelijk.nl/officeplus.



