vrijdag 31 juli 2009
Vast telefonie duur?
donderdag 30 juli 2009
Geen IM samenwerking Yahoo en Microsoft
Microsoft en Yahoo blijven elkaar 'krachtig' beconcurreren op het gebied van e-mail en instant messaging. De deze week aangekondigde samenwerking beperkt zich louter tot de zoektechnologie. Yahoo gaat Microsoft's Bing platform overnemen. Samen hebben de bedrijven dertig procent van de markt.
Belgen willen Skype aftappen
België werkt aan een wettelijk kader dat het mogelijk moet maken om gesprekken die via Skype worden gevoerd af te luisteren. Dat zegt minister van Justitie Stefaan De Clerck. Vandaag de dag is dat onmogelijk omdat het in de constructie die Skype gebruikt onmogelijk is om telefoongesprekken af te tappen zonder medewerking van Skype zelf. Vorig jaar werden in totaal 4.881 afluisteropdrachten gegeven, een stijging van meer dan 35 procent vergeleken met een jaar eerder.
Nieuwe zakelijke VoiP dienst Sipgate
VoiP aanbieder sipgate is een nieuwe zakelijke dienst gestart, Sipgate team, voor slechts twee dollar per maand. Het is een volledig webgebaseerde oplossing, waarvoor dus geen software vereist is. Het bedrijf mikt op kleinzakelijke gebruikers. Die kunnen zelfs faxen versturen. De dienst is voorlopig alleen beschikbaar voor Amerikaanse gebruikers.
woensdag 29 juli 2009
Twinbox kruipt in Outlook
Er bestaan massa’s verschillende Twitter-programma's, maar met Twinbox kun je de microblogsite nu ook integreren in Microsoft Outlook. Voor heel wat mensen is Outlook een programma dat ze ’s ochtends aanzwengelen, en dat de hele dag geopend blijft. Waarom zou je als Twitter-gebruiker dan nog eens een extra applicatie opstarten, als je vanuit je mailprogramma kunt twitteren?
dinsdag 28 juli 2009
Rusland wil VoiP aan banden leggen
vrijdag 24 juli 2009
iPod Touch wordt wifi telefoon?
donderdag 23 juli 2009
Telefoonstoring Ziggo verholpen
De grote telefoonstoring van Ziggo die Limburg en Zeeland woensdag teisterde is verholpen. Een kleine 60.000 abonnees van de kabelmaatschappij ondervonden hinder. Technici van de kabelmaatschappij hadden tot tien uur woensdagavond nodig om het probleem op te lossen.
woensdag 22 juli 2009
Nieuwe versie Skype voor Mac
dinsdag 21 juli 2009
Nederlandse werknemer communiceert traditioneel
Nederlandse werknemers zijn traditioneel als het gaat om gebruik van communicatiemethoden. Telefonie, e-mail en face-to-face contact scoren nog altijd het hoogst bij Nederlanders. Daarmee loopt Nederland achter ten opzichte van de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Dat blijkt uit onderzoek van Mitel.
We besteden tijdens ons werk veel tijd aan telefoneren en face-to-face contact. Ruim de helft (61 procent) van de medewerkers geeft aan dagelijks meer dan een uur te bellen. Bij vrouwen is dit zelfs 72 procent. Ook besteedt bijna driekwart van de ondervraagden meer dan een uur per werkdag aan persoonlijk contact met collega's, klanten en leveranciers. E-mail is ook erg populair. Van de mannen spendeert 80 procent minimaal een uur per dag aan deze vorm van communicatie.
Ten opzichte van de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk scoren nieuwe communicatiemiddelen, zoals chat en sms in Nederland laag. Ruim een kwart van de medewerkers maakt tijdens kantooruren wel eens gebruik van sociale netwerksites zoals Hyves en LinkedIn. Chatten en bloggen blijkt in ieder geval vooral een mannenaangelegenheid te zijn.
Unified Communications (UC), ofwel de nieuwe manieren van communiceren en (online) samenwerken, wordt door 87 procent van de ondervraagden gezien als praktische aanvulling. Meer dan de helft ziet het als middel om de efficiëntie op de werkvloer te verhogen.
We besteden tijdens ons werk veel tijd aan telefoneren en face-to-face contact. Ruim de helft (61 procent) van de medewerkers geeft aan dagelijks meer dan een uur te bellen. Bij vrouwen is dit zelfs 72 procent. Ook besteedt bijna driekwart van de ondervraagden meer dan een uur per werkdag aan persoonlijk contact met collega's, klanten en leveranciers. E-mail is ook erg populair. Van de mannen spendeert 80 procent minimaal een uur per dag aan deze vorm van communicatie.
Ten opzichte van de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk scoren nieuwe communicatiemiddelen, zoals chat en sms in Nederland laag. Ruim een kwart van de medewerkers maakt tijdens kantooruren wel eens gebruik van sociale netwerksites zoals Hyves en LinkedIn. Chatten en bloggen blijkt in ieder geval vooral een mannenaangelegenheid te zijn.
Unified Communications (UC), ofwel de nieuwe manieren van communiceren en (online) samenwerken, wordt door 87 procent van de ondervraagden gezien als praktische aanvulling. Meer dan de helft ziet het als middel om de efficiëntie op de werkvloer te verhogen.
Nog weinig animo voor VoiP
maandag 20 juli 2009
Microsoft opent aanval op IM spammers
Microsoft opent de aanval op een aantal bedrijven en individuen die gebruikers van haar Live Messenger netwerk lastigvallen met spam en pogingen om gegevens te ontfutselen. De softwaregigant heeft een civiele rechtszaak aangespannen tegen Funmobile, Mobilefunster en diverse individuen. Volgens Microsoft zijn de verdachten verantwoordelijk voor het bewust misbruiken van haar dienst om op die manier persoonlijke informatie te vergaren van haar gebruikers.
vrijdag 17 juli 2009
VoiP voor Accent Jobs For People
Accent Jobs For People stapt over naar een IP telefonieomgeving. In totaal gaat het om 1000 toestellen voor de 185 sites in binnen- en buitenland. De uitzend- en selectiegroep klopte hiervoor aan bij netwerkintegrator Dimension Data, die hen een telefonieoplossing van Avaya voorstelde. Bedoeling van het hele IP telefonieproject is om sneller en efficiënter te werken en een betere kwaliteit te bieden aan kandidaten, klanten en prospecten.
woensdag 15 juli 2009
Nimbuzz op de desktop
dinsdag 14 juli 2009
Gratis Twitter updates bij 02
Het Britse 02 biedt vanaf volgende maand gratis Twitter updates aan. Abonnees hoeven daarvoor dus geen datakosten te betalen. Daarnaast kunnen gebruikers berichten naar Twitter sturen. Er geldt een fair use policy. Gebruikers moeten onder de 600 berichten per maand zien te blijven.
maandag 13 juli 2009
KPN doet bod op iBasis
Telecomconcern KPN doet een bod op de resterende aandelen van het Amerikaanse bedrijf iBasis die het nog niet in het bezit heeft. IBasis is met een marktaandeel van meer dan 20 procent wereldleider in internationaal VoIP-verkeer. Daarnaast is iBasis een provider van prepaid telefoondiensten in de VS en mobiele datadiensten voor mobiele operators over de gehele wereld. KPN heeft al een meerderheidsbelang van 56 procent in iBasis.
Chatdesk: zakelijk chatten in professionele handen
Goed nieuws voor bedrijven die live webchat willen aanbieden aan hun online bezoekers, maar daarvoor geen medewerkers kunnen of willen vrijmaken. Samen bieden chatleverancier Livedesk en contactcenter Chatteam hun een voordelige, effectieve totaaloplossing: Chatdesk. Uit diverse onderzoeken blijkt dat chat één van de meest beloftevolle communicatievormen is tussen bedrijven en klanten, vooral dankzij de laagdrempeligheid en doeltreffendheid van dit kanaal. Ook in Nederland willen steeds meer bedrijven chatten met hun klanten: het verhoogt hun omzet en verbetert het niveau van hun klantenservice.
Grootste hindernis: het bemannen van een chatapplicatie kost tijd en geld. `Uitbesteden is vaak een goedkopere optie, maar dat was tot voor kort onmogelijk', zegt Jeroen voor 't Hekke, directeur van Chatteam. `Wij zijn één van de eerste contactcenters gespecialiseerd in chat. Onze medewerkers doen niets anders dan dat. De samenwerking met Livedesk stelt ons in staat onze diensten nog gerichter aan te bieden.' Wie de diensten van Chatdesk afneemt, hoeft zich nauwelijks meer te bekommeren om de chatgesprekken zelf: de software wordt gefaciliteerd door Livedesk, de dienstverlening door Chatteam. Prijzen zijn na te vragen bij Livedesk of Chatteam, want elk chatproject is maatwerk.
Grootste hindernis: het bemannen van een chatapplicatie kost tijd en geld. `Uitbesteden is vaak een goedkopere optie, maar dat was tot voor kort onmogelijk', zegt Jeroen voor 't Hekke, directeur van Chatteam. `Wij zijn één van de eerste contactcenters gespecialiseerd in chat. Onze medewerkers doen niets anders dan dat. De samenwerking met Livedesk stelt ons in staat onze diensten nog gerichter aan te bieden.' Wie de diensten van Chatdesk afneemt, hoeft zich nauwelijks meer te bekommeren om de chatgesprekken zelf: de software wordt gefaciliteerd door Livedesk, de dienstverlening door Chatteam. Prijzen zijn na te vragen bij Livedesk of Chatteam, want elk chatproject is maatwerk.
vrijdag 10 juli 2009
Mobiel voor sociale netwerken
donderdag 9 juli 2009
Avaya oplossing bij Compricon
Compricon, Value Added Distributeur voor data- en telecommunicatieoplossingen, biedt haar klanten een nieuwe Voice over IP-oplossing van Avaya. Met de Avaya IP Office solution breidt Compricon haar oplossingenpakket uit op het gebied van Unified Communications. Compricon’s VoIP-oplossing is niet alleen voor ervaren resellers en integrators. Ook partners die nog niet over veel ervaring met IP telefonie beschikken kunnen direct hiermee aan de slag. Compricon heeft daartoe een Solution gebouwd die deze partners over het hele traject kan ontzorgen. Van site-survey, inbedrijfstelling, service en support tot Service Level Agreements. Dit betekent dat de partner een complete oplossing aan zijn klanten kan bieden zonder er zelf veel voor te hoeven investeren.
woensdag 8 juli 2009
Update voor Ovi Contacts

Symbian-gebruikers die van Ovi Contacts gebruik maken, kunnen nu bij de Beta Labs van Nokia een update ophalen. Ovi Contacts is in feite een Instant Messaging-ingebouwde extensie op de standaard Symbian S60-adresboek. In de laatste update voegt Nokia wordt uitwisseling met S60v3-toestellen toegevoegd, en ondersteuning voor S60v5-toestellen (Nokia N97 en 5800XM).
Skype promotie rond SkypeOut
Skype start een grote promotie van zijn SkypeOut dienst voor bellen naar vaste en mobiele nummers. Het abonnement Unlimited World, normaal 10.29 euro per maand, is nu een maand lang gratis. Unlimited World staat voor onbeperkt bellen naar vaste lijnen in 40 landen (waaronder grote delen van Europa, Noord- en Zuid-Amerika en het Verre Oosten). In aan aantal landen daarvan (VS, Canada, China, Hong Kong, Singapore, Thailand) is ook het bellen van mobiele nummers een maand lang gratis.
dinsdag 7 juli 2009
Tele2 beste belbedrijf
In de tweemaandelijkse Provider Monitor van de Consumentenbond, gepubliceerd in de Digitaalgids, heeft XS4ALL de nummer een positie heroverd. In maart en april kwam XS4All met zijn double play ADSL Start + VoIP Out tot een totaalscore van 7,7. Tele2 (Internet & Bellen) en Zeelandnet (Breedband Midi & Telefonie) kregen 7,6 punten. XS4ALL scoorde het beste op de onderdelen kwaliteit van de internetverbinding en service. Tele2, de vorige lijstaanvoerder, scoorde het beste op kwaliteit van telefonie en op prijs/kwaliteit-verhouding. KPN (InternetPlusBellen) was de beste op het onderdeel storingsvrij.
VoiP voor FloraHolland

FloraHolland Venlo voert een nieuw systeem van telefonie in, Voice over Internet Protocol, (VOIP) waarmee gebeld gaat worden via een internetverbinding. Het contract met KPN is opgezegd en de telefonie wordt losgekoppeld van het systeem van Fresh Park Venlo. Het VOIP-systeem, dat goedkoper, gebruiksvriendelijker en meer toekomstgericht is dan de huidige systematiek, is in Aalsmeer al ingevoerd.
maandag 6 juli 2009
Europese markt unified communications opgeschud

In het jongste rapport van Canalys over de Europese markt voor unified communications-oplossingen wordt een opvallende ontwikkeling in Nederland gesignaleerd. In ons land wordt de top drie aangevoerd door Avaya (in Europa de nummer vijf). De meest opmerkelijke koploper is echter Aastra op nummer twee, een plek die het Canadese bedrijf inmiddels ook op Europees niveau heeft weten te verwerven. Met name Aastra heeft de afgelopen tijd in betrekkelijke anonimiteit aan de weg getimmerd, zo lijkt het. Directeur Sjierd de Jong: “Wij zijn misschien geen sexy onderneming, maar wij zijn wel in staat om anticyclisch te investeren. Dat heeft alles te maken met het feit dat Aastra een familiebedrijf is, inderdaad.”
vrijdag 3 juli 2009
Zorgverzekeraar Univé Zuid kiest voor Voice Logging van Sencit

Sencit, een grote telecomreseller in de Benelux, heeft onlangs bij Univé Zuid een complete VoIP telefonie oplossing geïmplementeerd. Om de behoefte naar Voice Logging in te vullen werd gekozen voor de VoIP Voice Logging oplossing van VoiceCyber Europe B.V. Het door Sencit geïnstalleerde communicatie platform bestaat onder andere uit een Avaya Communication Manager en een Voice Logging oplossing.
donderdag 2 juli 2009
Uitgeverij Penguin vertwittert literatuur

De Newyorkse afdeling van de uitgeverij Penguin roept een nieuw soort publicatie in het leven: twitteratuur. Het huis bereidt een uitgave voor onder de werktitel Twitterature, dat literaire klassiekers zal presenteren in een adaptatie voor de populaire, sterk gehypete netwerksite Twitter. Die website draait op de uitwisseling van tweets: berichtjes van hoogstens 140 tekens. Twitterature zal werk van grootheden als Dante, Shakespeare, Stendhal, Joyce en J.K. Rowling presenteren in maximum twintig tweets. Sterk ingekort dus, en dat is een understatement als je weet dat Dante's Divina Commedia in de normale pocketuitgave van Penguin Classics 512 bladzijden telt.
Test: Siemens Gigaset S685 IP

De Siemens Gigaset S685 IP is bedoeld voor gebruik met zowel de vaste telefoonlijn als Voice over IP (VoIP)-verbindingen. Daarmee is de S685 IP een betaalbare telefonieoplossing voor de huiskamer. Hoewel de S685 IP al enkele maanden verkrijgbaar is, blijft de telefoon het vlaggeschip van Siemens' VoIP-telefoons.
Eigen VoiP platform VR Business

VR Business Technology, een onafhankelijke full service ICT organisatie in de regio Nijmegen, heeft een eigen VoIP platform gelanceerd. Door de introductie van dit platform is het bedrijf naar eigen zeggen nog beter in staat om de relaties te voorzien van de laatste mogelijkheden op het gebied van vaste telefonie. Dit platform kan ingezet worden als vervanger voor bestaande ISDN netlijnen of zelfs als vervanging van uw telefooncentrale.
woensdag 1 juli 2009
eBuddy nu ook voor iPhone

eBuddy voor de iPhone werd al maanden geleden beloofd: in januari lekten de eerste berichten erover uit. Gelukkig hebben ze van de lange wachttijd geprofiteerd door ook nog snel even push notifications in te bouwen. eBuddy 1.0 is vanaf nu in de App Store te vinden en geeft instant messaging-toegang tot MSN, Yahoo, ICQ, AIM, Google Talk en Facebook. De push-functie werkt natuurlijk alleen wanneer je iPhone OS 3.0 op je toestel hebt geïnstalleerd.
Zaak Skype versus Joltid pas in 2010

Skype heeft het niet voor elkaar gekregen bij de rechter om de zaak tegen Joltid te bespoedigen. Daardoor vindt deze niet plaats in oktober, maar in het eerste kwartaal van 2010. Joltid dreigt intussen de voor Skype crucuale technologie terug te trekken, waardoor Skype uit de lucht zou gaan. De aangekondigde zaak, waarvoor op 3 april een hoorzitting plaatsvond, is gestart door Skype omdat het een verlenging wil van de licentie op basis waarvan het de technologie van Joltid gebruikt.

