donderdag 29 april 2010
Windows Live Messenger op iPhone
Microsoft heeft een Live Messenger app voor de iPhone ontwikkeld, waarvan de eerste schermafdrukken zijn uitgelekt. Vermoedelijk komt het programma pas in juni beschikbaar. Betaversies worden in mei verwacht. Microsoft vernieuwt eveneens Windows Live Messenger voor Windows.
Mitel en HPS verbeteren communicatiemogelijkheden ROC Midden Nederland
ROC Midden Nederland (MN) heeft een overeenkomst gesloten met integrator HPS. HPS verzorgt de implementatie van 1250 IP-aansluitingen gebaseerd op het communicatieplatform van Mitel, leverancier van Unified Communications-softwareoplossingen. ROC Midden Nederland stapt over op een IP-communicatie omgeving om de bereikbaarheid, betrouwbaarheid en een goede gespreksafhandeling te optimaliseren. Het zet met de overeenkomst een grote stap voorwaarts in de verbetering van de in- en externe communicatie die tevens een aanzienlijke kostenbesparing oplevert.
ROC MN verzorgt beroepsopleidingen (MBO) op diverse locaties in Utrecht, Amersfoort, Nieuwegein en omgeving. De medewerkers gaan steeds flexibeler werken, inpandig, maar ook tussen de locaties, hierbij is het van groot belang dat de bereikbaarheid gegarandeerd blijft. Medewerkers hebben middels het nieuwe communicatieplatform onder andere met één nummer toegang tot hun voicemail en zijn ze in staat inkomende gesprekken om te leiden naar bijvoorbeeld het secretariaat of voicemail. Tevens behoort handsfree bellen met hoge geluidskwaliteit tot de mogelijkheden en kunnen de vaste toestellen gekoppeld worden aan GSM toestellen. Het ROC MN maakt onder andere gebruik van Mitel Contact Center Business Edition, Mitel Applications Suite, inclusief Mitel NuPoint Unified Messaging, Mitel Teleworker Solution, Mitel Audio en Web Conferencing, Mitel Live Business Gateway en Mitel Dynamic Extension. Het Mitel communicatieplatform wordt dubbel uitgevoerd, dit betekent dat een tweede server zorgt voor continue back-up. Daarmee is de bereikbaarheid van de ROC te allen tijde gewaarborgd.
De uitrol vindt in twee fases plaats. In de eerste fase wordt een ISDN-platform geïnstalleerd. Na de testfase van circa zes weken, worden de systemen overgezet op SIP. De voordelen van SIP zijn onder andere dat er twee centrale toegangspoorten zijn bij ROC, in plaats van één ingang per locatie en de route wordt automatisch omgeleid als een SIP trunk niet beschikbaar is. De kosten zijn lager dan de huidige provider en netnummers uit andere gebieden kunnen eenvoudig worden bijgeschakeld. Door te kiezen voor gefaseerde invoer blijven functionaliteit en de bereikbaarheid gedurende de implementatie gewaarborgd.
ROC MN verzorgt beroepsopleidingen (MBO) op diverse locaties in Utrecht, Amersfoort, Nieuwegein en omgeving. De medewerkers gaan steeds flexibeler werken, inpandig, maar ook tussen de locaties, hierbij is het van groot belang dat de bereikbaarheid gegarandeerd blijft. Medewerkers hebben middels het nieuwe communicatieplatform onder andere met één nummer toegang tot hun voicemail en zijn ze in staat inkomende gesprekken om te leiden naar bijvoorbeeld het secretariaat of voicemail. Tevens behoort handsfree bellen met hoge geluidskwaliteit tot de mogelijkheden en kunnen de vaste toestellen gekoppeld worden aan GSM toestellen. Het ROC MN maakt onder andere gebruik van Mitel Contact Center Business Edition, Mitel Applications Suite, inclusief Mitel NuPoint Unified Messaging, Mitel Teleworker Solution, Mitel Audio en Web Conferencing, Mitel Live Business Gateway en Mitel Dynamic Extension. Het Mitel communicatieplatform wordt dubbel uitgevoerd, dit betekent dat een tweede server zorgt voor continue back-up. Daarmee is de bereikbaarheid van de ROC te allen tijde gewaarborgd.
De uitrol vindt in twee fases plaats. In de eerste fase wordt een ISDN-platform geïnstalleerd. Na de testfase van circa zes weken, worden de systemen overgezet op SIP. De voordelen van SIP zijn onder andere dat er twee centrale toegangspoorten zijn bij ROC, in plaats van één ingang per locatie en de route wordt automatisch omgeleid als een SIP trunk niet beschikbaar is. De kosten zijn lager dan de huidige provider en netnummers uit andere gebieden kunnen eenvoudig worden bijgeschakeld. Door te kiezen voor gefaseerde invoer blijven functionaliteit en de bereikbaarheid gedurende de implementatie gewaarborgd.
woensdag 28 april 2010
Skype HD cam
Na Panasonic komt ook Freetalk met een HD-webcam voor Skype. De Everyman HD is echter niet bedoeld voor televisies, maar voor computers. De nieuwe camera is een flink stuk goedkoper dan die van Panasonic. Desondanks neemt hij op in HD-kwaliteit – 720p-resolutie met 22 beelden per seconde. Daarbij zijn de systeemvereisten schappelijk. Windows-gebruikers hebben genoeg aan een XP-apparaat met 1GB geheugen en een 2GHz dualcore-processor.
Locatiediensten in DECT
dinsdag 27 april 2010
CallHosted implementeert Pridis kostenregistratie
CallHosted, specialist in hosted telefonie-oplossingen, heeft Florin geïmplementeerd, de Telecom Expense- en bereikbaarheidsManagement-software van Pridis. CallHosted B.V. is aanbieder van de nieuwe standaard in hosted telefonie voor bedrijven, instellingen en overheden. Klanten van CallHosted bellen niet langer via een eigen telefoniecentrale, maar via het Mitel MiCD VoiP platform van CallHosted. Men betaalt daarvoor een vast bedrag per werkplek per maand. Callhosted zet Florin voor de maandelijkse facturatie van de belkosten en infrastructuur in. Tevens, kunnen klanten gebruik maken van de omgeving om op gebruikersniveau zowel inzicht in de kosten en belgedrag als bereikbaarheid te verkrijgen. Buiten het inlezen van prijstabellen maakt CallHosted tevens gebruik van de online Coin verbinding voor het tariferen van 0900 nummers.
OneXS gaat samenwerking aan met Publitas
Publitas ICT is een ICT-dienstverlener voor met name het midden- en kleinbedrijf en levert zijn diensten over het algemeen aan bedrijven met 10 tot 150 werkplekken in alle branches. De klanten van Publitas ICT bestaan veelal uit dienstverlenende bedrijven en organisaties in de kunst- en cultuurbranche bijvoorbeeld cultuuropleidingscentra en sectorinstituten.
maandag 26 april 2010
Ook headsets op iPad
De USB Camera Adapter voor de iPad ondersteunt niet alleen camera's. Via de adapter kunnen ook USB toetsenborden en headsets worden aangesloten. Men kan dan muziek luisteren of bijvoorbeeld een VoiP gesprek voeren via de iPad.
Regus blij met aswolk
De luchtvaart smeekt om staatsteun, maar niet iederen hoor je klagen over de vulkanische aswolk uit IJsland. Werkplekkenverhuurder Regus beleeft gouden tijden met haar vergaderdiensten op afstand.
vrijdag 23 april 2010
Skype telefoon in tv
Panasonic heeft al enige tijd geleden een HD-Skype-camera aangekondigd voor zijn nieuwste televisies. De Japanse elektronicafabrikant gaf deze week meer informatie over het apparaatje. De TY-CC10W is te gebruiken met Panasonic-tv’s die uitgerust zijn met Viera Cast-functionaliteit. Volgens Engadget komt het apparaat op 11 juni uit in Japan en zal hij daar zo’n 143 euro gaan kosten. Wanneer en voor welke prijs Nederland aan de beurt is, is nog niet duidelijk.
donderdag 22 april 2010
De Polycom VVX1500 telefoon
Het hoeven niet altijd GSM’s of smartphones te zijn. We namen voor U de VVX 1500 Business Media Phone van Polycom onder de loupe. De naam telefoontoestel is een slechte omschrijving voor dit apparaat, dat voice (VoIP), video en applicatie's verenigt. Het is veel meer dan een telefoon.
Eurofiber en Voiceworks sluiten partnership
Eurofiber en Voiceworks zijn partners geworden. Voiceworks levert professionele telefonie- en datadiensten aan bedrijven en maakt daarbij gebruik van Voice over IP-technieken. De glasvezelverbindingen van Eurofiber vormen een ideale basis voor de vernieuwende en flexibele oplossingen van Voiceworks. De twee bedrijven werken al enkele jaren met succes samen. Die samenwerking heeft nu vorm gekregen in een partnership, waarbij Voiceworks optreedt als Service Provider van Eurofiber.
Voiceworks heeft een stabiel en innovatief Voice over IP (VoIP)-platform. Het bedrijf levert met vooruitstrevende ICT-technieken, via een eigen netwerk en vanuit meerdere gekoppelde datacenters, professionele telefonie- en datadiensten aan de zakelijke markt. Daarbij maakt Voiceworks gebruik van een landelijk dekkend partnernetwerk. Als Service Provider van Eurofiber is Voiceworks in staat volledig transparante en redundante breedbandverbindingen te bieden, met een capaciteit die kan worden afgestemd op de behoeften van klanten. Voiceworks wil in de markt een toonaangevende rol spelen als aanbieder van glasvezeloplossingen.
Voiceworks heeft een stabiel en innovatief Voice over IP (VoIP)-platform. Het bedrijf levert met vooruitstrevende ICT-technieken, via een eigen netwerk en vanuit meerdere gekoppelde datacenters, professionele telefonie- en datadiensten aan de zakelijke markt. Daarbij maakt Voiceworks gebruik van een landelijk dekkend partnernetwerk. Als Service Provider van Eurofiber is Voiceworks in staat volledig transparante en redundante breedbandverbindingen te bieden, met een capaciteit die kan worden afgestemd op de behoeften van klanten. Voiceworks wil in de markt een toonaangevende rol spelen als aanbieder van glasvezeloplossingen.
woensdag 21 april 2010
Infopact lanceert aanvulling
Infopact, zakelijk dienstverlener voor All-IP communicatiediensten, lanceert deze maand een aanvulling op haar Allesin1 portfolio onder de naam Allesin1-XL. Met dit portfolio biedt Infopact efficiënte totaaloplossingen aan bedrijven met 4 tot 40 werkplekken. De verwachtingen zijn hoog: de belangrijkste leveranciers hebben hun randapparatuur reeds laten certificeren voor Allesin1-XL.
Met Allesin1-XL breidt Infopact haar oplossingen voor klein zakelijke ondernemers uit. Op haar succesvolle Allesin1 portfolio (Bel, Surf, Pin en Alarm) zijn inmiddels al ruim 6.000 zakelijke klanten aangesloten. Allesin1-XL vormt een logische uitbreiding met diensten voor 2, 4, 6 en 8 telefoniekanalen op basis van SIP, Fax to Mail, Mail to Fax en internet tot 20 Mbps. Jan Mooijman, Algemeen Directeur: "Met het Allesin1-XL portfolio gaan wij bedrijven met 4 tot 40 werkplekken optimaal bedienen. Allesin1-XL is het logische alternatief voor de ISDN infrastructuur die de komende jaren wordt uitgefaseerd. De uitgebreide mogelijkheden voor klanten in combinatie met het gemak waarmee de diensten online door onze Partners kunnen worden besteld spelen hierbij een belangrijke rol. Onze hoge verwachtingen worden versterkt door de grote belangstelling die er vanuit de markt is om producten te certificeren voor het Allesin1-XL portfolio."
Om de kwaliteit van de Allesin1-XL diensten te kunnen garanderen promoot Infopact de diensten uitsluitend met gecertificeerde randapparatuur in samenwerking met fabrikanten en distributeurs. Inmiddels hebben vrijwel alle bekende leveranciers van randapparatuur hun systemen laten certificeren voor Allesin1-XL. De apparatuur van onder meer Aastra, Alcatel-Lucent, AltiGen, Avaya, Cisco, Innovaphone, NEC-Philips, Panasonic, Pbxnsip, Samsung, Siemens, Swyx en ZyXEL is reeds gecertificeerd. Allesin1-XL klanten zijn hierdoor verzekerd van een kwalitatief hoogwaardige netwerkoplossing die probleemloos samenwerkt met een breed scala van verkrijgbare apparatuur.
Met Allesin1-XL breidt Infopact haar oplossingen voor klein zakelijke ondernemers uit. Op haar succesvolle Allesin1 portfolio (Bel, Surf, Pin en Alarm) zijn inmiddels al ruim 6.000 zakelijke klanten aangesloten. Allesin1-XL vormt een logische uitbreiding met diensten voor 2, 4, 6 en 8 telefoniekanalen op basis van SIP, Fax to Mail, Mail to Fax en internet tot 20 Mbps. Jan Mooijman, Algemeen Directeur: "Met het Allesin1-XL portfolio gaan wij bedrijven met 4 tot 40 werkplekken optimaal bedienen. Allesin1-XL is het logische alternatief voor de ISDN infrastructuur die de komende jaren wordt uitgefaseerd. De uitgebreide mogelijkheden voor klanten in combinatie met het gemak waarmee de diensten online door onze Partners kunnen worden besteld spelen hierbij een belangrijke rol. Onze hoge verwachtingen worden versterkt door de grote belangstelling die er vanuit de markt is om producten te certificeren voor het Allesin1-XL portfolio."
Om de kwaliteit van de Allesin1-XL diensten te kunnen garanderen promoot Infopact de diensten uitsluitend met gecertificeerde randapparatuur in samenwerking met fabrikanten en distributeurs. Inmiddels hebben vrijwel alle bekende leveranciers van randapparatuur hun systemen laten certificeren voor Allesin1-XL. De apparatuur van onder meer Aastra, Alcatel-Lucent, AltiGen, Avaya, Cisco, Innovaphone, NEC-Philips, Panasonic, Pbxnsip, Samsung, Siemens, Swyx en ZyXEL is reeds gecertificeerd. Allesin1-XL klanten zijn hierdoor verzekerd van een kwalitatief hoogwaardige netwerkoplossing die probleemloos samenwerkt met een breed scala van verkrijgbare apparatuur.
dinsdag 20 april 2010
Easynet biedt bedrijven gratis videoconferencing
Easynet Global Services biedt bedrijven die niet kunnen vliegen voor zakenreizen door de IJslandse aswolk, gratis toegang tot zijn videoconferencingruimten in Amsterdam. Bedrijven die zijn gedupeerd door het vliegverbod, kunnen in het kantoor van Easynet kosteloos gebruikmaken van de HD-videoconferencing- en telepresence-faciliteiten.
Vanuit Amsterdam zijn videovergaderingen te houden met een hoge beeld- en geluidskwaliteit met Easynet-vestigingen in onder andere Zaventem, Londen, Parijs en New York. Hierdoor is het ondanks het vliegverbod toch mogelijk om te vergaderen met collega’s, klanten en partners in andere landen. Bedrijven die geïnteresseerd zijn in dit aanbod, kunnen via de online booking tool een afspraak maken.
Vanuit Amsterdam zijn videovergaderingen te houden met een hoge beeld- en geluidskwaliteit met Easynet-vestigingen in onder andere Zaventem, Londen, Parijs en New York. Hierdoor is het ondanks het vliegverbod toch mogelijk om te vergaderen met collega’s, klanten en partners in andere landen. Bedrijven die geïnteresseerd zijn in dit aanbod, kunnen via de online booking tool een afspraak maken.
maandag 19 april 2010
Simac unified communications bij Base
Simac heeft bij Base het contract in de wacht gesleept voor het Microsoft unified communications platform voor een duizendtal gebruikers. Base heeft ook het datacenter van Telenet-dochter Hostbasket opgezegd en voor een interne oplossing gekozen.
De patchkast wordt mini-MER
Meer Invoering van VoIP maakt dat zoveel eisen aan een patchkast worden gesteld dat deze bijna een 'mini MER' wordt. Vooral binnen zorgomgevingen en als ook berichtenverkeer via het datacommunicatienetwerk verloopt, is het voor de patchkasten vereist zaken als een gegarandeerde stroomvoorziening, gegarandeerde koeling en actieve monitoring op orde te hebben.
donderdag 15 april 2010
Deutsche Telekom sluit omvangrijk contract met reisorganisatie TUI Travel
Reisorganisatie TUI Travel sluit een vijfjarig contract met T‑Systems voor uitbesteding van haar pan-Europese telecommunicatie. T-Systems neemt op basis van het contract de volledige verantwoordelijkheid over voor het leveren van spraak-, data- en mobiele diensten aan de TUI-vestigingen, die onder verschillende merknamen opereren. Met dit pan-Europese initiatief realiseert TUI Travel een Unified Communications-aanpak die het strategische synergieprogramma van het bedrijf ondersteunt. TUI Travel moderniseert zo haar telecommunicatie, implementeert gemeenschappelijke bedrijfsprocessen en bespaart sterk op kosten.
Het contract met TUI Travel volgt op een reeks van grote overeenkomsten, die T‑Systems recent sloot. Eerder tekende het bedrijf contracten met onder meer BP, Philips en Deutsche Post DHL. “Het contract dat we nu tekenen, is een belangrijke mijlpaal in onze internationale groeistrategie. Het onderstreept dat T-Systems eerste keus is voor wereldwijd opererende organisaties met hun hoofdkantoor in Europa”, zegt Reinhard Clemens, lid van de raad van bestuur van Deutsche Telekom en CEO van T-Systems.
T-Systems vervangt in de komende vijf jaar het bestaande spraaknetwerk van TUI Travel voor een enkelvoudig, homogeen platform. Daarbij vindt ook een rationalisatie plaats van het aantal leveranciers. Verder implementeert T-Systems de bekende samenwerkingstool Microsoft Office Communicator. Meer dan 25.000 TUI-medewekers in Engeland, Ierland, Duitsland, Frankrijk, België, Nederland en Zwitserland gaan deze gebruiken. De nieuwe toepassingen maken het mogelijk om de dienstverlening aan klanten te verbeteren. Zo kan TUI in haar reiswinkels direct antwoord bieden op gedetailleerde vragen van klanten, waardoor deze snel kunnen beslissen over een boeking.
Het contract met TUI Travel volgt op een reeks van grote overeenkomsten, die T‑Systems recent sloot. Eerder tekende het bedrijf contracten met onder meer BP, Philips en Deutsche Post DHL. “Het contract dat we nu tekenen, is een belangrijke mijlpaal in onze internationale groeistrategie. Het onderstreept dat T-Systems eerste keus is voor wereldwijd opererende organisaties met hun hoofdkantoor in Europa”, zegt Reinhard Clemens, lid van de raad van bestuur van Deutsche Telekom en CEO van T-Systems.
T-Systems vervangt in de komende vijf jaar het bestaande spraaknetwerk van TUI Travel voor een enkelvoudig, homogeen platform. Daarbij vindt ook een rationalisatie plaats van het aantal leveranciers. Verder implementeert T-Systems de bekende samenwerkingstool Microsoft Office Communicator. Meer dan 25.000 TUI-medewekers in Engeland, Ierland, Duitsland, Frankrijk, België, Nederland en Zwitserland gaan deze gebruiken. De nieuwe toepassingen maken het mogelijk om de dienstverlening aan klanten te verbeteren. Zo kan TUI in haar reiswinkels direct antwoord bieden op gedetailleerde vragen van klanten, waardoor deze snel kunnen beslissen over een boeking.
woensdag 14 april 2010
Voip ook bij Eutelsat
Eutelsat biedt als onderdeel van zijn nieuwe satellietdienst Tooway ook telefonie aan. De tweeweg-internettoegang van Eutelsat moet snel internet mogelijk maken in gebieden waar mobiel internet, ADSL en kabel geen optie zijn. Bij het bedrijf kan voor 245 euro een voip-pakket worden besteld met een router en twee telefoons van Siemens. Klanten die apparatuur huren, betalen voor de voip-benodigdheden 15 euro per maand extra.
Chatten met Hyves vrienden
Kwekker is een nieuwe iPhone-applicatie om met je Hyves-vrienden te chatten. De applicatie kost vandaag €0,79 en daarna wordt de prijs €1,59. De applicatie is gemaakt door de Nederlandse ontwikkelaar Tim van Elsloo en toont welke vrienden er online zijn om mee te kwekken.
dinsdag 13 april 2010
LifeSize HD brengt HD videoconferencing
Logitech heeft sinds kort LifeSize verworven, een bedrijf gespecialiseerd in HD videoconferencing. Er wordt nu gewerkt aan de oprichting van een resellerkanaal. Stefan Van Hoof is de country manager voor de Benelux en Frankrijk voor deze nieuwe entiteit waarvan we weten dat ze onder de baseline “LifeSize, een divisie van Logitech” zal opereren. De aankoop is volledig gericht op de B2B. Merkwaardig toch voor Logitech, dat zich tot op heden vooral concentreerde op de retailsector.
maandag 12 april 2010
Chatdata verzamelen
Achterdochtige types die maar wat graag zouden willen weten met wie hun partner of hun kinderen de hele tijd online chatten, zullen de Chat Stick van Paraben een uitkomst vinden. Dit apparaat scant de hele computer op chatlogs van Yahoo, MSN (de versies 6.1 tot en met 7.5), ICQ, Trillian, Skype, Hello en Miranda, waarna het een rapport maakt in een makkelijk te lezen formaat.
zondag 11 april 2010
vrijdag 9 april 2010
VoiP blijft actief op iPhone
iPhone krijgt multitasking. De mogelijkheid om geluiden op de achtergrond te laten horen is handig voor applicaties zoals Pandora. Ook de VoIP-uitbreiding is erg praktisch voor bijvoorbeeld Skype. Via een pop-up ziet u dat er een inkomend gesprek is. Momenteel is het zelfs zo dat u helemaal offline bent zodra u Skype verlaat. Straks blijft Skype gewoon actief, en kunt u ook tijdens een gesprek even in een andere applicatie duiken, zoals uw agenda.
donderdag 8 april 2010
Xelion introduceert hosted telefonie
Xelion, ontwikkelaar van bedrijfssoftware en leverancier van zakelijke Voice over IP-oplossingen, introduceert het Xelion Phone System in een multi-tenant–uitvoering. Hiermee beschikt de zakelijke gebruiker over de functionaliteit van de Xelion VoIP-oplossing zonder een eigen server aan te hoeven schaffen. De eindgebruiker neemt telefonie af op basis van een abonnement per gebruiker per maand. Met name voor kleinere bedrijven die niet in eigen apparatuur willen investeren of organisaties die telefonie als een dienst prefereren, is dit interessant.
Elke organisatie, ongeacht de bedrijfsgrootte, wil kunnen beschikken over functies voor optimale telefonische bereikbaarheid. Denk hierbij ook aan wachtrijen, voice-mails, het opnemen van gesprekken, presentielijsten en telewerkers faciliteiten. Met het Xelion Phone System, biedt Xelion al geruime tijd het functioneel complete systeem voor de klein- en midzakelijke markt. Nu kunnen ook kleinere organisaties beschikken over dergelijke capaciteit dankzij een Xelion Phone System in mulit-tenant uitvoering. Deze kleinere organisaties kopen capaciteit in plaats van een systeem. Zij hebben geen eigen telefooncentrale én geen eigen server meer nodig. Voor veel bedrijven is de drempel naar telefonie op basis van VoIP hiermee lager, omdat de investering geringer is zonder aan functionaliteit in te boeten.
Meer dan zestig partners van Xelion bieden inmiddels Xelion Phone System aan. Naast de samenwerking met telecompartners is ook bij leveranciers van IT-infrastructuur, internet service providers als leveranciers van software-oplossingen de belangstelling voor Xelion sterk toegenomen.
Elke organisatie, ongeacht de bedrijfsgrootte, wil kunnen beschikken over functies voor optimale telefonische bereikbaarheid. Denk hierbij ook aan wachtrijen, voice-mails, het opnemen van gesprekken, presentielijsten en telewerkers faciliteiten. Met het Xelion Phone System, biedt Xelion al geruime tijd het functioneel complete systeem voor de klein- en midzakelijke markt. Nu kunnen ook kleinere organisaties beschikken over dergelijke capaciteit dankzij een Xelion Phone System in mulit-tenant uitvoering. Deze kleinere organisaties kopen capaciteit in plaats van een systeem. Zij hebben geen eigen telefooncentrale én geen eigen server meer nodig. Voor veel bedrijven is de drempel naar telefonie op basis van VoIP hiermee lager, omdat de investering geringer is zonder aan functionaliteit in te boeten.
Meer dan zestig partners van Xelion bieden inmiddels Xelion Phone System aan. Naast de samenwerking met telecompartners is ook bij leveranciers van IT-infrastructuur, internet service providers als leveranciers van software-oplossingen de belangstelling voor Xelion sterk toegenomen.
Jan Roggeveen Business Development Manager Tandberg
TANDBERG heeft Jan Roggeveen (43) aangesteld als Business Development Manager. In deze functie is hij verantwoordelijk voor marktontwikkeling en het adviseren bij de optimalisatie van bedrijfsprocessen door middel van videocommunicatie. Hierbij concentreert hij zich op de publieke sector, volgens Jan Roggeveen een groeimarkt. Jan Roggeveen heeft in het verleden gewerkt voor Nortel als Territory Account Manager, waar hij verantwoordelijk was voor het uitwerken van Unified Communications oplossingen voor klanten. Daarvoor was hij via Avensus onder andere betrokken bij het door de EU-gesubsidieerde SUPHICE project, gericht op het beveiligd uitwisselen van geclassificeerde informatie tussen EU-lidstaten ter bevordering van de Europese veiligheid.
woensdag 7 april 2010
Storing bij Telfort
Telfort kampte gisteren met een landelijke internetstoring. Zo'n vierhonderdduizend klanten van Telfort hebben sinds dinsdagavond zeven uur zonder internet gezeten door een stroomstoring in een datacentrum van het telecombedrijf in Amsterdam. Volgens een woordvoerster van Telfort was de stroomstoring dinsdagavond laat verholpen.
dinsdag 6 april 2010
Twitter verovert mobiele telefoon
Volgens recente cijfers van comScore zijn MobiLens wordt het gebruik van sociale netwerken via mobiele telefoons steeds populairder. comScore becijferde dat in januari 17,1% van alle mobiele abonnees naar een sociale netwerksite of een blog surften. In oktober van vorig jaar was dat nog 13,8 procent.
vrijdag 2 april 2010
Desk Phone Dock
De Desk Phone Dock is een oplossing voor mensen die maar geen afscheid kunnen nemen van hun vaste telefoon. De dock kan je iPhone opladen en synchroniseren tijdens het gebruik en er zit aan de voorkant ook een luidspreker voor als je handsfree wilt bellen. Wat design betreft past de Desk Phone Dock mooi bij het geborstelde metaal en het witte plastic dat Apple in z’n producten gebruikt.
donderdag 1 april 2010
Asterisk VoIP-platform krijgt Skype-integratie
Digium, het bedrijf achter het opensource-VoIP-platform Asterisk, heeft een samenwerking met Skype aangekondigd. Als onderdeel van de samenwerking is ook het Skype For Asterisk bètaprogramma opgestart. Het Skype For Asterisk-programma maakt de integratie van Skype-functionaliteit in de Asterisk-software mogelijk. Als resultaat van het programma moeten Asterisk-gebruikers de mogelijkheid krijgen om Skype-gesprekken te starten, ontvangen of door te verwijzen vanuit hun Asterisk-telefoniesysteem. De bètaversie van Skype For Asterisk is een add-on channel driver module die Skype-internetgesprekken met Asterisk-gebaseerde telefonieproducten kan integreren. Het stelt bedrijven ook in staat om Skypes Skype-out-functionaliteit, waarmee men goedkoop naar echte telefoonlijnen kan bellen, te gebruiken als uitgaande lijn. Het is ook mogelijk om via Skype-in een binnenkomende lijn te krijgen.
Nieuwe ‘fax-via-internet’ oplossing van Open Text
Open Text heeft een complete serie fax gateways gelanceerd, die organisaties - ongeacht hun omvang - een enkele toegang biedt voor al hun Fax over IP-behoeften. De nieuwe Fax Gateway oplossing is eenvoudig te implementeren en helpt klanten hun TCO te verlagen door spraak- en datanetwerkapparatuur voor fax te integreren.
