woensdag 30 november 2011

Aanval op SMS

Zeshonderd miljoen gebruikers, daar rekenen Sabeer Bhatia en Yogesh Patel op met hun nieuwe dienst JaxtrSMS, die de ‘Hotmail onder de SMS diensten’ moet gaan worden. De toepassing neemt het bezwaar weg van veel gesloten SMS-diensten waarbij zowel de zender als de ontvanger over een mobiele applicatie moet beschikken: versturen gaat per app, ontvangen kan in principe op iedere willekeurige telefoon.

dinsdag 29 november 2011

RAM en Mtel verbeteren telefonie in de zorg

RAM Infotechnology, beheerder van tien miljoen elektronische patiëntendossiers, en Mtel, leverancier van klantcontactoplossingen, hebben de krachten gebundeld om de telefonische bereikbaarheid van onder meer de zorgsector te verbeteren. Met VoIP-As-A-Service lopen telefonie en data over hetzelfde netwerk en zijn geen investeringen in hardware en beheer nodig.

maandag 21 november 2011

CWZ brengt telefoondiensten onder bij Zetacom


Het Nijmeegse Canisius-Wilhelmina Ziekenhuis (CWZ) heeft gekozen voor de service van system integrator Zetacom op hun telefoniesystemen. Dit in navolging van onder andere het Vlietland Ziekenhuis, Ziekenhuis Amstelland, het Admiraal de Ruyter Ziekenhuis, Ziekenhuisgroep Twente en het OLVG. Zetacom heeft daarnaast de opdracht gekregen om voor onder andere de poliklinieken van het CWZ het callcenter in te richten op basis van de Mitel Customer Interaction Solutions software gecombineerd met Intelligent Queue, eveneens van Mitel. Hiermee kan het ziekenhuis patiënten sneller en efficiënter van dienst zijn. De Siemens Realitis iSDX Large voor circa 2.000 gebruikers en de Mitel MCD omgeving gecombineerd met een IP-DECT oplossing voor circa 2.500 gebruikers worden volledig bij Zetacom ondergebracht.
Op 7 november zijn de verbindingen met het openbare net van CWZ, verhuisd van de oude Siemens Realitis naar de nieuwe Mitel omgeving, evenals de bedienposten. Dit is een eerste stap richting de volledige migratie van CWZ naar de Mitel, die nu leidend is geworden. “Zetacom timmert met haar zorgconcept enorm aan de weg binnen de Ziekenhuiswereld, vertelt Sjaak Werkhoven van Zetacom. “Onze organisatie begrijpt hoe belangrijk communicatie is voor een ziekenhuis en juist dát niveau van meedenken wordt door onze klanten enorm gewaardeerd. Zetacom mag zich inmiddels specialist noemen in het geruisloos migreren van traditionele telefonie omgevingen naar volledige VoIP omgevingen. Wij zijn ontzettend trots op de samenwerking met het CWZ.”

Nu ook Facebook videochat in Skype

De nieuwste versie van het chatprogramma Skype kan weer wat meer: zo kunnen gebruikers nu ook videochatten met hun Facebook-vrienden. Alle Facebook-gebruikers verschijnen in de contactenlijst van Skype.

donderdag 17 november 2011

Callcenter SNT zet WhatsApp in voor klantenservice

SNT, het bedrijf dat het klantcontact afhandelt voor verschillende bedrijven, biedt klanten de mogelijkheid om via WhatsApp of Ping contact op te nemen. Dat meldt Emerce. Naast de traditionele dienstverlening van inkomend en uitgaand telefoon- of e-mailverkeer kunnen consumenten nu dus ook via WhatsApp of Ping in contact komen met de klantenservice. SNT was ooit onderdeel van KPN, maar is verkocht.

donderdag 10 november 2011

Virgin besteedt beheer callcenter uit aan Xerox

Virgin America besteedt het volledige beheer van de callcenter activiteiten uit aan Xerox. Het gaat hierbij om het ondersteunen van teams, training en kwaliteitsmonitoring. Als gevolg hiervan is de productiviteit van de luchtvaartmaatschappij met tien procent gestegen. Tevens is er sprake van een toenemende stijging van de kwaliteit van de dienstverlening naar de klant. Ook in Nederland is Xerox, door de recentelijke overname van Unamic/HCN door Xerox dochter ACS, actief in het beheer van callcenter activiteiten. Toonaangevende bedrijven in de telecom-, uitgeverij-, utiliteit- en online retail-markt besteden het contact met hun klanten bewust uit aan Unamic/HCN. Unamic/HCN verzorgt en optimaliseert het klantcontact en levert daarmee een hogere klanttevredenheid en meer klantwaarde tegen lagere kosten.

Online klantenservice Vodafone 24/7 beschikbaar via sociale media

Vanaf vandaag is de Vodafone 24/7 Web Crew vierentwintig uur per dag, zeven dagen per week bereikbaar via de belangrijkste sociale media platformen Facebook, Twitter en Hyves. Klanten kunnen zo op ieder gewenst moment in contact komen met een medewerker van de klantenservice. De 24/7 Web Crew maakt deel uit van de Smartphone Crew, die vorige week werd geïntroduceerd. De Smartphone Crew bestaat uit 140 nieuw geworven medewerkers die bij de verschillende klantcontactpunten worden ingezet, zoals het webcare team, de telefonische klantenservice en op de winkelvloer. Het 24/7 toegankelijk maken van de online klantenservice maakt onderdeel uit van een reeks initiatieven ter verbetering van de klantervaring via de verschillende klantcontactpunten bij Vodafone.
Klanten zijn vierentwintig uur per dag online met hun smartphones. Daarbij maken ze veel gebruik van sociale media. Met het verruimen van de 'openingstijden' van de 24/7 Web Crew komt Vodafone naar eigen tegemoet aan de wens van veel klanten om ondersteuning te krijgen op het moment dat het hen uitkomt. Door dag en nacht klaar te staan kan de 24/7 Web Crew ook klanten helpen die bijvoorbeeld nachtdiensten draaien en daardoor 's avonds of 's nachts hulp nodig hebben. Ook klanten die in het buitenland verblijven en te maken hebben met tijdsverschil, kunnen baat hebben bij een verruiming van de bereikbaarheid van servicemedewerkers.
Sociale media zijn heel belangrijk voor Vodafone, omdat klanten daar steeds meer gebruik van maken. Ze vormen dan ook een laagdrempelige en snelle manier om contact op te nemen met de klantenservice. Vodafone is al geruime tijd aanwezig op Facebook, Twitter, Hyves en YouTube. In september is Vodafone uitgeroepen tot het "meest actieve merk op social media" (Social Media Monitor 4). Klanten kunnen via deze verschillende sociale media al hun vragen stellen. Ook worden volgers via social media geïnformeerd over tips en trucs over producten en diensten.

woensdag 9 november 2011

Tritel levert Glasvezel & Hosted VoIP oplossing aan Flügel

Tritel BV, aanbieder van data- en Telecom oplossingen voor de B2B heeft een 5-jarige overeenkomst  gesloten voor het leveren van een hoogwaardige Glasvezel- en Hosted VoIP oplossing voor Flügel Nederland NV. Tritel is gespecialiseerd in het bedenken, leveren en beheren van totaaloplossingen op het gebied van data- en telecommunicatie voor de zakelijke markt. Bij Tritel werken momenteel 24 medewerkers.

dinsdag 8 november 2011

Huawei Enterprise kondigt nieuwe telepresence-oplossing TP3106 aan

Huawei introduceert het eerste 1080p 50/60fps telepresence-systeem, de Huawei TP3106. Deze HD videoconferentieoplossing biedt organisaties de mogelijkheid gemakkelijk te communiceren, ongeacht waar de deelnemers zich bevinden. Het slanke en elegante telepresence-systeem heeft een bandbreedteverbruik dat tot 30 procent lager ligt dan het huidige gemiddelde. Hierdoor zijn bedrijven in staat de operationele kosten te verlagen. De TP3106 biedt tevens uitstekende high-definition video en surround sound. Daardoor hebben gebruikers het idee face-to-face in gesprek te zijn met iemand die zich in werkelijkheid duizenden kilometers verderop bevindt. De oplossing biedt een dubbele 1080p resolutie voor het delen van applicaties en zes AAC-LD microfoons met drievoudige breedband-tracks.
Huawei heeft het gebruik van het videoconferentiesysteem vereenvoudigd, zodat ook onervaren gebruikers ​​gemakkelijk gebruik kunnen maken van het systeem. De Huawei TP3016 is uitgerust met Android tablets, zodat videoconferenties makkelijk te beheren zijn via een intuïtieve interface. De Huawei TP3106 omvat ook SEC-(Super Error Concealment) en IRC (Intelligent Rate Control)-technologieën voor een feilloze videokwaliteit, zelfs wanneer het netwerk te maken heeft met grote hoeveelheden dataverlies of beperkt breedband. Dankzij deze technieken kunnen gebruikers een videoverbinding realiseren zonder zich te bekommeren over de kwaliteit van het netwerk of Quality of Service (QoS).
De Huawei TP 3106 is een volgens industriestandaarden ontwikkeld open platform dat kan worden geïntegreerd met bestaande videocommunicatiesystemen, waaronder ook op TIP-protocol gebaseerde oplossingen. Hierdoor kunnen gebruikers altijd en overal deelnemen aan telepresence en videoconferenties, vanaf elk apparaat met internettoegang. Gesprekken worden beveiligd dankzij encryptietechnieken op basis van H.235- en AES-normen. Zo worden conference calls beschermd tegen indringers.

maandag 7 november 2011

Neonova en The IP Company terug bij gemeente Amsterdam

De Dienst ICT (DICT) van de gemeente Amsterdam heeft Use The Source aangesteld voor het onderhoud en de ondersteuning van het telefonieplatform Astium. De opdracht is door Amsterdam gegund zonder voorafgaande bekendmaking. In het aanbestedingsdocument is te lezen dat de gemeente dringende spoed heeft om een leverancier te vinden, omdat de huidige ict-dienstverlener (Israpunt) failliet is gegaan. One IP/Use The Source laat via The IP Company-directeur Ronald Koppelman aan Computable weten ‘niet te mogen communiceren over deze kwestie'.

donderdag 3 november 2011

Wortell eerste Microsoft-partner in EMEA met hoogste certificering voor Lync-telefonie

Wortell is de eerste Microsoft-partner in de EMEA-regio met de status van Gold Certified Partner for Communications. Microsoft kent deze status toe aan partijen die actief zijn op het gebied van Lync, de complete communicatieoplossing van Microsoft. En die Lync inzetten als vervanger van de traditionele telefooncentrale.
De Microsoft Gold Certified Partner-status is een wereldwijd kwaliteitskeurmerk dat Microsoft verleent als een bedrijf voldoende gecertificeerde professionals in dienst heeft. Daarnaast moet de partner kunnen aantonen dat deze medewerkers hun kennis en vaardigheden op Microsoft-gebied hebben toegepast in klantprojecten. Wortell heeft de afgelopen jaren veel kennis opgebouwd rond het Microsoft Lync-platform. Het bedrijf voerde bij verschillende organisaties Lync-projecten uit, waaronder de Technische Universiteit Delft, Royal Haskoning en de gemeente Lelystad. Daardoor voldeed Wortell direct aan alle eisen van Microsoft voor deze certificering.
Microsoft Lync verbindt mensen met elkaar. De oplossing stelt gebruikers in staat op verschillende manieren te communiceren en up-to-date te blijven over wat anderen doen. Gebruikers werken daardoor slimmer, sneller en productiever samen, ongeacht waar ze zich bevinden, op vrijwel elk apparaat en met dezelfde gebruikservaring als bij Office en Outlook. Lync maakt het gebruikers ook makkelijker: met één druk op de knop kunnen zij communicatie tot stand brengen, ongeacht of het om telefoneren gaat, chatten of het delen van documenten en applicaties.

woensdag 2 november 2011

1 miljard berichten via Whatapp

WhatsApp heeft een nieuwe mijlpaal bereikt: ze wisten op een enkele dag één miljard berichten te verwerken. Omgerekend werden er volgens WhatsApp iedere seconde 11.574 boodschappen verstuurd, oftewel meer dan 40 miljoen per per uur. Intussen overweegt Apple om zijn berichtendienst iMessage (onderdeel van iOS) ook voor MacOS X geschikt te maken.

Cruyff vergadert virtueel

Johan Cruijff kan voortaan vergaderingen van de raad van commissarissen van Ajax bijwonen via een live videoverbinding vanuit Barcelona. VisionsConnected installeerde deze week een high-end videosysteem bij de in Barcelona woonachtige Cruijff. Met de installatie van een 'Cisco telepresence systeem' beschikt Cruijff over zijn eigen virtuele vergaderruimte. Cruijff: "Het is zo simpel dat je vergeet dat het ingewikkeld is."

dinsdag 1 november 2011

Skypen met gevangenen

Skype heeft de Filipijnse gevangenis bereikt. Filipijnse gevangenen kunnen voortaan elektronisch bezoek krijgen. Zo zag de wegens drugshandel veroordeelde Sarah voor het eerst in meer dan een decennium haar dochter. Sarah's familie zou een reis van twintig uur moeten maken en een slaapplaats voor twee nachten moeten vinden om haar te bezoeken. Veel tijd om de skypen is er overigens niet. Er is maar een handvol computers. Oude of zieke gevangenen mogen eerst.