maandag 30 mei 2011
Crapware via Skype
Gebruikers van Skype krijgen ineens gamingsoftware van het bedrijf EasyBits voorgeschoteld. Die software had zichzelf stilletjes geïnstalleerd. Het forum van Skype staat sinds afgelopen weekend vol met bezorgde posts van klanten die de software EasyBits GO op hun computer aantroffen. Deze gamingsoftware blijkt ongevraagd geïnstalleerd te zijn via Skype.
vrijdag 27 mei 2011
NEC lanceert slimme communicatie voor kleinere bedrijven
NEC Unified Solutions, toonaangevende leverancier van IT- en communicatieoplossingen, lanceert een nieuwe serie slimme communicatie servers specifiek gericht op kleinere bedrijven. De SL1100 is een intelligente kosteneffectieve telecommunicatie-oplossing dat IP-telefonie, efficiency, betaalbaarheid en milieuvriendelijkheid combineert en inspeelt op de behoeften van kleine organisaties.
De SL communicatie server kan eenvoudig groeien van een minimum van 4 net- en 8 toestellijnen tot een configuratie met ruim 100 net- of toestellijnen. Het systeem verbruikt minder stroom dan zijn voorgangers, de NEC IPC100 en de XN120, en kan buiten kantooruren automatisch in standby-mode gezet worden, om elektriciteitsverbruik verder te verminderen.
De SL communicatie server kan eenvoudig groeien van een minimum van 4 net- en 8 toestellijnen tot een configuratie met ruim 100 net- of toestellijnen. Het systeem verbruikt minder stroom dan zijn voorgangers, de NEC IPC100 en de XN120, en kan buiten kantooruren automatisch in standby-mode gezet worden, om elektriciteitsverbruik verder te verminderen.
Whatsapp niet geschikt voor overheidsgebruik
De AIVD vindt het gebruik van Whatsapp voor overheidsgebruik onverstandig en risicovol. De recente lekken in de dienst zijn daarvan een voorbeeld. Voor vertrouwde communicatie zijn er AIVD-tools. Dat zegt de dienst in antwoord op vragen van Webwereld. Er is geen uitgebreid onderzoek gedaan, maar slechts gekeken naar de recente lekken. Zo onthulde het weblog GeenStijl dat het kinderlijk eenvoudig alle communicatie van een willekeurige gebruiker te achterhalen. Eerder werd al bekend dat bericht onbeveiligd worden verstuurd.
donderdag 26 mei 2011
Storing bij Skype
Skype kampt donderdagmiddag met een storing. Het programma loopt vast, sluit vervolgens af en kan dan niet meer worden opgestart. Ook de website van de internetbeldienst is slecht bereikbaar. Wat de storing veroorzaakt is niet bekend.
KPN gaat door met chatheffing (UPDATE)
KPN blijft werken aan nieuwe abonnementen die het deze zomer wil gaan aanbieden, waarbij moet worden betaald voor Voip en video. Minister Verhagen wil providers verbieden om extra geld te vragen voor specifieke internetdiensten. KPN laat weten dat het de ontwikkelingen in Den Haag, waar de Tweede Kamer wacht op de precieze voorstellen van Verhagen, in de gaten blijft houden. Desondanks blijft de provider doorgaan met het ontwikkelen van nieuwe abonnementen. UPDATE: KPN ontkent de berichtgeving door de NOS. "We hebben gezegd dat we doorgaan met het ontwikkelen van nieuwe abonnementen, maar hebben nooit gezegd dat heffingen daar een onderdeel van zijn."
Netneutraliteit gaat vooral KPN pijn doen
Plotseling krijgen de mobiele operators een wet voor de kiezen die hen verbiedt extra geld te vragen voor VoIP. KPN zal de meeste pijn krijgen als Nederland netneutraliteit verplicht. Ineens staan de ‘toekomstvaste’ bedrijfsplannen van KPN, Vodafone en T-Mobile op losse schroeven. Vorige week nam de Tweede Kamer een motie aan om netneutraliteit wettelijk te garanderen. Het ministerie van Economische Zaken raadde de motie “ten zeerste af”, maar draaide binnen een week bij. Dinsdag zegde minister Maxime Verhagen de Kamer plots toe de motie uit te voeren.
Skype sluit open source telefooncentrale uit
De aansluiting van de open source-telefooncentrale (PBX) Asterisk op Skype wordt geschrapt. Skype, dat nu wordt gekocht door Microsoft, trekt de stekker eruit. Gebruikers van de PBX-software Asterisk krijgen dit nu te horen van hun leverancier. Die open source-software is voor aansluiting op het Skype-netwerk (met eigen protocol en geheime encryptie) afhankelijk van de bedrijfseigen Skype-software. De aansluiting op Skype blijft nog wel werken, voor de komende twee jaar.
woensdag 25 mei 2011
Videovergaderen met een app
De Britse telecom- en IT-gigant lanceert met BT Engage Meeting Mobile een videoconferentie-appje dat werkt op iPhone, iPad en op smartphones en tablets die draaien op Android. Onder het motto 'there must be an app for that' zijn in de mobiele software de belangrijkste functies van de bestaande vergadersoftware ondergebracht.
dinsdag 24 mei 2011
Verhagen verbiedt heffing op mobiele diensten
Minister Maxime Verhagen (Economische Zaken) legt zich neer bij een wens van een meerderheid in de Tweede Kamer dat telecombedrijven geen extra geld mogen vragen aan consumenten voor het gebruik van bepaalde internetdiensten op hun mobiele telefoon. Ook mogen telecombedrijven deze diensten niet blokkeren. Het gaat bijvoorbeeld om applicaties waarmee consumenten kunnen chatten of bellen over het internet.
Eerste Bluetooth-headset van Bose
Vaak krijg je met Bluetooth-headsets te maken met storende omgevingsgeluiden die het volume van het telefoongesprek weten te overstemmen. Maar Bose paste zijn technologische kennis toe op dit apparaat om alle vormen van ruis zoveel mogelijk te beperken, aan beide kanten van het gesprek. Daar zorgt de Adaptive Audio Adjustment-technologie in de eerste plaats voor. Die technologie corrigeert het volume van de headset volautomatisch, afhankelijk van het omgevingsgeluid. Het luisterniveau blijft zo constant, ook al vertoef je afwisselend in een rustige en luidruchtige omgeving.
maandag 23 mei 2011
Polycom stimuleert telepresence met nieuwe producten en innovaties
Polycom Inc voegt drie nieuwe telepresence-oplossingen toe aan zijn portfolio. Het betreft het cameravolgsysteem voor vergaderruimten EagleEye Director, het HDX 4500-desktopsysteem voor telepresence en de mobiele telepresence-oplossing m100. De EagleEye Director maakt telepresence eenvoudiger en persoonlijker dan ooit. Dit is mogelijk door een innovatieve combinatie van topkwaliteit spraakcommunicatie, gezichtsdetectie en een volgsysteem met twee camera’s. In tegenstelling tot andere producten biedt de EagleEye Director een zeer persoonlijke communicatie-ervaring met face-to-face telepresence waarbij de spreker altijd het middelpunt is (ingezoomd en gecentreerd). In tegenstelling tot de beperkte cameravolgtechnologie uit het verleden zorgt de EagleEye Director voor soepele overgangen tussen opnamen van afzonderlijke sprekers en van de gehele ruimte. Gebruikers profiteren van een levensechte gespreksbeleving en kunnen productiever vergaderen.
De EagleEye Director richt de camera automatisch op sprekers en zoomt op hen in, waardoor het tijdens een videoconferentie niet langer nodig is de camera handmatig aan te passen. Ook behoren vergissingen met de afstandsbediening tot het verleden. Deze naadloze ervaring is als optie beschikbaar voor alle HDX Room Telepresence-systemen.
“Niet elke vergaderruimte is geschikt voor videoconferenties. Het resultaat is vaak een compromis waarbij sommige deelnemers te klein in beeld verschijnen”, zegt Ira Weinstein, senior analist en partner bij Wainhouse Research. “De EagleEye Director zoomt op intelligente wijze in op actieve sprekers en biedt een persoonlijke videobeleving zonder kostbare aanpassingen aan vergaderruimten of camera-aanpassingen tijdens videoconferenties.”
De HDX 4500-desktopoplossing voor telepresence van Polycom is een complete oplossing met HD-kwaliteit. Bovendien gebruikt ze tot vijftig procent minder bandbreedte dan soortgelijke oplossingen. Als nieuwste product in de HDX 4000-productreeks brengt de HDX 4500 de hoogste kwaliteit video- en audioconferencing op de desktop in een complete en op standaarden gebaseerde oplossing. Het systeem omvat een groot lcd-scherm en Polycom UltimateHD-technologie voor een levensechte ervaring. Gebruikers hebben geen randapparatuur meer nodig. De HDX 4500 integreert naadloos met oplossingen van Polycom Open Collaboration Network-partners: Microsoft, HP, IBM, Juniper, BroadSoft, Siemens, McAfee en Avaya. De combinatie van minder bandbreedte en naadloze integratie zorgt voor lagere gebruiks- en onderhoudskosten en zeer uitgebreide mogelijkheden voor samenwerking.
Met de Telepresence m100-softwaretoepassing voor pc's biedt Polycom kleine en middelgrote bedrijven een betaalbare en professionele HD-video-omgeving. Gebruikers delen content tijdens videoconferenties en maken verbinding met andere telepresence-oplossingen, zoals H.323- en SIP-implementaties. Bij gebruik op een laptop biedt de Telepresence m100-oplossing gebruikers een optimale mobiele UC-beleving. In combinatie met de recente aankondigingen van videosoftware voor de Samsung Galaxy Tab en Motorola Xoom biedt Polycom mobiele UC-oplossingen voor laptops en tablets met de voordelen van professionele telepresence.
De EagleEye Director richt de camera automatisch op sprekers en zoomt op hen in, waardoor het tijdens een videoconferentie niet langer nodig is de camera handmatig aan te passen. Ook behoren vergissingen met de afstandsbediening tot het verleden. Deze naadloze ervaring is als optie beschikbaar voor alle HDX Room Telepresence-systemen.
“Niet elke vergaderruimte is geschikt voor videoconferenties. Het resultaat is vaak een compromis waarbij sommige deelnemers te klein in beeld verschijnen”, zegt Ira Weinstein, senior analist en partner bij Wainhouse Research. “De EagleEye Director zoomt op intelligente wijze in op actieve sprekers en biedt een persoonlijke videobeleving zonder kostbare aanpassingen aan vergaderruimten of camera-aanpassingen tijdens videoconferenties.”
De HDX 4500-desktopoplossing voor telepresence van Polycom is een complete oplossing met HD-kwaliteit. Bovendien gebruikt ze tot vijftig procent minder bandbreedte dan soortgelijke oplossingen. Als nieuwste product in de HDX 4000-productreeks brengt de HDX 4500 de hoogste kwaliteit video- en audioconferencing op de desktop in een complete en op standaarden gebaseerde oplossing. Het systeem omvat een groot lcd-scherm en Polycom UltimateHD-technologie voor een levensechte ervaring. Gebruikers hebben geen randapparatuur meer nodig. De HDX 4500 integreert naadloos met oplossingen van Polycom Open Collaboration Network-partners: Microsoft, HP, IBM, Juniper, BroadSoft, Siemens, McAfee en Avaya. De combinatie van minder bandbreedte en naadloze integratie zorgt voor lagere gebruiks- en onderhoudskosten en zeer uitgebreide mogelijkheden voor samenwerking.
Met de Telepresence m100-softwaretoepassing voor pc's biedt Polycom kleine en middelgrote bedrijven een betaalbare en professionele HD-video-omgeving. Gebruikers delen content tijdens videoconferenties en maken verbinding met andere telepresence-oplossingen, zoals H.323- en SIP-implementaties. Bij gebruik op een laptop biedt de Telepresence m100-oplossing gebruikers een optimale mobiele UC-beleving. In combinatie met de recente aankondigingen van videosoftware voor de Samsung Galaxy Tab en Motorola Xoom biedt Polycom mobiele UC-oplossingen voor laptops en tablets met de voordelen van professionele telepresence.
Gratis bellen met Skype bedreigt telecomwinsten
De gouden jaren van de telecombedrijven zijn voorbij. Gratis bellen is niet voor morgen, maar de winstmarges van de gsm-operatoren staan wel onder druk. Dat Microsoft internettelefoniebedrijf Skype in handen krijgt, is maar één element in die verschuiving.
vrijdag 20 mei 2011
Vodafone Nederland blokkeert Viber
De populaire chat- en voipdienst Viber wordt geblokkeerd in onder meer Libië, Iran en Egypte. En door Vodafone in Nederland. “Viber gebruikt netwerktools om de performance op honderden mobiele netwerken te monitoren. Sinds 10 maart zien we een enorme verslechtering van onze dienst bij Vodafone Nederland,” vertelt Talmon Marco, ceo van Viber aan Webwereld. “We zien geen veranderingen bij de andere Nederlandse netwerken. Sterker nog, die horen bij de beste in Europa.”
Amsterdamse starter krijgt geld van Skype en Hyver
Nieuws vanaf het mobiele app-front: 'SilkApp' heeft een investering van €320.000 opgehaald bij een clubje Nederlanders en Atomico, de Londense venture capital firm van Niklas Zennström. Die laatste heeft wel oog voor goede internetinitiatieven: hij was medeoprichter van Skype
donderdag 19 mei 2011
Axiatel vereenvoudigt communicatie
(Ingezonden mededeling)
Het telecombedrijf Axiatel is een afsplitsing van Axialys, dat al meer dan 15 jaar actief is in de telecommarkt en bekend staat als innovatief en duurzaam. Het bedrijf is sinds een tijdje ook actief op de Nederlandse markt en biedt een vernieuwde service waarmee u faxen kunt verzenden en versturen vanaf een online interface op Axiatel.com en uw eigen email inbox. Daarnaast bieden ze ook de conference call service en de virtuele telefooncentrale die beiden gebaseerd zijn op voip technologie. Met de conference call service kunt u telefonisch vergaderen waarbij maximaal 30 deelnemers van waar dan ook ter wereld kunnen inbellen op het conference nummer. De telefonische conferentie kan online gepland worden en op de afgesproken tijd belt iedereen in op een nummer dat exclusief bestemd is voor de conference calls. Zo kan men dus eenvoudig energie, tijd en reiskosten besparen. De automatische doorschakelservice van Axiatel biedt de mogelijkheid om inkomende gesprekken door te schakelen naar de betreffende afdeling. Via een online account op de site van Axiatel kan de telefooncentrale volledig gepersonaliseerd worden, van de openingstijden tot voicemail-berichten. Een service die met name handig is voor MKB-ers en zelfstandige ondernemers. In de toekomst, zullen ze tevens VoIP telefonie introduceren.
Het telecombedrijf Axiatel is een afsplitsing van Axialys, dat al meer dan 15 jaar actief is in de telecommarkt en bekend staat als innovatief en duurzaam. Het bedrijf is sinds een tijdje ook actief op de Nederlandse markt en biedt een vernieuwde service waarmee u faxen kunt verzenden en versturen vanaf een online interface op Axiatel.com en uw eigen email inbox. Daarnaast bieden ze ook de conference call service en de virtuele telefooncentrale die beiden gebaseerd zijn op voip technologie. Met de conference call service kunt u telefonisch vergaderen waarbij maximaal 30 deelnemers van waar dan ook ter wereld kunnen inbellen op het conference nummer. De telefonische conferentie kan online gepland worden en op de afgesproken tijd belt iedereen in op een nummer dat exclusief bestemd is voor de conference calls. Zo kan men dus eenvoudig energie, tijd en reiskosten besparen. De automatische doorschakelservice van Axiatel biedt de mogelijkheid om inkomende gesprekken door te schakelen naar de betreffende afdeling. Via een online account op de site van Axiatel kan de telefooncentrale volledig gepersonaliseerd worden, van de openingstijden tot voicemail-berichten. Een service die met name handig is voor MKB-ers en zelfstandige ondernemers. In de toekomst, zullen ze tevens VoIP telefonie introduceren.
LifeSize-videoconferentie nu ook compatibel met SkypeLifeSize
LifeSize heeft aangekondigd dat LifeSize Passport HD-videoconferentie als eerste zakelijke systeem ter wereld een videoconferentie kan opzetten met gebruikers van Skype. Om Skype-videoconferenties via LifeSize Passport te houden, dient een klant zich eerst te registeren als Skype-gebruiker. Bij het inloggen op LifeSize Passport met de Skype-inloggegevens, worden de bestaande Skype-contacten van de gebruiker automatisch geladen in het LifeSize-adresboek. Voor het maken van een videoconferentie, klikt de gebruiker eenvoudigweg op de naam van de contactpersoon in het adresboek.
Naast de ontwikkelingen rond LifeSize Passport biedt Logitech de zakelijke gebruiker de bijpassende Logitech B910 HD Webcam. Deze webcam biedt tot 720p HD-videoconferentie en heeft een natuurlijk stereo-geluid. De webcam is Skype gecertificeerd, wat betekent dat de camera geoptimaliseerd is voor gebruik met Skype.
Naast de ontwikkelingen rond LifeSize Passport biedt Logitech de zakelijke gebruiker de bijpassende Logitech B910 HD Webcam. Deze webcam biedt tot 720p HD-videoconferentie en heeft een natuurlijk stereo-geluid. De webcam is Skype gecertificeerd, wat betekent dat de camera geoptimaliseerd is voor gebruik met Skype.
woensdag 18 mei 2011
Microsoft: "Skype en Lync passen naast elkaar"
Kabinet grijpt niet in tegen afknijpen mobiele diensten
Het kabinet is niet van plan in te grijpen bij providers die bepaalde mobiele internetdiensten extra belasten of blokkeren voor klanten. Dat blijkt uit de Digitale Agenda die Maxime Verhagen, minister van Economische Zaken, dinsdag naar de Tweede Kamer stuurt.
maandag 16 mei 2011
Microsoft nam Skype over vanwege videoadvertenties
Softwareleverancier Microsoft heeft Skype overgenomen vanwege het potentieel ervan op het gebied van videoadvertenties, aldus Steve Ballmer, chief executive bij Microsoft. De advertenties moeten de bellers echter niet storen. Skype moet ook geïntegreerd worden met Lync, Outlook, Xbox Live en andere communities.
donderdag 12 mei 2011
De man die Skype twee keer verkocht
Hij richtte Skype op en verkocht het gisteren voor de tweede keer. Skype is echter bij lange na niet het enige bedrijf dat uit de koker van Niklas Zennström kwam. Wie is deze Zweedse serie-ondernemer en welke wapenfeiten heeft hij op zijn naam staan?
Mobiel bellen met handenvrije clip
De L410 van Gigaset is een Dect-module die je rechtstreeks op je kledij kan clippen. Hierdoor kan je perfect bellen terwijl je met iets anders bezig bent. Volgens een onderzoek van Gigaset Communications verricht 79% van de ondervraagden tijdens het belle namelijk andere activiteiten, vooral huishoudelijke taken. 29% is in de keuken aan de slag, 29% is bezig met de strijk of de wasmachine en 27% zit voor de computer.
dinsdag 10 mei 2011
Microsoft lijft Skype geheel in
’85 procent Hi-klanten gebruikt Whatsapp’
Negen van de tien klanten van Hi met een smartphone, 85 procent, gebruikt Whatsapp. Een jaar geleden was dat nul procent. Consumenten gaan vast en mobiel internet significant anders gebruiken. KPN past zijn strategie tot 2015 daar op aan. Deze zomer brengt KPN nieuwe mobiele data-abonnementen op de markt. “We gaan niet blokkeren, maar wel tariferen”, aldus topman Eelco Blok zojuist tijdens een telefonische presentatie van zijn strategie tot 2015 aan de Nederlandse pers.
Lek in Skype voor Mac
Fortinet neemt VoIP-specialist TalkSwitch over
Fortinet, leverancier van netwerkbeveiliging en unified threat management (utm), neemt voor een onbekend bedrag voip-pbx-specialist TalkSwitch over. Fortinet wordt hierdoor aanbieder van beveiligde ip-telefonie.
maandag 9 mei 2011
Sms'jes knagen aan winst Belgacom
We bellen almaar minder met de gsm, en daardoor kreeg Belgiës grootste telefoniebedrijf Belgacom een oplawaai van meer dan vijf procent op de Brusselse beurs. Sms'jes verdringen stilaan het bellen. Belgacom moest gisteren aankondigen dat het dit jaar minder winst verwacht dan voorzien: 'Belangrijkste oorzaak is de onverwachte vertraging in het verbruik van mobiele spraak', zegt topman Didier Bellens. Vooral jongeren gebruiken hun gsm tegenwoordig minder om ermee te bellen: ze sms'en veel meer dan vroeger en dat brengt Belgacom veel minder op
PI Lelystad wint geding om bajestelefoon
vrijdag 6 mei 2011
'Facebook en Google strijden om Skype'
Facebook en Google zouden beiden geïnteresseerd zijn in een samenwerking met Skype. Dit meldt persbureau Reuters aan de hand van twee anonieme bronnen die dichtbij het vuur zitten. Het softwarebedrijf heeft zelf verklaard open te staan voor een dergelijke optie. Volgens één van de bronnen zou Facebook-eigenaar Mark Zuckerberg intern overleg hebben gehouden over een samenwerking met het Luxemburgse bedrijf.
Callcenterfunctionaliteit nu ook in Salesforce.com
Interactive Intelligence, leverancier van zakelijke communicatieoplossingen, maakt de Softphone Connector beschikbaar via de Appexchange2 van Salesforce.com. Met deze Softphone Connector is de callcenterfunctionaliteit van Customer Interaction Center direct te gebruiken door de eindgebruiker vanuit de user interface van Salesforce.com. Bellen en gebeld worden gebeurt dan vanuit één en hetzelfde scherm waarin alle functionaliteit voor het gespreksbeheer, presence management en screenpop zijn geïntegreerd.
Het Belgische facilitaire callcenter CallExcell past de integratie al toe in de praktijk. Hier gaat men zelfs zover dat de connector wordt gebruikt om direct in de Salesforce.com-applicatie van de klant te werken.
Tot de functionele mogelijkheden behoren configureerbare screen-pops voor ieder mediatype en multichannel routering en -wachtrijen. Voor organisaties die intensief werken met Salesforce.com biedt deze integratie een groter gebruiksgemak en vooral tijdswinst doordat interacties en de bijbehorende dataverwerking binnen dezelfde applicatie kan worden afgehandeld.
Het Belgische facilitaire callcenter CallExcell past de integratie al toe in de praktijk. Hier gaat men zelfs zover dat de connector wordt gebruikt om direct in de Salesforce.com-applicatie van de klant te werken.
Tot de functionele mogelijkheden behoren configureerbare screen-pops voor ieder mediatype en multichannel routering en -wachtrijen. Voor organisaties die intensief werken met Salesforce.com biedt deze integratie een groter gebruiksgemak en vooral tijdswinst doordat interacties en de bijbehorende dataverwerking binnen dezelfde applicatie kan worden afgehandeld.
donderdag 5 mei 2011
OpenTouch-platform voor eenvoudiger communiceren
Alcatel-Lucent Enterprise heeft onlangs in Barcelona tijdens de ‘Dynamic Tour’ het nieuwe communicatieparadigma OpenTouch gepresenteerd. OpenTouch laat organisaties op een productievere manier communiceren met Collaborative Conversations. Een-op-een gesprekken veranderen door de inzet van verschillende applicaties en zijn uitgebreid met multimedia, multichannel-gesprekken en messaging. Deze innovaties op het gebied van vermenging van e-mail, sms, video, mobility ensocial media, verbetert tevens de relatie met consumenten en medewerkers.
De OpenTouch-suite is gebouwd op het nieuwe communicatieplatform dat eerder in2010 werd gelanceerd. De oplossingen van Genesys SIP Server en OmniPCX Enterprise zorgen voor een open architectuur en ondersteunen gelijktijdig conferencing, presence, instant messaging en web-exchange.
“Met OpenTouch kunnen organisaties efficiënt gesprekken beheren en kan een gebruiker bijvoorbeeld een gesprek opstarten op zijn smartphone, binnenwandelen in het kantoor en naadloos het gesprek verschuiven naar zijn bureautelefoon”, zegt Gerry de Graaf, VP Enterprise Benelux bij Alcatel-Lucent. “Daarnaast kan hij bijvoorbeeld ook een contact vanuit Facebook toevoegen aan het gesprek of zonder onderbreking het gesprek verrijken met video of een webconference. Hiermee ontstaat dus een omgeving waarin op een snelle en natuurlijke wijzegecommuniceerd kan worden.”
Deze oplossing heeft voordelen voor de IT-afdeling van een onderneming. Het gebruik van verschillende beheersystemen is niet meer nodig om gelijktijdig communicatie-applicaties uit te voeren. Met de OpenTouch-oplossing kunnen zij snel, vanuit een centraal punt, gebruikers door middel van parameters definiëren waardoor nieuwe communicatie-oplossingen sneller en eenvoudiger zijn in te zetten.
De OpenTouch-suite is gebouwd op het nieuwe communicatieplatform dat eerder in2010 werd gelanceerd. De oplossingen van Genesys SIP Server en OmniPCX Enterprise zorgen voor een open architectuur en ondersteunen gelijktijdig conferencing, presence, instant messaging en web-exchange.
“Met OpenTouch kunnen organisaties efficiënt gesprekken beheren en kan een gebruiker bijvoorbeeld een gesprek opstarten op zijn smartphone, binnenwandelen in het kantoor en naadloos het gesprek verschuiven naar zijn bureautelefoon”, zegt Gerry de Graaf, VP Enterprise Benelux bij Alcatel-Lucent. “Daarnaast kan hij bijvoorbeeld ook een contact vanuit Facebook toevoegen aan het gesprek of zonder onderbreking het gesprek verrijken met video of een webconference. Hiermee ontstaat dus een omgeving waarin op een snelle en natuurlijke wijzegecommuniceerd kan worden.”
Deze oplossing heeft voordelen voor de IT-afdeling van een onderneming. Het gebruik van verschillende beheersystemen is niet meer nodig om gelijktijdig communicatie-applicaties uit te voeren. Met de OpenTouch-oplossing kunnen zij snel, vanuit een centraal punt, gebruikers door middel van parameters definiëren waardoor nieuwe communicatie-oplossingen sneller en eenvoudiger zijn in te zetten.
woensdag 4 mei 2011
dinsdag 3 mei 2011
Google Video Chat demo op de Nexus S
Vorige week werd al min of meer bekend dat Google in Android 2.3.4 ook ondersteuning voor Google Video Chat heeft ingebouwd. Vandaag werd bekend dat de Android 2.3.4 update binnen enkele weken uitgerold gaat worden.
maandag 2 mei 2011
'KPN graaft eigen graf met dure mobiele dienst'
Hoewel het vanuit zakelijk oogpunt begrijpelijk is dat KPN investeringen in zijn mobiele infrastructuur aan hun klanten wil doorberekenen door datadiensten zoals mobiele VoiP duurder te maken, graaft de telecomprovider met deze stap zijn eigen graf. Daarover zijn de telecom- en internetexperts van Computable het grotendeels eens.


