vrijdag 29 oktober 2010

Xelion benoemt TopIT tot distributeur in Nederland

TopIT distribueert vanaf heden de Voice over IP-oplossingen van Xelion, ontwikkelaar van bedrijfssoftware en leverancier van zakelijke VoIP-systemen. Met deze samenwerking wil Xelion beter aan de vraag van middelgrote ondernemingen voldoen en zijn kwaliteit waarborgen. ‘De groei van VoIP-telefonieoplossingen is de afgelopen twee kwartalen in Nederland sterk toegenomen. De belangstelling beperkte zich voorheen tot het enterprise segment. Nu loopt het MKB de achterstand in en zal de groei verder toenemen’, merkt Arthur van den Ende, directeur van Xelion op. ‘Hiermee is ook de interesse vanuit het MKB voor ons de afgelopen kwartalen toegenomen. Dit komt enerzijds door de groeiende aandacht voor telefonie als dienst, ofwel hosted telefonie. Anderzijds komt dit door de mogelijkheden om Xelion te integreren met mobiele telefonie en met applicaties op de desktop.’
In korte tijd zijn in Nederland meer dan zeventig resellers gestart met het aanbieden van de Xelion-oplossing. Eerder kondigde Xelion samenwerkingsverbanden aan met onder meer Telecombinatie, Belcompany Business Solutions en Intercity Zakelijk, die zich toeleggen om deze toenemende belangstelling in te vullen. Van den Ende: ‘Voor ons is kennis en professionaliteit aan de zijde van de reseller een vereiste om hoge kwaliteit te kunnen waarborgen. Om zowel nieuwe partners als bestaande partners goede ondersteuning te bieden hebben wij ons distributiemodel uitgebreid. Hier komt TopIT nu bij.’

Belcentrale VoIP account op Android telefoon

Belcentrale heeft met succes de applicatie SIPdroid getest. Deze maakt het mogelijk een belcentrale account aan te melden op uw Smart phone. Het grote voordeel aan SIPdroid is dat deze applicatie is geïntegreerd in het toestel, waardoor men geen apart telefoonboek aan hoeft te maken. Met belt met SIPdroid op dezelfde wijze als men normaal doet over het mobiele netwerk.

donderdag 28 oktober 2010

LifeSize introduceert multipoint videoconferentie in HD

LifeSize, divisie van Logitech, heeft een nieuwe oplossing gepresenteerd voor videovergaderen met meer dan twee partijen tegelijkertijd. LifeSize Bridge 2200 is de eerste 16-poorts modulaire HD-brug die probleemloos alle resoluties ondersteunt. Nadat LifeSize eerder als eerste organisatie videoconferentie in HD mogelijk maakte en vervolgens ook als eerste een videovergadering met Full HD resolutie presenteerde (1.920 x 1.080 pixels), komt LifeSize nu met een product dat optimale kwaliteit garandeert in vergaderingen met meerdere systemen tegelijkertijd.
LifeSize Bridge ondersteunt 200 resoluties en kent geen kwaliteitsverlies in vergaderingen met drie of meer participanten. Alle partijen genieten de maximale kwaliteit van het videosysteem en vallen niet terug in lagere prestaties door het inzetten van de conferentiebrug, ook niet als er een participant aanwezig is met een inferieur systeem. LifeSize Bridge verzekert optimale prestaties ongeacht framerate, bandbreedte of resolutie, aan iedere gebruiker. Tevens beschikt iedere gebruiker over de mogelijkheid zijn eigen gewenste scherm-layout te kiezen.
De schaalbaarheid en flexibiliteit vertaalt zich in de mogelijkheid om per brug tot zestien participanten deel te laten nemen, al dan niet via een centrale agenda vanuit bijvoorbeeld Outlook. Met behulp van LifeSize Video Center kunnen ook multipoint-vergaderingen opgenomen en gestreamd worden.

Sectra biedt beveiligde mobiele IP-telefonie

Sectra, een specialist op het gebied van zwaar beveiligde mobiele telefonie, presenteert nu ook sterke beveiliging van IP-telefonie. De beveiliging wordt toegevoegd aan het Pantheon-encryptiesysteem dat de mobiele beveiligingsspecialist vorig jaar introduceerde.

woensdag 27 oktober 2010

Stadskanaal en Vlagtwedde kiezen voor VoIP platform

De gemeenten Stadskanaal en Vlagtwedde hebben een gezamenlijk bestek opgesteld voor vervanging van hun telecommunicatievoorzieningen. Zij hebben gekozen voor de oplossing van MER ICT voor vervanging van hun klassieke telefonie omgeving door de SV8300 van NEC. De SV8300 garandeert hoge betrouwbaarheid en flexibiliteit, mede door de BusinessConneCT applicatie. Met deze opdracht neemt het aantal gemeenten dat kiest voor de producten en diensten van MER ICT gestaag toe.
 'Wij hebben deze aanbesteding gewonnen met een NEC SV8300 platform gecombineerd met een IP-DECT systeem en de BusinessConneCT applicatie als belangrijke add-ons,' vertelt Alex Annink, Director Operations & Competence Center van MER ICT. 'Wij hebben het afgelopen jaar onze oplossingen al aan diverse gemeenten geleverd. Zo hebben wij de gemeente Heiloo voorzien van een nieuw SV8300 platform en hebben we voor de gemeente Steenwijkerland het KCC(klantcontactcentrum) uitgerold'.
De gemeenten Stadskanaal en Vlagtwedde gaan nog dit jaar hun huidige telefooncentrale vervangen met een moderne op IP gebaseerde telefonievoorziening met 700 telefoonaansluitingen voor de locaties Stadskanaal en Sellingen (de vestigingsplaats is van de Gemeente Vlagtwedde). De gekozen oplossing van MER ICT is opgebouwd uit één systeem verspreid over alle locaties. Het systeem bestaat uit een unit op de hoofdlocatie gemeentehuis Stadskanaal en een remote unit op de locatie gemeentehuis Sellingen. Beide units zijn middels IP met elkaar verbonden en gedragen zich als één enkel logisch en functioneel geheel.
 De gekozen oplossing omvat tevens een IP-DECT systeem en de BusinessConneCT applicatie. De vier BusinessConneCT Operators kunnen op iedere gewenste locatie worden aangesloten en kunnen zowel gelijktijdig als separaat functioneren. Deze PC-gebaseerde bedienposten stellen telefonistes in staat interne en externe oproepen snel en efficiënt af te handelen. Alle medewerkers van de gemeenten krijgen tevens de beschikking over de BusinessConneCT applicatie met daarin onder andere toegang tot de centrale telefoongids en inzicht in de bereikbaarheid van de collega’s. Het IP DECT systeem waarborgt uitstekende interne mobiele spraakkwaliteit.

Skypen ook via PlayStation 3

Sony heeft bekend gemaakt dat Skype mogelijk in de toekomst gebruikt kan worden op de PlayStation 3. Michael Ephraim, managing director bij Sony Computer Entertainment Australië, heeft dat bevestigd.

dinsdag 26 oktober 2010

Tien miljoen nummers geporteerd in Nederland

In circa tien jaar tijd zijn in totaal tien miljoen consumenten en bedrijven met een vaste telefoonlijn, mobiele nummer of servicenummer naar een andere provider overgestapt. Op 25 oktober 2010 is de tien miljoenste portering genoteerd in het Central Reference Database (CRDB), de centrale database. Dit platform registreert relevante informatie van alle telecompartijen en wordt beheerd door de Vereniging COIN. Nummerportabiliteit, ook wel nummerbehoud genoemd, is volgens de Telecommunicatiewet sinds 1 januari 1999 verplicht. Dit maakt het mogelijk voor consumenten en bedrijven, die een overstap naar een andere aanbieder willen maken, het mobiele of vaste telefoonnummer mee te nemen. De Vereniging COIN, opgericht in september 1998, is een samenwerkingsverband tussen een groot aantal telecomaanbieder

Nimbuzz moet Skype-ondersteuning staken

Na Fring moet nu ook het Nederlandse chat- en VoIP-bedrijf Nimbuzz zijn gebruikers toegang tot Skype ontzeggen. Zowel Fring als Nimbuzz zijn recent hun eigen betaalde VoIP-dienst begonnen. Volgens Skype moet Nimbuzz als derde partij de ondersteuning voor Skype staken omdat het niet voldoet aan de API-voorwaarden die Skype stelt.

maandag 25 oktober 2010

Hyves in mobiele telefonie

Hyves start maandag met het aanbieden van mobiele telefonie. De Nederlandse sociale netwerksite biedt zowel sim-only-bundels als abonnementen in combinatie met Android- en Blackberry-toestellen aan, meldt Webwereld. Gebruikers van Hyves Mobile kunnen onderling gratis met elkaar bellen en zonder kosten sms'jes naar elkaar sturen, met een maximum tot duizend minuten en sms'jes per maand.

Toch ook FaceTime op iPhone 3GS

iSeeU is een accessoire van de Koreaanse fabrikant Playmass. Met iSeeU kun je ervoor zorgen dat je op de iPhone 3GS ook FaceTime kunt gebruiken. Hiervoor is een constructie met spiegels bedacht, zodat je via de camera aan de achterzijde toch kunt bellen.

donderdag 21 oktober 2010

ShoreTel neemt Agito Networks over

ShoreTel, de beursgenoteerde Amerikaanse aanbieder van IP-telefonie met volledig geïntegreerde unified communications, kondigt aan dat het voornemens is het bedrijf Agito Networks over te nemen voor in totaal 11.4 miljoen dollar.

woensdag 20 oktober 2010

FaceTime nu ook op de Mac

FaceTime kennen we als een videofoon-applicatie op de nieuwe iPhone 4, maar het is een beetje behelpen als je iemand wil spreken. Alleen andere iPhone 4 gebruikers kunnen jou bellen. Dat gaat veranderen. FaceTime is er nu ook voor de Mac.

dinsdag 19 oktober 2010

'Qconferencing beste Europese videoconferencing partner'

Qconferencing heeft van LifeSize, producent van High Definition Videoconferencing apparatuur, de prijs gekregen voor beste Europese videoconferencing partner voor de medische markt. Craig Malloy, oprichter en CEO van LifeSize, overhandigde tijdens het jaarlijkse Europese LifeSize partner event in Oostenrijk de prijs aan Qconferencing. Het jury rapport noemde twee belangrijke argumenten voor deze keuze.
Betrouwbaarheid, Qconferencing heeft al jarenlang een professionele videoconferencing helpdesk waar inmiddels meer dan 40 ziekenhuizen in Nederland gebruik van maken. Deze helpdesk geeft ziekenhuizen zekerheid en support bij het gebruik van videoconferencing voor medische toepassingen. Juist voor LifeSize dat kwalitatief zeer hoogwaardige videoconferencing systemen ontwikkelt is de medische markt van groot belang. De medische sector stelt namelijk zeer hoge eisen aan de beeldkwaliteit. De expertise van Qconferencing zorgt er dan voor dat deze innovatieve videotechnologie op een betrouwbare wijze wordt geimplementeerd en onderhouden.

maandag 18 oktober 2010

FaceTime op schema?

Steve Jobs zei tijdens de keynote waarbij de iPhone 4 en FaceTime werden geïntroduceerd (afgelopen juni) dat Apple tientallen miljoenen apparaten met FaceTime verkocht zou hebben voordat 2010 voorbij zou zijn. Veel mensen dachten toen dat dat er wel heel erg veel waren. Tel je even mee?

vrijdag 15 oktober 2010

Ziggo stopt oude abonnementen

Ziggo stopt per 1 december met een groot aantal oude abonnementen. Bestaande klanten met meerdere producten krijgen per brief het aanbod om over te stappen naar een van de Alles-in-1 formules. Een woordvoerder zegt dat de wijziging als doel heeft om landelijk een uniform aanbod te creëren. Zowel technisch als administratief is dat gunstiger. Klanten zullen in de meeste gevallen meer gaan betalen per maand, maar "krijgen ook meer" zoals een hogere downloadsnelheid

donderdag 14 oktober 2010

Nieuwe Skype brengt 'mensen dichterbij elkaar'

Skype kondigt vandaag de nieuwe Skype voor Windows aan, waarmee het nog makkelijker en leuker wordt om in contact te blijven met vrienden en familieleden. Met de integratie van Facebook News Feed en Phonebook in Skype is het nu nog eenvoudiger in contact te blijven met vrienden en interessante groepen. De nieuwe look & feel zorgt voor zeer intuïtieve navigatie en maakt het nog makkelijker audio- en videogesprekken te voeren, instant messages te sturen en te ontvangen of een scherm, bestanden e.d. met anderen te delen. En met de nieuwe group video calling feature (beschikbaar in beta) is het voor Skype gebruikers mogelijk nog meer vrienden en familieleden samen te brengen.
De integratie van Facebook maakt Skype volgens het bedrijf zelf nog socialer. Via de Facebook News Feed blijven gebruikers up-to-date en kunnen ze zelf communiceren, zo is het mogelijk status updates te doen, te reageren op feeds en is de bekende ‘like this’ feature direct toegankelijk vanuit Skype. Via de geïntegreerde Facebook Phonebook is het zelfs mogelijk om via een paar clicks je Facebook vrienden te bellen en SMS’en, gewoon op hun mobiele telefoon of vaste lijn. En als je Facebook vriend ook een Skype contact is, kun je eenvoudig een gratis Skype-to-Skype gesprek beginnen.
 In de eerste helft van 2010 was ongeveer 40% van alle Skype-to-Skype gesprekken een videogesprek. Bij het downloaden van de nieuwe versie van Skype krijgen gebruikers een gratis beta versie van ‘group video calling’, waarmee het mogelijk is een videogesprek met meer dan twee personen uit te proberen. Met de dynamische interface is het zeer eenvoudig te zien wie er aan het praten is, het videoscherm van de spreker wordt namelijk automatisch groter dan de schermpjes van de overige gespreksdeelnemers. Met de introductie van group video calling, kunnen vrienden, familieleden en collega’s nog beter communiceren wanneer ze niet bij elkaar kunnen zijn.

Nieuwe versie Skype voor iPhone

Er is een nieuwe versie van de Skype-applicatie voor de iPhone en iPod touch in de App Store verschenen. De update (2.1.2) is een onderhoudsrelease die voornamelijk problemen moet oplossen. Daarnaast zijn er een aantal verbeteringen doorgevoerd. Zo hebben de instellingen van de applicatie een nieuw uiterlijk gekregen en zijn de beschrijvingen van beschikbare opties nauwkeuriger geworden. Ook is de optie ‘Ga offline’ toegevoegd, waarmee gekozen kan worden hoe Skype zich op de achtergrond moet gedragen.

woensdag 13 oktober 2010

Easynet introduceert managed VoIP diensten

Easynet Global Services betreedt de markt voor zakelijke VoIP met Managed IP-PBX, een beheerde, end-to-end zakelijke VoIP-dienst die kan worden uitgebreid tot Unified Communications. Managed IP-PBX vormt een aanvulling op de bestaande WAN-infrastructuur en converteert spraakverkeer naar data als gehoste applicatie.

dinsdag 12 oktober 2010

Grote verschillen in beltarieven vaste telefonie

Bij vaste telefonie is het voor de consument lastig om een goed inzicht in de daadwerkelijke kosten te krijgen en daardoor is het moeilijk om het meest passende abonnement af te sluiten. Providers communiceren bij pakketten voor internet + bellen doorgaans slechts over de totaalprijs en internetsnelheid, terwijl er juist zoveel te kiezen is. Uit onderzoek van Distributie Service Provider baZoeKa blijkt dat er grote verschillen bestaan in de manier waarop providers de belkosten berekenen en in de uiteindelijke kosten.
Bij de totstandkoming van de telefoonrekening spelen de tarieven voor bellen naar vaste nummers, bellen naar mobiele nummers en bellen naar het buitenland een rol. Daarnaast wordt de factuur onder meer bepaald door het al dan niet bestaan van gratis belbundels, de abonnementskosten per maand, eventuele dal- en piektarieven en de kosten die in rekening worden gebracht bij nummerbehoud. De providers hanteren voor al deze aspecten andere tarieven. Toch communiceren de providers en verkooppunten van pakketten voor internet + telefonie doorgaans slechts over de pakketprijs en internetsnelheid. Dit gebrek aan informatie en inzichtelijkheid leidt ertoe dat consumenten op grote schaal niet het abonnement hebben dat het beste bij hen past. Consumenten zouden veel geld kunnen besparen als de fysieke en online verkooppunten betere informatie zouden verstrekken.
Om consumenten en verkopers bewust te maken van het feit dat telefonie een substantieel deel van de rekening voor een internet + telefonie abonnement bepaalt, heeft baZoeKa onderzoek gedaan naar de wijze waarop de telefoonrekening bij pakketten internet + bellen bij de verschillende aanbieders tot stand komt.

Uit de resultaten blijkt dat, ondanks dat er door de providers niet of nauwelijks over wordt gecommuniceerd, wel degelijk wat te kiezen valt:

    * Telfort, Alice en Vodafone zijn de enige drie aanbieders waarbij onbeperkt bellen naar alle vaste nummers in Nederland in de standaard abonnementsprijs zit.
    * Alice is de goedkoopste; het is de enige aanbieder zonder starttarief en gratis bellen naar vaste nummers in Nederland.
    * Vodafone en wederom Alice zijn de meest passende aanbieders waneer iemand veel naar mobiel belt. Bij Vodafone geldt de beperking dat met name het bellen naar het eigen mobiele netwerk goedkoop is.
    * Alice, XS4All en UPC zijn de meest geschikte aanbieders bij veelvuldig naar het buitenland bellen.

Mark Hekkelman, algemeen directeur van baZoeKa: ‘Het liefst zie ik dat providers en verkopers van abonnementen voor internet + telefonie meer gespecificeerde  informatie verstrekken over de belkosten, zodat de consument een afgewogen keuze kan maken. Tegelijkertijd zie ik het ook als een verantwoordelijkheid van de consument om zichzelf in de materie te verdiepen voordat hij een provider kiest. Door voor jezelf in kaart te brengen wanneer en waarheen je belt, kun je het abonnement kiezen dat het beste bij je past. Dit bespaart je veel geld en voorkomt verrassingen achteraf. Ik raad overigens iedereen aan om met het oog op kostenbesparing naast zijn mobiele abonnement sowieso ook een vaste aansluiting te nemen. Bellen via de vaste lijn is immers in veel gevallen nog altijd aanzienlijk goedkoper dan bellen via het mobiele net. Zeker nu mobiel bellen wederom duurder is geworden.’

maandag 11 oktober 2010

Telenet lapt wet aan zijn laars met nieuwe voorwaarden

Klanten van Telenet vonden op hun afrekening van juli en augustus de mededeling terug dat de provider zijn algemene voorwaarden zou aanpassen. Alhoewel, "vonden"? De mededeling was netjes weggestopt. En Telenet lapt met deze aanpassing een heel aantal regels aan zijn laars. Wij trekken aan de alarmbel en brengen het BIPT, het Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie, op de hoogte

Videochatten met Yahoo

Yahoo is bezig met een nieuwe mobiele app voor de iPhone, waarmee je straks videogesprekken via Wi-Fi en 3G kunt voeren. Het is bedoeld voor gebruikers van Yahoo Messenger. De applicatie is nog niet in de App Store te vinden, maar uit de woorden van Yahoo VP Mobile David Katz is op te maken dat het om een soort FaceTime-alternatief zou moeten gaan.

vrijdag 8 oktober 2010

Benelux onderzoek toont onverzadigde vraag naar telepresence diensten

BT heeft de resultaten bekendgemaakt van een onderzoek1 onder zakelijke reizigers in Nederland en België. Daaruit blijkt dat de helft van hen veel minder zou reizen als er in hun organisatie eenvoudiger toegang tot hoogwaardige videoconferencingoplossingen (vaak aangeduid als telepresence) zou zijn. Terwijl de meeste bedrijven voordeel kunnen halen door telepresencemogelijkheden aan hun medewerkers aan te bieden, kunnen velen de investering in eigen infrastructuur niet rechtvaardigen. Zij moeten hun toevlucht nemen tot dure, vervuilende en tijdverspillende zakelijke reizen. In reactie op deze vraag lanceert BT Benelux een nieuwe cloud gebaseerde dienst; BT Unified Communications Video (UCV) as a Service. Hierbij wordt de centrale infrastructuur gehost aangeboden door BT, wat de toetredingsdrempel voor high-definition videoconferencing aanzienlijk verlaagt.
Naast de uitgebreide vraag naar toegang tot telepresence diensten, onthult het door BT gepubliceerde onderzoek interessante inzichten in het gedrag en de gedachten van de moderne zakelijke reiziger. Zo vindt een aanzienlijk deel van de Belgische ondervraagden videoconferencingtechnologie geschikt voor zelfs de meest persoonlijke gesprekken, zoals regelmatige functioneringsgesprekken (NL 5% vs. BE 37%), verkoopgesprekken (NL 14% vs. BE 32%), sollicitatiegesprekken (NL 8% vs. BE 25%) en zelfs slecht nieuws gesprekken (NL 1% vs. BE 22%). Belgische zakelijke reizigers, in vergelijking met hun Nederlandse collega's, kunnen ook worden gezien als early adopters. Ze lopen voor op de Nederlanders met betrekking tot toegang tot speciaal ingerichte, high-definition videoconferencing ruimtes op kantoor (NL 19% vs. BE 33%).
Het onderzoek heeft ook aangetoond dat Nederlandse zakelijke reizigers verwachten gemiddeld 268 auto- en treinreiskilometers per maand te besparen, wanneer telepresence op grotere schaal beschikbaar komt. In België verwacht men zelfs gemiddeld 470 reiskilometers te kunnen besparen. In dit opzicht past de introductie van BT’s UCV as a Service in de duurzaamheidstrategie van BT. Naast de eigen doelstelling om tegen eind 20202 de CO2-uitstoot wereldwijd met 80 procent terug te dringen - een van ‘s werelds meest ambitieuze CO2-reductiedoelstellingen - streeft het bedrijf er ook naar om klanten te helpen gelijkwaardige doelen te bereiken. Door een breed verspreide invoering van hoogwaardige videoconferencing kunnen bedrijven het aantal zakelijke reizen verlagen, wat uiteindelijk ook het milieu ten goede komt.

donderdag 7 oktober 2010

Cisco wil videobellen voor consumenten mogelijk maken

Cisco Systems is bezig een video telefonie systeem te ontwikkelen voor consumenten. Het bedrijf gaat zo de concurrentie aan met Skype, dat momenteel de belangrijkste aanbieder van video conferencing voor consumenten is. Dat meldt persbureau Bloomberg.

woensdag 6 oktober 2010

Skype ook voor Android geschikt

Skype – de bekendste aanbieder van internettelefonie – is sinds dinsdag ook beschikbaar voor Android, het besturingssysteem van Google voor mobiele telefoons. Dat is slecht nieuws voor de traditionele telefoonmaatschappijen. Met Skype kunnen gebruikers elkaar gratis bellen via internet. De dienst telt wereldwijd 560 miljoen gebruikers.

dinsdag 5 oktober 2010

Pingen: wat en hoe?

Pingen is een combinatie van sms, mms en msn. Het verschil is echter dat Pingen met je mobieltje geheel gratis is. Ping berichtjes worden namelijk via het internet verstuurd en getoond via push-notificaties. Om te kunnen Pingen is daarom wel een mobiel data-abonnement vereist. Daarnaast heb je een Ping-applicatie nodig, die je moet downloaden en waarvoor je je moet registreren. Daarna kan je echter gelijk Pingen.

maandag 4 oktober 2010

Avaya en Skype slaan handen ineen

Avaya en Skype gaan gezamenlijk IP-communicatiediensten in de markt zetten. Volgens beide bedrijven gaat het hierbij om realtime communicatie- en collaboratiediensten voor de zakelijke markt. Met deze toepassing kunnen zakelijke eindgebruikers op goedkopere wijze onderling samenwerken of hun klanten te woord staan.

Microsoft brengt in Spanje 'Office Phone' uit

Office Phone from msblogspain on Vimeo.

Microsoft brengt in Spanje een toestel uit onder de vlag 'Office Phone'. Het toestel met Windows Mobile 6.5 wordt in Nederland verkocht onder de naam Sony Ericsson Aspen, maar krijgt in Spanje het Office-logo prominent op de voorkant. Microsoft Spanje meldt nog wel dat het toestel op Windows Mobile 6.5.3 draait, maar noemt het de Office Phone vanwege de aanwezigheid van Office 2010 op het toestel. De Aspen is een van de eerste toestellen die out-of-the-box worden geleverd met de mobiele versie van het nieuwe Office. Daarin zitten onder meer mobiele versies van Word, PowerPoint, Excel en SharePoint.

vrijdag 1 oktober 2010

Nieuwe versie Messenger

De nieuwste versie van Microsofts gratis softwarepakket Live Essentials, met daarin chatprogramma Messenger, is uit. De softwaresuite draait niet meer op Windows XP. Microsoft heeft gisteren Windows Live Essentials 11 geïntroduceerd. In die gratis softwaresuite zit onder andere mailclient Windows Live Mail, video-editor Windows Movie Maker en de in Nederland erg populaire chatapplicatie Windows Live Messenger (MSN). Die nieuwste versie van laatstgenoemde Windows-programma maakt chatgesprekken mogelijk met Facebook, LinkedIn en Myspace.

eBuddy-app bereikt 100 miljoen downloads

De mobiele applicatie van het Amsterdamse eBuddy is sinds de start in 2007 meer dan 100 miljoen keer gedownload. Onder meer applicaties van Facebook, Google Maps en Opera Mini bereikten eerder deze mijlpaal.  Volgens Jan-Joost Rueb, CEO en medeoprichter van eBuddy, zijn er niet veel andere spelers die deze aantallen hebben bereikt. "We hebben nog gebeld met consultants van onder andere Gartner en Forrester, maar die kwamen ook niet veel

Cisco brengt videovergaderen naar huiskamer

Cisco staat op het punt een goedkope consumentenversie uit te brengen van TelePresence, zijn professionele systeem voor videoconferenties. Het apparaat zou in de VS 600 dollar kosten plus een maandabonnement van 30 dollar. Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal onthult Cisco het nieuwe consumentenproduct volgende week woensdag. Een woordvoerder van Cisco weigerde het bericht te bevestigen. Zeker is wel dat Cisco voor die dag een persconferentie heeft belegd.