Alcatel-Lucent Enterprise heeft haar Visual Collaboration-suite uitgebracht, waarmee er een kostenefficiënte hoge kwaliteitsvideo-oplossingbeschikbaar komt. Alcatel-Lucents Visual Collaboration Suite gaat verder dan de huidige, dure en beperkte teleconference-oplossingen, dankzij de open standaard. Hiermee kan videocommunicatie uitgebreid worden naar elke locatie, op ieder type apparaat. Zo kan de suite uitgebreid worden naar desktop PC’s, smart phones, laptops, tablets, interactieve whiteboards en de diverse schermen in kantoren en vergaderruimtes.
In samenwerking met partners SMART Technologies, RADVISION en Lifesize brengt Alcatel-Lucent een breed assortiment Visual Collaboration-oplossingen – inclusief infrastructuur, applicaties en videosystemen – op de markt. De oplossingen beschikken over intelligente functies zoals de beschikbaarheidsweergave, eenvoudig te gebruiken interfaces en ‘drag and drop’-mogelijkheden, waarmee medewerkers elkaar altijd kunnen bereiken. Zo kunnen ze via ieder apparaat een videoconnectie opzetten voor een real-timeface-to-face gesprek, terwijl ze tegelijkertijd content delen.
De Visual Collaboration-suite bevat ook Alcatel-Lucents interactieve whiteboard-oplossing die samen met SMART Technologies is ontwikkeld. Deze nieuwste oplossing integreert het delen van content met behulp van de Alcatel-Lucent My Teamwork-applicatie. Daarnaast is het ook mogelijk om met behulp van deze interactieve oplossing – mede mogelijk gemaakt door het SMART Board 685ix interactieve whiteboard-systeem – een video whiteboarding-sessie op te zetten tussen werkgroepen in vergaderruimtes en op remote locaties. Het whiteboard is verbonden met de deelnemers in de conference call en zij kunnen real-time schrijven en samenwerken met alle mensen die deelnemen aan de video conference. Ze zien hierdoor meteen wat er wordt geschreven en aangepast. De Visual Collaboration-suite biedt daarnaast een web gebaseerde video conferencing client voor desktops van medewerkers en een aantal oplossingen van RADVISION en Lifesize. Hiermee kunnen infrastructuur- en vaste videosystemen voor kleine, middelgrote en grote vergaderruimtes opgezet worden.
vrijdag 29 juli 2011
donderdag 28 juli 2011
LifeSize brengt HD-videoconferentie naar de cloudLifeSize Connections
LifeSize, onderdeel van Logitech, heeft LifeSize Connections gelanceerd. Dit is een cloudgebaseerd HD-videoconferentieplatform dat directe comunicatie voor meerdere partijen biedt op enterpriseniveau. LifeSize Connections verbindt LifeSize videoconferentie-oplossingen in conferentieruimten met PC- of Mac-gebruikers. LifeSize heeft verder de LifeSize Passport Connect aangekondigd, een HD-videoconferentiesysteem geoptimaliseerd voor cloudgebaseerde platform. Het systeem biedt plug-and-play technologie en is prijstechnisch geschikt voor een bredere uitrol naar thuiswerkers en nevenvestigingen.
Veel bedrijven zien de hoge apparatuurkosten en het gebrek aan IT-kennis als grootste hindernissen om traditionele video-infrastructuren lokaal uit te rollen. Bovendien maakt interoperabiliteit het voor gebruikers van lokaal geïnstalleerde videoconferentiesystemen lastig om verbinding te maken met leveranciers, klanten of collega’s. LifeSize Connections helpt deze uitdagingen te elimineren door systeembeheer op afstand te bieden. De inzet van flexibele, op gebruik gebaseerde prijsmodellen en de mogelijkheid om op afstand samen te werken met iedereen die beschikt over een computer en webcam zijn tevens grote voordelen van de oplossing.
Gebruikers kunnen gratis gasten uitnodigen binnen Connections door hen een downloadlink en gastregistratie toe te zenden. LifeSize Connections biedt 9-weg HD-video bridging, data-encryptie en management. Het configureert automatisch endpoints en software-clients om firewalls te omzeilen en altijd directe verbinding op ieder netwerk te garanderen.
Veel bedrijven zien de hoge apparatuurkosten en het gebrek aan IT-kennis als grootste hindernissen om traditionele video-infrastructuren lokaal uit te rollen. Bovendien maakt interoperabiliteit het voor gebruikers van lokaal geïnstalleerde videoconferentiesystemen lastig om verbinding te maken met leveranciers, klanten of collega’s. LifeSize Connections helpt deze uitdagingen te elimineren door systeembeheer op afstand te bieden. De inzet van flexibele, op gebruik gebaseerde prijsmodellen en de mogelijkheid om op afstand samen te werken met iedereen die beschikt over een computer en webcam zijn tevens grote voordelen van de oplossing.
Gebruikers kunnen gratis gasten uitnodigen binnen Connections door hen een downloadlink en gastregistratie toe te zenden. LifeSize Connections biedt 9-weg HD-video bridging, data-encryptie en management. Het configureert automatisch endpoints en software-clients om firewalls te omzeilen en altijd directe verbinding op ieder netwerk te garanderen.
Office-problemen bij Lion
Zakelijke Mac-gebruikers die veel van Microsofts Office-software gebruik maken, moeten even goed nadenken of ze wel de nieuwste versie van besturingssysteem OS X installeren. Office werkt namelijk niet helemaal soepeltjes op Lion. Zo werkt Office Communicator, de zakelijke versie van Windows Live
Messenger, niet goed. Met Communicator kunnen werknemers chatten en videobellen
met collega's binnen een zakelijk netwerk. Dit probleem wordt binnenkort
opgelost met een patch, zo laat het bedrijf weten via een blogartikel.
woensdag 27 juli 2011
Ziggo maakt bellen duurder
Kabelaar Ziggo maakt het bellen naar vaste nummers per 1 september fors duurder. Hiermee volgt de kabelaar de trend om de tarieven voor het bellen naar vaste en mobiele nummers gelijk te trekken. Per 1 september gaat het gesprekstarief per minuut naar vaste nummers van 3 cent per minuut naar 8 cent per minuut. Het starttarief wordt verhoogd van 7,5 cent per minuut naar 8 cent per minuut. Het bellen naar een mobiel nummer wordt goedkoper (van 15 cent per minuut naar eveneens 8 cent per minuut). Ziggo past de tarieven aan omdat de kabelaar heeft gemerkt dat haar abonnees steeds meer met hun vaste telefoon naar mobiele nummers bellen.
Videosolliciteren breekt door
Het recruitmentproces is bij veel bedrijven nog redelijk ouderwets: er komt een stapel cv’s binnen, op basis daarvan wordt een voorselectie gemaakt en die mensen vraag je om langs te komen – tijdens kantooruren – voor een face-to-face sollicitatiegesprek. Bedrijven als Videorecruitment en Clooks laten echter al jaren zien dat het ook anders kan: vraag een sollicitant achter de webcam plaats te nemen om een reeks vragen te beantwoorden en je krijgt niet alleen een betere eerste indruk dan welk cv ook kan maken, je bespaart ook veel onnodige kilometers en kostbare tijd.
dinsdag 26 juli 2011
KPN: dode-tikken teller?
KPN zit in zwaar weer. Zij ziet door nieuwe technologieën haar cashflowstromen steeds meer opdrogen. Middels allerlei nieuwe creatieve heffingen op mobiele diensten probeert het voormalige staatsbedrijf de trein weer op de rails te krijgen. Onlangs moest minister Verhagen er zelfs aan te pas komen om KPN te verbieden op mobiele diensten als What’s up en Skype extra heffingen te leggen.
maandag 25 juli 2011
Dynamic Retail Group kiest Hosted VoIP van Multrix voor integratie met retailpakketten
Host in Holland, onderdeel van de Dynamic Retail Group (DRG) heeft de Hosted VoIP oplossing van Multrix geselecteerd voor levering aan haar retailklanten. DRG levert via Host in Holland haar retail-software oplossingen ’POSManager en Dynamics AX for Retail als SaaS dienst. Steeds meer organisaties binnen retail kiezen voor een hosted oplossing, omdat zij hiermee geen hoge investeringen meer hoeven te doen, altijd up to date zijn, zich kunnen concentreren op hun kernactiviteiten en alleen betalen voor wat ze gebruiken.Met de Hosted Desktop heeft de retailer een online oplossing , waarbij naast de eerdergenoemde retail-software ook gebruik kan worden gemaakt van Microsoft Exchange en Microsoft Office. Multrix voorziet als strategische partner de klanten van DRG van de meest betrouwbare hosted environment, waarbij zekerheid en toegankelijkheid voorop staan.
De Hosted VoIP oplossing is gebaseerd op het VoIP platform van Broadsoft. Broadsoft is wereldwijd één van de grootste leveranciers van Hosted VoIP platforms en kent een groot aantal koppelingsmogelijkheden van applicaties aan haar platform. Daan Hoeksema, senior accountmanager bij Multrix, voegt toe: “Een voorbeeld is de Hosted VoIP toolbar die beschikbaar is voor MS Internet Explorer en de add-in voor MS Outlook, waarmee je met een paar muisklikken kunt bellen vanuit Internet Explorer en Outlook.”
zondag 24 juli 2011
Gmail biedt nu meerdere gesprekken tegelijk
Bellen via Gmail is niet langer beperkt tot één gesprek. Je kunt vanaf nu namelijk meerdere gesprekken tegelijkertijd hebben. Gmail wordt steeds uitgebreider en nu komt daar dus de functie bij om meerdere gesprekken tegelijk aan te nemen. Als je nu een gesprek hebt, kun je een tweede nummer bellen; het eerste gesprek wordt dan automatisch op ‘hold’ gezet.
vrijdag 22 juli 2011
Vodafone vraagt extra voor Whatsapp
Vodafone komt als reactie op de recent aangekondigde nieuwe abonnementen van KPN ook met nieuwe abonnementen, dit onthulde Tweakers. Opvallendste wijziging is het terugschroeven van de datalimieten. Ook blijft Vodafone extra geld vragen voor diensten als Whatsapp en Skype. De abonnementen gaan in per 1 augustus, de oude abonnementen blijven gewoon doorlopen onder de bestaande voorwaarden.
Uitlegparty: videobellen
Videobellen is al decennialang in ontwikkeling. Met de komst van internet kwam er schot is. In de jaren zeventig had AT&T al zijn peperdure Picturephone, in de 80's gevolgd door bedrijven als PictureTel en Concept Communication, die trage ISDN- en inbellijnen gebruikten. In 1989 zag ik als jochie 'beeldbellen' al in werking in het Huis van de Toekomst van de legendarische Chriet Titulaer.
Een foutje in Skype maakt het overnemen van iemands account kinderspel. Dit zegt de Duitse IT-beveiligingsexpert Levent Kayan. Door de fout kan een aanvaller toegang krijgen tot sessie ID’s en accountinformatie van de gebruiker, inclusief wachtwoorden. Het enige dat nodig is om het account te hacken is het intypen van een regeltje code. De code wordt niet door Skype gevalideerd en kan daardoor zijn gang gaan.
woensdag 20 juli 2011
Avance koopt failliete netwerkspecialist HOB
Ict-dienstverlener Avance uit Breukelen neemt voor een onbekend bedrag het failliet verklaarde HOB uit Son over. Netwerkspecialist HOB richt zich op connectivity, unified communications en VoiP, in combinatie met managed services en het beheer van de netwerkinfrastructuur. Avance integreert HOB in de eigen organisatie en zet hiervoor de nieuwe business unit Connectivity Solutions op.
dinsdag 19 juli 2011
One IP onderhandelt nog over boedel Israpunt
maandag 18 juli 2011
Eerste telepresence-oplossing voor integratie met Microsoft Lync
Polycom, Inc. lanceert het Polycom CX7000 Unified Collaboration System. Dit is de eerste telepresence-oplossing die speciaal is ontwikkeld met het oog op volledige integratie met Microsoft Lync, de samenwerkingsoplossing van Microsoft. De nieuwe CX7000 biedt gebruikers van Lync dezelfde ervaring in een vergaderkamer als achter hun desktop. Het systeem leidt tot een effectievere samenwerking en meer productiviteit. Deze introductie is een nieuwe stap in de strategische samenwerking tussen Polycom en Microsoft. Beide bedrijven richten zich daarbij op het leveren van Unified Communications-systemen (UC) voor de zakelijke markt.
De combinatie van de Polycom CX7000 en Microsoft Lync voorziet in een intuïtieve gebruikersinterface, een vereenvoudigde gebruikerservaring en probleemloze telepresence-functionaliteit. De oplossing biedt alle mogelijkheden die gebruikers verwachten van Lync, zoals presence, Instant Messaging, online meetings en samenwerking. Door de integratie met de toonaangevende videosamenwerkingsoplossing van Polycom ontstaat een gebruiksvriendelijk plug-and-play systeem.
De CX7000-oplossing maakt deel uit van de CX-productlijn. Deze oplossingen zijn geoptimaliseerd voor gebruik met Microsoft Lync. Polycom biedt tevens interoperabiliteit met Lync via de Polycom® UC Intelligent Core™-infrastructuur, de telepresence-productfamilie (van desktop tot en met grote systemen) en spraaktoestellen. Polycom blijft samenwerken met Microsoft om ervoor te zorgen dat zijn producten geïntegreerd kunnen worden met de nieuwe Microsoft Office 365 cloud-dienst via Lync Online.
De combinatie van de Polycom CX7000 en Microsoft Lync voorziet in een intuïtieve gebruikersinterface, een vereenvoudigde gebruikerservaring en probleemloze telepresence-functionaliteit. De oplossing biedt alle mogelijkheden die gebruikers verwachten van Lync, zoals presence, Instant Messaging, online meetings en samenwerking. Door de integratie met de toonaangevende videosamenwerkingsoplossing van Polycom ontstaat een gebruiksvriendelijk plug-and-play systeem.
De CX7000-oplossing maakt deel uit van de CX-productlijn. Deze oplossingen zijn geoptimaliseerd voor gebruik met Microsoft Lync. Polycom biedt tevens interoperabiliteit met Lync via de Polycom® UC Intelligent Core™-infrastructuur, de telepresence-productfamilie (van desktop tot en met grote systemen) en spraaktoestellen. Polycom blijft samenwerken met Microsoft om ervoor te zorgen dat zijn producten geïntegreerd kunnen worden met de nieuwe Microsoft Office 365 cloud-dienst via Lync Online.
Hacker onthult ernstig Skype-lek
Een beveiligingsonderzoeker heeft een ernstig beveiligingslek in Skype onthuld, waardoor het mogelijk is om de wachtwoorden van gebruikers te wijzigen. Levent Kayan ontdekte een cross-site scripting-lek in de VoIP-applicatie. Het probleem bevindt zich in het veld waar gebruikers hun mobiele telefoonnummer kunnen opgeven. Een kwaadaardige gebruiker kan hier JavaScript invoeren.
donderdag 14 juli 2011
Spamfilter voor Google Voice
woensdag 13 juli 2011
Videoconferentie specialist DEKOM opent kantoor
DEKOM AG, een van Europa's voornaamste videoconferentie-specialisten, heeft zijn Nederlandse kantoor geopend. De nieuw opgerichte onderneming - DEKOM BV - zal zich richten op de Nederlandse en Belgische markt en zal klanten bedienen met producten en diensten voor professionele videoconferentie, managed video services, A/V-integratie, conferentieruimtes en digital signage infra structuur.
DEKOM BV heeft het kantoor aan de Druivenstraat 5 in Breda ingericht met een LifeSize HD-videoconferentiesysteem om geïnteresseerden uit te nodigen voor een echte telepresence-ervaring. Björn Heisterkamp, aangesteld als algemeen directeur, voegt toe: “Ik zit al enige tijd in deze branche en ik ken Weisflog al jaren. We hebben dezelfde visie op videoconferentie en wij geloven dat ons complete portfolio, aangevuld met managed video services, cloud-videoconferentie en een meertalige internationale helpdesk, perfect aansluit. We hebben een uitstekende propositie in de markt voor videoconferentie.”
Heisterkamp (36) heeft ruim 18 jaar ervaring in de IT en verkocht zijn eerste IP-gebaseerde videoconferentiesysteem in 1994. "Tegenwoordig zien we een algemene acceptatie van IP-gebaseerde videoconferentie-oplossingen en wij denken dat onze infrastuctuur, onze commitment aan het eenvoudig maken van videocommunicatie en onze gepassioneerde aanpak, precies is wat professionele klanten verwachten”, vertelt Heisterkamp afsluitend.
DEKOM BV heeft het kantoor aan de Druivenstraat 5 in Breda ingericht met een LifeSize HD-videoconferentiesysteem om geïnteresseerden uit te nodigen voor een echte telepresence-ervaring. Björn Heisterkamp, aangesteld als algemeen directeur, voegt toe: “Ik zit al enige tijd in deze branche en ik ken Weisflog al jaren. We hebben dezelfde visie op videoconferentie en wij geloven dat ons complete portfolio, aangevuld met managed video services, cloud-videoconferentie en een meertalige internationale helpdesk, perfect aansluit. We hebben een uitstekende propositie in de markt voor videoconferentie.”
Heisterkamp (36) heeft ruim 18 jaar ervaring in de IT en verkocht zijn eerste IP-gebaseerde videoconferentiesysteem in 1994. "Tegenwoordig zien we een algemene acceptatie van IP-gebaseerde videoconferentie-oplossingen en wij denken dat onze infrastuctuur, onze commitment aan het eenvoudig maken van videocommunicatie en onze gepassioneerde aanpak, precies is wat professionele klanten verwachten”, vertelt Heisterkamp afsluitend.
dinsdag 12 juli 2011
Storing Internet Plus Bellen
Klanten van KPN kampen met een storing in zowel bel- als internetverkeer. Het gaat om tienduizenden mensen die een abonnement op Internet+Bellen hebben. De storing is breed verspreid. KPN wil niet spreken over een landelijke storing, maar de problemen doen zich wel verspreid over diverse regio's voor. De oorzaak is vooralsnog niet bekend. Zakelijke klanten zouden niet zijn getroffen en ook pinautomaten doen het gewoon.
donderdag 7 juli 2011
Facebook krijgt Skype-videochat
Facebook heeft aangekondigd dat het videochat gaat ondersteunen. Hiervoor werkt de sociale-netwerksite samen met voip-provider Skype. Daarnaast krijgt de chatfunctionaliteit een nieuw design. Facebook en Skype werkten al langer samen. Voor het installeren van de plugin is slechts één klik nodig, zo belooft de sociale-netwerksite.
Vergaderen op de smartphone? Geen probleem!
Uw agenda staat bol van de afspraken en deadlines. Tijd om uitgebreid te vergaderen met die externe relatie, is er dus eigenlijk niet. Op zulke momenten komt videovergaderen wel heel mooi uit. Dit kan tegenwoordig makkelijk met uw smartphone. Bijvoorbeeld met de Skype-app. Dat scheelt u weer een bespreking in die stoffige vergaderruimte.
woensdag 6 juli 2011
NEC introduceert gevirtualiseerde Unified Communications
NEC Unified Solutions introduceert Release 5.1 van de alles-in-één UC-oplossing Business ConneCT. Deze nieuwste versie biedt uitgebreide Unified Communications, Contact Center en Operator functionaliteit, terwijl de ondersteuning van virtuele omgevingen op basis van VMware vSphere ™ en Marathon everRun MX ® organisaties helpt om de beschikbaarheid te verhogen en hun IT-middelen efficiënter te benutten. Business ConneCT (BCT) is bij veel organisaties over de hele wereld geïmplementeerd en is beschikbaar over de volle breedte van NEC’s UNIVERGE NEC SV8000 en iS3000/SIP@Net communicatie platforms.
Met de nieuwe Business ConneCT 5.1 kunnen klanten de Unified Communications en Contact Center-oplossing vanuit gevirtualiseerde datacenters en cloud gebaseerde omgevingen toepassen. Deze op VMware ® gebaseerde oplossing helpt klanten om hun totale cost of ownership (TCO) te verlagen door hun IT-middelen efficiënter te gebruiken en de beschikbaarheid ervan te verhogen. Gemak van beheer en onderhoud in combinatie met serverconsolidatie en een lager stroomverbruik verlaagt de bedrijfskosten en de CO2 footprint aanzienlijk.
Presentatie van klantspecifieke contact center statistieken speelt een cruciale rol bij de verbetering van contact center resultaten. Soft wallboards zorgen ervoor dat service- niveaus gehaald worden en dat supervisors en agents goed geïnformeerd en gemotiveerd blijven. Kleurenschema, lay-out, lettertype en lettergrootte kunnen worden aangepast en grafieken, tabellen en afbeeldingen kunnen worden toegevoegd en dynamisch weergegeven. Supervisors kunnen berichten naar de wallboard sturen om belangrijke informatie en aankondigingen weer te geven. Meerdere wallboards kunnen waar dan ook in een gebouw geplaatst worden wanneer er toegang tot het datanetwerk is.
Met de nieuwe Business ConneCT 5.1 kunnen klanten de Unified Communications en Contact Center-oplossing vanuit gevirtualiseerde datacenters en cloud gebaseerde omgevingen toepassen. Deze op VMware ® gebaseerde oplossing helpt klanten om hun totale cost of ownership (TCO) te verlagen door hun IT-middelen efficiënter te gebruiken en de beschikbaarheid ervan te verhogen. Gemak van beheer en onderhoud in combinatie met serverconsolidatie en een lager stroomverbruik verlaagt de bedrijfskosten en de CO2 footprint aanzienlijk.
Presentatie van klantspecifieke contact center statistieken speelt een cruciale rol bij de verbetering van contact center resultaten. Soft wallboards zorgen ervoor dat service- niveaus gehaald worden en dat supervisors en agents goed geïnformeerd en gemotiveerd blijven. Kleurenschema, lay-out, lettertype en lettergrootte kunnen worden aangepast en grafieken, tabellen en afbeeldingen kunnen worden toegevoegd en dynamisch weergegeven. Supervisors kunnen berichten naar de wallboard sturen om belangrijke informatie en aankondigingen weer te geven. Meerdere wallboards kunnen waar dan ook in een gebouw geplaatst worden wanneer er toegang tot het datanetwerk is.
WhatsApp wint snel terrein op smartphone Nederlandse beller
De mobiele berichten-applicatie WhatsApp wint snel terrein op de smartphone van de Nederlandse beller. Facebook mag dan nog de meest geïnstalleerde app zijn, WhatsApp kent een enorme stijging. Dat blijkt uit een onderzoek van Telecompaper onder 2.500 consumenten in de leeftijd van 15 tot 64 jaar.
dinsdag 5 juli 2011
Porsche Limburg kiest NEC
Porsche Service Centrum Limburg heeft voor haar nieuwe vestiging een UNIVERGE SV8300 communicatie server van NEC gekozen om invulling te geven aan de interne en externe communicatie. Het nieuwe Porsche Centrum, dat vanaf deze zomer operationeel is, richt zich op service en verkoop. Een speciaal door Kender Thijssen Telecom, partner van NEC in Nederland, ingericht 911 nummer (043-8000 911) geeft invulling aan de behoefte aan snelle, persoonlijke en hoogwaardige klantenservice.
Finntax introduceert Hosted Voice
Finntax, de aanbieder van innovatieve vaste en mobiele spraakdiensten en datacommunicatie, introduceert samen met Mitel de nieuwe Cloud Communicatie dienst Hosted Voice. Hiermee komt Finntax volgens eigen zeggen tegemoet aan de wensen van ondernemers die enerzijds optimaal willen profiteren van de nieuwe technologische mogelijkheden en anderzijds hechten aan overzichtelijke, lage maandelijkse kosten. De oplossing is gebaseerd op proven technology en inmiddels maken al diverse klanten er naar volle tevredenheid gebruik van.
Het belangrijkste kenmerk van Hosted Voice is dat ondernemers geen fysieke telefooncentrale meer nodig hebben, en toch altijd verzekerd zijn van optimale bereikbaarheid. De expertise van Finntax en het hoogwaardige telefonieplatform van marktleider in het MKB Mitel maken dit mogelijk. Met Hosted Voice zijn er geen functionele beperkingen; zo behoren vast-mobiel integratie en ‘werkplek uit de muur’ tot de mogelijkheden. Dit laatste gebeurt in samenwerking met zusterbedrijf Kender Thijssen Telecom.
Uiteraard vormt optimale bereikbaarheid en daarmee beschikbaarheid de basis van de nieuwe dienst. Het hosted platform waarop organisaties worden aangesloten draait dan ook in een 24/7 beveiligd datacenter. De standaard zeer hoge betrouwbaarheid wordt bij Hosted Voice extra verhoogd door de verbindingen redundant uit te voeren Knoop: “Een ander actueel aspect vormen de kosten. Investeren in capaciteit die niet worden gebruikt, behoort met Hosted Voice tot het verleden. Initiële investeringen zijn sowieso niet nodig. Gebruikers betalen een vaste prijs per maand per werkplek en kunnen maandelijks flexibel naar behoefte het aantal aansluitingen naar boven of beneden bijstellen.”
Het belangrijkste kenmerk van Hosted Voice is dat ondernemers geen fysieke telefooncentrale meer nodig hebben, en toch altijd verzekerd zijn van optimale bereikbaarheid. De expertise van Finntax en het hoogwaardige telefonieplatform van marktleider in het MKB Mitel maken dit mogelijk. Met Hosted Voice zijn er geen functionele beperkingen; zo behoren vast-mobiel integratie en ‘werkplek uit de muur’ tot de mogelijkheden. Dit laatste gebeurt in samenwerking met zusterbedrijf Kender Thijssen Telecom.
Uiteraard vormt optimale bereikbaarheid en daarmee beschikbaarheid de basis van de nieuwe dienst. Het hosted platform waarop organisaties worden aangesloten draait dan ook in een 24/7 beveiligd datacenter. De standaard zeer hoge betrouwbaarheid wordt bij Hosted Voice extra verhoogd door de verbindingen redundant uit te voeren Knoop: “Een ander actueel aspect vormen de kosten. Investeren in capaciteit die niet worden gebruikt, behoort met Hosted Voice tot het verleden. Initiële investeringen zijn sowieso niet nodig. Gebruikers betalen een vaste prijs per maand per werkplek en kunnen maandelijks flexibel naar behoefte het aantal aansluitingen naar boven of beneden bijstellen.”
maandag 4 juli 2011
Skype wordt onderdeel van Office 365
Microsoft heeft eerder deze week bekendgemaakt dat het de recent overgenomen Voip-dienst Skype aan zijn Office 365-software wil toevoegen. Dit moet de communicatie tussen samenwerkende collega's vereenvoudigen. Microsoft-topman Kurt DelBene heeft gezegd dat Skype met de al bestaande Lync-functionaliteit in Office 365 moet worden geïntegreerd. Met Lync is het mogelijk om te communiceren via spraak, video en chat, en er is dan ook veel overlap tussen Lync en Skype.
vrijdag 1 juli 2011
Gratis videobellen met Skype via Android
Bezitters van een Android smartphone kunnen voortaan gratis videobellen via Skype. De internettelefoniedienst die onlangs werd overgenomen door Microsoft heeft zijn Android app vernieuwd. Het was al langer mogelijk via Skype te videobellen op de iPhone.
AVM Fritz!Box Fon WLAN 7170
AVM heeft nieuwe firmware uitgebracht voor zijn Fritbox Fon WLAN 7170, een adsl-modem, router en access point in één, die ook uitgebreide voip-mogelijkheden heeft. Verder beschikt het apparaat over een usb-aansluiting, waarmee een printer of externe opslagcapaciteit via het netwerk kan worden gedeeld




