woensdag 28 maart 2012

Polycom integreert Microsoft- en HP-oplossingen

Polycom lanceert twee nieuwe HD-videosamenwerkingsoplossingen die geschikt zijn voor HP en Microsoft. De oplossingen combineren Polycom RealPresence-video-oplossingen, de netwerktechnologie en -diensten van HP, en Microsoft Lync met gezamenlijke referentiearchitecturen. Samen maken de oplossingen het eenvoudiger om UC-omgevingen te leveren, te schalen en te beheren. De omgevingen zorgen ervoor dat medewerkers met elkaar kunnen communiceren via video, spraak en andere communicatieapplicaties, waar ze zich ook bevinden. De oplossingen bundelen de belangrijkste elementen van UC- en videosamenwerking: van netwerk en platform tot en met kwalitatieve video-infrastructuur en -systemen. Hiermee verlagen bedrijven hun total cost of ownership en stellen ze medewerkers in staat om via elk platform face-to-face met elkaar te spreken, waar ze zich ook bevinden.
De architectuur is geoptimaliseerd voor video door een combinatie van het Polycom RealPrensence-platform met H.264 High-Profile-technologie die tot vijftig procent minder bandbreedte gebruikt dan concurrerende oplossingen. Zelfs met fluctuerende bandbreedte leveren de oplossingen een echte HD-video-ervaring doordat de oplossingen gekoppeld zijn met Polycom Constant Clarity, met gepatenteerde Polycom Lost Packet Recovery-technologie. Deze technologie beschermt de video- en spraakkwaliteit tegen bandbreedteschommelingen.

dinsdag 27 maart 2012

Visual collaboration-oplossingen voor iPad en Windows

Cisco introduceert een reeks innovaties op het gebied van samenwerking - of ‘collaboration’ - en telepresence. Cisco breidt zijn Jabber-portfolio namelijk uit voor Android, iOS, Mac, Blackberry en Cisco Cius uit met Cisco Jabber voor iPad en voor Windows. Hiermee kunnen klanten met alle populaire besturingssystemen nu via Jabber met elkaar communiceren en samenwerken, inclusief HD video, spraak, presence, instant messaging, desktop sharing, conferencing en visuele voicemail. Cisco heeft ook de integratie tussen Jabber en telepresence verbeterd, waardoor gebruikers met mobiele apparaten eenvoudig zelf een telepresence-sessie kunnen opzetten of er aan kunnen deelnemen, zowel op kantoor als onderweg.

maandag 26 maart 2012

Skype geschikt voor retinascherm iPad

De Skype iPad-app heeft vandaag een update gekregen, waardoor hij voortaan het Retina-scherm van de derde generatie iPad ondersteunt. Dit zorgt ervoor dat alle knoppen in de app voortaan een hogere resolutie benutten.

Windows Live Messenger blokkeert links

Microsoft censureert verwijzingen naar torrentsite The Pirate Bay in Windows Live Messenger. Dat beweert Torrentfreak. Ook vanuit apps van derden die met Microsofts instant messenging client werken, kunnen gebruikers niet naar de site. De links zijn door Microsof gemarkeerd als onveilig.

donderdag 22 maart 2012

Ook de Nederlandse provincies kiezen voor BTC Teleconsult

De provincies Flevoland, Gelderland, Limburg, Noord-Brabant, Noord-Holland, Overijssel, Utrecht en Zuid-Holland, verenigd in het ‘Inter Provinciaal Overleg’ (IPO), hebben besloten in ieder geval de komende twee jaar hun hardware op het gebied van telefonie bij BTC Teleconsult af te nemen. Dit hebben betrokken partijen officieel bekend gemaakt.
BTC Teleconsult heeft deze belangrijke gunning verkregen op het perceel EUD (End User Device). Doel van de aanbesteding was om op provinciaal niveau telefoniediensten te verwerven.Motivatie voor deze gunning door de acht provincies en het overlegorgaan is ondermeer gelegen in het feit dat BTC Teleconsult op basis van alle gevraagde criteria de economisch meest voordelige aanbieding heeft gedaan, waarbij bovenal het voldoen aan de service- en kwaliteitseisen een grote rol heeft gespeeld.

woensdag 21 maart 2012

Slimmer bellen, meer afspraken

Vesting Finance, specialist in credit management, maakt in het contact center sinds kort gebruik van het Customer Interaction Center (CIC) van Interactive Intelligence, dat door KPN succesvol is geïmplementeerd.
Een belangrijk onderdeel van de werkzaamheden van Vesting Finance bestaat uit het bellen van mensen met openstaande rekeningen om met hen afspraken te maken over het betalen hiervan. Dit gebeurde handmatig waardoor veel tijd verloren ging in het wachten op niet opgenomen telefoons, onjuiste nummers en antwoordapparaten. Het aantal effectieve gesprekken per medewerker bleef daardoor te beperkt.
Na een uitgebreide selectie werd gekozen voor KPN als leverancier en Customer Interaction Center (CIC) van Interactive Intelligence als platform. Vesting Finance werd overtuigd door het brede scala aan functionaliteit en de eenvoud van het beheer van CIC. De Dialer van Interactive Intelligence is zeer snel en effectief, daarnaast biedt CIC veel flexibiliteit en de mogelijkheid van multimedia. KPN liet in de aankoopfase overtuigend zien dat zij de branche en het product goed kennen door proactief al een uitgebreid plan en architectuur uit te werken. Door dit grondige voorwerk kon bovendien de daadwerkelijke implementatie eenvoudig en in korte tijd plaatsvinden.
In het contact center van Vesting Finance wordt nu gewerkt met de Outbound Dialer van CIC waarmee de uitgaande interacties geautomatiseerd en planmatig worden uitgevoerd. Alleen de daadwerkelijke gesprekken worden doorverbonden naar de medewerkers en dat resulteerde in de afgelopen maanden in tweeënhalf tot drie keer zo veel gerealiseerde betalingsafspraken als voorheen. KPN heeft de Dialer gekoppeld aan een SIP-trunk. Bovendien is CIC geïntegreerd met het CRM-systeem EuroDossier waardoor bij ieder gesprek automatisch de bijbehorende gegevens worden getoond in een pop-up-scherm. Informatie met betrekking tot de gesprekken wordt in EuroDossier geïmporteerd. Door het gebruik van scripting worden agenten door gesprekken heen geleid en ondersteund in processen en procedures. Vesting Finance maakt ook gebruik van de Quality Monitoring (QM)-functionaliteit voor de begeleiding van de agenten. De combinatie van scripting en QM betekent dat coaching beter wordt gefaciliteerd.


dinsdag 20 maart 2012

Thunderbird krijgt geïntegreerde instant messaging

Mozilla is van plan om toekomstige versies van Thunderbird uit te rusten met een chatmodule die overweg kan met diverse instant messaging-protocollen. Ook irc-sessies, Facebook-chats en Twitter-berichten zouden toegankelijk zijn. Thunderbird is jarenlang primair gericht geweest op e-mail, al was het met de optionele Lightning-plugin wel mogelijk om kalender- en todo-functionaliteit aan het programma toe te voegen. Mozilla wil de communicatiemogelijkheden van Thunderbird echter vergroten.

maandag 19 maart 2012

UPC Business leverancier 14+netnummer

UPC Business, onderdeel van UPC Nederland, heeft een belangrijke overheidsaanbesteding gewonnen waaraan diverse grote telecomaanbieders deelnamen. UPC Business wordt verantwoordelijk voor de werking van de verkorte telefoonnummers (14+netnummer) met spraakherkenning. Deze nummers geven alle inwoners van Nederland vanaf uiterlijk 2015 snel toegang tot hun gemeente. Belangrijke redenen voor de overheid om te kiezen voor UPC Business is de bewezen kwaliteit van dienstverlening aan grote instanties. Ook het feit dat UPC Business alle benodigde expertise in huis heeft en samenwerkt met Nuance voor spraakherkenning heeft hierbij geholpen.
UPC Business implementeert het 14+netnummer met spraakherkenning per gemeente. Daarnaast geeft zij gemeenten de mogelijkheid om een telefoonmenu te ontwikkelen dat op de behoeften van haar burgers is aangepast. Deze dienst valt niet onder de aanbesteding, maar is een dienst die UPC Business aanvullend levert. Het totaalpakket zorgt ervoor dat informatie door de burger snel gevonden kan worden.
De 14+ dienstverlening is onderdeel van het totaal concept Antwoord©. Met dit concept wil de overheid de dienstverlening naar de burger verbeteren. Veel overheidsorganisaties moeten bij vragen van burgers en ondernemers doorverwijzen naar een andere instantie, omdat zij de vraag niet of slechts deels kunnen beantwoorden. Om dit op te lossen, werken gemeenten, provincies, waterschappen, uitvoeringsorganisaties en het Rijk samen aan een beter bereikbare overheid en het beter vindbaar en toegankelijk maken van overheidsinformatie en -diensten.
Een bijzondere rol binnen Antwoord© is weggelegd voor gemeenten. Zij staan het dichtst bij burgers en ondernemers. Doel is dat zij uiterlijk per 2015 de herkenbare ingang tot de overheid vormen. Mochten burgers en ondernemers niet weten waar zij met hun vraag terecht kunnen, dan kunnen zij per 2015 altijd bij de gemeente terecht.
Belangrijk onderdeel om deze doelstelling te behalen is het 14+netnummer per gemeente. Dit nummer biedt toegang tot gemeentelijke Klant Contact Centra, die burgers allemaal volgens hetzelfde principe van dienst zijn. Ongeacht in welke gemeente zij wonen of voor welk contactkanaal (telefoon, internet of balie) zij kiezen.
 

woensdag 14 maart 2012

VoiP nog vaak geblokkeerd

Veel internetproviders in Europa blokkeren of vertragen het internetverkeer, zo concludeert BEREC, het Europese samenwerkingsverband van toezichthouders in de telecomsector. Uit de voorlopige bevindingen van een door BEREC uitgevoerde onderzoek, waaraan 400 providers voor vaste en mobiele meewerkten, blijkt dat met name internettelefonie-diensten op mobiele netwerken (voice over IP, zoals Skype) en peer-to-peer(P2P)-verkeer geblokkeerd en/of vertraagd worden. Bij de toepassing van deze blokkades wordt meestal gebruik gemaakt van Deep Packet Inspection (DPI), wat erop neerkomt dat door de providers naar de inhoud van het internetverkeer wordt gekeken.

dinsdag 13 maart 2012

Storing treft Skype hardware

Telefoontoestellen met Skype-certificering zijn door een storing niet in staat in te loggen op de VoIP-dienst. Gebruikers klagen steen en been, terwijl Skype meldt dat zijn dienst naar behoren werkt. De storing voor de hardwarematige Skype-clients is afgelopen zondag begonnen, maar houdt nu nog altijd aan. Het Skype-forum stroom vol met klagende gebruikers in onder meer Nederland, België, Groot-Brittannië, Spanje, Zwitserland, Zweden, Hongarije, Brazilië en Canada.

zondag 11 maart 2012

Nog steeds klachten over Pretium

Get Microsoft Silverlight
Bekijk de video in andere formaten.


Kassa ontvangt al tijden klachten over het telefoonbedrijf Pretium Telecom. Via ongevraagde telefoontjes werft Pretium sinds begin 2007 nieuwe klanten voor een abonnement voor vaste telefonie. De klachten Pretium hebben betrekking op een aantal zaken die heel vaak terugkeren. Veel (hoogbejaarde) gedupeerden geven aan dat ze dachten met KPN te spreken toen ze ongevraagd gebeld werden en hebben daarom 'ja' geantwoord op de vragen. Als ze eenmaal ongewild abonnee blijken te zijn, is het heel lastig of zelfs onmogelijk om van het contract af te komen.

maandag 5 maart 2012

Twee miljard WhatsApp-berichten per dag

Dagelijks sturen smartphonebezitters maar liefst twee miljard berichten via chatdienst WhatsApp. Dat heeft directeur Jan Koum gezegd tegenover WhatsAppen.nl bevestigd. Het oude record stond op één miljard berichten per dag. In vier maanden is dat aantal dus verdubbeld.