Om de implementatie van Microsoft Lync en Aspect UIP snel en efficiënt te kunnen realiseren is @voicetec recent StartReady Certified Solution Partner geworden. StartReady is leverancier van op Microsoft-technologie gebaseerde communicatieproducten en brengt haar producten via Resellers op de markt.
In het Appliance concept heeft StartReady de benodigde hardware, software en beheer voor Microsoft Unified Communications platform geïntegreerd tot één klant-en-klaar product. Afgelopen week heeft @voicetec, tijdens De Dagen, het Microsoft Lync based contact center van Aspect geintroduceerd. De combinatie van Lync en Aspect UIP biedt bedrijven een innovatief en volledig geïntegreerde Unified communicatie oplossing op basis van Microsoft.
vrijdag 29 april 2011
donderdag 28 april 2011
Verhagen begrijpt heffing op internetdiensten
Minister Maxime Verhagen (Economische Zaken) wil dat bepaalde internetdiensten op smartphones, ofwel mobieltjes waarmee je het internet op kan, ''tegen redelijke voorwaarden'' beschikbaar blijven voor consumenten. Wel vindt hij het normaal dat telecombedrijven extra geld vragen voor bepaalde diensten. Hij zei dat woensdag tijdens een overleg met de Tweede Kamer over de telecommarkt.
Twitter verdringt e-mail meer en meer
Twitter wordt steeds vaker een geduchte concurrent van e-mail als intern communicatiemiddel. Zo gebruikt 24 procent van de werknemers in de dienstverlening eerder Twitter dan e-mail om collega's op de hoogte te houden van wat ze doen. Dit blijkt uit de jongste Randstad Werkmonitor. Onderzoeksbureau Blauw Research deed onderzoek onder 810 werkende Nederlanders.
woensdag 27 april 2011
Blokkeren van internetdiensten slecht voor consumenten
De Consumentenbond (CB) roept de Tweede Kamer op telecomaanbieders die bepaalde mobiele internetdiensten duurder willen maken, goed te volgen en zonodig in te grijpen. KPN wil zijn klanten bijvoorbeeld extra laten betalen voor diensten zoals VoIP (waaronder Skype) en streaming video. De CB vreest dat consumenten door deze ontwikkelingen straks geen toegang meer hebben tot belangrijke internetdiensten.
KPN wil meer gaan verdienen aan mobiel internet en de CB denkt dat andere aanbieders zullen volgen. Dit is ongunstig omdat consumenten niet alleen meer gaan betalen, maar ook omdat telecomaanbieders specifieke diensten of apps kunnen blokkeren. Deze maatregel grijpt in op de vrije toegang tot informatie. Daarnaast wordt het kiezen van een mobiel abonnement nog ingewikkelder dan het nu al is. Voordat consumenten een abonnement afsluiten, moeten ze kijken of dat abonnement wel toegang biedt tot de gewenste internetdiensten.
Als telecomaanbieders internetdiensten blokkeren, kan dit ongunstig zijn voor innovatie. Sommige internetdiensten zijn alleen nog toegankelijk voor consumenten met een duurder abonnement en dit kan de ontwikkeling van nieuwe diensten remmen.
KPN wil meer gaan verdienen aan mobiel internet en de CB denkt dat andere aanbieders zullen volgen. Dit is ongunstig omdat consumenten niet alleen meer gaan betalen, maar ook omdat telecomaanbieders specifieke diensten of apps kunnen blokkeren. Deze maatregel grijpt in op de vrije toegang tot informatie. Daarnaast wordt het kiezen van een mobiel abonnement nog ingewikkelder dan het nu al is. Voordat consumenten een abonnement afsluiten, moeten ze kijken of dat abonnement wel toegang biedt tot de gewenste internetdiensten.
Als telecomaanbieders internetdiensten blokkeren, kan dit ongunstig zijn voor innovatie. Sommige internetdiensten zijn alleen nog toegankelijk voor consumenten met een duurder abonnement en dit kan de ontwikkeling van nieuwe diensten remmen.
Drogisterijketens gaan samenwerking aan met 88 mobile
Kruidvat en Trekpleister zijn een samenwerking aangegaan met 88 mobile. Vanaf dinsdag 26 april zijn prepaid simkaarten en beltegoed van de Chinese mobiele aanbieder verkrijgbaar in alle winkels van Kruidvat en Trekpleister. 88 mobile richt zich op de internationale mobiele beller. Klanten zitten niet vast aan een vast contract, maar profiteren wel van zeer voordelige tarieven voor telefonie en mobiel internet - zowel naar internationale bestemming als binnen Nederland - met een meertalige dienstverlening. Bovendien biedt 88 mobile als enige Nederlandse aanbieder een volledige dienstverlening in het Chinees.
88 mobile onderscheidt zich van andere etnische prepaid aanbieders door de uitgebreide dienstverlening. Zo biedt de klantenservice - naast Nederlands en Engels - telefonische ondersteuning in het Kantonees en Mandarijn. Ook de website, voicemail, opwaardeerservice en web self service omgeving zijn volledig in het Nederlands, Engels en Chinees ingericht. Daarnaast zijn niet alleen alle internationale bestemmingen aantrekkelijk geprijsd, maar is ook het bellen binnen Nederland en gebruik van snel mobiel internet zeer voordelig. 88 mobile klanten kunnen alle kosten voor gebruik terugzien in een persoonlijke klantenomgeving, waar men diensten kan instellen of zelfs beltegoed al dan niet automatisch kan overboeken naar vrienden of kinderen.
88 mobile maakt in Nederland gebruik van het netwerk van T-Mobile, gecombineerd met het internationale netwerk van ElephantTalk, een aan de Amerikaanse Nasdaq genoteerde wereldspeler met zijn roots in HongKong.
88 mobile onderscheidt zich van andere etnische prepaid aanbieders door de uitgebreide dienstverlening. Zo biedt de klantenservice - naast Nederlands en Engels - telefonische ondersteuning in het Kantonees en Mandarijn. Ook de website, voicemail, opwaardeerservice en web self service omgeving zijn volledig in het Nederlands, Engels en Chinees ingericht. Daarnaast zijn niet alleen alle internationale bestemmingen aantrekkelijk geprijsd, maar is ook het bellen binnen Nederland en gebruik van snel mobiel internet zeer voordelig. 88 mobile klanten kunnen alle kosten voor gebruik terugzien in een persoonlijke klantenomgeving, waar men diensten kan instellen of zelfs beltegoed al dan niet automatisch kan overboeken naar vrienden of kinderen.
88 mobile maakt in Nederland gebruik van het netwerk van T-Mobile, gecombineerd met het internationale netwerk van ElephantTalk, een aan de Amerikaanse Nasdaq genoteerde wereldspeler met zijn roots in HongKong.
Stop met internetten
Het zat er natuurlijk aan te komen… De eerste reus van het Nederlandse telecomtijdperk zou moeite krijgen met onze mobiele telefoontjes. Hoe graag KPN, Vodafone en T-Mobile ook dure toestellen aan te veel betalende gadgetfreaks willen verkopen, het zal zijn tol eisen. T-Mobile had vorig jaar problemen met de enorme toename van smartphone (lees iPhone-gebruikers) en ook KPN lijkt het er langzaam moeilijker mee te krijgen. Wat is er nu aan de hand en wat kunnen onze providers doen om het leuk te houden?
dinsdag 26 april 2011
NMa: geen reden voor onderzoek telecomsector
De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) ziet geen reden een onderzoek te starten naar KPN en andere providers wegens het blokkeren van zware diensten. Dat laat het NMa desgevraagd weten tegenover NU.nl. Tweede Kamerlid Gesthuizen (SP) roept Maxime Verhagen, minister van Economische Zaken, op NMa de situatie te laten onderzoek. Uit een poll op NU.nl met bijna 18.000 stemmers bleek dat 86 procent het blokkeren van zware diensten een slecht idee vindt.
Ook Vodafone blokkeert diensten
KPN is niet de enige provider die denkt aan het blokkeren van zware mobiele internetdiensten als niet extra betaald wordt. Bij Vodafone gebeurt dit al en bij T-Mobile wordt het als optie gezien. KPN kondigde donderdag aan de abonnementen voor smartphones aan te passen. Het wordt noodzakelijk extra te betalen voor zware diensten als VoIP (bijvoorbeeld Skype) en streaming video.
vrijdag 22 april 2011
VoIP ook voor huidige KPN-abonnees geblokkeerd
KPN zal de nieuwe mobiele abonnementen waarbij voor bepaalde zware internetdiensten extra betaald moet worden, deze zomer lanceren. Ook bestaande abonnees kunnen dan geen VoIP-diensten meer gebruiken. Dat stelt KPN vrijdag in een verklaring. KPN onthult nog niet alle details, maar laat vrijdag weten dat afhankelijk van de bundel voor de nieuwe abonnementen zal gelden dat Instant Messaging, zoals bij WhatsApp, apart in rekening gebracht zal worden.
'Chat-heffing' voor mobiel internet komt deze zomer
KPN gaat vanaf deze zomer extra geld vragen voor het gebruik van voip, chatdiensten zoals WhatsApp of het streamen van video's over 3g. Dat bevestigt de provider tegenover Tweakers.net. Toezichthouder OPTA ziet geen problemen. De abonnementen kunnen vanaf deze zomer worden afgesloten, maar KPN houdt de precieze details nog even voor zich, zegt woordvoerder Steve Hufton tegen Tweakers.net. "Diensten zoals browsen, mVoIP gebruiken, instant messaging en video kijken zullen een eigen prijskaartje krijgen, net zoals nu het geval is met bellen en sms'en."
donderdag 21 april 2011
Apps zetten resultaten KPN onder druk
Apps zetten de resultaten van KPN onder druk. Het SMS verkeer is met 10 procent teruggelopen, zo maakte het bedrijf vanochtend bekend. Steeds meer mensen maken gebruik van apps als What's App en Ping om het SMS verkeer te omzeilen. KPN zal begin mei nieuwe databundel introduceren waarbij men bepaalde functionaliteiten op een smart phone kan afkopen, maar het bedrijf wilde daarover niet in detail treden. Er worden in elk geval geen diensten geblokkeerd.
Kroes neemt strenge maatregelen tegen afknijpen
Eurocommissaris Neelie Kroes gaat maatregelen nemen tegen telecomproviders die internetverbindingen afknijpen om bijvoorbeeld Skype te blokkeren. Zij laat een groot onderzoek doen. Kroes heeft dit vandaag meegedeeld. Zij laat de Europese telecomwaakhond BEREC onderzoek doen naar het gedrag van de telecomproviders. Daarbij wordt gekeken of er legale diensten worden geblokkeerd, en of er barrières worden opgeworpen die het klanten moeilijk maken over te stappen van de ene naar de andere provider. Als uit het onderzoek blijkt dat telecomproviders zich niet houden aan de nieuwe EU-telecomregels, neemt Kroes maatregelen. De nieuwe regels gaan per 25 mei in.
woensdag 20 april 2011
Mitel Unified Communications nu beschikbaar voor Android
Mitel, leverancier van unified communications-softwareoplossingen, introduceert de Mitel Unified Communicator (UC) Advanced voor het Android-platform. Dit biedt IT-managers de mogelijkheid flexibel om te gaan met de groeiende 'Bring Your Own Device’-trend, waarbij werknemers hun persoonlijke mobiele toestel ook zakelijk willen gebruiken. Mitel UC-toepassingen zijn nu zowel voor smartphones met een Android-platform als ook met een RIM-platform beschikbaar. Deze introductie is in lijn met Mitel's 'Freedom architecture' die eind vorig jaar werd aangekondigd.
Mitel UC Advanced biedt desktop- en mobiele gebruikers één interface voor alle Mitel communicatieoplossingen zoals spraak, video, instant messaging, conferencing, en presence. De locatie-gebaseerde aanwezigheidsfunctionaliteit van de mobiele client-applicatie stelt gebruikers in staat aan te geven hoe ze bereikbaar willen zijn op basis van hun locatie. Een gebruiker kan bijvoorbeeld aan de hand van de GPS-locatie, de status 'mobiel' hebben als hij onderweg is. Hij kiest er dan voor om gesprekken op zijn smartphone binnen te laten komen. Wanneer de gebruiker aankomt op kantoor, verandert de status automatisch in 'op kantoor', waar hij de gesprekken binnen krijgt op de bureautelefoon en videogesprekken en instant messages kan accepteren.
Mitel UC Advanced biedt desktop- en mobiele gebruikers één interface voor alle Mitel communicatieoplossingen zoals spraak, video, instant messaging, conferencing, en presence. De locatie-gebaseerde aanwezigheidsfunctionaliteit van de mobiele client-applicatie stelt gebruikers in staat aan te geven hoe ze bereikbaar willen zijn op basis van hun locatie. Een gebruiker kan bijvoorbeeld aan de hand van de GPS-locatie, de status 'mobiel' hebben als hij onderweg is. Hij kiest er dan voor om gesprekken op zijn smartphone binnen te laten komen. Wanneer de gebruiker aankomt op kantoor, verandert de status automatisch in 'op kantoor', waar hij de gesprekken binnen krijgt op de bureautelefoon en videogesprekken en instant messages kan accepteren.
Nederland communiceert digitaal
In Nederland heeft in 2010 voor het eerst meer digitale telefoon- en televisie-aansluitingen dan analoge. Ook is er in 2010 voor het eerst meer mobiel gebeld dan via een vaste lijn. Dit blijkt uit de door de Opta gepubliceerde driejaarlijkse marktmonitor die de status en de ontwikkelingen van de Nederlandse communicatiemarkten weergeeft. 50,8 % van de vaste bellers belt via een digitale lijn en 55 % van de huishoudens die via de kabel televisie kijken, heeft digitale televisie. Hiermee heeft de digitale communicatie het nu definitief gewonnen van de analoge.
dinsdag 19 april 2011
Ziekenhuisgroep Twente kiest voor Zetacom
Ziekenhuisgroep Twente (ZGT) heeft system integrator Zetacom opdracht gegeven voor het implementeren en onderhouden van zowel de vaste- als de draadloze telefonie op de twee locaties Almelo en Hengelo. Bij de dagelijkse werkzaamheden is behoefte aan een goede draadloze telefonieomgeving, waar niet alleen spraak maar ook berichtgeving op vereist is. Voor kritische berichten zoals die voor verpleegoproep, BHV en reanimatie is de werking letterlijk van levensbelang en is een stabiele omgeving een noodzakelijkheid. Zetacom levert hiervoor een volledig redundante architectuur, gebaseerd op het portfolio van Mitel in combinatie met Ascom WiFi handsets.
De oude telefonievoorziening, die tegen de grenzen van zijn mogelijkheden aanliep, vertoonde al enige tijd instabiliteit op het draadloze systeem. Vernieuwing zou daarin geen verbetering brengen. Daarom vroeg ZGT een aantal aanbieders om een voorstel voor verbetering van de communicatie, met speciaal aandacht voor het draadloze gedeelte. Het ziekenhuis onderzocht onder andere de mogelijkheden voor het toepassen van Private GSM. In eerste instantie bood Zetacom daarom een oplossing aan die gebaseerd was op Private GSM-technieken. Als alternatief wees Zetacom echter ook op VoWiFi (Voice over WiFi), temeer omdat bleek dat ZGT reeds actief was met de uitrol van een WiFi infrastructuur. Zetacom heeft bij diverse ziekenhuizen en zorginstanties in de praktijk bewezen een betrouwbaar VoWiFi te kunnen implementeren en onderhouden.
De oplossing omvat Mitel telefonieservers in Hengelo en Almelo die samen één transparante en redundante communicatieomgeving vormen. Alle gebruikers profiteren van de volledige functionaliteit en bij onverhoopt uitvallen van één server, neemt de andere de totale telefonie zonder onderbreking over. Mitel biedt als één van de weinige partijen in de markt SIP resiliency waardoor in die situatie ook de bereikbaarheid van de WiFi handsets verzekerd is. Omdat beide locaties netlijnvoorzieningen hebben, blijft ook externe bereikbaarheid altijd gewaarborgd. De servers bieden uitgebreide telefoniefuncties voor 850 vaste Mitel VoIP-toestellen en 1.350 Ascom i62 WiFi handsets. De draadloze toestellen worden voor spraak en BHV toegepast maar bieden de mogelijkheid om in de toekomst ook voor de berichtfuncties voor verpleging (VOS), reanimatie en calamiteitenoproep met plaatsbepaling gebruikt te worden. Alle bestaande systemen die zorgen voor berichtgeving - grotendeels Ascom - worden door Zetacom gekoppeld aan de nieuwe omgeving. In samenwerking met de brandweer wordt de brandmelding over de geleverde WiFi omgeving gekeurd voor NEN2575 gelijkwaardigheid. De telefonieomgeving is aangevuld met voorzieningen voor uitgebreide managementrapportage, gespreksopname, voicemail en voiceresponse. De bereikbaarheid van met name de poli’s profiteert van de professionele Mitel Contact Center functies waarmee Zetacom ook bij andere ziekenhuizen een geavanceerde telefonische “afspraakbalie” heeft ingericht.
De oude telefonievoorziening, die tegen de grenzen van zijn mogelijkheden aanliep, vertoonde al enige tijd instabiliteit op het draadloze systeem. Vernieuwing zou daarin geen verbetering brengen. Daarom vroeg ZGT een aantal aanbieders om een voorstel voor verbetering van de communicatie, met speciaal aandacht voor het draadloze gedeelte. Het ziekenhuis onderzocht onder andere de mogelijkheden voor het toepassen van Private GSM. In eerste instantie bood Zetacom daarom een oplossing aan die gebaseerd was op Private GSM-technieken. Als alternatief wees Zetacom echter ook op VoWiFi (Voice over WiFi), temeer omdat bleek dat ZGT reeds actief was met de uitrol van een WiFi infrastructuur. Zetacom heeft bij diverse ziekenhuizen en zorginstanties in de praktijk bewezen een betrouwbaar VoWiFi te kunnen implementeren en onderhouden.
De oplossing omvat Mitel telefonieservers in Hengelo en Almelo die samen één transparante en redundante communicatieomgeving vormen. Alle gebruikers profiteren van de volledige functionaliteit en bij onverhoopt uitvallen van één server, neemt de andere de totale telefonie zonder onderbreking over. Mitel biedt als één van de weinige partijen in de markt SIP resiliency waardoor in die situatie ook de bereikbaarheid van de WiFi handsets verzekerd is. Omdat beide locaties netlijnvoorzieningen hebben, blijft ook externe bereikbaarheid altijd gewaarborgd. De servers bieden uitgebreide telefoniefuncties voor 850 vaste Mitel VoIP-toestellen en 1.350 Ascom i62 WiFi handsets. De draadloze toestellen worden voor spraak en BHV toegepast maar bieden de mogelijkheid om in de toekomst ook voor de berichtfuncties voor verpleging (VOS), reanimatie en calamiteitenoproep met plaatsbepaling gebruikt te worden. Alle bestaande systemen die zorgen voor berichtgeving - grotendeels Ascom - worden door Zetacom gekoppeld aan de nieuwe omgeving. In samenwerking met de brandweer wordt de brandmelding over de geleverde WiFi omgeving gekeurd voor NEN2575 gelijkwaardigheid. De telefonieomgeving is aangevuld met voorzieningen voor uitgebreide managementrapportage, gespreksopname, voicemail en voiceresponse. De bereikbaarheid van met name de poli’s profiteert van de professionele Mitel Contact Center functies waarmee Zetacom ook bij andere ziekenhuizen een geavanceerde telefonische “afspraakbalie” heeft ingericht.
maandag 18 april 2011
Unified Communications oplossing voor BWise
Active Communications, leverancier van oplossingen voor Unified Communications heeft haar ACS oplossing voor Het Nieuwe Werken geïmplementeerd bij BWise te Den Bosch en New York. De totale oplossing welke wordt gebruikt door BWise bestaat uit de eigen ontwikkelde Active Communications Server , de appliance gebaseerd op Microsoft Lync, LifeSize Videoconferencing en Jabra headsets.
Het fundament van de ACS appliance is gebaseerd op de Microsoft Lync 2010. Active Communications levert Microsoft Lync in een appliance en heeft functionaliteit toegevoegd zodat de gebruiker een snellere implementatie en terugverdientijd heeft.
Het fundament van de ACS appliance is gebaseerd op de Microsoft Lync 2010. Active Communications levert Microsoft Lync in een appliance en heeft functionaliteit toegevoegd zodat de gebruiker een snellere implementatie en terugverdientijd heeft.
Lek in Skype voor Android
Een ernstig lek in de applicatie Skype voor Android zorgt ervoor dat kwaadwillenden gemakkelijk privégegevens kunnen binnenhalen. Dat ontdekte de website Androidpolice.com. Het lek is gemeld aan Skype, het bedrijf geeft aan de situatie te onderzoeken.
vrijdag 15 april 2011
WhatsApp variant voor gratis bellen
Hesdo verdeelt nu ook Motorola
Hesdo België, verdeler van telecommunicatieproducten, heeft Motorola aan zijn portefeuille toegevoegd. De importeur biedt babyfoons en de nieuwste lijn draadloze telefoons van Motorola aan. De nieuwste lijn ecologische draadloze telefoons van Motorola, de D1012 bestaat uit een basisstation, twee handsets en een extra laadstation voor de tweede handset. Laad je het toestel volledig op dan heeft de D1012 honderd uur stand-bytijd en tien uur gesprekstijd. =
donderdag 14 april 2011
Nieuw telefoniecontract ZeelandNet en Ziggo
ZeelandNet en Ziggo hebben hun bestaande overeenkomst over de afwikkeling van telefonieverkeer voor minimaal drie jaar verlengd. Ziggo ondersteunt de groei en innovatie van telefonische diensten voor klanten van ZeelandNet met een nieuw platform. ZeelandNet zal gebruik gaan maken van het Voice over Internet Protocol (VoIP), dat Ziggo ook voor haar eigen klanten gebruikt.
ZeelandNet bedient 48000 huishoudens met een vaste telefonieverbinding. Vanwege de verwachte groei in volume en behoefte aan innovatie is gekozen voor het nieuwe toekomstvaste platform. Dat betekent dat nieuwe toekomstige ontwikkelingen en technologieën direct bij ZeelandNet ingevoerd kunnen worden.
Hendrik de Groot, Directeur Zakelijk van Ziggo: “Voor Ziggo Zakelijk is ZeelandNet een belangrijke klant. Op basis van het nieuwe contract kunnen wij de groei van telefonieklanten bij ZeelandNet prima ondersteunen. De klanten van ZeelandNet krijgen hiermee toegang tot hoogwaardige telefoniediensten gebaseerd op geavanceerde technologie.”
ZeelandNet bedient 48000 huishoudens met een vaste telefonieverbinding. Vanwege de verwachte groei in volume en behoefte aan innovatie is gekozen voor het nieuwe toekomstvaste platform. Dat betekent dat nieuwe toekomstige ontwikkelingen en technologieën direct bij ZeelandNet ingevoerd kunnen worden.
Hendrik de Groot, Directeur Zakelijk van Ziggo: “Voor Ziggo Zakelijk is ZeelandNet een belangrijke klant. Op basis van het nieuwe contract kunnen wij de groei van telefonieklanten bij ZeelandNet prima ondersteunen. De klanten van ZeelandNet krijgen hiermee toegang tot hoogwaardige telefoniediensten gebaseerd op geavanceerde technologie.”
dinsdag 12 april 2011
AIVD heeft SecuVOICE van Fox-IT goedgekeurd
Fox-IT biedt met het product SecuVOICE een oplossing op de Nederlandse markt met een goedkeuring tot niveau Departementaal Vertrouwelijk voor beveiligd bellen via het GSM-kanaal. Deze goedkeuring is verstrekt op advies van het Nationaal Bureau voor Verbindingsbeveiliging (NBV), onderdeel van de AIVD.
SecuVOICE werkt op basis van de Secusmart Security Card, een MicroSD-smartcard, die gesprekken tussen twee mobiele telefoons end-to-end versleutelt. Gesprekken zijn door deze versleuteling niet door derden af te luisteren en de afzender valt niet te vervalsen. Met deze goedkeuring kunnen overheden maar ook bedrijven in Nederland beveiligd mobiel bellen. Dit is belangrijk want het wordt steeds eenvoudiger om GSM-gesprekken af te luisteren. Op hackerscongressen zijn steeds meer demonstraties van het onderscheppen van gesprekken en SMS-berichten.
Na het insteken van de Secusmart Security Card in het MicroSD-slot van een Nokia mobiele telefoon installeert SecuVOICE zich automatisch op de telefoon. Het opnemen of opzetten van een beveiligd gesprek is daarna net zo eenvoudig als een gewoon gesprek. Naast het beveiligd bellen kan de telefoon ook als normale mobiele telefoon gebruikt worden. Het installeren van eigen applicaties, zoals navigatie software of het voeren van een gebruikelijk GSM-gesprek is uiteraard nog steeds mogelijk.
Het hart van SecuVOICE vormt de Secusmart Security Card, een MicroSD-kaart met smartcard. De kaart bevat naast 4 GB flash geheugen ook een cryptochip die alle gesprekken en sms'jes versleutelt. De huidige versie van SecuVOICE versleutelt naast gesprekken ook SMS-berichten en verifieert de afzender. De contactlijst wordt volledig versleuteld opgeslagen. De cryptografische informatie zal de Secusmart Security Card nooit verlaten. Het 4 GB flash geheugen bestaat uit 2 GB vrij geheugen beschikbaar voor alle telefoonapplicaties en 2 GB geheugen dat hardwarematig versleuteld is.
SecuVOICE ondersteunt op dit moment ook de open SNS Standaard (Sichere Netzübergreifende Sprachkommunikation). SNS is de eerste open civiele standaard voor end-to-end versleutelde netwerk- en leverancier onafhankelijke spraak (en SMS) communicatie. SNS biedt ondersteuning voor PSTN, GSM, Tetra en satellietnetwerken voor carriers zoals; CSD, ISDN, 3G/WLAN (VoIP). Andere leveranciers ontwikkelen producten die deze standaard ondersteunen. SecuVOICE biedt de mogelijkheid veilig te kunnen bellen met producten van andere leveranciers.
Naast het beveiligd bellen via het GSM kanaal is het vanaf halverwege dit jaar ook mogelijk een beveiligd VoIP gesprek op te zetten via 3G/WLAN, niet alleen voor de laatste Nokia modellen maar ook voor BlackBerry telefoons. Andere populaire platformen, waaronder Android, volgen later.
SecuVOICE werkt op basis van de Secusmart Security Card, een MicroSD-smartcard, die gesprekken tussen twee mobiele telefoons end-to-end versleutelt. Gesprekken zijn door deze versleuteling niet door derden af te luisteren en de afzender valt niet te vervalsen. Met deze goedkeuring kunnen overheden maar ook bedrijven in Nederland beveiligd mobiel bellen. Dit is belangrijk want het wordt steeds eenvoudiger om GSM-gesprekken af te luisteren. Op hackerscongressen zijn steeds meer demonstraties van het onderscheppen van gesprekken en SMS-berichten.
Na het insteken van de Secusmart Security Card in het MicroSD-slot van een Nokia mobiele telefoon installeert SecuVOICE zich automatisch op de telefoon. Het opnemen of opzetten van een beveiligd gesprek is daarna net zo eenvoudig als een gewoon gesprek. Naast het beveiligd bellen kan de telefoon ook als normale mobiele telefoon gebruikt worden. Het installeren van eigen applicaties, zoals navigatie software of het voeren van een gebruikelijk GSM-gesprek is uiteraard nog steeds mogelijk.
Het hart van SecuVOICE vormt de Secusmart Security Card, een MicroSD-kaart met smartcard. De kaart bevat naast 4 GB flash geheugen ook een cryptochip die alle gesprekken en sms'jes versleutelt. De huidige versie van SecuVOICE versleutelt naast gesprekken ook SMS-berichten en verifieert de afzender. De contactlijst wordt volledig versleuteld opgeslagen. De cryptografische informatie zal de Secusmart Security Card nooit verlaten. Het 4 GB flash geheugen bestaat uit 2 GB vrij geheugen beschikbaar voor alle telefoonapplicaties en 2 GB geheugen dat hardwarematig versleuteld is.
SecuVOICE ondersteunt op dit moment ook de open SNS Standaard (Sichere Netzübergreifende Sprachkommunikation). SNS is de eerste open civiele standaard voor end-to-end versleutelde netwerk- en leverancier onafhankelijke spraak (en SMS) communicatie. SNS biedt ondersteuning voor PSTN, GSM, Tetra en satellietnetwerken voor carriers zoals; CSD, ISDN, 3G/WLAN (VoIP). Andere leveranciers ontwikkelen producten die deze standaard ondersteunen. SecuVOICE biedt de mogelijkheid veilig te kunnen bellen met producten van andere leveranciers.
Naast het beveiligd bellen via het GSM kanaal is het vanaf halverwege dit jaar ook mogelijk een beveiligd VoIP gesprek op te zetten via 3G/WLAN, niet alleen voor de laatste Nokia modellen maar ook voor BlackBerry telefoons. Andere populaire platformen, waaronder Android, volgen later.
‘iPhone neemt stiekem foto’s gebruikers’
iPhone bezitters klagen in een Apple discussieforum over stiekem genomen foto’s die opduiken wanneer een FaceTime gesprek wordt gestart. De geheimzinnige bug schijnt zich voor te doen sinds de iOS 4.3 update. De videobelapplicatie FaceTime op de iPhone 4. Een persoon legt in het forum uit uit dat haar vriend een foto van zichzelf zag op zijn werk zag afgebeeld in Facetime terwijl hij de dienst nooit zou hebbent gebruikt op kantoor. “Als één van ons de ander via FaceTime belt, verschijnt er een oude stilstaande foto in beeld, terwijl degene die het telefoontje ontvangt een zwart scherm in beeld krijgt”, legt iemand uit met de gebruikersnaam ‘kar0786’.
maandag 11 april 2011
Veiligheidsdienst Rusland wil verbod op Skype
De Russische veiligheidsdienst FSB wil een verbod op e-maildiensten als Hotmail en Google's Gmail, omdat het „ongecontroleerde gebruik” een bedreiging zou vormen voor de staatsveiligheid. Ook de onlinecommunicatiedienst Skype zou hieronder vallen. Dat meldden lokale overheidsfunctionarissen vrijdag.
Gemeente Amsterdam neemt afscheid van VoIP-leverancier IsraPunt
De Gemeente Amsterdam heeft besloten niet verder te gaan met VoIP-leverancier IsraPunt en diens directeur Jolink. Aanleiding voor de breuk is vermeende belangenverstrengeling. IsraPunt leverde de hoofdstad het systeem IPBM, als onderdeel van het project All IP. Aanleiding voor de ruzie tussen Amsterdam en IsraPunt is het feit dat laatstgenoemde de VoIP-systemen leverde en tegelijkertijd de leiding had over het VoIP-project.
vrijdag 8 april 2011
Prodist gaat hosted telefonie van OneXS aanbieden
OneXS, aanbieder van innovatieve communicatieoplossingen voor bedrijven en Prodist, een reseller uit Leeuwarden met bedrijfssoftware als specialisatie gaan gezamenlijk hosted voice diensten aanbieden. De overeenkomst gaat per 1 april van kracht. Prodist zal in eerste instantie de hosted voice oplossing en verbindingen van OneXS aanbieden aan klanten.
Prodist, van oorsprong een ontwikkelaar van business solutions, is een aantal jaren geleden zelf klant geworden bij OneXS en heeft de hosted telefonie-oplossing daarom al enige tijd in gebruik. “De oplossing is dusdanig goed en flexibel in te richten dat we besloten hebben eigen software te gaan schrijven die integreert met ons eigen ERP-systeem.” Aldus Kor van der Meulen, directeur van Prodist Business Solutions. Een belangrijk onderdeel van het ERP-systeem, dat voorziet in productie- en voorraadplanning, calculatie en andere bedrijfsprocessen, is de CRM-module. Specifiek voor de OneXS- hosted voice oplossing ontwikkelt Prodist software die de telefonie-oplossing en de CRM-module aan elkaar koppelt.
Het voordeel van deze oplossing is dat deze Prodist klanten een ‘one stop shop’ biedt en het bovendien mogelijk maakt om geheel of gedeeltelijk in de cloud te werken. Het breedbandportfolio van OneXS-verbindingen is bovendien optimaal geschikt voor bedrijven omdat deze end-to-end gecontroleerd zijn en ruim baan geeft aan andere cloud diensten.
Prodist, van oorsprong een ontwikkelaar van business solutions, is een aantal jaren geleden zelf klant geworden bij OneXS en heeft de hosted telefonie-oplossing daarom al enige tijd in gebruik. “De oplossing is dusdanig goed en flexibel in te richten dat we besloten hebben eigen software te gaan schrijven die integreert met ons eigen ERP-systeem.” Aldus Kor van der Meulen, directeur van Prodist Business Solutions. Een belangrijk onderdeel van het ERP-systeem, dat voorziet in productie- en voorraadplanning, calculatie en andere bedrijfsprocessen, is de CRM-module. Specifiek voor de OneXS- hosted voice oplossing ontwikkelt Prodist software die de telefonie-oplossing en de CRM-module aan elkaar koppelt.
Het voordeel van deze oplossing is dat deze Prodist klanten een ‘one stop shop’ biedt en het bovendien mogelijk maakt om geheel of gedeeltelijk in de cloud te werken. Het breedbandportfolio van OneXS-verbindingen is bovendien optimaal geschikt voor bedrijven omdat deze end-to-end gecontroleerd zijn en ruim baan geeft aan andere cloud diensten.
woensdag 6 april 2011
NextriaOne levert gemeenten telefonieplatfom
Telecomspecialist NextriaOne gaat drie gemeentes, Boger-Odoorn, Coevorden en Emmen, een telefonieplatorm van Alcatel-Lucent leveren. De drie samenwerkende gemeentes hebben de telecomspecialist geselecteerd in een Europees aanbestedingstraject. Hoofddoel van het vervangen van het huidige telefoniesysteem bij de gemeentes is het bereiken van meer efficiency, het kunnen leveren van een verbeterde dienstverlening en schaalvoordeel.
dinsdag 5 april 2011
Tweak vervangt VoDSL met nieuwe VoIP-producten
Service provider Tweak gaat de komende twee maanden zijn VoDSL-diensten uitfaseren. Het bedrijf biedt afnemers van deze diensten nieuwe VoIP-producten ter vervanging. Tweak meent dat het met de nieuwe producten een betere dienst kan leveren en het vindt VoIP beter voorbereid op de toekomst.
maandag 4 april 2011
Retro mike voor Skype
Via Total Sonic kan men de Samson Meteor microfoon aanschaffe. Deze microfoon is voorzien van een retro-look en USB-aansluiting en werkt onder meer met Skype, iChat en programma's voor het bewerken van audio.
vrijdag 1 april 2011
Nexct verzorgt bereikbaarheid van IrisZorg
IrisZorg gebruikers zijn vanaf heden optimaal bereikbaar via een virtueel Mitel communicatienetwerk waarop meer dan 25 locaties zijn aangesloten. Van deze 1200 aansluitingen maken er 600 gebruik van functies van de Mitel-omgeving via hun GSM. Om haar klantcontacten te optimaliseren heeft IrisZorg ervoor gekozen om een centrale front office in te richten. Dit front office is sinds kort door Nexct ingericht met een redundant uitgevoerde Mitel Contact Center suite met verregaande management functies, zodat bereikbaarheid optimaal kan worden aangestuurd.



