vrijdag 30 december 2011

Gratis klantenservice voor UPC telefonie-klanten

Vanaf 2 januari kunnen klanten met telefonie van UPC via hun vaste UPC-telefonielijn gratis bellen naar het klantenservicenummer 1200. Dit bericht UPC in een persbericht. Klanten die naar het servicenummer 1200 bellen, ontvangen dezelfde service als klanten die via het servicenummer 0900 1580 contact opnemen met UPC.
Alle UPC Telefonie-klanten die vanaf 2 januari via de vaste UPC-lijn naar het servicenummer 0900 1580 bellen, krijgen een boodschap te horen dat zij kosteloos via 1200 met UPC contact kunnen opnemen.UPC komt met deze stap tegemoet aan de behoefte van klanten om ook via de telefoon kosteloos geholpen te worden.

woensdag 28 december 2011

Tiscali lanceert VoIP-dienst Indoona

Het Italiaanse Tiscali is een nieuwe Europese VoIP-dienst gestart: Indoona. De dienst werkt vanaf PC's (WiFi en 3G), Mac's en smartphones (iOS en Android). Ook kan er beltegoed worden gekocht waarmee naar andere nummers gebeld kan worden. Voor gesprekken met zowel mobiel als vast, ook internationaal, geldt een tarief van 1 cent per minuut.

donderdag 22 december 2011

Zetacom neemt telecom dienstverlening Theo Jeuken over

Per 1 januari wordt de telecom dienstverlening van Theo Jeuken Beveiliging & Telecom B.V. overgenomen door system integrator Zetacom. Met de overname verwelkomt Zetacom ruim 500 nieuwe klanten. Zetacom is system integrator voor de zakelijke markt en gespecialiseerd in het implementeren van innovatieve tele- en dataoplossingen, waaronder telecommunicatiesystemen, contactcenters, netwerkinfrastructuren en -beveiliging. Jasper den Hartog, commercieel verantwoordelijk voor de MKB tak van Zetacom: “Op dit moment groeit Zetacom razend snel. Deze overname past uitstekend in de strategie van Zetacom om tevens haar positie in de MKB markt verder uit te bouwen.”

zondag 18 december 2011

Mac versie van Voipbuster

Van de goedkope VoiP dienst Voipbuster is eindelijk een Mac versie beschikbaar. Die biedt, ook al ziet hij er iets anders uit, dezelfde mogelijkheden als de Windows variant. Voipbuster is onder verschillende namen actief, waaronder Internetcalls. In alle gevallen is een Mac versie beschikbaar, al moet voor iedere dienst wel een apart account worden aangemaakt.


vrijdag 16 december 2011

OPTA waarschuwt ondernemers voor ongewilde telefonie overstap

OPTA ontvangt regelmatig klachten van ondernemers die aangeven dat ze ongewild en onbedoeld een nieuw zakelijk telefoniecontract zijn aangegaan. Ondernemers blijken niet in de gaten te hebben dat ze toestemming geven voor de overstap naar een andere telefonieaanbieder. In veel gevallen sturen telefonieaanbieders brieven met antwoordkaarten waarbij de ondernemer de indruk kan hebben dat deze afkomstig zijn van zijn huidige aanbieder. Ondernemers zetten vervolgens hun handtekening op de antwoordkaart zonder te weten dat het hier niet om hun huidige telefonieaanbieder gaat.
Ook ontvangt OPTA klachten van ondernemers die worden gebeld door telefonieaanbieders. In de gesprekken kan de indruk ontstaan dat met de huidige telefonieaanbieder gesproken wordt.
Het einde van het jaar is voor veel telefonieaanbieders aanleiding om ondernemers te mailen of te bellen met een telefonieaanbod. Hoewel OPTA hier geen wettelijke bevoegdheden heeft, signaleert zij dat op dit gebied problemen ontstaan. Het advies van de toezichthouder: Zorg dat u alle post en mail grondig doorleest en weet met welke aanbieder en aanbod u te maken heeft voordat u ergens mee akkoord gaat. Als u eenmaal uw handtekening heeft gezet, is het vaak moeilijk om onder een contract uit te komen. Ook aan de telefoon is het zaak goed te weten met welke aanbieder u in zee gaat en wat de voorwaarden van het contract zijn.

maandag 12 december 2011

Kolmisoft lanceert nieuwe versie VoIP-software

Kolmisoft heeft MOR 11 gelanceerd, de niewste versie van haar VoIP Softswitch met de functie Facturatie en Routing. MOR11 biedt de gelegenheid aan alternatieve telecombedrijven om hun dienstverlening voor gesprekken aanzienlijk te verbeteren.
MOR 11 werd ontworpen voor kleine en middelgrote telecombedrijven gespecialiseerd in het leveren van verscheidene VoIP-diensten. MOR 11 ondersteunt nu uitgebreide API, een verbeterde actieve gesprekscontrole, verbeterde online cash flowcontrole en een volledig nieuwe functie die het telecombedrijven mogelijk maakt om hun eigen "clouds" te maken en een virtueel commercieel telfoonsysteem met meerdere lijnen, of PBX te lanceren.  
Door de nieuwe API (toepassing voor de programmeringsinterface) in MOR kunnen telecombedrijven hun gegevens voor facturatie en routing integreren met om het even welke ERP, CRM of boekhoudingssoftware.  Zo'n integratie versnelt de verwerking door de klantendienst, met inbegrip van de helpdesk, rapportering en facturatie. Bovendien kunnen dienstverleners van gesprekken hun verkoop verhogen door een meer flexibele prijsvorming, aangepaste aanbiedingen en een verzekering en uitvoering van de diensten.
Een doorbraak van de functie nieuwe Actieve Gesprekken heeft ervoor gezorgd dat beheerders de gesprekken kunnen zien die op dit moment in het systeem zijn. Indien beheerders grote fluctuaties opmerken, kunnen ze op het moment zelf reageren om de systeemstabiliteit te behouden door gesprekken opnieuw te configureren of de prijzen en/of gespreksrichtingen te wijzigen.
Door een nieuwe "Monitoring Add-on" (controletoevoeging) kunnen het verkeer en de kredietlimieten ingesteld en aangepast worden voor elke telecomklant en kan er gereageerd worden als de limieten bereikt zijn. Er kunnen e-mail alerts op basis van klantenverkeer of kredietlimiet naar de klant verzonden worden bij onregelmatigheden of de klant kan geblokkeerd worden indien het verkeer aanzienlijk toeneemt.  Het is aan de telecombedrijven om de grenzen in te stellen; MOR 11 zorgt voor de regeling. Telecombedrijven kunnen nu hun cash flow controleren omdat het gegevensverkeer van de gebruiker omgezet wordt in Dollars op het moment zelf. Alle verdachte gebruikershandelingen worden gecontroleerd en er verschijnen meldingen van pogingen tot hacking van zodra MOR weergeeft dat er een gebruiker op een verdachte manier toegang probeert te krijgen tot MOR. 

donderdag 1 december 2011

VU kiest voor onderhoud Zetacom

De Vrije Universiteit Amsterdam (VU) heeft met Zetacom een overeenkomst ondertekend voor service en onderhoud op zowel de Siemens HiPath 4000 als op de Mitel VMCD omgeving. “Zetacom beschikt over de technische expertise van zowel Siemens als Mitel en biedt daarmee een unieke propositie op de Nederlandse markt,” vertelt Eric Wubbels, Afdelingshoofd Exploitatiecentrum van de VU. “Door de overeenkomst met Zetacom hebben wij één aanspreekpunt voor alle telecom aangelegenheden die binnen de VU spelen”.
De virtuele Mitel omgeving (1.400 gebruikers) is redundant opgezet met twee controllers op twee VMware servers. Deze zijn middels twee ISDN/QSIG Mitel 3300 gateways verbonden met de Siemens omgeving. De Siemens omgeving bestaat uit vier HiPath 4500 systemen voor de grote locaties en twee HiPath 4300 systemen voor twee kleinere locaties met in totaal 5.500 actieve toestelaansluitingen. Sjaak Werkhoven van Zetacom: “Wij zijn ontzettend blij de VU tot onze trouwe klantenkring te mogen gaan rekenen. Dit contract is het bewijs dat onze slogan “Kennis is onze voorsprong, service onze kracht” niet zomaar een loze kreet is.”