woensdag 29 februari 2012
dinsdag 28 februari 2012
maandag 27 februari 2012
Skype nu ook voor Windows Phone
Gebruikers met Windows Phone-smartphones kunnen per direct Skype kunnen downloaden voor hun telefoon. Het gaat om een bèta-app die onder meer gratis videobellen ondersteunt. De Skype bèta-applicatie voor Windows Phone laat gebruikers gratis bellen naar andere Skype-gebruikers, met of zonder video.
donderdag 23 februari 2012
Voipro en VANAD bieden samen telefonie- en contactcenter as a service
Voipro, leverancier van hosted voice en cloud communication oplossingen, en VANAD Group, specialist op het gebied van customer interaction management, gaan samen een totaaloplossing aanbieden op het gebied van hosted telefonie voor bedrijven en instellingen die niet alleen hun kantoortelefonie willen ontsluiten, maar ook hun interne contact center virtueel willen inrichten.
woensdag 22 februari 2012
Operators verliezen miljarden aan berichtendiensten
Online berichtendiensten zoals Whatsapp en Blackberry Messenger (pingen) snoepen jaarlijks wereldwijd $13,9 miljard (€10,5 miljard) weg aan SMS-opbrengsten bij mobiele aanbieders. Dat blijkt uit een rapport van onderzoeksbedrijf Ovum. Volgens onderzoekster Neha Dharia moeten mobiele aanbieders nauw samen gaan werken met grote spelers in sociale berichtgeving. “Operators moeten open blijven staan om samen te werken met app ontwikkelaars, data van eindgebruikers met hen delen en integratie met de sociale contacten van gebruikers toestaan”, aldus Dharia tegenover BBC News.
dinsdag 21 februari 2012
HP en AltiGen Benelux tekenen samenwerkingsovereenkomst voor levering Microsoft Lync 201
In januari heeft HP de samenwerkingovereenkomst ondertekend met AltiGen Benelux voor de distributie van de HP IP gebaseerde telefoontoestellen voor Microsoft Lync 2010 in de Benelux. De HP 4110 IP Phone is een Microsoft Lync geoptimaliseerde ‘gemeenschappelijke ruimte’ telefoon. De HP 4110 is stand-alone, kosteneffectief en ideaal voor implementatie in gemeenschappelijke ruimtes zoals de centrale hal en keuken.
De HP4110 is zeer geschikt voor 'hot-desking’ toepassingen. Gebruikers zijn in staat om met hun Microsoft Lync gebruikersaccount in te loggen zodat ze toegang hebben tot e-mail, persoonlijke contacten en alle aangepaste gebruikersprofiel instellingen.
De HP 4110 is voorzien van Power over Ethernet (PoE)-connectiviteit en kan optioneel voorzien worden van een adapter indien PoE niet beschikbaar is. Wandmontage is standaard mogelijk.
De HP 4120 IP Phone is een voor Microsoft Lync geoptimaliseerde kenniswerker desktop telefoon. De HP 4120 kan stand-alone werken in een Lync omgeving. Gebruikers worden automatisch aangemeld met de ‘plug and play’ PC koppeling via de ‘better together’ USB desktop voor Lync integratie. Hierdoor hebben gebruikers Outlook agenda integratie, toegang tot voice mail, persoonlijke contacten en eventueel aangepaste gebruikersprofiel instellingen. Optioneel aanmelden via gebruikers extensie en PIN code is ook beschikbaar.
De HP 4120 is voorzien van Power over Ethernet (PoE)-connectiviteit en kan optioneel voorzien worden van een adapter indien PoE niet beschikbaar is.
De HP4110 is zeer geschikt voor 'hot-desking’ toepassingen. Gebruikers zijn in staat om met hun Microsoft Lync gebruikersaccount in te loggen zodat ze toegang hebben tot e-mail, persoonlijke contacten en alle aangepaste gebruikersprofiel instellingen.
De HP 4110 is voorzien van Power over Ethernet (PoE)-connectiviteit en kan optioneel voorzien worden van een adapter indien PoE niet beschikbaar is. Wandmontage is standaard mogelijk.
De HP 4120 IP Phone is een voor Microsoft Lync geoptimaliseerde kenniswerker desktop telefoon. De HP 4120 kan stand-alone werken in een Lync omgeving. Gebruikers worden automatisch aangemeld met de ‘plug and play’ PC koppeling via de ‘better together’ USB desktop voor Lync integratie. Hierdoor hebben gebruikers Outlook agenda integratie, toegang tot voice mail, persoonlijke contacten en eventueel aangepaste gebruikersprofiel instellingen. Optioneel aanmelden via gebruikers extensie en PIN code is ook beschikbaar.
De HP 4120 is voorzien van Power over Ethernet (PoE)-connectiviteit en kan optioneel voorzien worden van een adapter indien PoE niet beschikbaar is.
donderdag 16 februari 2012
Nieuw berichtencentrum in MacOS X
Apple introduceert een heel nieuwe berichtendienst in MacOS X. Vandaag is een evaluatieversie verschenen van MacOS X Mountain Lion. Daarmee zijn Messages, Notes, Reminders en Game Center – bekend van de iPhone en iPad – voor het eerst ook beschikbaar op de Mac, net als Notification Center, Share Sheets, Twitter-integratie en AirPlay Mirroring. Messages komt in de plaats van iChat. Gebruikers kunnen onbeperkt sms’jes, foto’s en video’s sturen naar een andere Mac of een iOS-apparaat. Berichten blijft AIM, Jabber, Yahoo! Messenger en Google Talk als protocollen ondersteunen. Een bètaversie van Messages is vanaf vandaag al te downloaden. De definitieve versie zal deel uitmaken van Mountain Lion.
dinsdag 14 februari 2012
NEC en Zetacom verlengen distributie overeenkomst
NEC Nederland en Zetacom hebben hun strategische distributie overeenkomst voor de verkoop en levering van NEC bedrijfscommunicatie oplossingen voor de Nederlandse markt verlengd. Recentelijk ondertekenden Dick Dompeling, Algemeen Directeur van Zetacom, en Tonko Wedda, Managing Director Benelux van NEC, het nieuwe contract.
De relatie tussen Zetacom en NEC dateert uit 2006. Zetacom is Gold partner van NEC en levert naast de UNIVERGE SV8300 en iS3000/SIP@Net communicatieservers ook de IP DECT mobiliteitsoplossingen en Business ConneCT Unified Communications oplossingen van deze vooraanstaande leverancier. Het contract tussen beide partijen is nu verlengd voor een periode van drie jaar.
De relatie tussen Zetacom en NEC dateert uit 2006. Zetacom is Gold partner van NEC en levert naast de UNIVERGE SV8300 en iS3000/SIP@Net communicatieservers ook de IP DECT mobiliteitsoplossingen en Business ConneCT Unified Communications oplossingen van deze vooraanstaande leverancier. Het contract tussen beide partijen is nu verlengd voor een periode van drie jaar.
maandag 13 februari 2012
Aspect en 2e2 gaan samenwerken
Aspect, leverancier van klantcontact- en Microsoft platform-oplossingen, en ICT Lifecycle services provider 2e2 zijn een samenwerking aangegaan om samen middelgrote ondernemingen van dienst te zijn die meerdere communicatiekanalen in hun bedrijf willen consolideren – van telefonie tot social media. De alliantie combineert Aspect's en Microsoft’s UC&C-applicatie suite met de mensen en middelen van 2e2 voor project management, technologische expertise en support. Als onderdeel van de overeenstemming krijgt 2e2 volledige toegang tot de Aspect Unified IP applicaties voor customer contact en workforce optimisation.
dinsdag 7 februari 2012
Grote onzekerheid bij bedrijven over juiste keuze telecomcontracten
Meer dan 50% van de Nederlandse MKB-bedrijven vindt het lastig om de tarieven en extra diensten van verschillende telecomproviders te vergelijken. De voornaamste reden voor de onzekerheid is dat bedrijven door de veelheid aan tarieven en diensten het vaak moeilijk vinden om de juiste keuze te maken. Dit betekent dat bedrijven niet zeker weten of hun telecommunicatie wel goed, effectief en kostenefficiënt geregeld is.
Dit is één van de uitkomsten van een grootschalig onderzoek door de Hogeschool van Amsterdam. Zo blijkt dat 52% van de ondervraagde bedrijven het lastig tot zeer lastig vindt om verschillen in diensten van telecomproviders te onderscheiden. Op de vraag of bedrijven het lastig vinden om tarieven te vergelijken tussen verschillende providers meent zelfs 61% van de bedrijven moeite daarmee te hebben.
Volgens de Hogeschool van Amsterdam bestaat er derhalve een grote behoefte aan deskundig advies op het gebied van zakelijke telecom. De functie van de telecomintermediair zal volgens de Hogeschool dan ook een toenemende rol van betekenis krijgen. Dit soort bedrijven kunnen namelijk de beste (maatwerk)oplossingen bieden.
Dit is één van de uitkomsten van een grootschalig onderzoek door de Hogeschool van Amsterdam. Zo blijkt dat 52% van de ondervraagde bedrijven het lastig tot zeer lastig vindt om verschillen in diensten van telecomproviders te onderscheiden. Op de vraag of bedrijven het lastig vinden om tarieven te vergelijken tussen verschillende providers meent zelfs 61% van de bedrijven moeite daarmee te hebben.
Volgens de Hogeschool van Amsterdam bestaat er derhalve een grote behoefte aan deskundig advies op het gebied van zakelijke telecom. De functie van de telecomintermediair zal volgens de Hogeschool dan ook een toenemende rol van betekenis krijgen. Dit soort bedrijven kunnen namelijk de beste (maatwerk)oplossingen bieden.
maandag 6 februari 2012
Full HD voor Skype
Als je een degelijke webcam hebt en een breedbandverbinding, kan je met Skype 5.8 voor Windows videobellen in 1.080p-resolutie. De nieuwe Skype ondersteunt ook (video)bellen naar al je Facebookcontacten, ongeacht of zij Skype geïnstalleerd hebben. Wil je dat in de hoogst mogelijke resolutie doen dan moet je over een goede webcam beschikken (Skype raadt de Logitech C920 aan) en een internetverbinding van minimaal 2 Mbps.
donderdag 2 februari 2012
Onze Lieve Vrouwe Gasthuis vervangt telefonie
Het Onze Lieve Vrouwe Gasthuis (OLVG) in Amsterdam heeft haar nieuwe Zetacom telefonie omgeving vrijwel probleemloos in gebruik genomen. De nieuwe telefonie van het OLVG is onderdeel van een breder programma van het ziekenhuis om de bereikbaarheid en onderlinge communicatiemogelijkheden van medewerkers te verbeteren. Naast de nieuwe telefonie werd ook een nieuw vast en draadloos netwerk geïntroduceerd, werd het interne oproepsysteem vernieuwd en is een multimedia systeem voor patiënten ingevoerd. Dick Dompeling, directeur van system integrator Zetacom blikt tevreden terug op een snelle en soepele overname zonder noemenswaardige verstoring voor de gebruikers: “De betrouwbaarheid van een Voice over WLAN oplossing is opnieuw bewezen en wij bevestigen onze positie als sterkste partij van Nederland op dit gebied. Dankzij een uitstekende samenwerking met de Dienst Automatisering en Informatie Technologie van het OLVG is de in gebruik name van deze grote VoWLAN installatie zeer soepel verlopen.”
De nieuwe omgeving omvat redundante Mitel telefonieservers en gateways, zeven PC bedienposten, 1.350 Ascom i62 VoWLAN toestellen en 1.200 Mitel 5330 bureautoestellen. Voor uitbreiding van functionaliteit is het systeem voorzien van meerdere applicaties die volledig onder VMWare zijn uitgevoerd. Voor calamiteitoproepen heeft Zetacom een alarmserver geleverd. Hiermee kunnen snel en uitermate betrouwbaar diverse groepen medewerkers worden opgeroepen, zowel via interne bureau- en draadloze toestellen, als via externe toestellen, bijvoorbeeld GSM’s. Alle alarmeringen zoals patiëntoproepen vanuit het Verpleeg Oproep Systeem (VOS), meldingen vanuit de brandmeldcentrale of het gebouwbeheersysteem worden aangeboden op de draadloze toestellen. Hiermee is het gebruik van het traditionele pagingsysteem vrijwel geheel komen te vervallen. Tot slot is er een koppeling gemaakt met een nieuw multimediasysteem voor patiënten: Ollie (OLVG Informatie en Entertainment) voor ongeveer 475 bedden. Hierdoor is de patiëntentelefonie volledig gefaciliteerd vanuit de Mitel oplossing. Het Ollie systeem voegt hier beheer en een gebruikersinterface via de patiënt terminal aan toe. Een pilot met locatiebepaling o.b.v. WiFi met Ekahau technologie wordt binnenkort door Zetacom uitgevoerd.
Bij de indienststelling van een nieuwe telefooncentrale moet er veel aandacht worden geschonken aan de eindgebruiker. Zetacom heeft daarom vooraf meerdere trainingen verzorgd, gevolgd door een nazorgperiode direct na omzetting. De eerste twee weken was er door het OLVG een speciale helpdesk beschikbaar gesteld en waren er naast een groot aantal OLVG projectgroepleden elke dag engineers en trainers in huis. Groot succes was het door het OLVG dagelijks up to date houden van een FAQ lijst om veel gestelde vragen van gebruikers te beantwoorden en die informatie beschikbaar te maken voor alle medewerkers.
De nieuwe omgeving omvat redundante Mitel telefonieservers en gateways, zeven PC bedienposten, 1.350 Ascom i62 VoWLAN toestellen en 1.200 Mitel 5330 bureautoestellen. Voor uitbreiding van functionaliteit is het systeem voorzien van meerdere applicaties die volledig onder VMWare zijn uitgevoerd. Voor calamiteitoproepen heeft Zetacom een alarmserver geleverd. Hiermee kunnen snel en uitermate betrouwbaar diverse groepen medewerkers worden opgeroepen, zowel via interne bureau- en draadloze toestellen, als via externe toestellen, bijvoorbeeld GSM’s. Alle alarmeringen zoals patiëntoproepen vanuit het Verpleeg Oproep Systeem (VOS), meldingen vanuit de brandmeldcentrale of het gebouwbeheersysteem worden aangeboden op de draadloze toestellen. Hiermee is het gebruik van het traditionele pagingsysteem vrijwel geheel komen te vervallen. Tot slot is er een koppeling gemaakt met een nieuw multimediasysteem voor patiënten: Ollie (OLVG Informatie en Entertainment) voor ongeveer 475 bedden. Hierdoor is de patiëntentelefonie volledig gefaciliteerd vanuit de Mitel oplossing. Het Ollie systeem voegt hier beheer en een gebruikersinterface via de patiënt terminal aan toe. Een pilot met locatiebepaling o.b.v. WiFi met Ekahau technologie wordt binnenkort door Zetacom uitgevoerd.
Bij de indienststelling van een nieuwe telefooncentrale moet er veel aandacht worden geschonken aan de eindgebruiker. Zetacom heeft daarom vooraf meerdere trainingen verzorgd, gevolgd door een nazorgperiode direct na omzetting. De eerste twee weken was er door het OLVG een speciale helpdesk beschikbaar gesteld en waren er naast een groot aantal OLVG projectgroepleden elke dag engineers en trainers in huis. Groot succes was het door het OLVG dagelijks up to date houden van een FAQ lijst om veel gestelde vragen van gebruikers te beantwoorden en die informatie beschikbaar te maken voor alle medewerkers.


