woensdag 30 juni 2010
Wordt FaceTime sekslijn?
Zoals met alle nieuwe technologische mogelijkheden springt de seksindustrie ook het eerste op de videobeloptie van de nieuwe iPhone. Een Amerikaans telefoonseksbedrijf is op zoek naar vrouwen die via de nieuwe smartphone van Apple tegen betaling virtueel de liefde willen bedrijven.
dinsdag 29 juni 2010
Beltarieven Ziggo omhoog
Per 1 augustus 2010 verandert Ziggo de start- en gesprekstarieven van de telefoniediensten. Het starttarief per gesprek stijgt van 0,055 euro naar 0,075 euro (alle tarieven inclusief BTW). Voor bellen tussen Ziggo klanten onderling geldt een 50% tarief, dat evenredig stijgt van 0,0275 euro naar 0,0375 euro. Bellen naar vaste nummers kost nu 0,03 euro per minuut, dit was 0,025 euro. Ook hier blijven de on-net tarieven de helft van het reguliere tarief. Bellen naar mobiel daalt van 0,169 euro per minuut naar 0,15 euro per minuut. Het minimumtarief voor 0900-nummers stijgt van 0,055 euro naar 0,075 euro per minuut, maar blijft verder afhankelijk van de aanbieder. Gesprekken worden per seconde afgerekend.
NEC integreert UC op mobiele en desktop telefoons
NEC Unified Solutions introduceert Business Connect Mobile Client en XML-Terminal Client, twee nieuwe Unified Communications-oplossingen binnen de Business ConneCT suite die de functionaliteit en mogelijkheden van NEC communicatie servers uitbreidt naar smart phones en desktop telefoontoestellen. BCT Mobile Client en BCT XML Terminal Client maken deel uit van NEC's unieke all-in-one UC-oplossing Business ConneCT (BCT), die Unified Communications, Contact Center en Telefoniste functies biedt als een volledig geïntegreerde en betaalbare oplossing voor alle communicatie platformen van NEC.
Door het combineren van Unified Communications en mobiliteit, brengt BCT Mobile Client efficiency en productiviteit volgens de leverancier naar een hoger plan en integreert het werknemers die vanaf een andere plek werken dan wel onderweg zijn met de organisatie. Mobiele telefoons worden daardoor behandeld als telefoonextensies op kantoor en veranderen in UC clients.
Door het combineren van Unified Communications en mobiliteit, brengt BCT Mobile Client efficiency en productiviteit volgens de leverancier naar een hoger plan en integreert het werknemers die vanaf een andere plek werken dan wel onderweg zijn met de organisatie. Mobiele telefoons worden daardoor behandeld als telefoonextensies op kantoor en veranderen in UC clients.
maandag 28 juni 2010
WE Fashion krijgt VoiP
Na Scapa heeft Siecom alweer een fashion retailer weten te strikken voor een VoiP implementatie. In de 35 Belgische winkels van WE Fashion wordt de bestaande infrastructuur vervangen door Siemens IP-telefoons. Waar de infrastructuur voordien bestond uit een allegaartje van pbx’en en isdn-lijnen, komt er nu slechts één HiPath 3800 centrale in de hoofdzetel in Wijnegem.
FaceTime hotline
Amerikanen die uren in de rij hebben gestaan voor een iPhone 4 en vervolgens Face Time willen uitproberen, hoeven niet op zoek naar iemand die ook de nieuwste iPhone heeft gekocht. Apple heeft een speciaal telefoonnummer geopend waarmee gebruikers in de VS FaceTime kunnen testen.
vrijdag 25 juni 2010
Windows Live Essentials ook in Nederlands
Microsoft heeft een bèta uitgebracht van Windows Live Essentials Wave 4. De suite, die diverse online-diensten vanuit het Windows-besturingssysteem moet ontsluiten, is ook beschikbaar in het Nederlands, maar draait niet langer op XP. De Windows Live Essentials Wave 4-bundel bestaat uit bètaversies van Windows Live Messenger, Writer, Mail, Movie Maker, Sync en Photo Gallery, en is beschikbaar in het Engels, Frans, Japans, Spaans, Portugees, Mandarijns en Nederlands.
Skype een maand gratis
woensdag 23 juni 2010
PacketFront levert fiber aan scholen in Eindhoven
PacketFront heeft een open access breedband fibernetwerk gebouwd voor het basis- en voortgezet onderwijs in Eindhoven. Het Schoolnet is een samenwerkingsverband met de gemeente Eindhoven en de onderwijsorganisaties. Er zijn ongeveer zestig scholen aangesloten, meer zullen volgen. De Network Exploitatie Maatschappij Eindhoven (NEME) beheert de actieve en passieve infrastructuur en levert een Managed Ethernet Service over het bestaande FttH/B (Fiber-to-the-Home/Business) netwerk. Voor de scholen is er een 'digitaal marktplein' met breedband en VoIP en speciale diensten zoals virtuele klaslokalen, een levende bibliotheek en digitale schoolborden.
Google Voice breder beschikbaar
Google heeft Google Voice sinds dinsdag open gesteld voor alle Amerikanen. Tot nu toe moesten gebruikers een uitnodigingscode aanvragen om de dienst te kunnen gebruiken. Die beperking heeft Google dinsdag opgeheven: alle Amerikanen kunnen Google Voice nu uitproberen. Over een introductie van Google Voice buiten de VS is nog niets bekend.
dinsdag 22 juni 2010
Populariteit VoIP stijgt
Digacom nu Cisco ATP TelePresence Partner
maandag 21 juni 2010
Kabel achter groei VoiP
Kabel was het afgelopen eerste kwartaal de drijvende kracht achter de groei van VoIP onder consumenten. De groei in VoIP zelf voorkwam een daling van het totaal aantal aansluitingen, aldus Telecompaper’s kwartaalrapport over vaste telefonie
FaceTime laat belminuten ongemoeid
iPhone 4 komt met FaceTime, ofwel videobellen via Wifi. FaceTime begint echter met een normaal telefoongesprek. Je belt iemand, drukt op de ‘FaceTime’-knop en vervolgens start een videoverbinding via internet (VoiP). FaceTime kent geen buddy list zoals in iChat, de toestellen vinden elkaar aan de hand van het telefoonnummer. Het goede nieuws: FaceTime laat belminuten ongemoeid.
vrijdag 18 juni 2010
Hackers infecteren computers via Skype-lek
Een beveiligingslek dat Skype vorig jaar patchte, wordt op dit moment actief misbruikt door hackers voor het infecteren van Windows systemen. De kwetsbaarheid bevindt zich in de EasyBits Extras Manager, een programma dat commerciële software zoals plugins tegen piraterij en illegaal gebruik moet beschermen. "Gegeven de populariteit van Skype, is het geen verrassing dat cybercriminelen een manier vinden om gebruikers aan te vallen", zegt Daniel Chechik van beveiligingsbedrijf M86.
Technologie voor flexibel werken
Wie flexibel werkt, heeft technologie nodig om de fysieke afstand tot het hoofdkwartier te overbruggen. Het mobiele kantoor heeft vijf grote technologische bondgenoten.
donderdag 17 juni 2010
5 do's en don'ts van chatten via Skype en MSN
E-mailen? Voor senioren. Een beetje succesentrepreneur anno 2010 doet zaken via Skype, MSN of andere instant messenger. Maar hoe zorgt u ervoor dat u uw chatpartners niet tegen de schenen schopt? 5 duidelijke do's en don'ts.
Oplossingen Mitel sluiten aan op netwerk EspritXB
EspritXB heeft succesvol het testprogramma van Mitel’s SIP Center of Excellence doorlopen en is hiermee officieel gecertificeerd. Dit geeft klanten de zekerheid dat de koppeling van hun Mitel VoIP-telefooncentrale en het openbare telefonienetwerk via EspritXB met behulp van SIP, optimaal functioneert. De gezamenlijke SIP-oplossing zorgt voor kostenbesparingen en effectiever gebruik van het datanetwerk.
Het Session Initiation Protocol (SIP) heeft een aantal voordelen. Het maakt multimediacommunicatie eenvoudiger, sneller en goedkoper dan traditionele verbindingen, zoals analoge lijnen en ISDN. Kostenbesparingen worden bereikt doordat er minder hardware nodig is en abonnement- en gesprekskosten afnemen. Bovendien worden de dataverbindingen ingezet voor zowel internet, e-mail als telefoon. SIP trunks bieden daarnaast een vrijwel onbeperkte netlijncapaciteit waardoor een beller nooit meer bezet hoeft te krijgen. Door toepassing van het T.38-protocol wordt het faxverkeer veel efficiënter afgehandeld.operator voor zakelijke en not-for-profit organisaties in Nederland. EspritXB maakt gebruik van alle vooraanstaande netwerkproviders en levert daardoor op elke plek in Nederland de best passende infrastructuur en bijbehorende diensten. Naast traditionele Voice diensten waaronder ISDN 2 t/m 30, leveren de medewerkers van EspritXB VoIP en SIPtrunking en diverse op IP-gebaseerde datadiensten zoals Internet Toegang, VPN, Pinnen en Alarm over IP.
Het Session Initiation Protocol (SIP) heeft een aantal voordelen. Het maakt multimediacommunicatie eenvoudiger, sneller en goedkoper dan traditionele verbindingen, zoals analoge lijnen en ISDN. Kostenbesparingen worden bereikt doordat er minder hardware nodig is en abonnement- en gesprekskosten afnemen. Bovendien worden de dataverbindingen ingezet voor zowel internet, e-mail als telefoon. SIP trunks bieden daarnaast een vrijwel onbeperkte netlijncapaciteit waardoor een beller nooit meer bezet hoeft te krijgen. Door toepassing van het T.38-protocol wordt het faxverkeer veel efficiënter afgehandeld.operator voor zakelijke en not-for-profit organisaties in Nederland. EspritXB maakt gebruik van alle vooraanstaande netwerkproviders en levert daardoor op elke plek in Nederland de best passende infrastructuur en bijbehorende diensten. Naast traditionele Voice diensten waaronder ISDN 2 t/m 30, leveren de medewerkers van EspritXB VoIP en SIPtrunking en diverse op IP-gebaseerde datadiensten zoals Internet Toegang, VPN, Pinnen en Alarm over IP.
woensdag 16 juni 2010
Bredere ondersteuning NEC’s UNIVERGE Desktop IP telefoontoestellen
De DT710 en DT730 UNIVERGE Desktop IP telefoontoestellen ondersteunen voortaan alle NEC communicatie servers. Tot nu toe waren de functie-rijke en fraai vormgegeven IP-telefoons reeds beschikbaar op NEC’s UNIVERGE SV8000 serie communicatie servers, alsmede op UNIVERGE SV7000 systemen. Met de nieuwste ontwikkeling in soft-en firmware worden deze terminals nu ook ondersteund op SOPHO iS3000 / SIP@Net servers.
De toestellen zijn volledig compatibel met de SIP@Net software en ondersteunen ook de door iS3000 geboden groepsfunctionalitieiten. Dit betekent ook dat dezelfde serie terminals nu kan worden gebruikt in gemengde netwerken van iS3000 / SIP@Net en SV8000 systemen.
Van receptie tot vergaderzaal, van specialisten tot directie, geven de toestellen invulling aan alle zakelijke communicatiebehoeften.
DT710 en DT730 toestellen bieden naast al de functies en functionaliteiten van traditionele telefoontoestellen tevens naadloze integratie met geavanceerde IP-toepassingen. Integratie van spraak en data is hierdoor niet langer beperkt tot slechts het netwerk of de PC. De toestellen zijn ontworpen voor optimaal bedieningsgemak, waarbij intuïtief gebruik vergemakkelijkt is door middel van een scala aan menu-gestuurde programmeerbare functietoetsen.
Pictogrammen geven in een oogopslag nieuwe berichten, gemiste oproepen en de aanwezigheidsstatus van de gebruiker weer, voor maximale efficiëntie en productiviteit.
De toestellen zijn volledig compatibel met de SIP@Net software en ondersteunen ook de door iS3000 geboden groepsfunctionalitieiten. Dit betekent ook dat dezelfde serie terminals nu kan worden gebruikt in gemengde netwerken van iS3000 / SIP@Net en SV8000 systemen.
Van receptie tot vergaderzaal, van specialisten tot directie, geven de toestellen invulling aan alle zakelijke communicatiebehoeften.
DT710 en DT730 toestellen bieden naast al de functies en functionaliteiten van traditionele telefoontoestellen tevens naadloze integratie met geavanceerde IP-toepassingen. Integratie van spraak en data is hierdoor niet langer beperkt tot slechts het netwerk of de PC. De toestellen zijn ontworpen voor optimaal bedieningsgemak, waarbij intuïtief gebruik vergemakkelijkt is door middel van een scala aan menu-gestuurde programmeerbare functietoetsen.
Pictogrammen geven in een oogopslag nieuwe berichten, gemiste oproepen en de aanwezigheidsstatus van de gebruiker weer, voor maximale efficiëntie en productiviteit.
dinsdag 15 juni 2010
Nieuwe collaboratie oplossingen Cisco
Cisco introduceert drie nieuwe zakelijke collaboration-oplossingen, waarmee werknemers makkelijk verbinding kunnen maken met de juiste mensen en eenvoudig content kunnen delen met organisaties wereldwijd. De nieuwe oplossingen zijn Cisco Quad, een enterprise collaboration-platform, Cisco Prosumer Video, een online videoplatform dat Cisco FacialPoint integreert met de Flip MinoPRO, en Cisco WebEx Connect IM. Gecombineerd ontstaat een uiterst veilige en beheersbare omgeving voor samenwerking, waarin video, real-time instant messaging (IM) en de sociale netwerkmogelijkheden samenkomen in een zakelijk platform.
De nieuwe oplossingen bieden een open, interoperabele architectuur, professioneel gebruik van video en flexibele implementatiemodellen, die het samenwerken bevorderen. Ze sluiten aan bij het nieuwe werken, waarbij real-time, geïntegreerde communicatie en social software cruciaal zijn voor het bevorderen van de productiviteit.
Cisco Quad is een platform voor enterprise collaboration, dat spraak, video en social networking integreert. Werknemers hebben hiermee toegang tot alle content binnen hun organisatie en kunnen tevens sneller de juiste mensen en expertise vinden. Voor Apple iPad en iPhone heeft Cisco speciale mobiele Quad applicaties ontwikkeld, zodat flexwerkers overal met hun collega's in contact blijven.
Cisco Quad integreert eenvoudig content management systemen zoals Documentum en Microsoft SharePoint, met spraak- en video-oplossingen, waaronder Cisco Unified Communications, Cisco WebEx-conferencing, Cisco Unified Presence en Cisco Show and Share. Elke Cisco Quad-gebruiker ontvangt een licentie voor Cisco Show and Share voor het maken, publiceren en aanpassen van video.
Cisco Prosumer Video is een veilige end-to-end oplossing voor het opnemen en beheren van video. De oplossing maakt gebruik van een nieuw online videoplatform, FocalPoint, en de nieuwe Flip MinoPRO camcorder voor zakelijk gebruik. FocalPoint zorgt voor het beheren, delen en bewerken van video via de cloud en biedt verschillende teams de mogelijkheid hun videocontent simpel in te zetten bij hun communicatie. Met de vooraf geïnstalleerde FlipShare software kunnen gebruikers video-content eenvoudig bewerken, opslaan en lokaal beheren op hun werkstation voor het delen via FocalPoint. De software-client maakt gebruik van een versleuteld upload-protocol voor het veilig delen van content. FocalPoint maakt gebruik van SSL (Secure Socket Layer) voor beveiligde web-sessies en bescherming van gegevens. Cisco Prosumer video-oplossingen zijn ook gemakkelijk te integreren met Cisco Show and Share, waardoor bedrijven video naadloos kunnen integreren met Cisco Quad. De Cisco Prosumer video-oplossing is onderdeel van Cisco's collaboration-portfolio en is vanaf augustus beschikbaar via Cisco partners.
De nieuwe oplossingen bieden een open, interoperabele architectuur, professioneel gebruik van video en flexibele implementatiemodellen, die het samenwerken bevorderen. Ze sluiten aan bij het nieuwe werken, waarbij real-time, geïntegreerde communicatie en social software cruciaal zijn voor het bevorderen van de productiviteit.
Cisco Quad is een platform voor enterprise collaboration, dat spraak, video en social networking integreert. Werknemers hebben hiermee toegang tot alle content binnen hun organisatie en kunnen tevens sneller de juiste mensen en expertise vinden. Voor Apple iPad en iPhone heeft Cisco speciale mobiele Quad applicaties ontwikkeld, zodat flexwerkers overal met hun collega's in contact blijven.
Cisco Quad integreert eenvoudig content management systemen zoals Documentum en Microsoft SharePoint, met spraak- en video-oplossingen, waaronder Cisco Unified Communications, Cisco WebEx-conferencing, Cisco Unified Presence en Cisco Show and Share. Elke Cisco Quad-gebruiker ontvangt een licentie voor Cisco Show and Share voor het maken, publiceren en aanpassen van video.
Cisco Prosumer Video is een veilige end-to-end oplossing voor het opnemen en beheren van video. De oplossing maakt gebruik van een nieuw online videoplatform, FocalPoint, en de nieuwe Flip MinoPRO camcorder voor zakelijk gebruik. FocalPoint zorgt voor het beheren, delen en bewerken van video via de cloud en biedt verschillende teams de mogelijkheid hun videocontent simpel in te zetten bij hun communicatie. Met de vooraf geïnstalleerde FlipShare software kunnen gebruikers video-content eenvoudig bewerken, opslaan en lokaal beheren op hun werkstation voor het delen via FocalPoint. De software-client maakt gebruik van een versleuteld upload-protocol voor het veilig delen van content. FocalPoint maakt gebruik van SSL (Secure Socket Layer) voor beveiligde web-sessies en bescherming van gegevens. Cisco Prosumer video-oplossingen zijn ook gemakkelijk te integreren met Cisco Show and Share, waardoor bedrijven video naadloos kunnen integreren met Cisco Quad. De Cisco Prosumer video-oplossing is onderdeel van Cisco's collaboration-portfolio en is vanaf augustus beschikbaar via Cisco partners.
maandag 14 juni 2010
Google in de aanval
Enige weken geleden nam Google het bedrijf Global IP Solutions over, waardoor bellen over internet al onder handbereik was. Nu het Gizmo5 aan haar onderneming heeft toegevoegd is het alleen nog een kwestie van tijd voordat Google bellen over internet biedt. Gizmo5 maakt het mogelijk in een ICQ-achtige omgeving eenvoudig met vrienden, kennissen of relaties te bellen via internet. Gizmo5 biedt SIP VoIP oplossingen, de perfecte aanvulling op het eerder aangekochte Global IP Solutions.
Skype zoekt samenwerking met Apple
Skype ziet wel mogelijkheden om straks op de iPhone 4 videobellen op de iPhone te faciliteren. Ze willen daarbij graag samenwerken met Apple. Apple brengt zelf de pas aangekondigde applicatie FaceTime uit en Skype ziet het wel zitten om binnen FaceTime VoIP-diensten aan te bieden, maar dit ook uit te breiden naar andere apps en platformen.
vrijdag 11 juni 2010
Compact all-in-one videoconferentiesysteem
LG Electronics, leverancier van onder andere mobiele communicatie-oplossingen, heeft samen met LifeSize, pionier op het gebied van HD-videoconferentie, de LG Executive geïntroduceerd. Dit videoconferentiesysteem combineert de betaalbare en eenvoudig te gebruiken LifeSize-technologie met de krachtige LG-beeldschermen. Het betreft een all-in-one desktop-oplossing bestaande uit een enkel beeldscherm met een geïntegreerd LifeSize-videoconferentiesysteem. Het beeldscherm kan tevens het bestaande desktop-scherm vervangen. De nieuwe oplossing is gebaseerd op LifeSize Passport. Dit systeem werd recentelijk geïntroduceerd en staat bekend om zijn bijzonder kleine afmetingen en de mogelijkheid om Skype-gesprekken te voeren. De LifeSize-technologie is volledig geïntegreerd in de 24”-monitor. Er is geen extra hardware of bekabeling nodig.
De samenwerking tussen LifeSize en LG loopt zeer gestroomlijnd. De leverancier van videocommunicatieoplossingen levert zijn HD-videoconferentie systeemcomponenten aan LG, die vervolgens voor de assemblage zorgt. De handling, support, installatie en garantie wordt verzorgd door de erkende LifeSize-distributeur. LG Executive zal in september beschikbaar zijn op de Europese
De samenwerking tussen LifeSize en LG loopt zeer gestroomlijnd. De leverancier van videocommunicatieoplossingen levert zijn HD-videoconferentie systeemcomponenten aan LG, die vervolgens voor de assemblage zorgt. De handling, support, installatie en garantie wordt verzorgd door de erkende LifeSize-distributeur. LG Executive zal in september beschikbaar zijn op de Europese
Active Communications Europe tekent Master Distributor Overeenkomst met AV
Active Communications heeft een Master Distribution overeenkomst gesloten voor de complete range van AVST en Active Voice producten voor de Europese markt. Deze overeenkomst garandeert tevens de upgrade van systemen bij de huidige Active Voice gebruikers. Deze overeenkomst geeft duidelijkheid aan de Nederlandse markt voor zowel eindgebruikers, OEM en het partnerkanaal naar aanleiding van de overname van NEC’s Active Voice door AVST eerder dit jaar. Organisaties binnen Europa die momenteel een van de Active Voice producten gebruiken hebben nu de mogelijkheid om the upgraden naar de volledige AVST range zoals CallXpress 8, een UC platform die de productiviteit vergroot voor zowel het individu als de totale organisatie of om de huidige producten te blijven gebruiken zoals Repartee for Linux ® en Repartee LXi. Marco de Jager, verantwoordelijk voor Business Development zegt hierop: Active Communications is de overeenkomst aangegaan met AVST omdat AVST het enige onafhankelijke platform biedt om geleidelijk door te groeien naar een Unified Communications oplossing. Daarnaast sluiten de Active Voice en CallXpress oplossingen prima aan op onze appliance ACS die gebaseerd is op de Microsoft Unified Communications Server”
donderdag 10 juni 2010
Bellen met de iPad
Sipgate maakt het mogelijk om te bellen via internet, overal waar een 3G- of Wi-Fi-verbinding aanwezig is. Met de nieuw uitgebrachte versie 1.4.1 wordt het ook mogelijk om dat op je iPad te doen. Vanuit de app krijg je toegang tot je contactenlijst, je kunt binnengekomen voicemails beluisteren en faxberichten ontvangen en verzenden.
woensdag 9 juni 2010
Cisco opent Telepresence-koppelingen
Cisco kondigt aan de multiscreen-technologie van zijn Telepresence-systeem ook beschikbaar te maken voor systemen van derden. Zo kunnen bijvoorbeeld ook Macs gebruik maken van de videodienstverlening. De openstelling volgt na de integratie van het Telepresence Interoperability Protocol (TIP) in de Telepresence Server-software van Tandberg, het Noorse videoconferencebedrijf dat Cisco onlangs overnam. Volgens Cisco is TIP nu geschikt voor multiscreen videocommunicatie in HD-kwaliteit in een opstelling met alle grote TelePresence-leveranciers.
Het einde van voicemail?
Voicemail heeft de afgelopen jaren veel rivalen gekregen. Waarom een bericht inspreken als je ook met je mobieltje kan sms’en, chatten of mailen? Het gebruik van de 'ouderwetse' voicemail staat onder druk.
dinsdag 8 juni 2010
Ouderen chatten graag met klantenservice
Chatten alleen iets voor jongeren? Helemaal niet. De gebruiksvriendelijke chatapplicatie van Livedesk wordt ook steeds vaker door internetters van 55+ gebruikt. Zo weten de bezoekers van Ouderenwinkel.nl de klantenservice aardig te vinden via chat. "Wij kunnen niet meer zonder," zegt directeur Ealse Wouda.
Sinds eind maart is op elke pagina van Ouderenwinkel.nl een knop te zien met daarop in grote letters: "Hulp nodig? Start een live chat." Met deze chatbutton biedt `de winkel die ouder worden leuk maakt' zijn klanten de mogelijkheid om op een directe, laagdrempelige manier vragen te stellen aan de klantenservice. "
Hoewel ouderen nog steeds liever bellen dan chatten, ziet Wouda de nieuwe chatdienst als een waardevolle extra service. "De inhoud van de chatgesprekken laat zien dat chat een handig kanaal is. Klanten - of kinderen van klanten - gebruiken het om vooral praktische vragen te stellen: waar hun bestelling blijft, of we een bepaald product op voorraad hebben, wat de technische details van een product zijn... Ze krijgen het antwoord meteen, en dat stellen ze zeer op prijs. Bovendien is chat het enige directe, laagdrempelige contactkanaal voor ouderen met gehoorproblemen." Over Livedesk is Ouderenwinkel.nl dik tevreden. "De tool is erg makkelijk op de website te implementeren; iedereen met een beetje computerkennis kan ermee aan de slag." Met een gratis trial van tien dagen, en daarna prijzen vanaf 29 euro per maand, behoort de chatapplicatie van Livedesk tot de voordeligste oplossingen van de Benelux.
Sinds eind maart is op elke pagina van Ouderenwinkel.nl een knop te zien met daarop in grote letters: "Hulp nodig? Start een live chat." Met deze chatbutton biedt `de winkel die ouder worden leuk maakt' zijn klanten de mogelijkheid om op een directe, laagdrempelige manier vragen te stellen aan de klantenservice. "
Hoewel ouderen nog steeds liever bellen dan chatten, ziet Wouda de nieuwe chatdienst als een waardevolle extra service. "De inhoud van de chatgesprekken laat zien dat chat een handig kanaal is. Klanten - of kinderen van klanten - gebruiken het om vooral praktische vragen te stellen: waar hun bestelling blijft, of we een bepaald product op voorraad hebben, wat de technische details van een product zijn... Ze krijgen het antwoord meteen, en dat stellen ze zeer op prijs. Bovendien is chat het enige directe, laagdrempelige contactkanaal voor ouderen met gehoorproblemen." Over Livedesk is Ouderenwinkel.nl dik tevreden. "De tool is erg makkelijk op de website te implementeren; iedereen met een beetje computerkennis kan ermee aan de slag." Met een gratis trial van tien dagen, en daarna prijzen vanaf 29 euro per maand, behoort de chatapplicatie van Livedesk tot de voordeligste oplossingen van de Benelux.
PlusHosting en Voipro samen in online werken
PlusHosting, aanbieder van online applicaties voor de SOHO markt, en Voipro, leverancier van virtuele telefooncentrale Voi+, hebben een distributieovereenkomst gesloten. PlusHosting vergroot hiermee haar aanbod voor de SOHO (Small Office, Home Office) markt, waardoor een compleet palet van hosted diensten voor de klein zakelijk markt ontstaat. Voipro breidt hiermee haar distributiekanaal voor de SOHO of klein zakelijke markt aanzienlijk uit.
Tjarko Kwee, directeur van PlusHosting: "Hosted VoIP is net als online werken voor kleine ondernemingen bijzonder aantrekkelijk. Het is dan ook een logische uitbreiding van ons aanbod. In Voipro hebben we een professionele onderneming gevonden die al een aantal jaren haar klanten met bewezen techniek van dienst is. De gebruikersvriendelijkheid en het gemak van Voi+ zijn voor ons de belangrijkste redenen om te kiezen voor Hosted VoIP van Voipro, dit sluit namelijk naadloos aan bij onze andere diensten.”
De hosted telefonieoplossing Voi+ is een virtuele telefooncentrale. Ondernemingen worden via hun bestaande breedband- of glasvezelaansluiting aangesloten op de VoIP-servers van Voipro en hoeven zo niet in een eigen VoIP-server op locatie te investeren. PlusHosting heeft de functionaliteit van Voi+ in drie verschillende pakketten gebundeld: ‘Prima', ‘Plus' en ‘Perfect'. Zo kunnen ondernemers de functionaliteit naar behoefte afnemen. Het instappakket biedt de primaire functionaliteit van bellen en gebeld worden. Het basispakket voegt daar ‘groepen', ‘wachtrijen' en ‘conference call' aan toe. Het ‘Perfect' pakket omvat daarnaast ook Microsoft Outlook connectie en IP Roaming. In elk pakket wordt voor iedere aansluiting een VoIP telefoon bijgeleverd. Meer informatie is binnenkort beschikbaar op de website van PINS (www.plushosting.nl).
Tjarko Kwee, directeur van PlusHosting: "Hosted VoIP is net als online werken voor kleine ondernemingen bijzonder aantrekkelijk. Het is dan ook een logische uitbreiding van ons aanbod. In Voipro hebben we een professionele onderneming gevonden die al een aantal jaren haar klanten met bewezen techniek van dienst is. De gebruikersvriendelijkheid en het gemak van Voi+ zijn voor ons de belangrijkste redenen om te kiezen voor Hosted VoIP van Voipro, dit sluit namelijk naadloos aan bij onze andere diensten.”
De hosted telefonieoplossing Voi+ is een virtuele telefooncentrale. Ondernemingen worden via hun bestaande breedband- of glasvezelaansluiting aangesloten op de VoIP-servers van Voipro en hoeven zo niet in een eigen VoIP-server op locatie te investeren. PlusHosting heeft de functionaliteit van Voi+ in drie verschillende pakketten gebundeld: ‘Prima', ‘Plus' en ‘Perfect'. Zo kunnen ondernemers de functionaliteit naar behoefte afnemen. Het instappakket biedt de primaire functionaliteit van bellen en gebeld worden. Het basispakket voegt daar ‘groepen', ‘wachtrijen' en ‘conference call' aan toe. Het ‘Perfect' pakket omvat daarnaast ook Microsoft Outlook connectie en IP Roaming. In elk pakket wordt voor iedere aansluiting een VoIP telefoon bijgeleverd. Meer informatie is binnenkort beschikbaar op de website van PINS (www.plushosting.nl).
vrijdag 4 juni 2010
Skype voor iPhone al vijf miljoen keer gedownload
donderdag 3 juni 2010
Nieuw Voip platform Caiway
In de nacht van 31 mei naar 1 juni heeft Caiway een nieuw VOIP platform in gebruik genomen dat gebaseerd is op SIP technologie. De vernieuwing was noodzakelijk omdat het huidige platform tegen de grenzen van de mogelijkheden begon aan te lopen.
woensdag 2 juni 2010
Skype rekent kosten voor 3G bellen
De langverwachte versie 2.0 van Skype voor de iPhone maakt het mogelijk om onderweg te bellen en gebeld te worden via het mobiele datanetwerk 3G. Dit kon eerder al via Wifi. Aan het bellen via 3G kleeft echter ook een nadeel: na augustus zal Skype hiervoor een vergoeding gaan vragen. Ook moet je rekening houden met eventuele datakosten van je provider.
dinsdag 1 juni 2010
ZyXEL introduceert de Fibre Service Gateway 2200HNU
ZyXEL Communications presenteert de FSG2200HNU, haar all-in-one Gigabit Active Fiber VoIP-IAD voor triple-play FTTH (fibre-to-the-home)-diensten. De producten van ZyXEL stellen carriers, internetproviders en kabeltelevisieaanbieders in staat om snel op FTTx over te stappen en hun geavanceerde multi-service-aanbod en omzet een krachtige impuls te geven. De FSG2200HNU won recentelijk een belangrijk aanbestedingsproject voor Gigabit-glasvezelverbindingen in de Benelux. Dit succes geeft blijk van de erkenning die de uitgebreide FTTx-oplossingen van ZyXEL vinden bij ’s werelds grootste telecombedrijven en providers.
Het modulaire ontwerp van de FSG2200HNU kan worden gebruikt in woonomgevingen die op glasvezelverbindingen zijn ingericht. Op de locatie van de klant wordt een fibre-tray (FTU1000/2000) geïnstalleerd waarmee consumenten een breed scala aan diensten kunnen afnemen via glasvezelverbindingen, zoals internet, telefonie en televisie. Dankzij het fibre tray-ontwerp is de FSG2200HNU in staat om HDTV-signalen door te geven aan de televisie van consumenten.
Internetproviders kunnen deze dienst aanbieden door met een simpele klik de FSG2200HNU IAD (Internet Access Device) op de FTU te installeren. Hierdoor worden de signalen omgezet naar het digitale formaat van 1.000 Mbps (1 Gbps) dat aan abonnees wordt aangeboden. Het apparaat maakt het mogelijk om op eenvoudige wijze bandbreedtegevoelige toepassingen aan te bieden, zoals HD IPTV, IP-bewaking, telezorg, leren op afstand, videotelefonie en natuurlijk gewoon internet.
Het modulaire ontwerp van de FSG2200HNU kan worden gebruikt in woonomgevingen die op glasvezelverbindingen zijn ingericht. Op de locatie van de klant wordt een fibre-tray (FTU1000/2000) geïnstalleerd waarmee consumenten een breed scala aan diensten kunnen afnemen via glasvezelverbindingen, zoals internet, telefonie en televisie. Dankzij het fibre tray-ontwerp is de FSG2200HNU in staat om HDTV-signalen door te geven aan de televisie van consumenten.
Internetproviders kunnen deze dienst aanbieden door met een simpele klik de FSG2200HNU IAD (Internet Access Device) op de FTU te installeren. Hierdoor worden de signalen omgezet naar het digitale formaat van 1.000 Mbps (1 Gbps) dat aan abonnees wordt aangeboden. Het apparaat maakt het mogelijk om op eenvoudige wijze bandbreedtegevoelige toepassingen aan te bieden, zoals HD IPTV, IP-bewaking, telezorg, leren op afstand, videotelefonie en natuurlijk gewoon internet.
VoIP over glasvezel van Belcentrale
Belcentrale levert nu haar diensten in Helmond, Eindhoven, Breda, Tilburg,’s Hertogenbosch en Roosendaal over een speciaal voor haar gereserveerd VLAN op glasvezel. Zo wordt de data en spraak binnen één enkele glasvezelverbinding gescheiden daardoor zijn zowel de kwaliteit van de data als die van de telefonie gewaarborgd.
Voor organisaties vanaf 5 werkplaatsen is het bellen met Belcentrale over de glasvezelverbinding meteen kostenbesparend. Belcentrale is de telefonie provider voor de zakelijke markt die telefonie levert met een telefooncentrale die niet meer fysiek op kantoor staat maar is ondergebracht in haar datacenter. De initiële investering in de centrale vervalt daarmee, ook het onderhoud van de centrale on site komt te vervallen. Daarnaast zijn er geen vaste telefonie lijnen meer nodig nu u daar de glasvezelverbinding voor gebruikt.
