vrijdag 30 december 2011

Gratis klantenservice voor UPC telefonie-klanten

Vanaf 2 januari kunnen klanten met telefonie van UPC via hun vaste UPC-telefonielijn gratis bellen naar het klantenservicenummer 1200. Dit bericht UPC in een persbericht. Klanten die naar het servicenummer 1200 bellen, ontvangen dezelfde service als klanten die via het servicenummer 0900 1580 contact opnemen met UPC.
Alle UPC Telefonie-klanten die vanaf 2 januari via de vaste UPC-lijn naar het servicenummer 0900 1580 bellen, krijgen een boodschap te horen dat zij kosteloos via 1200 met UPC contact kunnen opnemen.UPC komt met deze stap tegemoet aan de behoefte van klanten om ook via de telefoon kosteloos geholpen te worden.

woensdag 28 december 2011

Tiscali lanceert VoIP-dienst Indoona

Het Italiaanse Tiscali is een nieuwe Europese VoIP-dienst gestart: Indoona. De dienst werkt vanaf PC's (WiFi en 3G), Mac's en smartphones (iOS en Android). Ook kan er beltegoed worden gekocht waarmee naar andere nummers gebeld kan worden. Voor gesprekken met zowel mobiel als vast, ook internationaal, geldt een tarief van 1 cent per minuut.

donderdag 22 december 2011

Zetacom neemt telecom dienstverlening Theo Jeuken over

Per 1 januari wordt de telecom dienstverlening van Theo Jeuken Beveiliging & Telecom B.V. overgenomen door system integrator Zetacom. Met de overname verwelkomt Zetacom ruim 500 nieuwe klanten. Zetacom is system integrator voor de zakelijke markt en gespecialiseerd in het implementeren van innovatieve tele- en dataoplossingen, waaronder telecommunicatiesystemen, contactcenters, netwerkinfrastructuren en -beveiliging. Jasper den Hartog, commercieel verantwoordelijk voor de MKB tak van Zetacom: “Op dit moment groeit Zetacom razend snel. Deze overname past uitstekend in de strategie van Zetacom om tevens haar positie in de MKB markt verder uit te bouwen.”

zondag 18 december 2011

Mac versie van Voipbuster

Van de goedkope VoiP dienst Voipbuster is eindelijk een Mac versie beschikbaar. Die biedt, ook al ziet hij er iets anders uit, dezelfde mogelijkheden als de Windows variant. Voipbuster is onder verschillende namen actief, waaronder Internetcalls. In alle gevallen is een Mac versie beschikbaar, al moet voor iedere dienst wel een apart account worden aangemaakt.


vrijdag 16 december 2011

OPTA waarschuwt ondernemers voor ongewilde telefonie overstap

OPTA ontvangt regelmatig klachten van ondernemers die aangeven dat ze ongewild en onbedoeld een nieuw zakelijk telefoniecontract zijn aangegaan. Ondernemers blijken niet in de gaten te hebben dat ze toestemming geven voor de overstap naar een andere telefonieaanbieder. In veel gevallen sturen telefonieaanbieders brieven met antwoordkaarten waarbij de ondernemer de indruk kan hebben dat deze afkomstig zijn van zijn huidige aanbieder. Ondernemers zetten vervolgens hun handtekening op de antwoordkaart zonder te weten dat het hier niet om hun huidige telefonieaanbieder gaat.
Ook ontvangt OPTA klachten van ondernemers die worden gebeld door telefonieaanbieders. In de gesprekken kan de indruk ontstaan dat met de huidige telefonieaanbieder gesproken wordt.
Het einde van het jaar is voor veel telefonieaanbieders aanleiding om ondernemers te mailen of te bellen met een telefonieaanbod. Hoewel OPTA hier geen wettelijke bevoegdheden heeft, signaleert zij dat op dit gebied problemen ontstaan. Het advies van de toezichthouder: Zorg dat u alle post en mail grondig doorleest en weet met welke aanbieder en aanbod u te maken heeft voordat u ergens mee akkoord gaat. Als u eenmaal uw handtekening heeft gezet, is het vaak moeilijk om onder een contract uit te komen. Ook aan de telefoon is het zaak goed te weten met welke aanbieder u in zee gaat en wat de voorwaarden van het contract zijn.

maandag 12 december 2011

Kolmisoft lanceert nieuwe versie VoIP-software

Kolmisoft heeft MOR 11 gelanceerd, de niewste versie van haar VoIP Softswitch met de functie Facturatie en Routing. MOR11 biedt de gelegenheid aan alternatieve telecombedrijven om hun dienstverlening voor gesprekken aanzienlijk te verbeteren.
MOR 11 werd ontworpen voor kleine en middelgrote telecombedrijven gespecialiseerd in het leveren van verscheidene VoIP-diensten. MOR 11 ondersteunt nu uitgebreide API, een verbeterde actieve gesprekscontrole, verbeterde online cash flowcontrole en een volledig nieuwe functie die het telecombedrijven mogelijk maakt om hun eigen "clouds" te maken en een virtueel commercieel telfoonsysteem met meerdere lijnen, of PBX te lanceren.  
Door de nieuwe API (toepassing voor de programmeringsinterface) in MOR kunnen telecombedrijven hun gegevens voor facturatie en routing integreren met om het even welke ERP, CRM of boekhoudingssoftware.  Zo'n integratie versnelt de verwerking door de klantendienst, met inbegrip van de helpdesk, rapportering en facturatie. Bovendien kunnen dienstverleners van gesprekken hun verkoop verhogen door een meer flexibele prijsvorming, aangepaste aanbiedingen en een verzekering en uitvoering van de diensten.
Een doorbraak van de functie nieuwe Actieve Gesprekken heeft ervoor gezorgd dat beheerders de gesprekken kunnen zien die op dit moment in het systeem zijn. Indien beheerders grote fluctuaties opmerken, kunnen ze op het moment zelf reageren om de systeemstabiliteit te behouden door gesprekken opnieuw te configureren of de prijzen en/of gespreksrichtingen te wijzigen.
Door een nieuwe "Monitoring Add-on" (controletoevoeging) kunnen het verkeer en de kredietlimieten ingesteld en aangepast worden voor elke telecomklant en kan er gereageerd worden als de limieten bereikt zijn. Er kunnen e-mail alerts op basis van klantenverkeer of kredietlimiet naar de klant verzonden worden bij onregelmatigheden of de klant kan geblokkeerd worden indien het verkeer aanzienlijk toeneemt.  Het is aan de telecombedrijven om de grenzen in te stellen; MOR 11 zorgt voor de regeling. Telecombedrijven kunnen nu hun cash flow controleren omdat het gegevensverkeer van de gebruiker omgezet wordt in Dollars op het moment zelf. Alle verdachte gebruikershandelingen worden gecontroleerd en er verschijnen meldingen van pogingen tot hacking van zodra MOR weergeeft dat er een gebruiker op een verdachte manier toegang probeert te krijgen tot MOR. 

donderdag 1 december 2011

VU kiest voor onderhoud Zetacom

De Vrije Universiteit Amsterdam (VU) heeft met Zetacom een overeenkomst ondertekend voor service en onderhoud op zowel de Siemens HiPath 4000 als op de Mitel VMCD omgeving. “Zetacom beschikt over de technische expertise van zowel Siemens als Mitel en biedt daarmee een unieke propositie op de Nederlandse markt,” vertelt Eric Wubbels, Afdelingshoofd Exploitatiecentrum van de VU. “Door de overeenkomst met Zetacom hebben wij één aanspreekpunt voor alle telecom aangelegenheden die binnen de VU spelen”.
De virtuele Mitel omgeving (1.400 gebruikers) is redundant opgezet met twee controllers op twee VMware servers. Deze zijn middels twee ISDN/QSIG Mitel 3300 gateways verbonden met de Siemens omgeving. De Siemens omgeving bestaat uit vier HiPath 4500 systemen voor de grote locaties en twee HiPath 4300 systemen voor twee kleinere locaties met in totaal 5.500 actieve toestelaansluitingen. Sjaak Werkhoven van Zetacom: “Wij zijn ontzettend blij de VU tot onze trouwe klantenkring te mogen gaan rekenen. Dit contract is het bewijs dat onze slogan “Kennis is onze voorsprong, service onze kracht” niet zomaar een loze kreet is.”

woensdag 30 november 2011

Aanval op SMS

Zeshonderd miljoen gebruikers, daar rekenen Sabeer Bhatia en Yogesh Patel op met hun nieuwe dienst JaxtrSMS, die de ‘Hotmail onder de SMS diensten’ moet gaan worden. De toepassing neemt het bezwaar weg van veel gesloten SMS-diensten waarbij zowel de zender als de ontvanger over een mobiele applicatie moet beschikken: versturen gaat per app, ontvangen kan in principe op iedere willekeurige telefoon.

dinsdag 29 november 2011

RAM en Mtel verbeteren telefonie in de zorg

RAM Infotechnology, beheerder van tien miljoen elektronische patiëntendossiers, en Mtel, leverancier van klantcontactoplossingen, hebben de krachten gebundeld om de telefonische bereikbaarheid van onder meer de zorgsector te verbeteren. Met VoIP-As-A-Service lopen telefonie en data over hetzelfde netwerk en zijn geen investeringen in hardware en beheer nodig.

maandag 21 november 2011

CWZ brengt telefoondiensten onder bij Zetacom


Het Nijmeegse Canisius-Wilhelmina Ziekenhuis (CWZ) heeft gekozen voor de service van system integrator Zetacom op hun telefoniesystemen. Dit in navolging van onder andere het Vlietland Ziekenhuis, Ziekenhuis Amstelland, het Admiraal de Ruyter Ziekenhuis, Ziekenhuisgroep Twente en het OLVG. Zetacom heeft daarnaast de opdracht gekregen om voor onder andere de poliklinieken van het CWZ het callcenter in te richten op basis van de Mitel Customer Interaction Solutions software gecombineerd met Intelligent Queue, eveneens van Mitel. Hiermee kan het ziekenhuis patiënten sneller en efficiënter van dienst zijn. De Siemens Realitis iSDX Large voor circa 2.000 gebruikers en de Mitel MCD omgeving gecombineerd met een IP-DECT oplossing voor circa 2.500 gebruikers worden volledig bij Zetacom ondergebracht.
Op 7 november zijn de verbindingen met het openbare net van CWZ, verhuisd van de oude Siemens Realitis naar de nieuwe Mitel omgeving, evenals de bedienposten. Dit is een eerste stap richting de volledige migratie van CWZ naar de Mitel, die nu leidend is geworden. “Zetacom timmert met haar zorgconcept enorm aan de weg binnen de Ziekenhuiswereld, vertelt Sjaak Werkhoven van Zetacom. “Onze organisatie begrijpt hoe belangrijk communicatie is voor een ziekenhuis en juist dát niveau van meedenken wordt door onze klanten enorm gewaardeerd. Zetacom mag zich inmiddels specialist noemen in het geruisloos migreren van traditionele telefonie omgevingen naar volledige VoIP omgevingen. Wij zijn ontzettend trots op de samenwerking met het CWZ.”

Nu ook Facebook videochat in Skype

De nieuwste versie van het chatprogramma Skype kan weer wat meer: zo kunnen gebruikers nu ook videochatten met hun Facebook-vrienden. Alle Facebook-gebruikers verschijnen in de contactenlijst van Skype.

donderdag 17 november 2011

Callcenter SNT zet WhatsApp in voor klantenservice

SNT, het bedrijf dat het klantcontact afhandelt voor verschillende bedrijven, biedt klanten de mogelijkheid om via WhatsApp of Ping contact op te nemen. Dat meldt Emerce. Naast de traditionele dienstverlening van inkomend en uitgaand telefoon- of e-mailverkeer kunnen consumenten nu dus ook via WhatsApp of Ping in contact komen met de klantenservice. SNT was ooit onderdeel van KPN, maar is verkocht.

donderdag 10 november 2011

Virgin besteedt beheer callcenter uit aan Xerox

Virgin America besteedt het volledige beheer van de callcenter activiteiten uit aan Xerox. Het gaat hierbij om het ondersteunen van teams, training en kwaliteitsmonitoring. Als gevolg hiervan is de productiviteit van de luchtvaartmaatschappij met tien procent gestegen. Tevens is er sprake van een toenemende stijging van de kwaliteit van de dienstverlening naar de klant. Ook in Nederland is Xerox, door de recentelijke overname van Unamic/HCN door Xerox dochter ACS, actief in het beheer van callcenter activiteiten. Toonaangevende bedrijven in de telecom-, uitgeverij-, utiliteit- en online retail-markt besteden het contact met hun klanten bewust uit aan Unamic/HCN. Unamic/HCN verzorgt en optimaliseert het klantcontact en levert daarmee een hogere klanttevredenheid en meer klantwaarde tegen lagere kosten.

Online klantenservice Vodafone 24/7 beschikbaar via sociale media

Vanaf vandaag is de Vodafone 24/7 Web Crew vierentwintig uur per dag, zeven dagen per week bereikbaar via de belangrijkste sociale media platformen Facebook, Twitter en Hyves. Klanten kunnen zo op ieder gewenst moment in contact komen met een medewerker van de klantenservice. De 24/7 Web Crew maakt deel uit van de Smartphone Crew, die vorige week werd geïntroduceerd. De Smartphone Crew bestaat uit 140 nieuw geworven medewerkers die bij de verschillende klantcontactpunten worden ingezet, zoals het webcare team, de telefonische klantenservice en op de winkelvloer. Het 24/7 toegankelijk maken van de online klantenservice maakt onderdeel uit van een reeks initiatieven ter verbetering van de klantervaring via de verschillende klantcontactpunten bij Vodafone.
Klanten zijn vierentwintig uur per dag online met hun smartphones. Daarbij maken ze veel gebruik van sociale media. Met het verruimen van de 'openingstijden' van de 24/7 Web Crew komt Vodafone naar eigen tegemoet aan de wens van veel klanten om ondersteuning te krijgen op het moment dat het hen uitkomt. Door dag en nacht klaar te staan kan de 24/7 Web Crew ook klanten helpen die bijvoorbeeld nachtdiensten draaien en daardoor 's avonds of 's nachts hulp nodig hebben. Ook klanten die in het buitenland verblijven en te maken hebben met tijdsverschil, kunnen baat hebben bij een verruiming van de bereikbaarheid van servicemedewerkers.
Sociale media zijn heel belangrijk voor Vodafone, omdat klanten daar steeds meer gebruik van maken. Ze vormen dan ook een laagdrempelige en snelle manier om contact op te nemen met de klantenservice. Vodafone is al geruime tijd aanwezig op Facebook, Twitter, Hyves en YouTube. In september is Vodafone uitgeroepen tot het "meest actieve merk op social media" (Social Media Monitor 4). Klanten kunnen via deze verschillende sociale media al hun vragen stellen. Ook worden volgers via social media geïnformeerd over tips en trucs over producten en diensten.

woensdag 9 november 2011

Tritel levert Glasvezel & Hosted VoIP oplossing aan Flügel

Tritel BV, aanbieder van data- en Telecom oplossingen voor de B2B heeft een 5-jarige overeenkomst  gesloten voor het leveren van een hoogwaardige Glasvezel- en Hosted VoIP oplossing voor Flügel Nederland NV. Tritel is gespecialiseerd in het bedenken, leveren en beheren van totaaloplossingen op het gebied van data- en telecommunicatie voor de zakelijke markt. Bij Tritel werken momenteel 24 medewerkers.

dinsdag 8 november 2011

Huawei Enterprise kondigt nieuwe telepresence-oplossing TP3106 aan

Huawei introduceert het eerste 1080p 50/60fps telepresence-systeem, de Huawei TP3106. Deze HD videoconferentieoplossing biedt organisaties de mogelijkheid gemakkelijk te communiceren, ongeacht waar de deelnemers zich bevinden. Het slanke en elegante telepresence-systeem heeft een bandbreedteverbruik dat tot 30 procent lager ligt dan het huidige gemiddelde. Hierdoor zijn bedrijven in staat de operationele kosten te verlagen. De TP3106 biedt tevens uitstekende high-definition video en surround sound. Daardoor hebben gebruikers het idee face-to-face in gesprek te zijn met iemand die zich in werkelijkheid duizenden kilometers verderop bevindt. De oplossing biedt een dubbele 1080p resolutie voor het delen van applicaties en zes AAC-LD microfoons met drievoudige breedband-tracks.
Huawei heeft het gebruik van het videoconferentiesysteem vereenvoudigd, zodat ook onervaren gebruikers ​​gemakkelijk gebruik kunnen maken van het systeem. De Huawei TP3016 is uitgerust met Android tablets, zodat videoconferenties makkelijk te beheren zijn via een intuïtieve interface. De Huawei TP3106 omvat ook SEC-(Super Error Concealment) en IRC (Intelligent Rate Control)-technologieën voor een feilloze videokwaliteit, zelfs wanneer het netwerk te maken heeft met grote hoeveelheden dataverlies of beperkt breedband. Dankzij deze technieken kunnen gebruikers een videoverbinding realiseren zonder zich te bekommeren over de kwaliteit van het netwerk of Quality of Service (QoS).
De Huawei TP 3106 is een volgens industriestandaarden ontwikkeld open platform dat kan worden geïntegreerd met bestaande videocommunicatiesystemen, waaronder ook op TIP-protocol gebaseerde oplossingen. Hierdoor kunnen gebruikers altijd en overal deelnemen aan telepresence en videoconferenties, vanaf elk apparaat met internettoegang. Gesprekken worden beveiligd dankzij encryptietechnieken op basis van H.235- en AES-normen. Zo worden conference calls beschermd tegen indringers.

maandag 7 november 2011

Neonova en The IP Company terug bij gemeente Amsterdam

De Dienst ICT (DICT) van de gemeente Amsterdam heeft Use The Source aangesteld voor het onderhoud en de ondersteuning van het telefonieplatform Astium. De opdracht is door Amsterdam gegund zonder voorafgaande bekendmaking. In het aanbestedingsdocument is te lezen dat de gemeente dringende spoed heeft om een leverancier te vinden, omdat de huidige ict-dienstverlener (Israpunt) failliet is gegaan. One IP/Use The Source laat via The IP Company-directeur Ronald Koppelman aan Computable weten ‘niet te mogen communiceren over deze kwestie'.

donderdag 3 november 2011

Wortell eerste Microsoft-partner in EMEA met hoogste certificering voor Lync-telefonie

Wortell is de eerste Microsoft-partner in de EMEA-regio met de status van Gold Certified Partner for Communications. Microsoft kent deze status toe aan partijen die actief zijn op het gebied van Lync, de complete communicatieoplossing van Microsoft. En die Lync inzetten als vervanger van de traditionele telefooncentrale.
De Microsoft Gold Certified Partner-status is een wereldwijd kwaliteitskeurmerk dat Microsoft verleent als een bedrijf voldoende gecertificeerde professionals in dienst heeft. Daarnaast moet de partner kunnen aantonen dat deze medewerkers hun kennis en vaardigheden op Microsoft-gebied hebben toegepast in klantprojecten. Wortell heeft de afgelopen jaren veel kennis opgebouwd rond het Microsoft Lync-platform. Het bedrijf voerde bij verschillende organisaties Lync-projecten uit, waaronder de Technische Universiteit Delft, Royal Haskoning en de gemeente Lelystad. Daardoor voldeed Wortell direct aan alle eisen van Microsoft voor deze certificering.
Microsoft Lync verbindt mensen met elkaar. De oplossing stelt gebruikers in staat op verschillende manieren te communiceren en up-to-date te blijven over wat anderen doen. Gebruikers werken daardoor slimmer, sneller en productiever samen, ongeacht waar ze zich bevinden, op vrijwel elk apparaat en met dezelfde gebruikservaring als bij Office en Outlook. Lync maakt het gebruikers ook makkelijker: met één druk op de knop kunnen zij communicatie tot stand brengen, ongeacht of het om telefoneren gaat, chatten of het delen van documenten en applicaties.

woensdag 2 november 2011

1 miljard berichten via Whatapp

WhatsApp heeft een nieuwe mijlpaal bereikt: ze wisten op een enkele dag één miljard berichten te verwerken. Omgerekend werden er volgens WhatsApp iedere seconde 11.574 boodschappen verstuurd, oftewel meer dan 40 miljoen per per uur. Intussen overweegt Apple om zijn berichtendienst iMessage (onderdeel van iOS) ook voor MacOS X geschikt te maken.

Cruyff vergadert virtueel

Johan Cruijff kan voortaan vergaderingen van de raad van commissarissen van Ajax bijwonen via een live videoverbinding vanuit Barcelona. VisionsConnected installeerde deze week een high-end videosysteem bij de in Barcelona woonachtige Cruijff. Met de installatie van een 'Cisco telepresence systeem' beschikt Cruijff over zijn eigen virtuele vergaderruimte. Cruijff: "Het is zo simpel dat je vergeet dat het ingewikkeld is."

dinsdag 1 november 2011

Skypen met gevangenen

Skype heeft de Filipijnse gevangenis bereikt. Filipijnse gevangenen kunnen voortaan elektronisch bezoek krijgen. Zo zag de wegens drugshandel veroordeelde Sarah voor het eerst in meer dan een decennium haar dochter. Sarah's familie zou een reis van twintig uur moeten maken en een slaapplaats voor twee nachten moeten vinden om haar te bezoeken. Veel tijd om de skypen is er overigens niet. Er is maar een handvol computers. Oude of zieke gevangenen mogen eerst.


maandag 31 oktober 2011

Bellen in de cloud goedkoper

Video-overleg duur? Helemaal niet, het is gratis! Tenminste, als je geïntegreerd belt via internet (VOIP). Ook een internationale video-conferentie valt reuze mee: Een telefoonconferentie van een uur met 5 Europese locaties kost je 151 euro, eentje met mensen uit andere continenten kost ongeveer het dubbele.

vrijdag 28 oktober 2011

Bureautoestel voor Apple iPhone (iFusion) ook geschikt voor iPhone 4S

De iFusion SmartStation is officieel geaccrediteerd door Apple. Dit houdt in dat dit product overeenkomt met de hoge kwaliteitsnormen die Apple hanteert bij haar producten. iFusion SmartStation is geschikt voor Apple iPhone 3G, 3GS, 4 en 4S. Met het iFusion SmartStation kunnen de mogelijkheden van een traditionele handset telefoon en handsfree functionaliteit worden benut in combinatie met een iPhone.

donderdag 27 oktober 2011

Microsoft en Nokia geven eBuddy XMS mondiale impuls

Het Nederlandse chatprogramma eBuddy XMS krijgt een grote mondiale groeistoot. Microsoft en Nokia benoemen eBuddy tot partner en helpen bij de doorontwikkelen, marketing en distributie van de concurrent van Whatsapp. XMS werd tijdens het Nokia World in Londen gepresenteerd als een van de selecte preferred softwarepartners voor de nieuwe generatie telefoons van Nokia. De Nederlandse chatsoftware zal intensief worden gepromoot op de mobiele platformen S40, S60 en Meego van Nokia en Windows Phone 7 van Microsoft.

dinsdag 25 oktober 2011

Veranderend klantgedrag kost KPN 18 miljoen omzet

Mobiele apps zorgen ervoor dat klanten van KPN minder bellen en minder sms’en. Dat is glashelder als de leiding van het bedrijf naar de cijfers kijkt. In het derde kwartaal leverden apps als Skype, Facebook en Whatsapp 18 miljoen euro omzetverlies op. De mobiele tak van KPN zag zijn omzet op de Nederlandse consumentenmarkt afgelopen kwartaal met elf procent dalen tot 395 miljoen. Daarvan komt ongeveer vier procent, of achttien miljoen euro, op het konto van mobiele apps. Die zorgen ervoor dat consumenten minder diensten van KPN gebruiken en meer via mobiel internet.

maandag 24 oktober 2011

iMessage lekt berichten

Apple's tegenhanger voor BlackBerry Ping is niet sim-kaartgebonden en lekt berichten naar toestellen waar het ooit op is geactiveerd. Uitlenen van een SIM-kaart kan er, ongeacht de duur van het uitlenen, voor zorgen dat iMessage-berichtenverkeer voortaan wordt onderschept. Daarvoor hoeft de sim-kaart niet gekloond te worden, maar slechts even gebruikt in een andere iPhone, met iOS5.

woensdag 19 oktober 2011

Skype schrapt Google Toolbar

Na de overname van Skype door Microsoft, schrapt Skype de Google toolbar uit versie 5.6 van het populaire belprogramma. Microsoft nam Skype over voor 6 miljard euro. Met zo’n investering is het niet gewenst dat je concurrent verdient aan reclame. De nieuwe update verwijdert niet alleen de productaanbieding van Google maar lost ook een geheugenlek op in de Firefox-plugin. Ook fixt Skype een probleem dat optreed in Windows 8 dat Skype liet crashen bij gebruik in de preview versie van het komende besturingssysteem.

Google Voice app uit App Store

Google heeft besloten om zijn voip-applicatie Google Voice voor iOS-apparaten uit de App Store te halen. De voip-software zou regelmatig crashen op iPhones en iPads die voorzien zijn van het vernieuwde besturingssysteem van Apple, iOS 5. De problemen met de voip-software zouden optreden tijdens het inloggen op de voip-dienst van Google, zo meldt Engadget.

dinsdag 18 oktober 2011

OneXS SIP Trunk gecertificeerd op Microsoft Lync

OneXS, aanbieder van innovatieve communicatieoplossingen voor bedrijven, is onlangs door Microsoft gecertificeerd op Microsoft Lync. OneXS is met de OneConnect SIP Trunk de 21e aanbieder wereldwijd die het mogelijk maakt om Microsoft Lync Server 2010 aan te sluiten op Voice over IP.
Met Microsoft Lync kunnen medewerkers verschillende manieren van communiceren combineren binnen één gebruikersinterface. Dankzij informatie over de beschikbaarheid van collega’s kan beter en efficiënter worden samengewerkt.
OneXS is gespecialiseerd in migraties van bestaande “legacy” telefooncentrales naar Microsoft Lync, met behoud van bestaande telefoonnummers. Organisaties met meerdere vestigingen kunnen profiteren van een gebalanceerde verdeling van oproepen over de vestigingen en ook kunnen meerdere geografische telefoonnummers worden gecombineerd op één OneConnect SIP Trunk.

maandag 17 oktober 2011

Storing in Whatsapp treft duizenden Nederlanders

Het chatnetwerk van Whatsapp is al de gehele middag offline. De techneuten van het Californische bedrijf zijn op de hoogte, maar de oorzaak is nog onduidelijk. Het bedrijf Whatsapp Inc. meldde via een  tweet dat het systeem kuren vertoonde en ze het probleem onderzoeken. Te zien aan het aantal tweets, ligt Whatsapp in meerdere landen eruit.

Ziggo versterkt VoIP-aanbod

Aanbieder van communicatie- en mediadiensten voor bedrijven en consumenten Ziggo neemt leverancier van digitale telefonie Breezz over. Door de inlijving versterkt Ziggo het aanbod van internettelefonie voor zakelijke gebruikers. De koper uit Utrecht leverde al internettelefonie voor bedrijven, maar door de overname kan het internettelefonie als webdienst (hosted VoIP) toevoegen aan het zakelijke productaanbod dat voornamelijk gericht is op het mkb.

vrijdag 14 oktober 2011

Skype houdt naam en zelfstandigheid

Skype wordt een aparte divisie binnen Microsoft en houdt zijn eigen kantorennetwerk. Ook de naam blijft gehandhaafd. De technologie van Skype wordt op termijn ingepast in andere Microsoft-producten. De nieuwe divisie heet de Skype Division of Microsoft en wordt geleid door Tony Bates, de ceo die met de overname is meegekomen. De overige werknemers van het internetbelbedrijf blijven gehuisvest in de bestaande kantoren in onder meer Estland, Rusland, Luxemburg, Verenigd Koninkrijk, Tsjechië en Zweden.

donderdag 13 oktober 2011

Qconferencing’s videoconferencingdienst nu ook op iPad2 en Android tablets

Qconferencing heeft haar dienstverlening uitgebreid met een videoconferencing client voor de iPad2 en Android based tablets. Deze mobiele videoconferencing applicatie, in combinatie met de cloudbased diensten van Qconferencing levert de volledige videoconferencing functionaliteit in de handpalm. Mobiele gebruikers kunnen nu probleemloos deelnemen aan hoogwaardige videoconferencingsessies.
Vanuit de markt is er vraag naar veel verschillende toepassingen zoals videocommunicatie tussen huisartsen en ziekenhuizen, bedrijven en buitendienstmedewerkers, Universiteiten en studenten, overheid en burgers etc.
De videoconferencing client voor de iPad2 en de Android tablets biedt alle mogelijkheden die conventionele videoconferencing ook biedt zoals compatibiliteit met alle merken videoconferencing (Polycom, Lifesize, Tandberg, Cisco, etc.), participeren in videosessies met meerdere lokaties tegelijk, PC data delen tijdens de call aan alle deelnemers en zelfs opnames maken van de gesprekken. Belangrijker nog is dat de videocalls veilig zijn door gebruik van AES encryptie en de op internationale standaarden gebaseerde professionele firewall traversal oplossingen.
Met de introductie van deze videoconferencingdienst speelt Qconferencing in op de snelgroeiende markt van tablet gebruikers en is weer een belangrijke stap gezet om overal en op elk device gebruik te kunnen maken van hoogwaardige en veilige videocommunicatie.

Scholengroep Pontes kiest voor een Hosted VoIP oplossing

Na een uitgebreide selectieprocedure heeft Pontes Scholengroep gekozen voor een Hosted telefonie oplossing van NetSourcing. Voor drie van de vier locaties van Pontes Scholengroep heeft NetSourcing de verouderde telefooncentrale vervangen voor een Hosted VoIP oplossing via het Mitel platform.
De overeenkomst heeft een looptijd van 60 maanden. Voor de drie locaties in Goes en Zierikzee gaat NetSourcing het telefonieplatform beheren. NetSourcing biedt met Hosted VoIP een kostenbesparend, efficiënt systeem en een ongekende mobiliteit en flexibiliteit.
Pontes is een scholengemeenschap die sinds 1999 bestaat. In Zeeland is Pontes de enige combinatie van middelbare scholen die alle opleidingsvormen in huis heeft. De centrale administratie en centrale directie zijn gevestigd in Goes.
Eén van de uitgangspunten voor Pontes om voor een hosted IP telefonie oplossing te kiezen was het feit dat Pontes hierdoor niet hoeft te investeren in een eigen telefooncentrale. Ook het beheer komt grotendeels bij een externe partij te liggen. ‘Het telefoneren tussen de locaties onderling is zonder gesprekskosten en ook de overige gesprekskosten zijn via NetSourcing lager dan via de vorige provider’. Verder had Pontes de wens dat zij de beschikking zouden krijgen over meer faciliteiten (twinning, managementrapportages etc.). ‘Wanneer de laatste locatie toe is aan vervanging van de telefooncentrale kan deze naadloos geïntegreerd worden in het huidige systeem waarmee we via NetSourcing werken’.

dinsdag 11 oktober 2011

De nieuwe realiteit van telefoneren bij Tele2 Zakelijk

Wanneer je als bedrijf klaar wilt zijn voor de toekomst, dan is het verstandig om nu al over te stappen naar VoIP. Maar wat is er precies mogelijk met deze techniek en waar moet je op letten? Wij spraken met Hein Boot van Tele2 Zakelijk over deze nieuwe vorm van bedrijfstelefonie.

Boekhandel De Slegte over op VoiP

Boekhandel De Slegte, met in totaal 26 vestigingen in Nederland en België, kiest voor de Belcentrale met betrekking tot telefonie en fax. De Slegte, opgericht in het begin van de twintigste eeuw, is een bekende en sterke speler op de boekenmarkt welke niet alleen op haar 26 fysieke locaties verkoopt, maar ook in het bezit is van een complete webwinkel. Met de online winkel kan de boekenwinkel haar dienstverlening maximaliseren en bereikt zij een breed scala aan doelgroepen. De overstap naar het VoIP-platform van Belcentrale wordt gefaseerd uitgevoerd, wat betekent dat niet alle vestigingen tegelijk overstappen, om complicaties te voorkomen. Niet alleen de vestigingen, maar ook de hoofdvestiging en diverse zusterondernemingen worden ondergebracht in de PBX-centrale. Hiermee kan er eenvoudig worden doorgeschakeld en kunnen de vestigingen gratis onderling bellen.
Naast de hosted VoIP-oplossingen van Belcentrale kiest De Slegte ook voor de hosted faxoplossing en de DSL-diensten van Belcentrale, en neemt zij de benodigde hardware af bij laatstgenoemde.

maandag 10 oktober 2011

Voip met een persoonlijke 'touch'

Veel Nederlandse ondernemers hebben koudwatervrees wanneer het op voip aankomt. Volgens Arjan Westmaas van Alpharex is dat helemaal niet nodig. Een goede configuratie binnen de interne netwerkinfrastructuur van de klant en persoonlijk contact maakt dat je kwalitatief hoogwaardige ip-telefonie kunt leveren.

vrijdag 7 oktober 2011

Microsoft mag Skype overnemen van EU

De overname van internet beldienst Skype door softwaregigant Microsoft is bijna rond. Eurocommissaris Joaquín Almunia gaat officieel toestemming geven voor de overname, meldt Reuters. Na goedkeuring van de Amerikaanse overheid was het wachten op de Europese Commissie. Volgens de Commissie bestaat er op het gebied van internettelefonie genoeg concurrentie.

donderdag 6 oktober 2011

Avaya koopt telecomspecialist Sipera

Avaya neemt voor een onbekend bedrag het Texaanse Sipera over, leverancier van session border controller (sbc)-technologie. Avaya gebruikt deze technologie voor veilige communicatie voor unified communications en contact center-oplossingen.

Xelion’s telefoonsysteem gebruikt Oracle Database 11g

Xelion, ontwikkelaar van Voice over IP-oplossingen voor het mkb, verrijkt zijn Phone System met Oracle Database 11g. Dit is een centraal onderdeel van het Xelion Phone System en ondersteunt de onbeperkte opslag van gesprekken, sms-berichten, gebruikers directories en aanwezigheidsmanagement. Xelion biedt de Oracle-technologie aan organisaties die kleiner zijn dan vijfhonderd medewerkers.
Het kunnen opslaan van gesprekken en berichten is een behoefte die groeit doordat klanten van Xelion een breed scala aan innovatieve functies van het Xelion Phone System krijgen aangereikt, waaronder het archiveren van telefoongesprekken en sms-berichten. Zakelijke klanten vereisen een veilige opslag, hoge beschikbaarheid en schaalbare oplossingen. Daarom vertrouwt Xelion op Oracle.
Xelion werkt nauw samen met een aantal gecertificeerde IT- en telefoniepartners die Xelion Phone System in de markt aanbieden. De hosted voice-oplossing is sinds twaalf maanden beschikbaar, wordt al door circa twintig telefonie-aanbieders ingezet en heeft duizenden eindgebruikers. In de komende maanden zal de oplossing van Xelion ook beschikbaar zijn in andere Europese landen.

woensdag 5 oktober 2011

Vijf alternatieve communicatie-apps

Mobiel internet is leuk, maar soms moet er gebeld en ge-sms't worden en dat kost geld. Gelukkig zijn er ook goedkope of gratis alternatieven. Vijf aanraders. Met de voip-app VikingTalk van de alternatieve operator Mobile Vikings kan je gratis bellen naar andere gebruikers. Dat kan over edge, 3G en wifi. Een leuk extraatje is dat de app naadloos overschakelt naar een andere verbinding als de huidige wegvalt. Zo wordt je niet onderbroken. Met de betaalde formules, van tien tot veertig euro per maand, kan je ook voipbellen naar vaste en mobiele nummers in België, Europa en de hele wereld.

Gunstige vooruitzichten voor VoiP markt

Volgens een recente studie van onderzoeksbureau IDC groeit de Europese markt voor unified communications en collaboratie van 5, 7 miljard dollar in 2010 tot 16,6 miljard in 2015. Een belangrijke schakel in dat segment wordt gevormd door Voice over IP, waarbij de omzet uit zakelijke verkoop van IP-telefooncentrales en IP-apparatuur de komende jaren met bijna 12 procent groeit, tot 5,1 miljard dollar in 2015. Volgens senior onderzoeker Isabel Montero laat de branche in de EMEA-regio de komende vijf jaar een gemiddeld groeicijfer van rond 23,7 noteren, maar de ontwikkelingen kunnen wel negatief worden beïnvloed door de kredietcrisis en de vrees voor een nieuwe recessie, die bedrijven huiverig kan maken om in it-systemen te investeren.

maandag 3 oktober 2011

Weg met de oude telefoonlijn

Niet alleen bellen we thuis steeds vaker via de internetverbinding, ook gaan steeds meer bedrijven via het ip-netwerk bellen. Onlangs is uit onderzoek van Computer Profile gebleken dat er bij bedrijven met vijftig werknemers of meer dit jaar voor het eerst meer voip-oplossingen worden gebruikt, dan traditionele PBX-telefooncentrales. De penetratie van voip ligt op 52 procent van alle bedrijfsvestigingen met 50 medewerkers of meer, zo constateerden de onderzoekers. Eind 2010 lag die voip-penetratie nog op 46 procent.

vrijdag 30 september 2011

Nu ook Skypen op je Honeycomb tablet

Skype heeft het aantal apparaten waarop viceocalling mogelijk is nu op 41 gebracht en het goede nieuws is dat daar ook een aantal Honeycomb tablets bij zitten. De tablets die in deze rij staan zijn de Acer Iconia’s, de Motorola Xoom en de Galaxy Tab 10.1. Maar er duiken ook al verschillende berichten op dat ook andere Honeycomb tablets mee kunnen delen in de vreugde.

donderdag 29 september 2011

Nieuw combi pakket Caiway

Caiway is recent gestart met de introductie van het 3-in-1-pakket Caiway Combi. Een flexibel pakket met veel digitale televisie, snel internet en voordelig bellen dat precies aansluit op de wensen van de moderne consument. Bij het pakket zit onder de noemer 'Voip First' ook telefonie tegen lage tarieven inclusief gratis bellen met andere Caiway abonnees.

dinsdag 27 september 2011

Mitel breidt UC uit naar Apple iPhone en iPad

Mitel Unified Communicator (UC) Advanced-software is nu beschikbaar voor het iOS mobiele besturingssysteem voor Apple iPhones en iPads. Hierdoor is Mitel nu in staat unified communications-toepassingen te leveren voor de meest gebruikte besturingssystemen binnen zakelijke omgevingen: iOS, RIM en Android. Dit biedt IT-managers de mogelijkheid het BYOD-principe te faciliteren waarbij werknemers hun eigen mobiele toestel gebruiken voor zakelijke doeleinden.
BYOD vormt een van de vele extra uitdagingen voor IT-afdelingen om beveiliging te garanderen en controle te houden. Mitel maakt het mogelijk beter met deze trend om te gaan door unified communications te bieden voor iOS en andere mobiele platformen. Dit bouwt voort op Mitel's Freedom Architecture, die afrekent met de gesloten, single-vendor UC-architectuur en uitgaat van  een 'best-in-class'-benadering voor de communicatie-infrastructuur.
Mitel UC Advanced biedt desktop- en mobiele gebruikers één enkele interface voor toegang tot alle Mitel communicatieoplossingen, waaronder spraak, video, instant messaging, conferencing en aanwezigheidsfunctionaliteit.

Viking Talk: VoIP via je smartphone

Mobiel bellen via internet op je smartphone, zo kan je best het nieuwe aanbod Viking Talk omschrijven. Wie de Viking Talk app installeert belt gratis naar andere gebruikers die ook de app hebben staan. Opmerkelijk in vergelijking met bijvoorbeeld een dienst als Skype, is dat naadloos wordt overgeschakeld tussen de verschillende netwerken WiFi, 3G en Edge. Als gebruiker mag je dus niks merken bij een overgang tussen deze netwerken. De achterliggende technologie is afkomstig van het Waalse Mondial Telecom.

WhatsApp brengt Windows Phone-versie uit

WhatsApp heeft een Windows Phone-versie uitgebracht van zijn berichtenapplicatie. Het sms-alternatief was al onofficieel te downloaden, maar de app die veel gebruikt wordt in Nederland, staat nu in downloadwinkel Marketplace. De app vereist wel dat de gebruiker Windows Phone 7.5 op zijn toestel heeft staan, blijkt uit de beschrijving van de app in Marketplace. Dat was eveneens een vereist van de bètaversie die een week geleden ter download werd aangeboden op diverse sites. Omdat het installeren van applicaties buiten Marketplace om een ontwikkelaarslicentie vereist, konden niet veel gebruikers de app installeren.

iPhone-app misbruikt naam en logo KPN

Het bedrijf MDS gateways introduceerde een nieuwe app in de iTunes store, waarmee via VoIP gebeld kan worden. De heer Brugman uit Groningen wees Webwereld op de app, die expliciet het logo van KPN voert. KPN blijkt echter van niks te weten. In een reactie onder de app in iTunes schreef een gebruiker al dat hij niet adviseert om de app te gebruiken, gezien deze niet van KPN is.

vrijdag 23 september 2011

BASF kiest BT als strategische partner voor wereldwijd netwerk

De chemiegroep BASF heeft BT gekozen als internationale partner voor netwerkgebaseerde IT-diensten. BT zal ongeveer 900 BASF lokaties, verspreid over meer dan 80 landen, met elkaar verbinden. Het contract omvat ook de levering van IP-telefonie en lokale netwerkdiensten (Managed LAN Services) op 300 locaties, zowel in Noord- en Zuid-Amerika als in Azië. Het betreft een zevenjarig contract met een totale waarde van 200 miljoen euro.
De nieuwe order verlengt de langdurige samenwerking van BASF met netwerkspecialist BT en maakt gebruik van BT's expertise in het bedienen van industriële bedrijven over de hele wereld. De locaties van het door BASF overgenomen chemische bedrijf Ciba zullen ook verbonden worden door BT. Een veilig netwerk dat hoge prestaties levert is een hoge prioriteit voor de chemische groep omdat medewerkers over de hele wereld via het netwerk moeten kunnen communiceren en toegang krijgen tot bedrijfskritische IT-toepassingen."